Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 18:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

4) Toneshifterz & NitrouZ - Take My Breath Away :love: :love: verliefd op de vocals gewoon.
Da punk remix ook heel erg vet :worship:
Darken your mind :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 18:21 
 
Hardtraxxer

Holy moly , Quirk is ubervet :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 18:38 
 
Hardtraxx Veteran

al 3 keer geluisterd XD vind het heerlijk :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 18:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind er helemaal niets aan? :huh:

Slechts 2 platen die ik leuk vind: Quirk en Take My Breath Away. De rest springt er niet uit en zal ik nooit meer luisteren... WTF... Toneshifterz maakten zulke vette platen met We are the Future, Angels & Demons en Nightscape. Beetje een tegenvaller voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 18:50 
 
Hardtraxx Elite

vet album, soms beetje eentonige sounds maar klinkt allemaal toch wel fijn. Misschien hadden ze voor de afwisseling met wat scantraxx artiesten kunnen samenwerken. Maar vind het zo ook al een vol en lekker album
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 19:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Quirk met afstand de beste plaat van het album. Rest boeit me eerlijk gezegd niet zo. Steeds maar meer van hetzelfde :( .
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 19:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

1) Toneshifterz & S Dee - Party Down - 7
2) Toneshifterz - Back Again - 4
3) Toneshifterz & The Pitcher - Break My Fall - 9
4) Toneshifterz & NitrouZ - Take My Breath Away - 6,5
5) Toneshifterz - Da Phunk (NitrouZ Rmx) - 3
6) Toneshifterz - Depth Of Thought - 7
7) Brennan Heart - Musical Impressions (Toneshifterz Remix) - 5
8) Toneshifterz - Darken Your Mind - 9
9) Toneshifterz - Beat On The Drums - 6
10) Toneshifterz - Human Experience - 4
11) Toneshifterz - How We Do It - 4
12) Toneshifterz - Quirk - 8,5
13) Toneshifterz - Electroshock (Album Edit) - 7,5
14) Toneshifterz - The Visitor - 5
15) Donkey Rollers - Silver Bullet (Toneshifterz Remix) - 5
16) Toneshifterz - Till Daybreak Meets - 6,5
17) Toneshifterz & Zany - The Story - 7
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 19:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

woooow, maar dit is wel een heel erg vet album zeg! blij dat ik deze heb aangeschaft :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 20:21 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

1) Toneshifterz & S Dee - Party Down 6.2
Reverse in de intro is wel redelijk, kicks gaan dieper dan de gemiddelde hardstylekick, maar zijn ook enigszins aan de softe kant. De vocals zijn mij veel te blij. Ik vind dat soort vocals niet passen bij hardstyle, meer bij happy hardcore. De manier waar de vocals op gecut zijn, vind ik ook niet echt lekker, klinkt te willekeurig. Verder is de intro redelijk saai, de gecutte vocals alleen zijn niet boeiend genoeg. Op het eind van de midintro heb ik het gevoel dat ik naar een compleet andere track zit te luisteren, 0.0 samenhang met de rest van de track. Dan volgt de melodie, een zeurderige melodie met een iets te blije tint. De pitchbend? aan het eind van het eerste stuk melodie vind ik dan wel lekker klinken en maakt de melodie wel af, zonder is het echt een saaie dertien in een dozijn melodie. Pluspunt is de reverse bass onder de climax, helaas vinden ze het nodig om in de tweede climax vreselijke kicks eronder te stoppen. De punches zijn niet meer dan tokjes en de tails gaan van hoog naar nog hoger. Zelfs de softe kick in de reverse bassline is nog harder dan dit.. Wel complimenten dat er verschillende kicks in de track worden gebruikt, tegenwoordig bestaan tracks vaak nog maar uit 1 kick voor de hele track.
2) Toneshifterz - Back Again 7.0
Intro wederom met een reverse bassline, deze klinkt al wat dikker dan de vorige. De screeches zijn een beetje raar getimed op het eind en ook niet echt boeiend. De opbouw van deze track duurt veel te lang en als je ziet waar er naar opgebouwd wordt.. een redelijk simplistische melodie. Op zich niets mis mee, maar de synth mist teveel 'karakter' om de melodie tot iets vets te maken. Het tweede deel vind ik wel vet, een beetje spoontech-achtige kicks eronder (waar de basspiek ten minste onder de punch zit en niet ergens halverwege de tail), maakt het geheel ineens een stuk harder. Al met al een aardige albumfiller.
3) Toneshifterz & The Pitcher - Break My Fall 6.8
De beetje Innocent-achtige synth is lekker scherp en heeft een melodie die goed bij de synth past. Ik moest wel even glimlachen bij het stukje van "this music makes no sense at all". De melodie in de climax is langdradig en gaat niet echt ergens heen. De kicks eronder zijn een perfect voorbeeld van hoe het pitchen van een kick de samenhang tussen punch en tail kapot maakt. Doordat de punch de hele tijd hetzelfde blijft en enkel de tail verandert, verdwijnt de samenhang. (Ja ik weet dat je de punch niet mee moet pitchen, maar je moet hem wel aanpassen.) Er zit trouwens wel een lekkere frequentie tussen de pitchkicks, waarin de bass een stuk zwaarder lijkt.
4) Toneshifterz & NitrouZ - Take My Breath Away 5.8
De tails van de kick in de intro zijn te lang, waardoor de kracht van de kick volledig afhankelijk is van de punch, die is helaas niet meer dan een tokje. De vocals zijn slaapverwekkend en horen in langzame trance. De melodie komt me veel te bekend voor (iemand?). Zoals ik hier boven al ergens vermeldde is het tegenwoordig heel normaal om dezelfde kick gedurende het hele nummer te gebruiken. Dus voor de kicks onder de climax geldt hetzelfde als voor die in de midintro. En toen ik terug skipte om de kicks in de midintro nog eens te luisteren, kwam ik erachter dat er amper kicks in de hele track zitten. Heb een hekel aan al die stilte momentjes. Je kunt ook doorslaan in de opbouw/breaks.
5) Toneshifterz - Da Phunk (NitrouZ Rmx) 6.0
Lekkere springende kicks in de midintro. De reverse voegt niet veel toe, want er zit geen bass in. Dan volgt een slaapverwekkende break die echt hélemaal niets aan de track toevoegt. Pas daarna wordt de melodie opgebouwd wat leidt tot een rustmoment van een dikke minuut. De melodie zelf is weer een standaard Toneshifterz melodie, die op zich wel goed loopt, maar die ik een geruime tijd terug al zat was. De bass in de outro is vervelend, die kan ik achter mijn bureau niet eens horen, maar is de slaapkamer hiernaast gewoon irritant zwaar. Dat hebben overigens al meerdere kicks last van dit album.
6) Toneshifterz - Depth Of Thought 7.2
Het begin vind ik echt supervet, ik krijg dat riedeltje nooit uit mijn hoofd, jammer dat die niet in de rest van de track gebruikt wordt. De geluiden in de midintro hadden wel iets meer op de voorgrond gemogen. De bassline in de break die er op volgt is wederom heerlijk. Het gehaper in de synth geeft een extra dimensie aan de melodie, echter is het niet helemaal lekker uitgewerkt, waardoor het meer echt gehaper is dan een toevoeging. Dan volgt die lekkere bassline weer. De anticlimax is niet echt pakkend en persoonlijk vind ik hem vrij irritant. Vervolgens komt er vanuit het niets een melodie in, beetje jammer, want deze track heeft helemaal geen melodie nodig en al helemaal niet zo'n melodie die nergens naar toe gaat. Dan komt het beginstukje toch nog even terug, dit maal (helaas) gepaard met pitchkicks. In de outro blijkt de beginmelodie alsnog in te zitten, maar hier is het totaal niet overtuigend en teveel naar de achtergrond geplaatst.
7) Brennan Heart - Musical Impressions (Toneshifterz Remix) 5.0
Ik vind het origineel al een verschrikkelijke plaat, vooral die synth. De reverse in deze track maakt het wel iets beter, maar die reverse wordt al gauw vervangen door een andere kick. Het origineel is natuurlijk een Brennan Heart plaat, dus die enorme break zit er natuurlijk nog steeds in. De nieuwe melodie is echt een bij elkaar geraapt hoopje noten, ofzoals stokbrood? altijd zegt, studentenhaver. Echt een inspiratieloze track dit. De tail van de kicks is ook veel te lang, de bass valt pas weg als er een hele kick tussenuit gehaald wordt.
8) Toneshifterz - Darken Your Mind 7.0
Deze track begint goed, heerlijk diepe vocals. Energieke synths en bassline. De opbouw naar de melodie is ook wel redelijk, al heb ik nu al het vermoeden dat er een anticlimax aan zit te komen. De melodie in de anti is te langzaam waardoor het energieke van de synth gecompenseerd wordt. De kicks zijn niet storend, maar ik ben er ook geen fan van.
9) Toneshifterz - Beat On The Drums 6.8
Breakbeats, ik weet niet echt wat ik ervan moet vinden. Aan de ene kant halen dit soort breakbeats het tempo uit een track. Aan de andere kant is het wel een lekkere afwisseling van die 4x4 beats de hele dag. Maar dan heb ik liever breakbeats a la Nothing remix of Done. De sounds onder de breakbeat in de midintro zijn overigens wel erg vet. Alleen vind ik de overgang van de een naar de andere niet helemaal soepel verlopen. De climax is degelijk. De outro probeert hard te zijn, maar de kicks in combinatie met de niet lekker lopende breakbeat staat dat eigenlijk in de weg.
10) Toneshifterz - Human Experience 4.5
Ik ben op het moment bij de midintro, maar heb het gevoel dat dit een hele saaie standaard mainstream plaat gaat worden. De midintro is in ieder geval totaal niet boeiend, zowel de synths noch de kicks. Bij een standaard mainstream plaat hoort natuurlijk die saaie break met een stukje piano erin en een heel boekwerk aan vocals. Daarna wordt de melodie opgebouwd, geheel volgens het boekje. Ik type momenteel sneller dan de track gaat en alles wat ik type blijkt allemaal uit te komen. Ik had alleen wel pitchende kicks verwacht in de climax, maar die zullen verderop nog wel komen. Wat een saaie melodie overigens. Oja daar heb je ze al, nog steeds volgens het recept. Nee sorry, maar dit soort platen voegen echt totaal niets toe aan het genre.
11) Toneshifterz - How We Do It 5,7
Wederom zo'n reverse "bass"line zonder bass. Het fijne van reverse basslines is dat de bass van zowel de kicks als de reverse de track nagenoeg twee keer zo snel laat lijken. Als je alleen dan een high-pass filter op zet, heb je wel een leuke opvulling tussen je kicks, maar dan dient de reverse meer als percussie dan als een echte reverse bassline. De kicks zijn overigens wel lekker diep. Dan komt er weer een dikke minuut helemaal niets en volgt er weer en standaard toneshifterz melodie/synth. Nee het begint nu behoorlijk eentonig te worden. Als je weet dat je sounds niet echt variërend zijn, dan kun je beter geen album maken, want dan valt zoiets ontzettend op. De hoogste pitchkicks zijn overigens zum kotzen. In de outro is echt alle energie uit de track gelopen.
12) Toneshifterz - Quirk 7.3
Zo. Heerlijke bassline, een beetje a la Walt. Lekkere synth die ook nog eens heel goed gebruikt is. De melodie die volgt blijft wel hangen, maar is een beetje te traag om echt op los te gaan vind ik. De kicks lopen wederom in elkaar over. Er blijft niets meer over dan één lange whooom met tik tik tik tik. De intro is de beste van het album tot nu toe.
13) Toneshifterz - Electroshock (Album Edit) 5.0
Wat is dit voor een album, gemixed toch neem ik aan. Ik weet niet wie het gedaan heeft, maar de overgangen zijn bijzonder storend. Ik vind de vertraagde versie van Elektro Shock niet echt super. Het contrast zorgt er wel voor dat het tweede gedeelte een stuk energieker is, maar ik zit niet echt te wachten op een dergelijk langzame beat.
14) Toneshifterz - The Visitor 5.9
Saaie, lege, standaard midintro. Een melodieopbouw van bijna een minuut is mij wat overdreven. En dan de bassline, wtf. Zit er uberhaupt wel bass in? Oh wacht het is weer zo'n bassline die je alleen hoort als je in de kamer ernaast gaat staan. Ik weet niet hoe dit technisch precies zit, maar als je achter je computer muziek luistert, is er helemaal geen bass meer.. Ik vind de track een beetje a la DOTN, wannabe hard en duister. Maar echt hard en duister wordt het nooit.
15) Donkey Rollers - Silver Bullet (Toneshifterz Remix) 6.5
Ik ben denk ik een van de weinige die Silver Bullet geen zak aan vind. Hoewel de kicks in de midintro wel heerlijk zijn.. of toch niet helemaal, laten we het houden op qua potentie heerlijk. Verder is deze track meer break/opbouw dan daadwerkelijk ondersteund door een bassline. Verder wel een redelijke track.
16) Toneshifterz - Till Daybreak Meets 6.0
Ik begin dat standaard hardstyle concept nu wel een beetje moe te worden. Reverse mindintro met screeches, gevolgd door een break, melodieopbouw. Gelukkig is de melodie niet dertien in een dozijn, maar echt boeiend is het ook niet. Voor de kicks geldt hetzelfde als alle climax kicks van dit album, dus daar ga ik niet weer over beginnen.
17) Toneshifterz & Zany - The Story 6.0
Ben momenteel met tegenzin het album aan het afluisteren om de review af te maken. Het is allemaal zo doodsaai en meer van hetzelfde. Bij een album is dat echt dodelijk voor het album zelf. Zelfs Zany kan deze spiraal niet doorbreken. Screeches zijn weer hetzelfde als in de vorige track, synth heb ik ook al tig keer eerder gehoord en de melodie, tja, die gaat weer eens nergens heen (de eerste twee stukken gaan nog wel, maar het eind..).

Al met al een niet heel erg boeiend album, er staat geen enkele noemenswaardige plaat op en ook geen echte negatieve uitschieter. Het is allemaal keurig binnen de lijntjes gekleurd, maar het is wel voor de 100e keer dezelfde tekening. Er zijn weinig albums waar ik met zoveel tegenzin een review schrijf over de laatste paar tracks en dat terwijl de nummers zelf niet eens zo extreem slecht zijn. De kicks waren wel vaak te lang en bij een redelijk aantal tracks viel de bass volledig weg als je te dicht bij de sub zit.. Ik heb het met mijn beide subwoofers getest. Pas toen ik mijn kamer uitliep merkte ik dat de bass belachelijk hard stond. Ik kan het niet verklaren, maar het is niet echt praktisch thuis. Ik die geen bass hoor en me pa die kwaad wordt dat de bass zo hard staat :P
104.7/17=6.2 (naar boven afgerond)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 20:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

emmerick schreef:
vet album, soms beetje eentonige sounds maar klinkt allemaal toch wel fijn. Misschien hadden ze voor de afwisseling met wat scantraxx artiesten kunnen samenwerken. Maar vind het zo ook al een vol en lekker album

S-Dee is Scantraxx hoor? Midify om precies te zijn :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 20:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meph0 schreef:
Ik vind er helemaal niets aan? :huh:

Slechts 2 platen die ik leuk vind: Quirk en Take My Breath Away. De rest springt er niet uit en zal ik nooit meer luisteren... WTF... Toneshifterz maakten zulke vette platen met We are the Future, Angels & Demons en Nightscape. Beetje een tegenvaller voor mij.


:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 20:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
10) Toneshifterz - Human Experience 4.5
Ik ben op het moment bij de midintro, maar heb het gevoel dat dit een hele saaie standaard mainstream plaat gaat worden. De midintro is in ieder geval totaal niet boeiend, zowel de synths noch de kicks. Bij een standaard mainstream plaat hoort natuurlijk die saaie break met een stukje piano erin en een heel boekwerk aan vocals. Daarna wordt de melodie opgebouwd, geheel volgens het boekje. Ik type momenteel sneller dan de track gaat en alles wat ik type blijkt allemaal uit te komen. Ik had alleen wel pitchende kicks verwacht in de climax, maar die zullen verderop nog wel komen. Wat een saaie melodie overigens. Oja daar heb je ze al, nog steeds volgens het recept. Nee sorry, maar dit soort platen voegen echt totaal niets toe aan het genre.

Ik moest hier toch wel even lachen :P
Altijd leuk die reviews! Zat er al op te wachten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 21:22 
 
Hardtraxxer

Vet album!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 21:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wist niet goed wat ik er van moest vinden dus heb ook ff een beoordelingkje gemaakt:

1. Toneshifterz & S Dee - Party Down - 7,5
2. Toneshifterz - Back Again - 7
3. Toneshifterz & The Pitcher - Break My Fall - 5
4. Toneshifterz & NitrouZ - Take My Breath Away - 7
5. Toneshifterz - Da Phunk (NitrouZ Rmx) - 5
6. Toneshifterz - Depth Of Thought - 7,5
7. Brennan Heart - Musical Impressions (Toneshifterz Remix) - 7
8. Toneshifterz - Darken Your Mind - 8
9. Toneshifterz - Beat On The Drums - 4
10. Toneshifterz - Human Experience - 5
11. Toneshifterz - How We Do It - 4
12. Toneshifterz - Quirk - 7,5
13. Toneshifterz - Electroshock (Album Edit) - 7
14. Toneshifterz - The Visitor - 5
15. Donkey Rollers - Silver Bullet (Toneshifterz Remix) - 7
16. Toneshifterz - Till Daybreak Meets - 7,5
17. Toneshifterz & Zany - The Story - 6

al met al een redelijk album, met weinig nummers die blijven hangen. Darken your mind, Quirk, Party down en till daybreak meets vind ik lekkere platen. Verder boeit het me niet zo veel, hoef hem niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 00:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wow zie toch wel veel negativiteit op zich, had ik niet verwacht.
Het is een beetje eentonig soms, maar vind sommige platen toch wel erg creatief:)
Mijn persoonlijke cijfers:

1. Toneshifterz & S Dee - Party Down - 8
Superlekkere melo, en vind de kicks in de laatste climax juist wel lekker!
2. Toneshifterz - Back Again - 4
Matige track, dit vind ik helaas niks.
3. Toneshifterz & The Pitcher - Break My Fall - 7,5
Fijne sfeer in deze track, mooie vocalen ook!
4. Toneshifterz & NitrouZ - Take My Breath Away - 7,5
Zelfde als bij Break My Fall:)
5. Toneshifterz - Da Phunk (NitrouZ Rmx) - 8,5
Vind hier juist de vocalen een sfeer creëren, fijne melodie ook!
6. Toneshifterz - Depth Of Thought - 7
Vreemde, maar toch wel lekkere track!
7. Brennan Heart - Musical Impressions (Toneshifterz Remix) - 3
Dit vind ik echt een bouttrack, sowieso het origineel ook.
8. Toneshifterz - Darken Your Mind - 8
Lekkere sfeer, lekker dark!
9. Toneshifterz - Beat On The Drums - 7,5
Leuk experimentje, fijne melodie en lekkere sounds!
10. Toneshifterz - Human Experience - 8,5
Heeeeeerlijke intro, echt superfijne geluiden met een lekker reverse, climax is een beetje standaard, maar luistert toch wel lekker weg!
11. Toneshifterz - How We Do It - 9
Dit vind ik misschien wel echt de vetste track van het album samen met Quirk, zoveel gevoel in die melodie! Echt toppertje.
12. Toneshifterz - Quirk - 9
Ook heerlijke track, supervet met die bassline gedaan, dikke track!
13. Toneshifterz - Electroshock (Album Edit) - 3
Vind ik totaal niks.
14. Toneshifterz - The Visitor - 7
Standaard trackje, maar zit prima in elkaar.
15. Donkey Rollers - Silver Bullet (Toneshifterz Remix) - 4
Ook dit vind ik niks, origineel was vet vroeger, maar deze remix is niks.
16. Toneshifterz - Till Daybreak Meets - 8
Simpele, doch effectieve track. Doet het wel op de dansvloer denk ik!
17. Toneshifterz & Zany - The Story - 7,5
Al een tijdje bekend, toch hele goeie track want je merkt invloed van beide artiesten, en ik vind de stijl van alle 3 de heren goed!

Al met al een dikke voldoende, al vind ik toch dat er een paar tracks te "gehaast" geproduceerd zijn om het maar zo te zeggen? Voelt als beetje opvulling, toch vind ik het een onverwachts lekker album met zeker een paar toppers! :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 01:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Album aangeschaft maar valt toch wel erg tegen,
Darken your mind, Dept of Thought, Quirk, Till daybreak meets zijn wel lekker.
Nog wel een paar tracks die wel oké zijn maar de rest flink onder hun niveau helaas. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 01:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

1) Toneshifterz & S Dee - Party Down - Nee
2) Toneshifterz - Back Again - Meh
3) Toneshifterz & The Pitcher - Break My Fall - Meh
4) Toneshifterz & NitrouZ - Take My Breath Away - Nee
5) Toneshifterz - Da Phunk (NitrouZ Rmx) - Nee
6) Toneshifterz - Depth Of Thought - Meh
7) Brennan Heart - Musical Impressions (Toneshifterz Remix) - Oud
8) Toneshifterz - Darken Your Mind - Ja
9) Toneshifterz - Beat On The Drums - Nee
10) Toneshifterz - Human Experience - Nee
11) Toneshifterz - How We Do It - Nee
12) Toneshifterz - Quirk - Ja
13) Toneshifterz - Electroshock (Album Edit) - Oud
14) Toneshifterz - The Visitor - Ja
15) Donkey Rollers - Silver Bullet (Toneshifterz Remix) - Oud
16) Toneshifterz - Till Daybreak Meets - Ja
17) Toneshifterz & Zany - The Story - Oud

Algemene oordeel : Nee
(Zo lekker snel)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 10:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

E-rik schreef:
woooow, maar dit is wel een heel erg vet album zeg! blij dat ik deze heb aangeschaft :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind er tot nu toe 2 tracks echt bovenuit springen..

Depth Of Thought
Darken Your Mind

Moet de rest nog wat vaker luisteren, maar al met al best een leuk album. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 12:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
Lyst schreef:
10) Toneshifterz - Human Experience 4.5
Ik ben op het moment bij de midintro, maar heb het gevoel dat dit een hele saaie standaard mainstream plaat gaat worden. De midintro is in ieder geval totaal niet boeiend, zowel de synths noch de kicks. Bij een standaard mainstream plaat hoort natuurlijk die saaie break met een stukje piano erin en een heel boekwerk aan vocals. Daarna wordt de melodie opgebouwd, geheel volgens het boekje. Ik type momenteel sneller dan de track gaat en alles wat ik type blijkt allemaal uit te komen. Ik had alleen wel pitchende kicks verwacht in de climax, maar die zullen verderop nog wel komen. Wat een saaie melodie overigens. Oja daar heb je ze al, nog steeds volgens het recept. Nee sorry, maar dit soort platen voegen echt totaal niets toe aan het genre.

Ik moest hier toch wel even lachen :P
Altijd leuk die reviews! Zat er al op te wachten :)

Haha leuk idd.

Binnenkort dit album maar eens luisteren, kijken of er wat voor me bij zit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 16:37 
 
Hardtraxx Addict

Toneshifterz - Darken Your Mind
Toneshifterz ft. The Pitcher - Break My Fall

Toch wel de nummers van het album voor mij hoor! :thumbsup: :worship:
Rest is matig, op de bekende plaatjes na (Silverbullet en The Story), want die zijn gewoon goed IMO.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 17:14 
 
Hardtraxx Elite

Binnen!

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 18:42 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

1. Party Down:
Leuke melodie, moest hem wel even een paar keer luisteren. Mist helaas een berg energie, doet me een beetje denken aan Tear U Down: 7,5
2. Back Again:
Helaas niet zo goed als de Zany & Duro Back Again :P Maar wel een vette track opzich, die kicks in de 2e climax doen het aardig goed. De melodie vind ik wel een beetje simpel en ik ben bang dat deze echt heel snel gaat vervelen: 6.5
3. Break My Fail: (eerste flauwe grap ook weer gemaakt)
Melodie komt me wel heel erg bekend voor, doet me verder niks: 4,/b]
[b]4. Take My Breathe Away:

Dit vind ik wel een pakkende melodie, en de outro is ook lekker: 7
5. Da Phunk Remix:
Kan er mee door, maar zal hem denk ik niet vaak opzetten: 6
6. Dept of Thought:
Gruwelijke midintro! Anti kan er ook wel mee door, die climax is niet slecht maar pakt me ook niet verder, wanneer die veranderd in een andere melodie ga ik opeens aan Pirates of the Caribean denken, dat kan nooit goed zijn: 7-
7. Musical Impressions Remix:
Melodie in de climaxen is wel aardig, jammer dat er in die 2:50 daarvoor nog niks boeiends te horen valt: 6
8. Darken Your Mind:
Vette intro, lekker duister. De opbouw naar de climax is ook wel ok, tenminste geen saaie niks toevoegende break, de climax die er dan in komt vind ik echt heel vet, outro is ook dik in orde. Ik denk dat deze het live er goed doet: 8-
9. Beat on the Drums:
Lekker vage track, maar hij heeft voor mij geen hoge replay-waarde, ben geen groot fan van dat dubstep achtige/breakbeats mits ze heel goed uitgevoerd zijn: 6
10. Human Experience:
Drama, melodie gaat echt nergens heen. Hadden ze op het einde nog een track nodig en hebben ze deze toen maar ff snel in elkaar geflanst?: 4
11. How We Do It:
Reverse in de midintro mist echt veel te veel kracht, waardoor het weer zo'n saaie standaard midintro is. Dan komt de melodie in de break: Lijkt wel Psychadelic Unite 2.0, maar dan nog slechter: 5
12. Quirk:
Vet! Die midintro zaagt aardig. De climax is een beetje vaag maar wel ok. Niet hoogstaand verder: 7
13. Elektro Shock:
Voegt niks toe aan het origineel, ga deze denk ik nooit meer luisteren hierna: 5
14. The Visitor:
Saaie midintro. De climax is wel aardig sfeervol en duister, pakt me opzich wel. Geen verkeerde track: 7-
15. Silver Bullet Remix:
De mindintro is een verbetering tov het origineel, al was dat ook niet zo moeilijk. Verder hebben ze gelukkig niet al te veel veranderd aan de climax, waardoor ik het nog steeds een lekker luisterplaatje vind. Daarnaast klapt die outro er behoorlijk op: 7,5
16. Till Daybreak Meets:
Midintro is weer niet al te origineel met weer diezelfde synth. De kicks in het tweede gedeelte zijn wel ok. Die break met die fusion titels is wel geinig gedaan, maar voegt verder ook niet zo veel toe. De melodie in de climax pakt me wel, vooral in de tweede climax waarin hij nog iets euphorischer wordt. Maar ook bij deze track ben ik bang dat ik hem al snel vervelend gaat vinden: 7-
17. The Story:
Vind dit wel een vette track, midintro is lekker energiek. Melodie in de eerste climax pakt me wel, maar vooral in de tweede vind ik hem erg vet: 7,5

Al met al geen geweldig album, zijn voornamelijk krappe voldoendes. Er zit veel te weinig variatie in en de meesten zijn het herhaaldelijk luisteren eigenlijk niet waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 20:00 
 
Hardtraxxer

Ook maar even mijn review hier droppen,

Party Down - 7
Catchy vocals, blijven hangen, vind alleen de kick in de intro niks. De melodie is lekker,
beetje standaard maar blijft toch ook hangen. Voor de rest niet veel bijzonders.
Back Again - 5.5
Leuke reverse in de intro, beukt wel lekker door, de screeches vind ik te standaard.
Leuke opbouw naar de climax, met wel een standaard melo. Verveelt heel snel,
vocals gaan nergens over, verder ook weer niks bijzonders. Zal hem niet vaak opzetten.
Break My Fall - 9
De intro vind ik deze wat minder, maar mag er ook best wezen.
De vocals zijn oke, en dan komt die melodie. Geef me steeds weer kippenvel!
Erg originele melodie, kick is ook lekker. Outro voegt verder weinig toe aan de track.
Zal hem zeker vaker luisteren!
Take My Breathe Away - 7.5
De track begint best lekker maar ik vind de kick jammer genoeg niks.
Dan komt de break, erg vet, mooie vocals. Er volgt een standaard melodie, maar toch
voor mij een pakkende. Hij blijft in m'n hoofd zitten. Kick in de climax is echt 10x niks.
Da Phunk - 6.5
De kick is totaal niet mijn stijl. Hou er niet van. Is dus al een minpunt.
Break klinkt lekker, de melodie is totaal verneukt. En in de climax weer dezelfde kick,
vervolgt door een betere kick, maar voegt niks speciaals toe aan de track. Niet echt verassend.
Geef mij het origineel maar, veel lekkerder! :yay: ]
Depths Of Thought - 6.0
Is de track nou zo sloom of ligt dat aan mij? Nouja iig, hij begint standaard, maar het melodietje
wanneer de track begint, vond ik wel direct vet toen ik het hoorde.
Break is te lang, en ook niet echt bijzonder. De track bouwt zich op naar een anticlimax,
die te veel klinkt naar de intro. Jammer, ik vond dat melodietje in het begin van de track
wel vet die hadden ze moeten gebruiken imo! :D Oh, er komt een melodie.
Klinkt wel aardig, en he daar volgt heel even het leuke melodietje :D Jammer, heel kort.
Conclusie; redelijke track een voldoende waard
Musical Impressions - 4
Te vaak gehoord (origineel dan) en deze neigt te veel naar het origineel.
Intro bijna hetzelfde en de melodie in de climax niet verassend (of zou ik gwn zeggen kut)
Al met al zijn we snel klaar; bagger! Was ook al gereleased door BH, dus vind ik ook jammer.
Had dan gewoon een nieuwe track gemaakt in plaats van deze kut remix
Gewoon een dikke vieze vette opvuller.
Darken your mind - 8
Intro begint lekker, met een zweverig melodietje / leads. Leuke screech,
Vocals weer typische bullshit die geluld word maarja, is niet zo belangrijk.
Melodie vind ik erg vet, blijft erg bij mij hangen. Tot nu toe een van de betere.
Vond het eerst een 6.5 waard, maar na wat vaker luisteren toch een 8 gegeven.
Beat On The Drums - 5.0
Vind iedereen deze zo vet? Valt me zwaar tegen. Gewoon een simpel melodietje
Met van die lelijke electronic stemmentjes erdoorheen.
Outro gaat overigens wel hard! Lekkere screeches!
Human Experience - 6.0
Het begint met de vocals ondersteund door claps. Vocals zijn weer een meuk aan
stomme fabeltjes over hoe het leuk het leven wel niet is etc. Domme dingen dus.
Vind de intro wel lekker, lekker vlot. Er volgt een voorspelbare break, waarin de vocals
weer te horen zijn, met een (Hands Up) melodietje op de achtergrond.
Melodie is moeilijk te volgen, maar naarmate ik hem vaker heb geluisterd klinkt het wel oke.
Verder is in de track het pure Toneshifterz stijltje te bekennen, die we zo onderhand wel kennen.
How We Do It - 5.5
Soft introtje, gevolg door een standaard break.
Synth is erg overused, een simpele Square Lead met een redelijke melodie.
Maar ook weer moeilijk te volgen. Niet echt mijn ding. En ook totaal niet verassend.
Quirk - 7
Begint erg lekker, typisch mijn stijl. Lekker experimenteel, goed gebruik van kicks.
Jammer dat die lekkere kick even later in de track weer verdwijnt.
Het is wel vernieuwend; dat moet ik zeggen. Jammer dat het 3 min meer van hetzelfde is.
Gaf het eerst een 8, maar na de track toch wat gezakt; een 7!
Electroshock - 3
Dit slaat totaal nergens op. Wat een bagger. Origineel Electroshock, fijn, leuk plaatje.
Maar dan gewoon het techno stukje langer maken, en dan een slechtere kick eronder plaatsen?
Kom op zeg. Pffff ... dit vind ik toch weer erg jammer van de heren.
The Visitor - 5.5
Intro, tsja, gewoon simpel. Standaard. De vocals helpen niet echt mee aan de sfeer in de track.
Melodie doet me erg aan een track denken. Kom er nu even niet op.
Meer heb ik er eigenlijk niet over te melden.
Silver Bullet - 7
Intro is vet. Niet veel over te melden. De break vind ik gewoon super net als in het origineel,
zet een hele leuke sfeer neer. Melodie natuurlijk vet; heb ik eigenlijk altijd een sterke melo
gevonden. Leuke remix, had niet gehoeven. Lijkt teveel op het origineel.
Outro gaat echt hard! De sound doet me wel denken aan een andere Toneshifterz track.
Minpunt: Heb ik al vaker gehoord, is ook al gereleased.
Till Daybreak Meets - 6.5
Leuke titel, verwacht ik eigenlijk wel wat van. Tevens ook de titel van het album offc.
Intro valt me toch wat tegen, weer diezelfde Toneshifterz sound die ik ook in Silver Bullet
terughoorde. Jammer, break is wel leuk gedaan met die track namen van andere bekende
Fusion artiesten die een soort van 'verhaal' vormen. Er volgt een duistere melodie,
de climax beukt wel lekker. ^^
The Story - 7
Alweer aangekomen bij de laatste track.
Ben benieuwd! Collab met Zany. De track begint iig lekker, eindelijk weer even een nieuwe kick.
Vette mid intro sws, aangekomen bij de break krijgen we weer overdramatische vocals, maarja
stoor me er niet echt aan. Zoals altijd weet Zany weer een vette sfeer te brengen.
Ik hoor in deze track eindelijk eens een echte Fusion sound terug, geeft wel die feeling.
Conclusie; leuke track, had wel iets meer verwacht, maar toch leuk.
En zo is het album ook; best leuk maar had toch meer verwacht.
Het hele album in totaal geef ik een mooi rond cijfer; 6

;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 21:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb 'm ook eens beluisterd, eigenlijk maar 5 tracks die me egt boeien, het is bij veel tracks zo net niet. Al vond ik het wel leuk wegluisteren.

1) Toneshifterz & S Dee - Party Down 6
2) Toneshifterz - Back Again 5.5
3) Toneshifterz & The Pitcher - Break My Fall 6.5
4) Toneshifterz & NitrouZ - Take My Breath Away 6.5
5) Toneshifterz - Da Phunk (NitrouZ Rmx) 4
6) Toneshifterz - Depth Of Thought 7
7) Brennan Heart - Musical Impressions (Toneshifterz Remix) 4.5
8) Toneshifterz - Darken Your Mind 8
9) Toneshifterz - Beat On The Drums 7
10) Toneshifterz - Human Experience 6.5
11) Toneshifterz - How We Do It 6
12) Toneshifterz - Quirk 8
13) Toneshifterz - Electroshock (Album Edit) 6
14) Toneshifterz - The Visitor 6.5
15) Donkey Rollers - Silver Bullet (Toneshifterz Remix) 5.5
16) Toneshifterz - Till Daybreak Meets 7.5
17) Toneshifterz & Zany - The Story 7

Darken Your Mind en Quirk vind ik er egt bovenuitspringen met Till Daybreak Meets op een derde plaats, de rest vind ik niet egt benoemenswaardig. ^^
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle