Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2025 23:25 

Hardtraxxer

Vertile - Where Legends Rise (Defqon.1 2025 Anthem) (DQ024?)

Label: Defqon.1 Records
WEB release: 27/03/2025

Tracks:
Where Legends Rise (Defqon.1 2025 Anthem)

Samples:

https://open.spotify.com/album/6xlEt6dy8ERoQLN6q7u999

Bron: Q-Dance / Defqon.1
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2025 23:53 

Hardtraxx Veteran

Valt voor mij echt enorm tegen.
Vind het 1e stuk vd intro nog wel te doen maar wat daarna komt is imo defqon anthem onwaardig. Voel geen enkele defqon vibe in die break of melodie.
Dit is een matige Vertile track met wat random Defqon vocalen.
Als ik het anthem van vorig jaar van Sound Rush hier naast leg ga ik die toch echt NOG meer waarderen.
Misschien ben ik wat te negatief maar ik ben zo teleurgesteld hierin :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 00:06 

Hardtraxxer

ik trek m'n mening terug. het was slecht onderbouwd, en om eerlijk te zijn kan ik m'n vinger er niet op leggen waarom ik er de 'defqon feeling' niet bij krijg. uiteindelijk boeit mijn mening ook niet en gaat het erom dat vertile en de festivalgangers van defqon het zelf vet vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 00:19 

Hardtraxxer

Heerlijk, voor mij persoonlijk wel echt het Defqon gevoel van de laatste jaren :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 00:29 

Hardtraxxer

Na een paar keer geluisterd te hebben: Best dikke schijf, zeker in vergelijking met wat er recent van hem is uitgekomen. Melodie is best origineel en pakt me wel. Vocals van the man himself ook een hele mooie toevoeging, wel echt een anthem imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 01:53 

Hardtraxxer

Denk dat 'ie nog wat moet groeien bij me
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 02:35 

Hardtraxx Veteran

Weer zo'n vergeetbaar Defqon anthem :yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 08:59 

Hardtraxx Elite

Jammer maar dit is het niet voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 09:53 

Hardtraxx Elite

Enorme tegenvaller dit helaas, jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 09:59 

Hardtraxx Veteran

MYTZE schreef:
Weer zo'n vergeetbaar Defqon anthem :yawn:

Hoezo "weer" vind het niveau van de Defqon anthems juist al jaren enorm hoog liggen?

Wbt dit anthem, het is idd wel echt wat anders, het is wel vooral een Vertile plaat, maar moet nog een beetje groeien denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 11:15 

Hardtraxxer

Enorm matig anthem. Veel te rommelig, lelijke kicks die niet bij een anthem passen (vind ik). Melodie blijft ook niet hangen en het zangtrucje kennen we nu wel.

Nee dit is voor mij een Defqon anthem die de prullenbak in kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 11:36 

Hardtraxxer

Vind hem zeker niet sterk. Als je de Defqon vocal weghaalt is het gewoon een Vertile track als alle anderen, alleen dan met dubbele climax ipv anti op het eind.

Waar ik me nog het meest aan stoor is dat het gewoon totaal niet duidelijk is wat er nou eigenlijk gezongen wordt. Dat is voor een normale track niet zo'n punt, maar een anthem moet gewoon voor iedereen mee te bleren zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 11:44 

Hardtraxx Elite

Geen anthem gevoel nee. Ik zet dit meesterwerk wel weer aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 12:01 

Hardtraxxer

Dit anthem laat inderdaad zien dat Vertile een slechte keus blijkt voor het Defqon anthem. Het is een OK Vertile plaat en zelfs dan vind ik hem niet interessant, laat staan dus als Defqon anthem. Deze zal ook echt niet gaan groeien bij mij. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 12:15 

Hardtraxx Veteran

Just88 schreef:
Vind hem zeker niet sterk. Als je de Defqon vocal weghaalt is het gewoon een Vertile track als alle anderen, alleen dan met dubbele climax ipv anti op het eind.

Waar ik me nog het meest aan stoor is dat het gewoon totaal niet duidelijk is wat er nou eigenlijk gezongen wordt. Dat is voor een normale track niet zo'n punt, maar een anthem moet gewoon voor iedereen mee te bleren zijn.

Ja ik had echt een Lost Without You stijl verwacht. Storytelling met super vette vocalen..
Helaas :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 12:33 

Hardtraxxer

Goldenstyle schreef:

haha, ik kende dit niet maar dit is beter dan vrijwel alle anthems van de laatste 8 jaar, alleen die van DBST vond ik een goed anthem. Vertile anthem, zal wel aan mij liggen maar wat is hier bijzonder aan? Episch en zomers is het iig niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 13:23 

Hardtraxx Elite

Deze hangen we naast Maximum Force.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 18:08 

Hardtraxx Veteran

Totaal iets anders dan ik had verwacht.
Leuke track maar zeker geen Defqon waardig anthem.
Wel goed dat er eens iets totaal anders wordt gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 19:26 

Hardtraxx Newbie

Echt een dramatisch slechte anthem die bijna net zo nietszeggend is als liftmuziek. Maar goed Defqon is voor mij al jaren dood. Jammer dat het deze kan op is gegaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 19:54 

Hardtraxxer

Gezien zijn sound mij niet ligt, wist ik bij voorbaat al dat het niet mijn anthem zou worden. Maar vind hem eerlijk gezegt wat saai (2 x dezelfde melo bijv.) en mis het echte warrior gevoel erin.

Desalniettemin zijn Defqon anthems de laatste edities eigenlijks nergens spannend of vooruitstrevend.

Ook voor het 25ste jubileum had ik meer verwacht (meer anthems of bijv een 3tal stijlen net als met Keltek, PN en Sefa toendertijde)

enfin, na het feest hoor je hem toch nergens meer...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2025 23:18 

Hardtraxxer

Ik vind de melodie absoluut een anthem-gevoel geven. Meestal moet ik ook aan het Defqon anthem wennen. Als ik de plaat voor de eerste paar keren hoor, dan heb ik dat Defqon-gevoel vaak niet. Maar als ik meer in de Defqon-stemming en sfeer kom, dan krijgt het anthem meer lading. Je creëert herinneringen waar deze plaat dan aan verbonden raakt. Ik denk dat voor veel mensen de plaat nog op de juiste manier binnen moet komen.

Ik had persoonlijk graag meer van de Defqon-stem gehoord en een andere tweede melodie gehoord. Ik snap dat je de melodie iets wijzigt om daarmee het gevoel te behouden, maar zoals Sound Rush dat bijvoorbeeld deed was echt geweldig. Hun tweede melodie was compleet anders qua sfeer. Wellicht past dat ook niet echt bij deze plaat, maar ik hou altijd wel van wat afwisseling tussen melodieën.

Al met al denk ik dat het een fantastische plaat is, maar doordat het het Defqon anthem betreft, zijn mensen extra streng en kritisch. Ik hoop voor deze mensen dat de plaat nog moet binnenkomen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2025 01:00 

Hardtraxxer

Goldenstyle schreef:

Hier kan ook weinig aan tippen wat mij betreft.. :thumbup: :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2025 01:37 

Hardtraxx Veteran

Jambekkieee schreef:
Ik vind de melodie absoluut een anthem-gevoel geven. Meestal moet ik ook aan het Defqon anthem wennen. Als ik de plaat voor de eerste paar keren hoor, dan heb ik dat Defqon-gevoel vaak niet. Maar als ik meer in de Defqon-stemming en sfeer kom, dan krijgt het anthem meer lading. Je creëert herinneringen waar deze plaat dan aan verbonden raakt. Ik denk dat voor veel mensen de plaat nog op de juiste manier binnen moet komen.

Ik had persoonlijk graag meer van de Defqon-stem gehoord en een andere tweede melodie gehoord. Ik snap dat je de melodie iets wijzigt om daarmee het gevoel te behouden, maar zoals Sound Rush dat bijvoorbeeld deed was echt geweldig. Hun tweede melodie was compleet anders qua sfeer. Wellicht past dat ook niet echt bij deze plaat, maar ik hou altijd wel van wat afwisseling tussen melodieën.

Al met al denk ik dat het een fantastische plaat is, maar doordat het het Defqon anthem betreft, zijn mensen extra streng en kritisch. Ik hoop voor deze mensen dat de plaat nog moet binnenkomen :)

Klopt ook wel wat je zegt, maar Vertile doet mij eigenlijk nooit wat. Ook bij deze gaat er niks rinkelen. Is ook gewoon smaak. Nummer zit wel goed in elkaar, maar zit niks spannends in. Vocals zijn tof, ook z'n eigen vocalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2025 11:43 

Hardtraxx Veteran

Vind het ook echt wel een anthem gevoel hebben. Prima plaat joh, niks mis mee. Boeit mij uberhaupt geen reet, heeft 0 impact op mijn weekend. Elk jaar met anthems hebben mensen gekke verwachtingen en valt altijd tegen. Eigk al sinds 2018 ofzo heb ik het gevoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2025 13:54 

Hardtraxxer

Volkomen eens met hetgeen er hier al gezegd is.

Ik vind het een prima zomerse plaat, catchy melodie, snel in je kop.
Maar de vocals zijn slecht hoorbaar, dat vind ik jammer.
Evenals een catchy maar 'saaie' melodie die in een 2e climax nog spannend had kunnen worden.
Kicks vind ik ook niet helemaal passen waardoor het wat rommelig klinkt.

Paar aanpassingen en had het een topplaat voor mij geweest, nu gewoon lekker.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle