Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2022 20:47 
 
Hardtraxxer

Mystic - Sonic Revolution

Label: Sonic Revolutions
WEB release: 27-06-2022

Tracks:

01. Intro
02. Gyroscoping
03. Preset Destiny
04. Why It Is
05. Arrow Of Time
06. Manacles Of Space
07. Sonic Revolution (ft. Symbiotic Audio)
08. Act Of Rebellion
09. How Radical
10. Wolves

Samples:

Track 02:



Track 03:



Track 04:



Track 05:



Track 06:



Track 07:



Track 08:



Track 09:



Track 10:



Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2022 13:15 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Er zitten wel leuke ideeën tussen, maar de uitwerking blijft eigenlijk bij elke preview achter. De leads hebben niet veel power en de tracks zijn ook best leeg. Conservatief met elementen zijn is niet erg; vandaar de term: "less is more". Echter is het dan wel zaak dat je die elementen optimaal benut en ruimtes opvult waar dat kan en nodig is.

De invloeden van pakweg 10-14 jaar terug zijn er wel in terug te vinden, maar die zijn ook prima te implementeren met de huidige standaard. Vooral omdat we 10-14 jaar verder zijn en het in die tijd veel moeilijker was door een gebrek aan tutorials, masterclasses, presets en samples, is het niet vreemd om die standaard toch wel als een soort van grens te nemen waar het op of over moet zijn. Dat hoor ik er over z'n geheel niet in.

Verder klinken alle tracks redelijk hetzelfde qua idee en qua sounddesign. Dat hoeft niet per se slecht te zijn, maar het sounddesign is dermate hetzelfde dat het lijkt alsof je toch vooral dat trucje kunt en moeite hebt om het repertoire uit te breiden. Je varieert wel met leads, maar ze zijn allemaal op dezelfde manier opgebouwd. Vooral omdat je duidelijk wel weet wat je doet en hoe het produceren werkt, lijkt het me (maar dat is mijn mening) dat je met alle mogelijkheden (tutorials, masterclasses, presets) in staat moet zijn om snel progressie te boeken, al is dat vooral mijn (subjectieve) mening.

Gezien het feit dat je de moeite neemt om een heel album te produceren in de wetenschap dat 'ie niet enigszins binnenkomt als een klapper op (ik gok) een eigen label met minimale exposure, heb ik het idee dat je je meer focust op de tracks dan op de elementen in die tracks. Met name de structuur en de creativiteit kan wel een impuls gebruiken. Betreft de structuur doel ik op overgangen die best abrupt zijn, kickritmes die niet lekker lopen en bepaalde structuurtrucjes die niet lekker doorkomen omdat de uitwerking wat "laks" klinkt.

Overigens is het wel leuk om eens wat van die oude invloeden te horen. Sommige tracks hebben met betrekking tot het creatieve aspect wel potentie. Ik zou zeggen: Door blijven gaan en zie waar je kunt verbeteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2022 21:04 
 
Hardtraxxer

Hey, dank voor je comment! (Alhoewel hij niet zo positief overkomt, maar desondanks. :D)

Nee ik waardeer de eerlijkheid en je verbeterpunten. Ondanks dat er best wel wat tussen zitten waar ik mij niet of nauwelijks in kan vinden.

Less is more en 'more is more' (zoals ik NC dat eens hebben horen zeggen, haha) gaan bij mij soms hand in hand. Ik hou van rustpunten in muziek, en focus mij ook minder op de dansvloer dan menig producer. (Niet mijn prio, daar zijn andere dj's voor die die rol mooi kunnen invullen).

En nee inderdaad, ik verwacht geen klapper nee, ondanks dat de muziek exposure best wel leuk loopt (zeker naar mijn realistische verwachtingen ervan). Ik ben echt een album liefhebber, omdat ik graag verschillende thema's probeer te verwerken in muziek, en een geheel van platen vind ik dan vaak wat beter tot zijn recht komen dan altijd maar losstaande platen. Vandaar die keuze. ;)

Ik ga sowieso door, ik zie geen reden om te stoppen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2022 21:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik hoor nu al een paar previews die ik zeker in mijn playlist ga zetten zodra het album uitkomt. Ik vind dit prima luisterhardstyle. Wat meer de zweverige kant van hardstyle op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2022 21:35 
 
Hardtraxxer

Thanks Meph!

Goed om te lezen. Yesss ik hou het lekker zweverig :innocent:
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle