Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2021 21:04 
 
Hardtraxx Crew

Primeshock & Geck-o - It's What We Are Reloaded (DWX1171)

Label: Dirty Workz
WEB release: 20/04/2022

Tracks:
Primeshock & Geck-o - It's What We Are Reloaded

Samples:


Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2021 21:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een plaat die geen remix nodig heeft maar toch, klinkt nu al geslaagd :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2021 23:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ondanks dat ik het jammer vind dat ze deze plaat/vocal gebruiken ben ik hier toch wel hyped voor! zeker zoals ik het nu hoor. Klinkt weer lekker fris en funky :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 08:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Beetje gek idee, maar toch is het een heerlijke update, totaal anders dan bijv de Headhunterz remix.

Eigenlijk gewoon heel lekker! ^^

@Primeshock als jullie meelezen, wat is het idee hier achter ipv een totaal nieuwe collab? Dat had me namelijk ook wel tof geleken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 09:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klinkt heel tof so far, ben benieuwd naar de rest!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 09:42 
 
Artiest

Leuke reacties :D

Achtergrond info: de originele It's What We Are is inmiddels 10 jaar oud, met een ijzersterke basis maar achterhaalde sound. Dat geldt inmiddels ook voor de Headhunterz edit, die destijds een kleine doorbraak voor me betekende. Ze passen prima in classics setjes, maar niet zo lekker tussen de moderne hardstyle klappers.

Ik wilde de track dus graag een update geven naar moderne standaard, en daarbij hoorde ik in mijn hoofd helemaal de sound van Primeshock. Ik heb de heren dus benaderd met het idee voor een Reloaded versie, meer ingestoken als collab dan als remix. We hebben samen gezeten in de studio om zowel het arrangement als de sound flink aan te pakken, maar tegelijkertijd het kenmerkende karakter en gevoel van het origineel in ere te laten. Vind dat zelf echt enorm goed gelukt, en ik hoop dat de track op deze manier weer een hele tijd mee kan ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 09:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Geck-o schreef:
Leuke reacties :D
met een ijzersterke basis maar achterhaalde sound.


Hmm, eens in de zin van het past niet meer in "hedendaagse" hardstyle, maar ik vind dat sowieso niet echt must persoonlijk. Of het niet meer relevant is in deze dagen.. ik denk dat als je de originele zou uitbrengen in 2021 dat het echt niet zou misstaan. Dit heb ik sowieso wel bij jouw platen (oud en nieuw) en ook bij platen van Primeshock bijvoorbeeld, het past in het heden en verleden, tijdloos.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 09:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

:worship: Dit is echt moker vet! Alle energie en drive van het origineel, maar met nieuwe sounds. Love it!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 10:01 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Leuk om te lezen dit :woot:

Geck-o schreef:
verhaal

Precies dit dus, naar ons idee ook erg goed gelukt.

Broken Balance schreef:
Ik denk dat als je de originele zou uitbrengen in 2021 dat het echt niet zou misstaan.


Qua 'ziel' van het origineel, mee eens! Qua sound, niks te nadelen van het origineel, oneens. De huidige Hardstyle is zoveel strakker, harder, to-the-point/compacter, minder dynamisch en meer in-your-face, dat merk je direct op de dansvloer tussen de nieuwste tracks (mensen gaan letterlijk minder los xd). Juist daarom is een reloaded versie van It's What We Are een perfecte oplossing :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 10:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Primeshock schreef:
De huidige Hardstyle is zoveel strakker, harder, to-the-point/compacter, minder dynamisch en meer in-your-face, dat merk je direct op de dansvloer tussen de nieuwste tracks (mensen gaan letterlijk minder los xd).


Het is wel strakker en harder geproduceerd, maar daar bedoelde ik dit ook mee

Citaat:
Hmm, eens in de zin van het past niet meer in "hedendaagse" hardstyle, maar ik vind dat sowieso niet echt must persoonlijk.


Maar ik bedoel meer dat It's What We Are in 2021 nog steeds wel positief ontvangen zou worden. Door het grote publiek niet wellicht, maar ik denk dat een plaat in die stijl bij jullie huidige publiek (misschien wat specifieker Geck-O zijn publiek) alsnog enorm aan zou slaan.

Het sluit qua duur, mastering en afwerking e.d. niet meer aan op huidige hardstyle idd. Maar ben persoonlijk van mening dat dat niet een must moet zijn ter bevordering van variatie in het genre. De stijl en feel van de plaat zouden nog steeds wel aanslaan zoals je zegt. Beticht jullie beiden niet van gebrek aan variatie verder, het tegenovergestelde zelfs.

Maar zoals je zegt, mensen gaan er minder op los omdat het minder aansluit bij de huidige staat en verwachting van het genre, wat ik persoonlijk jammer vind (het rave cultuurtje in hardstyle mag van mij wel wat meer terug komen :P).
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 11:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geck-o schreef:
Leuke reacties :D

Achtergrond info: de originele It's What We Are is inmiddels 10 jaar oud, met een ijzersterke basis maar achterhaalde sound. Dat geldt inmiddels ook voor de Headhunterz edit, die destijds een kleine doorbraak voor me betekende. Ze passen prima in classics setjes, maar niet zo lekker tussen de moderne hardstyle klappers.

Ik wilde de track dus graag een update geven naar moderne standaard, en daarbij hoorde ik in mijn hoofd helemaal de sound van Primeshock. Ik heb de heren dus benaderd met het idee voor een Reloaded versie, meer ingestoken als collab dan als remix. We hebben samen gezeten in de studio om zowel het arrangement als de sound flink aan te pakken, maar tegelijkertijd het kenmerkende karakter en gevoel van het origineel in ere te laten. Vind dat zelf echt enorm goed gelukt, en ik hoop dat de track op deze manier weer een hele tijd mee kan ^^


Thanks voor uitgebreide antwoord, zeker geslaagd :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooie duidelijke uitleg van de heren, mooi dat dat kan!

Heerlijke update btw, vind de sounds van Primeshock echt heel vet.
En heb nog mooie herinneringen aan het origineel :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2021 17:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Not the heroes we deserve, but the heroes we need :drool:
Mijn god, kreeg kippevel bij die tweede drop
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2022 16:39 
 
Hardtraxx Crew

OP geupdate :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2022 17:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hele sterke update, die sounds klinken zo ontzettend clean :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2022 00:50 
 
Artiest



Toevallig wat filmpjes van Reverze aan het zoeken op youtube en openen met deze baas van een track in 2011...
Dikke upgrade mannen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2022 10:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wauw :worship:
Hele toffe update van de track. De nieuwe vocal is ook tof gedaan.
Op deze manier is het ook echt de moeite waard om de track opnieuw te maken ipv een soms simpele 20** kick edit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2022 19:49 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Verzet
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 13:53 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Maar ik bedoel meer dat It's What We Are in 2021 nog steeds wel positief ontvangen zou worden. Door het grote publiek niet wellicht, maar ik denk dat een plaat in die stijl bij jullie huidige publiek (misschien wat specifieker Geck-O zijn publiek) alsnog enorm aan zou slaan.

Het sluit qua duur, mastering en afwerking e.d. niet meer aan op huidige hardstyle idd. Maar ben persoonlijk van mening dat dat niet een must moet zijn ter bevordering van variatie in het genre. De stijl en feel van de plaat zouden nog steeds wel aanslaan zoals je zegt. Beticht jullie beiden niet van gebrek aan variatie verder, het tegenovergestelde zelfs.

Maar zoals je zegt, mensen gaan er minder op los omdat het minder aansluit bij de huidige staat en verwachting van het genre, wat ik persoonlijk jammer vind (het rave cultuurtje in hardstyle mag van mij wel wat meer terug komen :P).

Ik geloof mijn eigen ogen niet en ik durf het bijna niet te zeggen, maar volledig 100% mee eens.

Primeshock schreef:
mensen gaan letterlijk minder los xd

Lekker boeiend. Maak/draai gewoon wat je leuk vindt ;) Als het publiek het niet aan staat gaan ze toch lekker weg? Juist het grote publiek is vaak een slechte raadgever voor wat goede muziek goed maakt, imo. Maar goed, wat dat betreft dus ook maar beter dat het bij een reload is gebleven en geen kick-edit of remix of whatever. Dus wat dat betreft verder weinig te klagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2022 07:47 
 
Artiest
Avatar gebruiker



OUT NOW! :woot: (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2022 07:49 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Hele leuke update dit ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2022 10:14 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Altijd al een fijne plaat gevonden, was blij verrast te lezen dat deze een nieuw jasje kreeg :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2022 22:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De plaat is goed in zijn waarde gelaten, maar voor mij persoonlijk was deze update niet nodig.
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle