Ik snap ook niet helemaal waarom een party organisatie een opkomende artiest zo veel steunt. Is meer iets voor labelmaatschappijen lijkt me.
Ondersteunen met produceren. Collabs maken met gevestigde orde op dat label. Een concept er om heen bedenken om het te verkopen naar buiten uit. Zoals bij Radical Redemption.
Hij is ook als opkomende artiest opeens overal te vinden. Dit komt omdat hij Minus Is More achter zich heeft staan die samen met hem een heel concept uit gedacht hebben.
Hij heeft zelf ook al uitgelegd dat het hele plan Radical Redemption uitgedacht was toen hij begon. Daarmee heeft hij ook het voordeel dat hij zelf een beer van een vent is (En hij blijft maar trainen). Zijn muziek is groots en bombastisch, zijn voorkomen is groot en lomp, zijn naam heeft wat ruws, zijn live-act pak heeft wat duisters/lomps.
Dit hele concept heeft Festuca voor zo ver ik weet niet. Daarom is het wel beetje raar dat Q-Dance hem zo pusht. Het is geen bijzondere dj act ofzo.
Edit:
hoebedoelje schreef:
Q-Dance kan en mag Festuca hypen zoveel ze willen, maar hebben jullie al één iemand gehoord in je (feest)omgeving die zegt: Festuca, die moet ik echt zien man!
Ik niet in ieder geval.

Dat je dat niet hoort heeft denk ik te maken met mijn verhaal. Het is niet iets bijzonders. Het heeft geen wow factor. En natuurlijk zal Festuca zelf niet zo'n beest worden als Radical Redemption maar je kunt wel op een andere manier een uitstraling, of hoe je het ook wil noemen, er omheen bedenken.