Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2024 16:49 

Hardtraxx Crew

The Prophet - Explode (Welcome To The Underground) (SCAN518)

Label: Scantraxx
WEB release: 09/08/2024

Tracks:
01. The Prophet - Explode (Welcome To The Underground)
02. The Prophet - Explode (Welcome To The Underground) (Hard Mix)

Samples:

Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2024 17:06 

Hardtraxx Veteran

Gast WHAT THE FUCK is dit.
Kerel stopt met dj'en(en muziek maken?) En komt dan in een x met deze troep?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2024 17:58 

Hardtraxxer

:/
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2024 16:07 

track 1 is vgm gewoon een Brennan Heart track toch? of ik moet heel erg in de war zijn. (wat vast wel zo is)

track 2 is gewoon kut. niet meer doen. lekker verwijderen uit deze release.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2024 23:00 

Hardtraxx Veteran

Pareltjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 07:36 

Hardtraxxer

Beetje jammer dit...
Hij maakt al jaren zijn eigen muziek niet meer, maar dat een legende zo erg kan zakken joh!

Track gejat van;

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 09:46 

Hardtraxxer

Silvio Aquila schreef:
Beetje jammer dit...
Hij maakt al jaren zijn eigen muziek niet meer, maar dat een legende zo erg kan zakken joh!

Track gejat van;

is het niet zo dat hij als Scantraxx baas destijds (al dan niet) op een interessante wijze aan bepaalde track-rechten is gekomen, waardoor dit gewoon 'mag'?
Volgens mij zijn onder die paraplu ook een aantal remixen uitgekomen waar de artiesten niet zo blij mee waren (A-Lusion en Scope DJ)

Zoiets meen ik mij te herinneren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 10:42 

Hardtraxx Elite

Snap dit echt niet, breng dan niets uit..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 11:19 

Hardtraxx Veteran

kbm_ schreef:
is het niet zo dat hij als Scantraxx baas destijds (al dan niet) op een interessante wijze aan bepaalde track-rechten is gekomen, waardoor dit gewoon 'mag'?
Volgens mij zijn onder die paraplu ook een aantal remixen uitgekomen waar de artiesten niet zo blij mee waren (A-Lusion en Scope DJ)

Lees dit even door.

https://www.danceadvocaat.nl/auteursrec ... nederland/
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 13:20 

Hardtraxxer

kbm_ schreef:

Zoiets meen ik mij te herinneren.

Wanneer A-Lusion en Scope onder Scantraxx hebben uitgebracht en in het contract hiervoor stond dat Dov de auteursrechten krijgt. Mag ie er mee doen wat ie wil lijkt me, als dat het geval is....
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 13:49 

Artiest

Silvio Aquila schreef:
Wanneer A-Lusion en Scope onder Scantraxx hebben uitgebracht en in het contract hiervoor stond dat Dov de auteursrechten krijgt. Mag ie er mee doen wat ie wil lijkt me, als dat het geval is....

Over het algemeen heeft het label vaak de rechten over de muziek. Je zag het ook al een aantal keren bij Fusion gebeuren. Die wordt al een poos door anderen gerund en daar kwamen ook een paar remixen uit waar de originele artiesten niet bepaald blij mee waren. Het mag in zo'n geval, maar eigenlijk moet je dat helemaal niet willen. Zelfs als iemand al een remix klaar heeft, lijkt het me verstandig om eerst de originele artiest(en) te contacteren.

Overigens is de kans groot dat een label als Scantraxx (en dus ook Dov) niet heel veel moeite hoeft/hoeven te doen om in contact te komen met andere artiesten, zoals Jordan & Baker of het label waarop Explode gereleased is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 14:07 

Hardtraxxer

Heb je zo'n prachtige legacy, ga je dit soort platen uitbrengen. Daar begrijp ik nou helemaal niets van. Iets met stoppen op je hoogtepunt :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 14:35 

Hardtraxxer

Jambekkieee schreef:
Heb je zo'n prachtige legacy, ga je dit soort platen uitbrengen. Daar begrijp ik nou helemaal niets van. Iets met stoppen op je hoogtepunt :(

Dat hoogte punt was ook al jaren geleden
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 15:09 

Hardtraxx Veteran

Arboza schreef:
Over het algemeen heeft het label vaak de rechten over de muziek.

De rechten op de master, idd.

Arboza schreef:
Die wordt al een poos door anderen gerund en daar kwamen ook een paar remixen uit waar de originele artiesten niet bepaald blij mee waren. Het mag in zo'n geval, maar eigenlijk moet je dat helemaal niet willen. Zelfs als iemand al een remix klaar heeft, lijkt het me verstandig om eerst de originele artiest(en) te contacteren.

Uit mijn hoofd; Een artiest mag dan wel niet de rechten op de master hebben, maar wel auteursrecht op het arrangement etc. Zodra de originele rechthebbende op het auteursrecht daarop het lasterend kan vinden kan hij of zij er wel een probleem van maken. Zie bijv - > https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/423 ... otie-helpt.

Citaat:
Overigens is de kans groot dat een label als Scantraxx (en dus ook Dov) niet heel veel moeite hoeft/hoeven te doen om in contact te komen met andere artiesten, zoals Jordan & Baker of het label waarop Explode gereleased is.

Ik denk dat veel rechten tegenwoordig onder een paar grote jongens vallen die over de jaren vanalles hebben opgekocht. Die hebben vervolgens een verdienmodel gemaakt van het uitgeven van licenties door een deel van de royalties op te strijken. Daarnaast komt een deel van die duiten ook bij degene die het auteursrecht hebben, dus die gaan ook geen nee zeggen want is slapend geld verdienen.

Ik denk ook dat je daardoor de zoveelste cover / remixt hoort van Dragostea Din Tae of Better of Alone of whatever op de radio; de rechthebbenden hebben er belang bij dat die gemaakt worden om nog meer geld op te strijken uit royalties. Zou me niet verbazen als ze producers vragen om weer eens een bekend melodietje waar ze de rechten op hebben te recyclen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 15:25 

Hardtraxx Veteran

Jambekkieee schreef:

Zany deed dit op precies dezelfde manier, niet officeel gestopt maar op de achtergrond geraakt en heeft onwijs meuk uitgebracht sindsdien
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 15:39 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Jambekkieee schreef:

Zany deed dit op precies dezelfde manier, niet officeel gestopt maar op de achtergrond geraakt en heeft onwijs meuk uitgebracht sindsdien

The Prophet is een merknaam en trekt gewoon een paar miljoen streams per maand. Je schiet jezelf toch in de voet als je die geldboom geen water blijft geven?

Soms vraag ik me af; hebben mensen hier op het forum nou echt niet het besef dat de muziekindustrie ook gewoon een geldprintmachine is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 16:26 

Hardtraxx Veteran

En vaak vraag ik mij af dat wij het hier willen hebben over de platen en juist niet de industrie
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2024 19:30 

Hardtraxx Elite

Deze gaat wel gedraaid worden in de feesttenten en kermissen. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2024 08:45 

Hardtraxxer

Jeffreylp schreef:
track 1 is vgm gewoon een Brennan Heart track toch? of ik moet heel erg in de war zijn. (wat vast wel zo is)

track 2 is gewoon kut. niet meer doen. lekker verwijderen uit deze release.

Dat was deze:

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2024 09:08 

Hardtraxx Veteran

@ ^ Hierboven

Brennan Heart had ook al deze, met "Do you like the fucking Hardbass?":

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2024 20:13 

Hardtraxxer

hier is nog een jumpstyle versie. klinkt al een stuk creatiever en minder eentonig dan de versies van brennan heart en the prophet, zelfs als het jumpstyle is
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2024 09:50 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
ErikZ schreef:
Jambekkieee schreef:

The Prophet is een merknaam en trekt gewoon een paar miljoen streams per maand. Je schiet jezelf toch in de voet als je die geldboom geen water blijft geven?

Soms vraag ik me af; hebben mensen hier op het forum nou echt niet het besef dat de muziekindustrie ook gewoon een geldprintmachine is?

Dan mogen we het nog wel ontzettend kut vinden :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2024 16:52 

Hardtraxx Veteran

Jambekkie zegt dat ie de drijfveren voor het uitbrengen van dit soort platen niet begrijpt. Daar probeer ik wat over toe te lichten vanuit een commercieel oogpunt.

Over het verspreiden van ongezouten meningen over dit soort platen heb ik verder niks op tegen. Happy hating.
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle