Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 4 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 4 hours ago
Nexone - Electronic (DT087)

Label: Derailed Traxx
WEB release: 21/05/2018

Tracks:
Nexone - Electronic

Samples:
View on YouTube

Bron:
Image
Hardtraxx Veteran
3178 posts member since 2010
last seen Jun 2025
Wat ontzettend amateuristisch dit.
N
Artiest
13 posts member since 2014
last seen Mar 2021
ThaBomba. wrote:Wat ontzettend amateuristisch dit.
En mag ik vragen waarom?
Hardtraxx Veteran
4805 posts member since 2014
last seen 10 hours ago
nee vind dit niks, melodie is vrij saai, de synth vind ik niet lekker om naar te luisteren en die frontliner kick kennen we inmiddels wel, gebruik eens iets anders (of maak eens een eigen kick voor de verandering)
Hardtraxx Veteran
3178 posts member since 2010
last seen Jun 2025
Nexone wrote:
En mag ik vragen waarom?
Maar natuurlijk. Het blijft natuurlijk slechts mijn mening, laat ik dat voorop stellen. Had de zin wat anders kunnen formuleren.

Ik vind de sound van het geheel wat leegjes/schel, dit had ik ook bij Higher(2.0). De melodie van die plaat vond ik lekker, alleen ontbreekt er iets voor mij. Of dat voor mij dan de afmix is of iets anders vind ik lastig te zeggen. Wat me verder stoort is dat de tail van de kick steeds kort wordt hoe verder hij omhoog pitcht.

Ook speelt het feit mee dat ik even ging vergelijken met een Ecstatic, waarvan hun eerste release rond de zelfde periode als die van jou was(2014/2015). Als ik een plaat als Underground, die inmiddels ook al weer een jaar oud is, vergelijk met deze plaat dan klinkt bovengenoemde veel schoner en voller.
N
Artiest
last seen Mar 2021
jeffrey2107 wrote:.. en die frontliner kick kennen we inmiddels wel, gebruik eens iets anders (of maak eens een eigen kick voor de verandering)
Het is geen frontliner kick :)
ThaBomba. wrote:
Nexone wrote:
En mag ik vragen waarom?
Maar natuurlijk. Het blijft natuurlijk slechts mijn mening, laat ik dat voorop stellen. Had de zin wat anders kunnen formuleren.

Ik vind de sound van het geheel wat leegjes/schel, dit had ik ook bij Higher(2.0). De melodie van die plaat vond ik lekker, alleen ontbreekt er iets voor mij. Of dat voor mij dan de afmix is of iets anders vind ik lastig te zeggen. Wat me verder stoort is dat de tail van de kick steeds kort wordt hoe verder hij omhoog pitcht.

Ook speelt het feit mee dat ik even ging vergelijken met een Ecstatic, waarvan hun eerste release rond de zelfde periode als die van jou was(2014/2015). Als ik een plaat als Underground, die inmiddels ook al weer een jaar oud is, vergelijk met deze plaat dan klinkt bovengenoemde veel schoner en voller.

Thanks voor je feedback:) hier heb ik wat aan. Zal dit ook zeker meenemen voor de volgende keer.
Hardtraxx Veteran
last seen 10 hours ago
Nexone wrote:
jeffrey2107 wrote:.. en die frontliner kick kennen we inmiddels wel, gebruik eens iets anders (of maak eens een eigen kick voor de verandering)
ik kan ook de frontliner kick pakken, iets aanpassen en het mijn eigen kick noemen. blijft zo dat frontliner kicks gebruikt die (bijna) hetzelfde klinken en dat ik de kick gewoon niet goed vind.
N
Artiest
last seen Mar 2021
jeffrey2107 wrote:
Nexone wrote:
ik kan ook de frontliner kick pakken, iets aanpassen en het mijn eigen kick noemen. blijft zo dat frontliner kicks gebruikt die (bijna) hetzelfde klinken en dat ik de kick gewoon niet goed vind.
Klopt, dat kan iedereen met een beetje kennis over hardstyle kicks. Alleen is dat gewoon niet het geval. Wel jammer dat je 'm niet goed vindt. Misschien wel relevant om te vertellen dat ik kicks heb leren maken van Frontliner zelf nog ver voor het samplepack uit was. Maar no offence verder, je mag vinden wat je wilt.
Hardtraxx Veteran
last seen 10 hours ago
het is ook misschien dat ik hem niet goed vind omdat ik van mening ben dat de kick extreem veel op die van frontliner lijkt, en die heeft zn sounds al 495867486x gerecycled, en iedereen op keep it up naar mijn idee een keer die sounds gebruikt heeft.