Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2021 01:46 
 
Hardtraxxer

Mystic - Moksha (BBA002)

Label: Blow Beatz
WEB release: 31/03/2021

Tracks:

01. Violet
02. Moksha
03. Revived Of Identity
04. Mind Body & Soul
05. Zero Or One (ft. Binary System)
06. Against The Power
07. The Message (Binary System Remix)
08. Psy Op (Timeshift Remix)
09. Ascending World
10. Universal Brotherhood
11. Prophecy
12. Awaiting Universe
13. Aeon (ft. Adjuzt)
14. Outro

Samples:

01. Violet:



02. Moksha:



03. Revived Of Identity:



04. Mind Body & Soul:



05. Zero Or One (ft. Binary System):



06. Against The Power:



07. The Message (Binary System Remix):



08. Psy Op (Timeshift Remix):



09. Ascending World:



10. Universal Brotherhood:



11. Prophecy:



12. Awaiting Universe:



13. Aeon (ft. Adjuzt):



14. Outro



Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2021 16:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hype! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2021 20:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Van de bovenstaande previews springt Zero Or One er voor mij het meest uit. Synth, kicks en melodie klinken door echt top :loving:. Alle andere previews spreken me eigenlijk ook wel aan. Binnen de hedendaagse sound klinkt dit allemaal erg fris. Welkomen afwisseling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2021 07:28 
 
Hardtraxx Addict

Yes maat!
Eindelijk!

Je bent er een flinke tijd mee bezig geweest. Nu is het tijd om te knallen! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2021 21:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ben benieuwd!

Zero Or One en Prophecy klinken alvast goed. Mind Body & Soul en Against The Power waren al goeie singles. Dus zeker interessant album. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2021 23:11 
 
Hardtraxxer

Zygoma schreef:
Hype! :D


:clap:

Blij met onze collab en jullie bijdrage met de remix!

Timeshift schreef:
Yes maat!
Eindelijk!

Je bent er een flinke tijd mee bezig geweest. Nu is het tijd om te knallen! :D


Yes. Dat klopt zeker, ik hoop dat het eindresultaat goed in de smaak zal vallen.
Ook blij met jouw bijdrage maat! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2021 23:13 
 
Hardtraxxer

Svbtwee schreef:
Van de bovenstaande previews springt Zero Or One er voor mij het meest uit. Synth, kicks en melodie klinken door echt top :loving:. Alle andere previews spreken me eigenlijk ook wel aan. Binnen de hedendaagse sound klinkt dit allemaal erg fris. Welkomen afwisseling.


Erg bedankt voor het compliment! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2021 23:14 
 
Hardtraxxer

Meph0 schreef:
Ben benieuwd!

Zero Or One en Prophecy klinken alvast goed. Mind Body & Soul en Against The Power waren al goeie singles. Dus zeker interessant album. :thumbsup:


Top! Maakt mijn dag dit te lezen ;) :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2021 09:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zero Or One was al een erg fijne plaat en de andere previews klinken ook vet! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2021 19:15 
 
Hardtraxxer

HC4LMichaelRoza schreef:
Zero Or One was al een erg fijne plaat en de andere previews klinken ook vet! :thumbsup:


Thanks!! :)
Meer previews zullen trouwens naderhand volgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2021 16:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Meph0 schreef:
Ben benieuwd!

Zero Or One en Prophecy klinken alvast goed. Mind Body & Soul en Against The Power waren al goeie singles. Dus zeker interessant album. :thumbsup:


Eens met bovenstaande. Aeon mag er ook wel wezen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2021 16:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Telkens als ik wat van je beluister ben ik positief verrast. Ik ga nog even uitgebreid zitten hiervoor. Maar wat ik tot nu toe gehoord heb, petje af hoor! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2021 18:19 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Telkens als ik wat van je beluister ben ik positief verrast. Ik ga nog even uitgebreid zitten hiervoor. Maar wat ik tot nu toe gehoord heb, petje af hoor! ^^


Thanks kerel! :)

Offtopic: Er is een nieuwe sample toegevoegd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2021 21:58 
 
Hardtraxxer

Nieuwe samples toegevoegd en vanaf vandaag te pre-saven! :)

Pre-save: https://bit.ly/3lDY9k5
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2021 14:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mystic schreef:
Nieuwe samples toegevoegd en vanaf vandaag te pre-saven! :)

Pre-save: https://bit.ly/3lDY9k5

Lekkere early vibe in Violet!

Moksha voelt helaas een beetje leeg qua sounds. Kicktrack + melodie die all over the place gaat en bijna allemaal dezelfde toonlengte? Beetje saai. Bij (bijvoorbeeld) Mind Body & Soul heb ik dat veel minder doordat de melodie daar interessanter is, en de kick nauwer aansluit bij de melodie. (Ik probeer maar de vinger op de wonde te leggen waarom Moksha me minder aanspreekt, ben geen expert.) In Headhunterz' stream heb ik geleerd dat glidenotes bestaan. Maakt dat misschien het verschil?

Universal Brotherhood zit op het randje wat betreft dezelfde kritiek. Melodie neight naar iets te simpel, maar die vind ik wel leuk om naar te luisteren. Doet me ook weer denken aan de eerdere jaren van euphoric hardstyle.

Kijk nog altijd uit naar het album!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2021 00:35 
 
Hardtraxxer

@ Meph0

Dankje!

De vinger op de wond, zo ervaar ik het niet hoor. Je onderbouwt je mening gewoon goed, dus niks mis mee!

Het kan best zijn dat je de track Moksha erg leeg ervaart, omdat natuurlijk het gros van de hardstyle platen
vol zit met van allerlei drukke effecten, ear candy en dergelijke (waar ik zelf ook wel fan van ben hoor, mits niet overdone).
Dat de melodie all over the place zou gaan, kan ik me zelf dan niet zo in vinden.
In plaats van dat de melodie bestaat uit 8 maten, (wat gebruikelijk is), bestaat deze uit 12 maten
(minder gebruikelijk dus, vooral in hardstyle), en misschien dat de melodie daarom wat verwarrend op je inwerkt.
Ik heb geen idee om eerlijk te zijn, haha, dat is wat ik er in ieder geval van kan zeggen.

Misschien dat het je na een paar luisterbeurten meer aanspreekt :)

Maar in dit geval was de intentie gewoon puur een luisterplaat maken (niet een plaat waar echt een
dansvloer drive in zit per se), en daarom heb ik ook de keuze gemaakt om niet alles vol te proppen met sounds.
De focus ligt hierdoor wat meer op de rustige, (hopelijk) meeslepende flow van de plaat.
Het is maar net hoe je er naar kijkt, en iedereen staat daar anders in.
Ik ben zelf sowieso een producer die graag iets maakt wat je thuis lekker op de achtergrond zou kunnen opzetten,
en iets waar een soort verhaal in zit. En dat hoor je ook in het album met regelmaat terug.

Uiteraard ben ik als producer bekend met het concept 'glijdende noten', of 'portamento/glissando' in correcte muziektermen. Je hoort het vaak in hardstyle inderdaad, evenals zogenoemde 'tapestops' en er zijn zat melodieën waarin ik dit zelf toepas (Mind Body & Soul een voorbeeld) Maar ja dat varieert. Ik zelf vind het maar wat saai worden als elke producer dezelfde stijl en truukjes zou gaan gebruiken, wat al veelal gebeurt in de scene.

Universal Brotherhood is een melodie bijna in zijn geheel afgeleid van 'Steve Jablonsky - Arrival To Earth',
wat de soundtrack is van de Transformers films. Veel mensen kennen deze soundtrack wel, en er zijn
meer stukken muziek op geïnspireerd, dus vandaar dat ik het als context er ook even bij vermeld.
Dusja, eigenlijk moet je bij Steve Jablonsky zijn wat betreft de 'simpelheid' van de melodie :P (geintje uiteraard).
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2021 01:50 
 
Hardtraxx Addict

Lekker bezig pik. Wat mij betreft hou je het bij de oldschool trekjes die in vrijwel al je platen terug te horen is. Heel nice :loving: Beetje een 2010-2012 vibe. Je kicks zijn zeer on point en daar heb je inmiddels wel een goeie basisset van liggen, niks meer aan doen. Klinken zuiver en zijn niet over de top (heb daar zelf vaak moeite mee met de hardstyle van nu). Soms zijn je platen nog wat leeg en ik mis hier en daar nog wat samenhang in melodie, maar over het algemeen kom je zeer sterk uit de voeten. Tracks onderling verschillen ook goed van elkaar terwijl ze wel hetzelfde stijltje houden. Sound is goed, synth's klinken lekker. Helemaal top. Gewoon zo doorgaan dan komt alles vanzelf wel :yes: :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2021 14:35 
 
Hardtraxxer

Thanks, ook voor je onderbouwing! :)

Ik hoor het "oldschool" compliment erg vaak, haha.
Ik weet het niet jongens, dat gaat niet eens expres. Maar blijkbaar sluipt dat er, door mijn
bepaalde 'manier' van produceren, vaak in. Gelukkig zien de meesten dat natuurlijk
als iets positiefs, omdat "die sound" toch behoorlijk ondervertegenwoordigt is. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2021 14:52 
 
Hardtraxx Veteran

Zitten zeker fijne platen tussen, goed bezig! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2021 19:31 
 
Hardtraxxer

Thanks Emre! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2021 23:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mystic schreef:
@ Meph0

Dankje!

De vinger op de wond, zo ervaar ik het niet hoor. Je onderbouwt je mening gewoon goed, dus niks mis mee!

Het kan best zijn dat je de track Moksha erg leeg ervaart, omdat natuurlijk het gros van de hardstyle platen
vol zit met van allerlei drukke effecten, ear candy en dergelijke (waar ik zelf ook wel fan van ben hoor, mits niet overdone).
Dat de melodie all over the place zou gaan, kan ik me zelf dan niet zo in vinden.
In plaats van dat de melodie bestaat uit 8 maten, (wat gebruikelijk is), bestaat deze uit 12 maten
(minder gebruikelijk dus, vooral in hardstyle), en misschien dat de melodie daarom wat verwarrend op je inwerkt.
Ik heb geen idee om eerlijk te zijn, haha, dat is wat ik er in ieder geval van kan zeggen.

Misschien dat het je na een paar luisterbeurten meer aanspreekt :)

Maar in dit geval was de intentie gewoon puur een luisterplaat maken (niet een plaat waar echt een
dansvloer drive in zit per se), en daarom heb ik ook de keuze gemaakt om niet alles vol te proppen met sounds.
De focus ligt hierdoor wat meer op de rustige, (hopelijk) meeslepende flow van de plaat.
Het is maar net hoe je er naar kijkt, en iedereen staat daar anders in.
Ik ben zelf sowieso een producer die graag iets maakt wat je thuis lekker op de achtergrond zou kunnen opzetten,
en iets waar een soort verhaal in zit. En dat hoor je ook in het album met regelmaat terug.

Uiteraard ben ik als producer bekend met het concept 'glijdende noten', of 'portamento/glissando' in correcte muziektermen. Je hoort het vaak in hardstyle inderdaad, evenals zogenoemde 'tapestops' en er zijn zat melodieën waarin ik dit zelf toepas (Mind Body & Soul een voorbeeld) Maar ja dat varieert. Ik zelf vind het maar wat saai worden als elke producer dezelfde stijl en truukjes zou gaan gebruiken, wat al veelal gebeurt in de scene.

Universal Brotherhood is een melodie bijna in zijn geheel afgeleid van 'Steve Jablonsky - Arrival To Earth',
wat de soundtrack is van de Transformers films. Veel mensen kennen deze soundtrack wel, en er zijn
meer stukken muziek op geïnspireerd, dus vandaar dat ik het als context er ook even bij vermeld.
Dusja, eigenlijk moet je bij Steve Jablonsky zijn wat betreft de 'simpelheid' van de melodie :P (geintje uiteraard).

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Interessant dat het uit 12 maten bestaat, ik denk dat dat is wat me verrast inderdaad. Ga hem samen met het album gewoon vaker luisteren. Festivals ben ik zelden te vinden, dus ik ben helemaal voor luister-hardstyle.

En daarom kwam Universal Brotherhood me dus bekend voor. Dacht dat het de early euphoric sounds waren, maar het is gewoon Transformers, nice. :D Track bouncet ook wel lekker nu ik nog eens luister.

Keep up the good work!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 20:01 
 
Hardtraxxer

Dankje meph! Ga ik zeker doen :)

Nieuwe previews zijn toegevoegd, dit zullen de laatste zijn alvorens de release datum!

Erg blij met de contributies van Binary System en Timeshift, ik hoop dat jullie de remixes kunnen waarderen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 20:56 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Enjoy, was tof om hier aan mee te kunnen werken! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 21:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mystic schreef:
05. Zero Or One (ft. Binary System):



07. The Message (Binary System Remix):




Heel gaaf om een bijdrage aan je album te hebben kunnen leveren, mega trots op zowel de collab als de remix :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 00:03 
 
Hardtraxxer

Mijn album is nu uit, te verkrijgen/streamen op uiteraard alle platforms! Bedankt voor alle reacties tot zover! :)

Voor de geïnteresseerden, hou ik ook een winactie omtrent het nieuwe album.

Afbeelding

Meer informatie kun je hier vinden: https://www.instagram.com/p/CNFxh2AHvBI/
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle