Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2012 16:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Tatanka @ Facebook, over het ontstaan van "Feel It".

Citaat:
Beside all the routine emails that I've got along my career a few ones really touched my heart.
I had the fortune to read "thanks to your music I acrossed this tuff shit" and this made me think a lot.
Djs and producers has this big chance to get heard by their audience and sometimes the message goes straight where it has to go.
So that's kind of a big responsability for partyfreaks like us hahaha
No, seriously...
If there's a positive message which can be hold into any track we produce, and if this messagge would be able to help someone to overcome hard times of life, then it's our duty to deliver it to our listeners.
Maybe this is the task of the djs in 2012...
Anyway, this is the way "Feel It" is born
Former title was Moments In Life but during the last 14 months (once the track was in standby) so many tracks have been released with similar titles and I thought "Feel It" was more original.
I think I need to write a book about this track to make its meaning clear to everybody... But I will rather trust your sensibility letting any of you get the message in your own way... This is what music is about in the end or not?
Dunno if it will be a floor filler, I hope more for a heart-toucher

I'm getting old and passionate wtf...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2012 17:04 
 

Wat een gelul man. Hardstyle hoort gevoelloos te zijn, het zou je dieper in de put moeten brengen. Gewoon rammen, punt. Dit is een slechte plaat, Tatanka is afgeschreven al een paar jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2012 17:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Hardstyle hoort gevoelloos te zijn, het zou je dieper in de put moeten brengen.


Is dat de essentie van hardstyle ja? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2012 17:28 
 
Hardtraxx Addict

Nerazzurro93 schreef:
Wat een gelul man. Hardstyle hoort gevoelloos te zijn, het zou je dieper in de put moeten brengen.


:lol: Fail.

OT: Als Tatanka zogenaamd gevoel wilde overbrengen in Feel It (Moments In Life Mix), is er toch ergens wat fout
gegaan. Het is eerder een handje-klap-op-je-boze-bolletje-track geworden, en het klinkt ook nog eens nergens naar imo. True Story is ook niet mijn kopje thee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2012 18:30 
 

Dakpan schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Hardstyle hoort gevoelloos te zijn, het zou je dieper in de put moeten brengen.


Is dat de essentie van hardstyle ja? :lol:
Nee maar ze moeten ook geen hardstyle gaan draaien in een wachtkamer in het ziekenhuis of bij een begrafenis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2012 18:58 
 
Hardtraxxer

Nerazzurro93 schreef:
Nee maar ze moeten ook geen hardstyle gaan draaien in een wachtkamer in het ziekenhuis of bij een begrafenis.


Het gaat toch om het gevoel wat hardstyle geeft, of zie ik dat nou verkeerd? Dan hoort een nummer wel degelijk gevoel te hebben... :/ En erop los gaan is ook een gevoel (meestal een lekker gevoel), dus ik snap jouw redenatie niet echt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2012 20:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Wat een gelul man. Hardstyle hoort gevoelloos te zijn, het zou je dieper in de put moeten brengen.


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2012 13:58 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Als ik eerlijk ben vind ik dat hele gevoel iets wat alleen mainstream liefhebbers in hun tracks zoeken. Ik luister hardstyle voor de energie, drive en de hardheid. Als ik gevoel in mijn muziek wil, luister ik wel (hard)trance of ambient oid. Sowieso vind ik het hele gevoel wat ze in de mainstream proberen over te brengen ver over de top. Het wordt niet voor niets zo vaak cheesy genoemd. Het komt totaal niet geloofwaardig op mij over. En de track zelf. die is lachwekkend. Kicks klinken nergens naar, de vocalist kan beter een andere hobby zoeken en de rest van de track is saai, meer van hetzelfde, dertien in een dozijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2012 14:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Als ik eerlijk ben vind ik dat hele gevoel iets wat alleen mainstream liefhebbers in hun tracks zoeken. Ik luister hardstyle voor de energie, drive en de hardheid. Als ik gevoel in mijn muziek wil, luister ik wel (hard)trance of ambient oid. Sowieso vind ik het hele gevoel wat ze in de mainstream proberen over te brengen ver over de top. Het wordt niet voor niets zo vaak cheesy genoemd. Het komt totaal niet geloofwaardig op mij over. En de track zelf. die is lachwekkend. Kicks klinken nergens naar, de vocalist kan beter een andere hobby zoeken en de rest van de track is saai, meer van hetzelfde, dertien in een dozijn.

Over welke track heb je het nou?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2012 14:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Wat een gelul man. Hardstyle hoort gevoelloos te zijn, het zou je dieper in de put moeten brengen.

Uitspraak van het jaar :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2012 14:21 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Over gevoel/emotie spreek ik over het algemeen, het laatste gaat over Feel It.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2012 18:21 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Als ik eerlijk ben vind ik dat hele gevoel iets wat alleen mainstream liefhebbers in hun tracks zoeken. Ik luister hardstyle voor de energie, drive en de hardheid.


Energie, drive en de hardheid, juist ja - ben het hier met je eens. Maar dit geeft toch ook een gevoel? :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2012 18:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Sowieso vind ik het hele gevoel wat ze in de mainstream proberen over te brengen ver over de top. Het wordt niet voor niets zo vaak cheesy genoemd. Het komt totaal niet geloofwaardig op mij over.

Oudere mainstream platen als R3zonance - Weapon, dáár zit gevoel in. Tegenwoordig is het inderdaad te 'gemaakt'. Ik krijg het idee dat producers tegenwoordig het idee hebben dat er emotie in een plaat MOET, terwijl dit naar mijn mening juist spontaan in je track hoort te komen.

Over de tracks: Ik vind deze plaatjes, net als de afgelopen releases van Tatanka, gewoon amateuristisch en leeg klinken. Daar komt dan nog eens bij dat ik die kicks slap vind en inmiddels ook aardig beu ben. Tatanka (& Zatox dus ook) mag eens met een frisse nieuwe soundbank gaan komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2012 19:57 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Aep schreef:
Lyst schreef:
Als ik eerlijk ben vind ik dat hele gevoel iets wat alleen mainstream liefhebbers in hun tracks zoeken. Ik luister hardstyle voor de energie, drive en de hardheid.


Energie, drive en de hardheid, juist ja - ben het hier met je eens. Maar dit geeft toch ook een gevoel? :x

Gevoel als in emotie? Zover ik weet zijn energie, drive en hardheid geen emoties?
Bovendien gaat het om het gevoel in de track, niet over het gevoel dat het bij jou opwekt.
Je kan bijvoorbeeld best een blij gevoel krijgen van een ontzettend agressieve track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2012 09:44 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Gevoel als in emotie? Zover ik weet zijn energie, drive en hardheid geen emoties?
Bovendien gaat het om het gevoel in de track, niet over het gevoel dat het bij jou opwekt.
Je kan bijvoorbeeld best een blij gevoel krijgen van een ontzettend agressieve track.


Ja er zijn 2 kanten die je kan opgaan, zoals jij hier ook al zegt, gevoel als emotie en gevoel dat je opwekt. Ik had het meer over het laatste :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2012 14:15 
 

Energie, drive en hardheid kunnen een goed gevoel opwekken, waardoor men de muziek goed vindt. Als je de muziek cheesy gaat maken, zullen meer mensen die aanvankelijk denken: wat een tering herrie, de muziek ook goed vinden omdat de muziek bij hen een goed gevoel zal opwekken vanwegen cheesy vocals of extreem blije melodie. Dit haalt de hardheid eruit en daardoor de energie en drive wat mij dan weer ongevoelig maakt voor dat soort muziek, uitzonderingen daar gelaten.

Dus stop met overdreven gevoel leggen in tracks en maak maar het liefst gevoelloze muziek. De muziek geeft juist niet het gevoel van de DJ weer, maar meer de hunkering naar geld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2012 18:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tatanka weet me steeds minder te boeien.. begon met Africa en gaat maar berg af waards
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2012 21:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

leuke nummertjes :thumbsup:
mooie melodie in a true story en een lekkere kick in feel it
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2012 10:04 
 
Hardtraxx Veteran

http://www.hardstyle.com/tatanka/a-true ... rginal-mix
http://www.hardstyle.com/tatanka/feel-i ... n-life-mix

http://www.junodownload.com/products/a- ... 998774-02/

A True Story vind ik ronduit saai en Feel It is een slap aftreksel van Afrika, wat al geen hoogstandje was :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2012 12:04 
 
Hardtraxxer

Op HQ geluisterd en ik vind het begin van A True Story echt lekker (zeker die kick), alleen daarna spreekt de melodie me niet echt aan. :/
Feel It, hmm ik weet het niet, nog misschien wat vaker luisteren. Wel een veels te lange break imo :thumbdown:

Matige release van Tatanka, vorige vond ik beter :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2012 12:16 
 
Hardtraxx Elite

Ik ben zooo ontzettend blij met A True Story. Verliefd op die plaat :love:
Wat Feel It betreft, die verwijder ik meteen. Heb geen behoefte aan 'een positieve boodschap' in een hardstyle track :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2012 12:25 
 
Hardtraxx Veteran

leuke release alleen jammer dat er deze zomer geen amerika bij zit
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2012 19:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hier word ik helaas niet vrolijk van :cry:. De set van Tatanka op Last world was best te doen. Maar dan weer dit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2012 22:53 
 
Hardtraxxer

Lekkere nummertjes hoor vind ze ook origineel in elkaar steken met een goeie drive, Tatanka doet altijd lekker zijn eigen ding en die bevalt me zeer goed :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2012 09:29 
 
Hardtraxxer

Vind A True Story vet, maar Feel It helemaal niks...
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle