Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
Ik vind Electro Shock maar een kutplaat! Ze gebruiken van die house / electromuziek in de break en dat is zoo commercieel!


volgens mij wil elke producer verkopen, dus dat commercieel wat je zegt klopt niet helemaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2010 21:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
Ik vind Electro Shock maar een kutplaat! Ze gebruiken van die house / electromuziek in de break en dat is zoo commercieel!

Niet mee eens! Als je een break gebruikt met andere elementen uit een ander genre, gebruik het dan wel toevoegend in het nummer. Hier in Electro Shock is een goed voorbeeld, ze blijven bij dezelfde sound. Maar als je bijvoorbeeld een showtek - kermisdisco neemt, is de break totaal niet toevoegend. Het is gewoon een kopie uit een ander genre. ;) Nog een voorbeeld waar de break toevoegend is aan het nummer: Degos & Re-done - Cause Chaos. De break in dit nummer is aardig lang, maar blijft bij dezelfde sound van het nummer. Hoop dat je het begrijpt :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 04:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja ik ben het er zelf ook niet mee eens hoor, wilde gewoon even reacties uitlokken ;)

Doelde meer op het gezeik van Chuckie - Let The Bass Kick (Headhunterz Remix), wat echt nergens op sloeg. Die plaat zou te commercieel en zacht zijn omdat het van een house plaat af kwam. Nu is die house schreech + hardstyle kick gewoon heel dik raggen en dat er een stukje house in de break zit is niet meer dan logisch, dus die kritiek sloeg nergens op.

Dit is in feite het zelfde geval (behalve dan dat het geen remix is ergens van... maar dat maakt het muzikaal gezien niet anders), en hier was geen kritiek. Wilde ik slechts even aankaarten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 08:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
Tja ik ben het er zelf ook niet mee eens hoor, wilde gewoon even reacties uitlokken ;)

Doelde meer op het gezeik van Chuckie - Let The Bass Kick (Headhunterz Remix), wat echt nergens op sloeg. Die plaat zou te commercieel en zacht zijn omdat het van een house plaat af kwam. Nu is die house schreech + hardstyle kick gewoon heel dik raggen en dat er een stukje house in de break zit is niet meer dan logisch, dus die kritiek sloeg nergens op.

Dit is in feite het zelfde geval (behalve dan dat het geen remix is ergens van... maar dat maakt het muzikaal gezien niet anders), en hier was geen kritiek. Wilde ik slechts even aankaarten :)


Wat een bullshit. Zit wel een verschil in als een break wat electro/house bevat en als een heel nummer van een house nummer afstamt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 12:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nouja, in feite niet. Stel dat de remix de original was, dan denk ik niet dat iemand had gezeurd dat de lead/screech te 'housey' klonk (goed, misschien wel, omdat het Headhunterz is).

Die lead past precies in de track en onder een hardstyle kick, en is in feite, voor een hardstyle track, nog origineel ook.

Maar ik heb echt argumenten gehoord als 'house hoort niet thuis binnen hardstyle' - prima, maar er zit alleen maar house in de break. En in hardstyle zit er wel vaker wat aparts in de break: klassiek, hiphop, et cetera.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 18:50 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het verschil zit m er wel in dat Let The Bass Kick top 40 materiaal was en dit gewoon een zelfgemaakte house-break bevat. Neemt alsnog niet weg dat ik dat hele "commercieel-gejank" ook onzinnig vind. Dus ik snap je punt wel Sunboom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2010 15:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Drop It is echt belachelijk goed :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2010 12:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Arthurhoihoi schreef:
Drop It is echt belachelijk goed :love:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle