Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2021 19:19 
 
Hardtraxx Veteran

Als het goed is komt de CD zo binnen :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2021 12:52 
 
Hardtraxx Veteran

Uiteindelijk net pas binnen gekregen ondanks dat DPD aangaf dat ie eergisteren zou komen.

Leuk gedaan met het aluminium hoesje en heel gaaf artwork op de CD geprint.
Ook de tracklist is leuk gedaan in de vorm van een flyer met nog andere leuke details erop geprint zonder al teveel te spoilen.

Heb nog geen track geluisterd maar ben nu al tevreden. Echt een toffe collectors item.

:thumbsup:

Sowieso die hele bundle is tof gedaan. Ohja, heel slim om het album in het T-shirt te rollen om zo beschadigingen nog meer te vermijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2021 19:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het zijn stuk voor stuk allemaal leuke tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2021 12:20 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Denk tof voor mensen hier ook: vanavond om half 9 hosten we een exclusieve Decade of Spoontech album listening party op twitch, waar alle je alle tracks (digitaal) voor 't eerst kunt horen, waar alle artiesten wat achtergrond over hun tracks zullen vertellen en waar ook ruimte is voor Q&A :) intunen kan via twitch.tv/Spoontech_records :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2021 21:49 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Braindump: holy shit wat een kicks :drool:
Total Exile: kicks zijn wat slap, verder is de plaat (met name de sfeer) echt gaaf.
Funky Madness: typisch Hatom, vage originele sounds maar dit keer met alleen maar dikke kicks.
Mind Control: zóveel gave sounds en altijd kicks die daadwerkelijk hard zijn :worship:
Ocean Machine (D-Verze Remix): schreeuw vocals uit het origineel heb ik niks mee, maar verder klinkt het wel een beetje als een oudere hardstyle plaat door de kicks, top!
Afterlife: geen HSM fan, dus vind hier ook weinig aan.
The Crucible: ongekende sfeer weer, maar vind de kicks vrij matig helaas.
Masters Of The Shadows: in tegenstelling tot de andere Hatom plaat vind ik hier de kicks juist niet lekker. Melodie komt mij vaag bekend voor, geen idee van welke plaat.
The Next Explosion: wat zijn dit voor kicks dan? Niet wat ik gewend ben van Infirium, echt zeer matig. Sfeer is juist uitstekend, iets wat ik normaliter weer minder vind bij zijn platen.
Red Storm (Hatom Remix): jammer van die lelijke kick, rest van de kicks zijn prima.
Let's Get Weird (Decade Of Weirdness Edit): toffe edit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 00:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Magnetron schreef:
Masters Of The Shadows: in tegenstelling tot de andere Hatom plaat vind ik hier de kicks juist niet lekker. Melodie komt mij vaag bekend voor, geen idee van welke plaat.


Vangelis - Conquest of Paradise vgm
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit ook maar eens opgezet. Spoontech muziek kan me laatste jaren wel bekoren. Ook dit klinkt allemaal wel nice.
Ik hoor trouwens in Afterlife precies een melodietje uit Eminem - Kim.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 15:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Dit ook maar eens opgezet. Spoontech muziek kan me laatste jaren wel bekoren. Ook dit klinkt allemaal wel nice.
Ik hoor trouwens in Afterlife precies een melodietje uit Eminem - Kim.


Heel scherp, maar ik hoor Kim eerder terug in hun vorige release 'Strong'. Bedoel je die niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Parvuz schreef:
Dit ook maar eens opgezet. Spoontech muziek kan me laatste jaren wel bekoren. Ook dit klinkt allemaal wel nice.
Ik hoor trouwens in Afterlife precies een melodietje uit Eminem - Kim.


Heel scherp, maar ik hoor Kim eerder terug in hun vorige release 'Strong'. Bedoel je die niet?

Die kende ik nog niet. Maar idd zeg, daar is het niet te missen haha Ze hebben dus kleine stukjes daarvan in Afterlife gestopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 23:00 
 
Hardtraxx Veteran

Die lets get weird edit climax is wel heftig :bomb: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2021 23:03 
 
Hardtraxx Veteran

Al dat nieuwe spul is goud :corn: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 11:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Die lets get weird edit climax is wel heftig :bomb: :drool:


Die edit is echt heel tof!! :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Album zojuist een luisterbeurt gegeven, ik blijf dat stijltje van Spoontech toch wel erg vet vinden. Staat wat mij betreft geen slechte plaat tussen, allemaal erg sfeervol. Om dan met die heerlijke lompe Get Weird edit af te sluiten is helemaal mooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 14:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vet album geworden!

D-Verze - Braindump: mijn favoriet van het album, snoeien voor gevorderden in die mid en een stijlvol begin van het album naar de roots van Spoontech
Shockrage - Total Exile: ik ben nog niet heel overtuigd van Shockrage aangezien ik zijn vorige releases niet zo denderend vond. Deze vind ik al beter, plaat heeft een fijne vibe en drive
Hatom - Funky Madness: Hatom is heel wisselend met platen, soms (te)veel kickswitches waardoor een plaat heel chaotisch wordt. Bij deze heeft hij het iets simpeler gehouden, maar komt zijn stijl wel goed naar boven én daarnaast liggen de kicks me allemaal goed. Vette plaat!
Vyral - Mind Control: wederom een sterke plaat! Die acid ertussen blijft toch heerlijk. Vind alleen die laatste climax niet zo fijn klinken door die screech
Infirium - Ocean Machine (D-Verze Remix): het origineel vind ik de beste Infirium solo, dus best een gewaagde remix. Hele fijne eigen twist aan gegeven door D-Verze. Die cuttende vocal in de mid is vet gedaan. Valt me op dat de melodie veel op de achtergrond ligt in de climaxen
Hardstyle Mafia & Caitlin Potter - Afterlife: ook een hele sterke plaat en deze doet me stukken meer dan Strong. Ze hebben veel aan hun sounds gesleuteld en er zitten een hoop dikke kicks tussen. De vocals vind ik ook fijn klinken!
Vazard - The Crucible: ongekende sfeer weer. De kickswitch in de mid vind ik iets minder, maar de break daaropvolgend heeft haast iets weg van opera
Hatom - Master Of The Shadows: kicks in deze plaat :surrender: vind alleen die melodie niet geweldig
Infirium - The Next Explosion: zit weer heel goed in elkaar, maar sommige kicks mogen bij een volgende track wel wegblijven :P al vind ik de eerste twee kicks in de mid nog wel vet
Main Concern - Red Storm (Hatom Remix): vetste Hatom plaat van dit album. Voelt wat duisterder aan t.o.v. zijn gemiddelde plaat. Krijg bij die tweede climax ook een beetje een frenchcore gevoel. :P
Vazard & Delete - Let's Get Weird (Decade Of Weirdness Edit): dit is die edit van Supremacy Australië geloof ik, moet machtig mooi zijn geweest om deze live te mogen aanschouwen, lompheid ten top :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2021 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ron schreef:
moet machtig mooi zijn geweest om deze live te mogen aanschouwen


can confirm. Never forgetti rest in spaghetti, q-base. Door merg en fucking been zeg ik je. Rip halve schoenzool.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2021 12:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

God eigenlijk waag ik me nooit aan een in-depth review maar wil het toch doen. Dit omdat ik eigenlijk een COMPLEET andere mening heb over de tracks dan na de eerste luisterbeurt. Ik gun dat jullie ook.

Spoontech 10 jaar hiep hiep hoera wat een feest (not) #bedanktRUTTE gelukkig hebben we de muziek nog. Net als het Vazard album heeft ook dit album een verhaal. Een statement. Een visie. En dat is dapper. Spoontech fans zijn soms net zo closeminded als de gearbox kickrollers waar ze oh zo graag op neer kijken hodehh. Ik merk dat ook in de feedback (die ik ook hier lees) op dit album. Laat ik bij deze toegeven dat ik ook bij die groep hoorde in de eerste instantie.

Doorgaans heeft men een bepaald beeld en gevoel bij wat een Spoontech track precies is (OF HOORT TE ZIJN!?!?) (needus). Ik heb er perse geen woorden voor. Een combinatie van unieke sounds, afwerking, sfeer, compositie, arrangement. Ik noem een Infirium die metal gitaren combineert met gekke tijdsmaten offf Vyral die tracks uitpoept van 7 minuut of langer offfff main concern die tracks uitbrengen die je onder 3 subgenres kan onderverdelen je snapt mijn punt. Alsnog zat ik met mijn wenkbrauwen tot mijn haargrens toen ik de kicks hoorde van Infirium - The next explosion. Doe ff normaal zeg met je laser en tok (©Shoutoutje Broken balance) kicks. SPOONTECH OOK AL? HELE SCENE NAAR DE KLOTE!!!!!!!!!!!

Dit album is alleen een groter product dan de losse elementen uit de tracks en de tracks an sich for that matter. Er wordt een tipje van de sluier gegeven van wat de toekomst in petto heeft en dat is vernieuwing. Wen dr maar aan. Gekke barman Hatom met reversebasses, gated en piepkicks in de cocktailshaker HOPPA die jongen heeft zoveel talent jonge. Hoe tering lomp is die frenchcore/hardstyle hybrid laatste climax in Funky madness :lol: Naast dat ik direct dacht, Muk live heurn, toverde het ook een brede glimlach op mijn gezicht. Dat mis ik tegenwoordig als ik naar het genre luister. Sidenote: Ik ben niet perse fan van frenchcore. Integendeel zelfs. Maar hoe Hatom dat weer weet toe te passen? Geniaal. Het eindproduct is hier dus belangrijker dan dat detail (ik val in herhaling). Tracks als dat produceren werkt alleen als je met een blanco canvas gaat produceren. Geen grenzen. Geen verwachtingen. Dat is wat we kunnen verwachten van de toekomst. Dat vind je terug op CD1.

Met de twintig (!) tracks die je op de tweede CD vind word er teruggeblikt op 10 jaren spoontech geschiedenis. Maar zeg nou zelf, welke artiest heeft daadwerkelijk durven innoveren binnen zijn style terwijl ze op spoontech zaten? Ik denk dat ze vooral niet hebben gedurfd. De nieuwe lichting durft dat wel. Je moet namelijk blijven vernieuwen. Nieuwe sounds proberen. Gekke collabs aangaan. Voorbeeld: Ongegeneerde synthwave flirt in 'The Afterlife' . Oldschool trance synth in de climax in Main Concern - Red Storm (Hatom remix). Ik juich het ontzettend toe dat Vazard eindelijk wat modernere kicks geprobeerd heeft in The Crucible. Was er ooit wat mis met zijn kicks? Uh nee niet bepaald. Maar ze klinken alwel 10 jaar ongeveer hetzelfde. Begrijp me niet verkeerd, die sterke basis heeft ze wel een hosting op Qapital opgeleverd. Maar nu moet je door. Kep dr nouwwal sin in.

Wil nog wat kwijt over:
D-Verze - Braindump - o kurwa dit is dik hey. Die balans tussen herkenbaar D-Verze sounds als ode aan die oude Poolse style is echt top gedaan. Wat mij betreft de ideale aftrap.
Shockrage - Total Exile Klonk op het eerste gehoor als een enorm generieke raw track. Niet perse spoontech zelfs. Na bovenstaande lyst achtige hersenspinsel, tering vet. Kwalitatief een enorme boost ten opzichte van zijn vorige tracks ook. Frequencerz 2012 iemand? Heerlijke track.
Infirium - Ocean Machine (D-Verze remix) Ben eerlijk gezegd niet mega fan van de schreeuwvocalen. Wel vet gedaan hoe die vocal gecut is. Climax is wel weer grandioos. T R I P L E T S :loving:
Vyral - Mind Control is misschien niet zijn beste werk, maar als nog een hele dikke track. Acid lijntje in de mid is heeel verslavend. De reverb op de synth maakt de climax mega bombastisch en dreigend. Vette energie komt er vrij.
Infirium - The Next Explosion Is misschien wel zijn beste werk so far. Wat een sfeer. Climax doet me een beetje denken aan Delete & Hardstyle Mafia - Extraterrestrial. Wat een goed ding is want die track is ook tering gaaf.
lets get weird edit is gewoon bizar doei
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2021 20:38 
 
Hardtraxx Veteran

Mooi geschreven maadtje. ben het met je eens. Hoewel ik verandering als autist best kut vind en ik er ook wel een beetje angstig voor ben moet je natuurlijk wel vooruit. ik hoop alleen wel dat ze zo dicht mogelijk bij hun oorsprong kunnen blijven maar wel met een nieuw geluid. Tot nu toe lukt dat aardig.

Vroeger was alles beter, dat is niet altijd. Ik hoop dat ze dat de komende 10 jaar kunnen waar maken.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle