Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2018 11:26 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Project Exile - Collaborations (THER-245)

Label: Theracords
WEB release: 31/07/2018

Tracks:
1. Project Exile & Magnificent - Rockin' Shows
2. Project Exile & Distinction - Size Matters

Samples:



Bron: ^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2018 18:12 
 
Hardtraxx Addict

Er lijkt een duidelijke taakverdeling te zijn geweest: Synths en screeches maar eigenlijk de meeste samples lijken rechtstreeks vanuit de PE soundbank te komen op wellicht de vocalen na. Samen gewerkt aan de kicks denk ik en het in elkaar zetten van de platen zelf.

Het gros van de kicks komen ontzettend geforceerd over (in beide platen) vind ik, een beetje zoals in veel andere platen waar ze per se "harder dan hard" moeten doen klinken. Op zichzelf zijn ze dat misschien, maar de rest van de plaat moet er wel in mee kunnen gaan wat natuurlijk nooit gaat werken in dit geval, dus doe het dan ook niet. Lekker overlaten aan een Rooler ofzo. Goed voorbeeld is de mid van Rockin' Shows waar het goed gaat totdat er in het midden opeens geswitcht wordt naar een monstergedrocht van een kick die het geheel compleet uit verband trekt. Helaas blijft dit gedrocht met al zijn vormen voor de rest van de plaat terugkomen (smaak dingetje).

Dan die verschrikkelijk gepitchte kickrolls in Size Matters... Echt niks mis met kickrolls, begrijp me niet verkeerd, maar beide platen zijn al redelijk 13/12 (met een vleugje PE wat me altijd wel goed doet). Roll dan in ieder geval met je kicks zonder te pitchen, want dat accentueert het alleen maar meer. Nog beter was het geweest als er überhaupt geen kickrolls in zaten in dit geval. Dat heb je helemaal niet nodig in deze plaat, die screeches zorgen al voor meer dan genoeg drive (dat heeft PE ook al meerdere malen bewezen in het verleden, bijv. Opposition pt 3). Ik verbaas me er elke keer weer over dat artiesten hier toch steeds maar weer voor kiezen... Ik moet dan altijd denken aan Zombie van Ran-D, naar mijn mening het perfecte voorbeeld van hoe je een degelijke productie finaal de grond in kunt boren door de toevoeging van stoere pitchkickrolls. Gewoon weglaten of normaal rollen (:P).

Positief punt vind ik hoe er wederom een dikke drive wordt gecreëerd met de screeches. Super vet.

Al met al een matige release. Een tweetal redelijke 13/12 platen die qua consistentie tekort komen imo. Jammer, want PE is in mijn ogen nog steeds een van de weinige artiesten die me elke keer weer weet te verbazen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 10:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vallen me allebei behoorlijk tegen :(. Tracks worden voor mij nergens echt spannend, en heb het gevoel dat ik dit beiden al 683 x eerder heb gehoord.
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle