Qre8ive schreef:
Een ticket naar een feest geeft je niet het recht om copyrighted materiaal te verspreiden. Sommige organisatoren zeggen wel dat je gewoon mag opnemen en verspreiden, maar dat gaat niet over materiaal dat in bezit is van anderen...
In bezit zijn van een video met de track is overigens iets anders dan het verspreiden er van

. Zoals eerder gezegd mag je uberhaupt van YouTube zelf dit materiaal niet uploaden, dus een label of artiest heeft dan gewoon het recht om te bepalen wat ermee gebeurd als je het wel doet. Zelfs als je een track gekocht hebt, credits naar de artiest geeft etc. dan heb je nog steeds geen recht om dit online te verspreiden (
https://support.google.com/youtube/answer/2797466/)
Heb je ook helemaal gelijk in, alleen is de manier van hoe het verwijderen gaat gewoon iets wat té drastisch

Ik zou zeggen je krijgt de optie om hem te verwijderen of je blijft een claim houden. Maar dat is natuurlijk niet wat je als label wilt, want je wilt die track (zoals bassface) gewoon nergens online hebben, tot dat hij uit is.
Eventueel zouden ze de video kunnen "muten" dat je niks meer hoort. Lijkt mij beter als het direct hard straffen.

-----
En heb zojuist ook een bericht op FB gekregen dat de claim is opegeven van mijn account