Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 4 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Wildstylez – Heartbeat (AOC005)

Label: Art Of Creation
WEB release: 23/08/2018

Tracks:
Wildstylez – Heartbeat

Samples:
View on YouTube

Bron:
“I hear the sounds of your heartbeat. I can hear it now...”

We are thrilled to present "Heartbeat" by Art of Creation co-founder Wildstylez. Release: August 23rd on Art of Creation!
Last edited by Pedaalemre on 07 Jul 2018 17:01, edited 2 times in total.
M
Hardtraxx Veteran
14186 posts member since 2013
Vind m een beetje leegjes klinken voor een Wildstylez track. Maar wel vet :D
J
Hardtraxx Addict
1213 posts member since 2017
last seen 5 hours ago
MYTZE wrote:Vind m een beetje leegjes klinken voor een Wildstylez track. Maar wel vet :D
Hij doet hier hetzelfde als bij Children of Drums met de melodie. Gewoon een paar lege tellen in de melodie zeg maar. Bedoel je dit met leeg? Vind het zelf wel lekker!
Hardtraxx Addict
1845 posts member since 2014
last seen Aug 2025
Leuke vocal. Heartbeat?
M
Hardtraxx Veteran
14186 posts member since 2013
Jambekkieee wrote:
MYTZE wrote:Vind m een beetje leegjes klinken voor een Wildstylez track. Maar wel vet :D
Hij doet hier hetzelfde als bij Children of Drums met de melodie. Gewoon een paar lege tellen in de melodie zeg maar. Bedoel je dit met leeg? Vind het zelf wel lekker!
Nee, vind de leads in t algemeen heel droog/leeg klinken.
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
MYTZE wrote:
Jambekkieee wrote:
Nee, vind de leads in t algemeen heel droog/leeg klinken.
Dat is in het algemeen wel zo met Wildstylez toch? Heel 'safe' zijn z'n tracks wel in het algemeen. Less is more, zegmaar. Maar dat maakt Wildstylez ook wel Wildstylez :P
Hardtraxxer
476 posts member since 2016
Dit is toch gewoon next level. gvd wat een heeeerlijke track. Wildstylez 2.0 <3
A
:drool: :drool:

Huppeltjes in die climax zijn ook nice
M
Hardtraxx Elite
2402 posts member since 2009
last seen Jul 2026
Toch vind ik dit niet echt klinken naar een Wildstylez plaat. Kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
Hardtraxx Addict
1108 posts member since 2017
last seen Jul 2024
Zweefplaat :loving: :worship:
P
Hardtraxxer
626 posts member since 2012
last seen 22 days ago
Voor de 3e keer gehoord nu, op de livestream. Vooral in de auto heerlijk plaatje gok ik :thumbup:
Hardtraxx Veteran
5517 posts member since 2010
Zalige track zeg :love: , de vocals, synths gewoon geweldig :loving:
kan hier zo een paar traantjes bij laten :cry:
Hardtraxxer
476 posts member since 2016
hurricane wrote:Zalige track zeg :love: , de vocals, synths gewoon geweldig :loving:
kan hier zo een paar traantjes bij laten :cry:
I feel you! Zit een heel emotionele lading in deze track. Echt genieten :love:
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 8 hours ago
Pff wat is dit sterk zeg. Kicks, vocals, melodie, sfeer. Alles klopt aan deze plaat.
Hardtraxx Veteran
4805 posts member since 2014
last seen 10 hours ago
vind het maar een saaie track, ben nog niet zo overtuigd van de terugkeer van P1 en de track die wildstylez de laatste tijd produceert ook niet
Last edited by Jeffrey2107 on 25 Jun 2018 15:32, edited 1 time in total.
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 4 hours ago
jeffrey2107 wrote:vind het maar een saaie track
Hier wel een beetje mee eens eigenlijk :x

Vind het idee achter hoe die climaxen zijn gedaan wel vet, maar in de uitwerking komt het een beetje sloom over. Zit weinig drive in imo.
Last edited by Svbtwee on 29 Jun 2018 13:36, edited 1 time in total.
R
Hardtraxxer
221 posts member since 2014
last seen Dec 2024
Dit is echt next level hardstyle. Super dikke melodie, opbouw en heelijk stevige kicks met leuke geluidjes in de mid. Wildstylez is echt de beste producer op dit moment, echt niet normaal. Voor die nieuwe project one track, (must live on) geldt hetzelfde. Mega dik, en een beetje een het 2007-2012 geluid in een heel nieuw en naar mijn mening veel beter jasje. Ik denk dat we naar 2017-2018 gaan kijken als we nu naar 2007-2012 kijken, alleen maar goude platen. :love:
Hardtraxxer
939 posts member since 2018
last seen 11 days ago
Moet zeggen op The Gathering kwam die niet echt bij me binnen, maar stiekem bleef die vocal bij me hangen. Na een paar keer terug luisteren vind ik hem erg vet.
Hardtraxxer
158 posts member since 2015
last seen Feb 2024
kbm_ wrote:Dit is toch gewoon next level. gvd wat een heeeerlijke track. Wildstylez 2.0 <3
Dit (L)
J
Hardtraxxer
193 posts member since 2015
last seen 1 day ago
Dit is by far de beste plaat die ik op Defqon gehoord heb. Wildstylez draaide hem ook in zijn set alleen zonder 2de climax.
Alles hieraan klopt, door die kicks krijgt de melodie ook drive mee. Terwijl die melodie gewoon weer briljant wat noten overslaat (zo noem ik het maar) In children of drums vond ik dat ook al fantastisch maar deze is nog een stuk dikker. Die 2 breaks komen ook echt binnen, een en al emotie. :loving:
Hardtraxxer
720 posts member since 2013
last seen Jun 2022
Eens met het bovenstaande, maar wilde nog even benadrukken hoe ontiegelijk lekker die reverse er op klapt :surrender:
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Klinkt een beetje leeg inderdaad.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Broken Balance wrote:Klinkt een beetje leeg inderdaad.
Klopt, maar de vraag is, is het erg? Persoonlijke mening: het kan natuurlijk niet 100% knallen zijn de hele tijd. Ik vind het wel mooi dat er soms ook even een wat rustigere plaat is waar wat meer gevoel in ligt. Fantastische melodie! De stukjes climax waar je geen melodie hoort blijven ook mooi hangen.

Zoals meerderen ook al zeiden: die reversed bass in de midintro.. Er is maar een stijl die iets redelijk hards toch zo gezellig weet te laten klinken. Heerlijk!
Hardtraxxer
322 posts member since 2016
Dit is echt TOTY materiaal voor mij.
Heerlijke mid intro, opbouw en climax (L)
J
Hardtraxxer
193 posts member since 2015
last seen 1 day ago
Khadber wrote:
Broken Balance wrote:Klinkt een beetje leeg inderdaad.
Klopt, maar de vraag is, is het erg? Persoonlijke mening: het kan natuurlijk niet 100% knallen zijn de hele tijd. Ik vind het wel mooi dat er soms ook even een wat rustigere plaat is waar wat meer gevoel in ligt. Fantastische melodie! De stukjes climax waar je geen melodie hoort blijven ook mooi hangen.
Eens! Ik vind dat de melodie daar juist mooi dromerig van wordt. En ik mis vaak juist die dynamiek in veel sets. Een keer een dromerige luisterplaat vind ik schitterend. Ik hoor hhz dan zeggen dat hij daarom path of the hunter niet draait. Vind dat echt jammer. Zo zijn er wel meer tracks; origineel van timeless of fantasy of reality. Boeiend dat de drive dan uit je set is. Er is meer energie dan alleen maar lomp losgaan.