Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2023 16:50 
 
Hardtraxx Crew

Sephyx - Reignite The Flame (AOC092)

Label: Art Of Creation
WEB release: 06/04/2023

Tracks:
Sephyx - Reignite The Flame

Samples:


Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2023 12:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sephyx is wat mij betreft ook afgeschreven en symbool voor de teloorgang van AOC. Was een megatalent op DWX, maar sinds zijn releases op AOC gaat het ook bergafwaarts. Lelijke kicks, rommelig arrangement, kinderlijke clips die niemand kijkt en een hoop tijd in zit. En de gitaar riffs voegen ook weinig toe.

Vraag me echt af wat ze daar aan het doen zijn. Ze halen mensen binnen met een goede debuuttrack, maar gebeurt er dan daarna niets qua begeleiding (zoals HHZ en Wildstylez zich zouden ontfermen als mentors)?

Last Of Us - High (goed debuut, maar daarna niets bijzonders en zelfs al weer weg)
A-Rize - Faith of The Saint (goed debuut, maar kan nu ook geen potten meer breken)
JGSW - Into Pieces (lees hierboven)
Aftershock (zelfde laken een pak)
Final Day (aardig debuut, maar daarna weinig boeiends)

Zit nu trouwens te kijken op de site van AOC, daar staan zelfs Bass Modulators nog bij de artiesten. Dus op dat vlak ook weinig vernieuwing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2023 12:52 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Sephyx is wat mij betreft ook afgeschreven en symbool voor de teloorgang van AOC. Was een megatalent op DWX, maar sinds zijn releases op AOC gaat het ook bergafwaarts. Lelijke kicks, rommelig arrangement, kinderlijke clips die niemand kijkt en een hoop tijd in zit. En de gitaar riffs voegen ook weinig toe.

Vraag me echt af wat ze daar aan het doen zijn. Ze halen mensen binnen met een goede debuuttrack, maar gebeurt er dan daarna niets qua begeleiding (zoals HHZ en Wildstylez zich zouden ontfermen als mentors)?

Last Of Us - High (goed debuut, maar daarna niets bijzonders en zelfs al weer weg)
A-Rize - Faith of The Saint (goed debuut, maar kan nu ook geen potten meer breken)
JGSW - Into Pieces (lees hierboven)
Aftershock (zelfde laken een pak)
Final Day (aardig debuut, maar daarna weinig boeiends)

Zit nu trouwens te kijken op de site van AOC, daar staan zelfs Bass Modulators nog bij de artiesten. Dus op dat vlak ook weinig vernieuwing.


Smaak is dan ook selectief. Zo vind ik Sephyx alleen maar beter geworden sinds z'n overstap naar AoC. Er zit muzikaliteit en een idee achter en dat is tegenwoordig sowieso al zeldzamer aan het worden.

Verder werkt het natuurlijk niet zo dat je alleen maar 'betere' platen gaat maken na je eerste release, al is dat ook voor interpretatie vatbaar. De ene vindt iets tof, de ander juist totaal niet en er komt meer bij kijken dan enkel het maken van de plaat. Als je relevant wilt blijven, zal je moeten releasen en dat betekent ook dat je overwegingen en keuzes moet maken die je misschien liever niet maakt. Je leest wel vaker dat artiesten een plaat uit de grond moeten stampen, enkel om überhaupt een plaat te kunnen uitbrengen.

Ook is de corona-periode voorbij. Ik kan me voorstellen dat niet iedere gearriveerde artiest bij AoC de tijd heeft om zich te ontfermen over ieder talent. Als je ziet hoeveel samples, tutorials en noem het allemaal maar op tegenwoordig openbaar zijn, kun je ook maar zoveel doen met betrekking tot begeleiding. Iemand moet het nog altijd zelf doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2023 14:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Arboza schreef:
Verder werkt het natuurlijk niet zo dat je alleen maar 'betere' platen gaat maken na je eerste release, al is dat ook voor interpretatie vatbaar. De ene vindt iets tof, de ander juist totaal niet en er komt meer bij kijken dan enkel het maken van de plaat. Als je relevant wilt blijven, zal je moeten releasen en dat betekent ook dat je overwegingen en keuzes moet maken die je misschien liever niet maakt. Je leest wel vaker dat artiesten een plaat uit de grond moeten stampen, enkel om überhaupt een plaat te kunnen uitbrengen.

Begrijp me niet verkeerd hè, het valt te prijzen dat hij tracks maakt met een verhaal. En het is zeker één van de namen welke zijn eigen ding doet. Maar schiet het label dan niet het doel voorbij door een dermate hoge output te willen creëren, waarbij de artiesten dus maar moeten blijven leveren, ondanks dat het de kwaliteit niet waarborgt. Op DWX had Sephyx wel knaller na knaller namelijk en nu is het maar so so (mijn mening).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2023 17:07 
 
Hardtraxxer

The game was z’n laatste leuke plaat, dit is gewoon niet interessant :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2023 23:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Sephyx is wat mij betreft ook afgeschreven en symbool voor de teloorgang van AOC. Was een megatalent op DWX, maar sinds zijn releases op AOC gaat het ook bergafwaarts.

Jammer genoeg mee eens. Op DWX rond 2019/2020 echt leuke platen uitgebracht. Devil In The Eyes, zijn eerste release bij AOC, was zelfs echt steengoed. Daarna is er helaas inderdaad weinig van overgebleven, alleen Meaningful vind ik nog wel tof.
Deze plaat is misschien wel het slechtste wat ik van hem gehoord heb tot nu toe... Die vocals joh... waar gaat dat weer heen :( past echt totaal niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2023 11:11 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Begrijp me niet verkeerd hè, het valt te prijzen dat hij tracks maakt met een verhaal. En het is zeker één van de namen welke zijn eigen ding doet. Maar schiet het label dan niet het doel voorbij door een dermate hoge output te willen creëren, waarbij de artiesten dus maar moeten blijven leveren, ondanks dat het de kwaliteit niet waarborgt. Op DWX had Sephyx wel knaller na knaller namelijk en nu is het maar so so (mijn mening).


Dat is vaak niet eens zozeer het label, maar de markt. Met alle respect natuurlijk naar deze stroming, maar in het rauwere aspect is dat ook prima te doen. Die tracks poep je er bij wijze van spreken zo uit en als het allemaal helder en gebalanceerd klinkt, is het al snel goed. De standaard ligt niet bijster hoog, zeg maar.

Maar zeker als je nog geen gearriveerde naam bent, ben je moeiteloos te vervangen. Release je een poosje niet, zijn er genoeg anderen waaruit men kan kiezen. Nu weet ik overigens niet bij wie dat van toepassing is, maar ik weet wel dat er genoeg artiesten zijn die door een dergelijke druk platen uitbrengen waar ze misschien niet helemaal achter staan. Eigenlijk denk ik dat je bij AoC wel veel (creatieve) vrijheid hebt, al ben ik natuurlijk aan het gissen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2023 11:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Arboza schreef:
Revolting Against schreef:
Begrijp me niet verkeerd hè, het valt te prijzen dat hij tracks maakt met een verhaal. En het is zeker één van de namen welke zijn eigen ding doet. Maar schiet het label dan niet het doel voorbij door een dermate hoge output te willen creëren, waarbij de artiesten dus maar moeten blijven leveren, ondanks dat het de kwaliteit niet waarborgt. Op DWX had Sephyx wel knaller na knaller namelijk en nu is het maar so so (mijn mening).


Dat is vaak niet eens zozeer het label, maar de markt. Met alle respect natuurlijk naar deze stroming, maar in het rauwere aspect is dat ook prima te doen. Die tracks poep je er bij wijze van spreken zo uit en als het allemaal helder en gebalanceerd klinkt, is het al snel goed. De standaard ligt niet bijster hoog, zeg maar.

Maar zeker als je nog geen gearriveerde naam bent, ben je moeiteloos te vervangen. Release je een poosje niet, zijn er genoeg anderen waaruit men kan kiezen. Nu weet ik overigens niet bij wie dat van toepassing is, maar ik weet wel dat er genoeg artiesten zijn die door een dergelijke druk platen uitbrengen waar ze misschien niet helemaal achter staan. Eigenlijk denk ik dat je bij AoC wel veel (creatieve) vrijheid hebt, al ben ik natuurlijk aan het gissen.


Dit vraag ik mij ten zeerste af. Gewoon simpelweg omdat er bij AOC duidelijk een format is waar aangehouden word en vrees ik dat deze creatieve vrijheid al gauw word ge-veto-ed door een HHZ e.d. die hen zou helpen bij het productie en marketing aspect. Ook dit is natuurlijk gissen maar vind AOC nou niet bepaald verfrissende tracks uitbrengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2023 18:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

vind ook wel dat elke aoc track een beetje hetzelfde klinkt.

allemaal niet goed en heel veel van hetzelfde. deze track dus ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2023 20:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:

Dit vraag ik mij ten zeerste af. Gewoon simpelweg omdat er bij AOC duidelijk een format is waar aangehouden word en vrees ik dat deze creatieve vrijheid al gauw word ge-veto-ed door een HHZ e.d. die hen zou helpen bij het productie en marketing aspect. Ook dit is natuurlijk gissen maar vind AOC nou niet bepaald verfrissende tracks uitbrengen.


Denk eerder dat ze het stijltje gewoon leuk vinden. In de HHZ discord zitten bijv nogal wat opkomende producers die niets anders doen dan dat stijltje van HHZ / AOC artiesten namaken omdat ze er zo hard op geilen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2023 14:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hele energieke plaat met een hele mooie melodie, alleen als er nou eens normale kicks eronder zaten had het echt veel potentie :(
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle