@ Meph0
Dankje!
De vinger op de wond, zo ervaar ik het niet hoor. Je onderbouwt je mening gewoon goed, dus niks mis mee!
Het kan best zijn dat je de track Moksha erg leeg ervaart, omdat natuurlijk het gros van de hardstyle platen
vol zit met van allerlei drukke effecten, ear candy en dergelijke (waar ik zelf ook wel fan van ben hoor, mits niet overdone).
Dat de melodie all over the place zou gaan, kan ik me zelf dan niet zo in vinden.
In plaats van dat de melodie bestaat uit 8 maten, (wat gebruikelijk is), bestaat deze uit 12 maten
(minder gebruikelijk dus, vooral in hardstyle), en misschien dat de melodie daarom wat verwarrend op je inwerkt.
Ik heb geen idee om eerlijk te zijn, haha, dat is wat ik er in ieder geval van kan zeggen.
Misschien dat het je na een paar luisterbeurten meer aanspreekt
Maar in dit geval was de intentie gewoon puur een luisterplaat maken (niet een plaat waar echt een
dansvloer drive in zit per se), en daarom heb ik ook de keuze gemaakt om niet alles vol te proppen met sounds.
De focus ligt hierdoor wat meer op de rustige, (hopelijk) meeslepende flow van de plaat.
Het is maar net hoe je er naar kijkt, en iedereen staat daar anders in.
Ik ben zelf sowieso een producer die graag iets maakt wat je thuis lekker op de achtergrond zou kunnen opzetten,
en iets waar een soort verhaal in zit. En dat hoor je ook in het album met regelmaat terug.
Uiteraard ben ik als producer bekend met het concept 'glijdende noten', of 'portamento/glissando' in correcte muziektermen. Je hoort het vaak in hardstyle inderdaad, evenals zogenoemde 'tapestops' en er zijn zat melodieën waarin ik dit zelf toepas (Mind Body & Soul een voorbeeld) Maar ja dat varieert. Ik zelf vind het maar wat saai worden als elke producer dezelfde stijl en truukjes zou gaan gebruiken, wat al veelal gebeurt in de scene.
Universal Brotherhood is een melodie bijna in zijn geheel afgeleid van 'Steve Jablonsky - Arrival To Earth',
wat de soundtrack is van de Transformers films. Veel mensen kennen deze soundtrack wel, en er zijn
meer stukken muziek op geïnspireerd, dus vandaar dat ik het als context er ook even bij vermeld.
Dusja, eigenlijk moet je bij Steve Jablonsky zijn wat betreft de 'simpelheid' van de melodie
(geintje uiteraard).