Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2021 21:30 
 
Hardtraxx Crew

Riot Shift & Anderex - HYPERDIMENSION (GBD350)

Label: Gearbox Digital
WEB release: 28/03/2022

Tracks:
Riot Shift & Anderex - HYPERDIMENSION

Samples:


Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2021 11:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Groot fan van Anderex geworden, Riot Shift meer miss dan hit laatste tijd (vooral die schreeuw vocals geen fan van).

Maar deze weet me wel te bekoren, tuurlijk is het totaal over the top, maar ligt aan de goeie kant van de herrie raw voor mij :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2021 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die eerste set kicks in beide climaxen gaan wel gru-we-lijk hard volglens mij :surrender:
Overigens ook wel nice om te vermelden dat die grunt- en scream-vocals door een van de heren van Riot Shift zelf wordt gedaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2021 14:04 
 
Hardtraxx Newbie

Deze man kan niks meer fout doen in mijn ogen. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2021 16:13 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hele dikke plaat weer, en die schreeuwvocals is natuurlijk een persoonljike smaak-dingetje, vind het altijd wel vet :corn: maar luister(de) dan ook veel rock/metal vroeger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2021 21:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik mis zoveel logica in deze track. Die climax begint echt met een keiharde kick en vervolgens een zachtere. Ik snap best dat je de wow factor aan het begin van een climax doet, maar doe dan geen kickswitch ofzo. En dan ook nog een melodieuze climax, wat echt totaal niet hierbij past en ook nergens naar klinkt eigenlijk.

Verder wel leuke elementen hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2021 08:50 
 
Hardtraxx Newbie

tomac schreef:
Die climax begint echt met een keiharde kick en vervolgens een zachtere. Ik snap best dat je de wow factor aan het begin van een climax doet, maar doe dan geen kickswitch ofzo.


Dit zegt meer iets over de kwaliteit van kicks van Riot Shift. 1e kick = Anderex, 2e kick (kickswitch) Riot Shift. Dat we er geen logica in zien is misschien ook omdat het gewoon super verfrissend is. Zal wel wennen na een paar keer luisteren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2021 10:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

tomac schreef:
Ik mis zoveel logica in deze track. Die climax begint echt met een keiharde kick en vervolgens een zachtere. Ik snap best dat je de wow factor aan het begin van een climax doet, maar doe dan geen kickswitch ofzo. En dan ook nog een melodieuze climax, wat echt totaal niet hierbij past en ook nergens naar klinkt eigenlijk.

Verder wel leuke elementen hoor


Eens met dit. Wat juist een Sickmode & Rooler bijvoorbeeld doen in platen als Too Cold, Love U Baby en Find You (Walk Away) klinkt beter. Je begint met een meer subtiele (doch nog steeds goede) kick en bouwt dan steeds harder op zodat je meermaals die wow factor achter elkaar krijgt.

ElGeniusXL schreef:
Dit zegt meer iets over de kwaliteit van kicks van Riot Shift. 1e kick = Anderex, 2e kick (kickswitch) Riot Shift.


Uiteindelijk maak je samen de plaat, dus van wie welke kick is (als dat al het geval is en ze niet het gewoon samen hebben gemaakt) maakt niet uit voor de opbouw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2022 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker


Is gisteren uitgekomen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2022 20:10 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Verplaatst

Gadverdamme
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle