Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
online now
Low-E & Zero Sanity Feat. Maia - Crusade (DT075)

Label: Derailed Traxx
WEB release: 29/01/2018

Tracks:
Low-E & Zero Sanity Feat. Maia - Crusade

Samples:
View on YouTube

Bron:
Image
Last edited by Svbtwee on 29 Jan 2018 12:45, edited 1 time in total.
Hardtraxx Veteran
online now
Prima plaat :thumbsup:! Komt best veel leuk spul uit de laatste tijd op dit label :)
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
De tandjes :drool: Dit is hoe je euphoric maakt. Zoveel gevoel hierin. Ja, hele fijne plaat :D
Hardtraxx Addict
1247 posts member since 2010
last seen 15 days ago
Damn, dit is idd een lekkere plaat :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
5541 posts member since 2009
last seen 4 days ago
Is dit de Maia als in de zin van de ex van Scope DJ die ook de vocals van Surreality gedaan heeft?
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Heeft hele vette elementen maar het geheel pakt mij momenteel (nog) niet. Vocals ben ik in ieder geval geen fan van.
Hardtraxx Veteran
online now
View on YouTube
I
Hardtraxx Addict
1147 posts member since 2016
last seen Nov 2025
Pedaalemre wrote:De tandjes :drool: Dit is hoe je euphoric maakt. Zoveel gevoel hierin. Ja, hele fijne plaat :D
Dit. Wauw. Erg lang geleden dat ik zo veel kippenvel kreeg van een nieuwe melodieuze plaat. De tering, wat een gevoel :drool:

Kan deze niet even gesticky'd worden voordat ie weer in het niets terecht komt ofzo? Kunnen mensen eens aandachtig nagaan waarom deze plaat veel meer aandacht verdient dan dat het in werkelijkheid krijgt (helaas).
Hardtraxx Veteran
8198 posts member since 2014
Heerlijke plaat. :loving:
Hardtraxx Elite
2652 posts member since 2014
last seen 3 hours ago
Dit is zo fijn :loving: Ik hoop dat meer feesten Low-e boeken buiten de classics
Hardtraxx Veteran
4805 posts member since 2014
last seen 6 hours ago
vind de vocals niet echt fantastisch en de melodie wat saai dus snap niet helemaal waarom iedereen er zo enorm over loopt te kwijlen
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Melodie doet me trouwens (lichtelijk) hieraan denken, weet niet waarom. Was echt mijn guilty pleasure plaat 8 jaar geleden (want de vocals zijn echt schel als de tering en alles). :lol:

View on YouTube
Hardtraxx Crew
30628 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Deze is echt heel fijn :loving:
Hardtraxx Veteran
7975 posts member since 2013
last seen 4 hours ago
Euforisch op z'n best dit. :D
Hardtraxx Veteran
7917 posts member since 2013
last seen 5 hours ago
Poh, dit is best een goeie ja! Alleen gaan die pitchkicks wel net iets te hoog.
Hardtraxx Elite
2370 posts member since 2016
last seen Jan 2021
Vette plaat zeg :thumbsup: Hoor hier ook wel een beeetje de melodie van Words From The Gang (DBSTF remix) in :D
I
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2025
SMH wrote:Niemand die het opvalt dat de vocal op een aantal punten vals ingezongen is? :lol:

Op dat na wel een vette track!
Is dat zo? Waar dan?
Hardtraxx Elite
2512 posts member since 2012
last seen 4 days ago
SMH wrote:Niemand die het opvalt dat de vocal op een aantal punten vals ingezongen is? :lol:

Valt mij ook op. Niet het meest zuivere wat ik heb gehoord.

Afgezien daarvan best een lekker plaatje.
I
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2025
SMH wrote:
InfinI wrote:

Is dat zo? Waar dan?
Vanaf 30 seconden (in de YT preview) de woorden: ''won'', ''come'', ''try'' en ''we'' liggen ernaast. Verder ligt de vocal op meerdere plekken niet lekker op de toonhoogte.
Als je dat huppeltje in toonhoogte bedoelt, heeft dat niks met vals zingen te maken hoor. Dat is met opzet gedaan. Ik ga er nu even vanuit dat je dat niet bedoelt. Zo wel, adviseer ik je om nogmaals de definitie van vals op te zoeken :P

Los van het feit dat ik het eens ben met dat het niet overal even zuiver gezongen is, hoor ik nergens valse tonen hoor.
U
Hardtraxx Veteran
4743 posts member since 2012
last seen 5 days ago
Dit is voor mij juist het soort euforische hardstyle waar ik doorgaans weinig mee heb. Break van een minuut met zang die me totaal niet aanspreekt. Saaie, 'trage' melodie en kicks die als een soort natte scheet klinken zodra ze flink de hoogte in pitchen.
I
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2025
SMH wrote:
InfinI wrote: Als je dat huppeltje in toonhoogte bedoelt, heeft dat niks met vals zingen te maken hoor. Dat is met opzet gedaan. Ik ga er nu even vanuit dat je dat niet bedoelt. Zo wel, adviseer ik je om nogmaals de definitie van vals op te zoeken :P

Los van het feit dat ik het eens ben met dat het niet overal even zuiver gezongen is, hoor ik nergens valse tonen hoor.
Wat bedoel je met 'niet zuiver' dan? Dat is dus gewoon vals. Op een aantal punten wordt er net iets te hoog gezongen dan wat op de akkoordenprogressie/schaal aansluit.
Niet zuiver is niet hetzelfde als vals. Vals slaat op een misplaatste toonhoogtes, waar ik niks van hoor in deze vocals. Niet zuiver kan op verschillende dingen duiden, bijv uitspraak, mate van schelheid et cetera. Zo kan iemand totaal niet zuiver zingen maar tegelijkertijd wel de juiste tonen pakken (en daarmee dus niet vals zingen). Ik vind in dit geval dat Maia teveel geforceerd haar kopstem gebruikt waardoor het geluid niet altijd even zuiver klinkt (ook wel falsetto genoemd). Maar nogmaals, wat betreft de toonhoogte, vind ik dat er in deze plaat totaal niet vals gezongen wordt.