Mark With A Tarrel schreef:
Martin Waus schreef:
Nuracore schreef:
Die 8D sounds zijn wel vet gedaan

mooie toevoeging voor de headset ervaring.
Ja vet! Is hij de eerste die dit doet met hardstyle, Of zijn er al meerdere hs platen uitgebracht met 8d?
Wat de neuk horen jullie dan wat '8D' zou moeten zijn.
In het fragment boven niets, maar in deze:
en
https://www.instagram.com/p/DH9HPlxOvje/zeke schreef:
Ja ik vroeg me dit eigenlijk ook af.
Moet ik dan thuis een dolby 8.1 stereo installatie hebben dan ofzo?
Het maakt gebruik van stereo effect die je laat voelen alsof de muziek om je heen beweegt alsof je in een 360-graden audiobubbel zit. Dit doe je zoals MAWT zegt, namelijk verschillende panningtechnieken toe te passen waarbij verschillende delen van het geluid tussen het linker- en rechteroor worden verplaatst. Als je met een koptelefoon luistert, zul je merken dat het geluid door je hoofd lijkt te "reizen", wat het een dynamisch en ruimtelijk gevoel geeft.
Het is niet hetzelfde als Surround omdat dat dan weer afhankelijk is van fysieke speakers. Eigenlijk is dit gewoon een digitale simulatie daarvan en is het 8D-audio genoemd. De D moet je als digitaal zien, niet dimensie.
iig. de ervaring komt het beste tot zijn recht met een koptelefoon, omdat het speelt met ruimtelijke perceptie.
Je hebt ook wel hele extreme varianten waarbij het lijkt alsof jij in het midden van de ruimte zit en iemand continue een speaker om je heen slingert. Dat is wel irritant.
Mark With A Tarrel schreef:
MYTZE schreef:
Niet echt een geweldige uitvoering, maar goed.
Dat hele 8D is gewoon een marketing gimmick waarbij je iets meer met panning doet.
Verder klopt dit wel maar vind ik het een leuke toevoeging mits het goed gedaan word. Het veranderd namelijk wel je dynamiek. De hele plaat lang op deze manier zou ik minder tof vinden. Maar vocalen, FX, arps en plucks in de opbouw oid zou wel vet zijn. Niet dat je er live of thuis via speakers wat aan hebt maar ja.