Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2020 18:24 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Level One & Tha Watcher - Violated (SSL185)

Label: Scantraxx Silver
WEB release: 17/04/2020

Tracks:
Level One & Tha Watcher - Violated

Samples:


Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2020 18:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel benieuwd. Ik vind Level One toch wel iets unieks hebben in de hardstyle scene. Altijd veel drive, fijne kicks en vaak ook nog een sterke melodie. Hou ook wel van de kickrolls die Level One gebruikt. Benieuwd na het eindresultaat. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2020 19:16 
 
Hardtraxx Addict

Ik moest hardop lachen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2020 20:16 
 
Hardtraxx Veteran

Ja, word hier ook nog niet echt warm van dit stukje. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2020 20:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind het gewoon echt teveel van hetzelfde in vergelijking met zijn vorige tracks
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2020 21:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Ik moest hardop lachen :lol:


Want? Ik vind juist dat hij wel uniek is. Vooral met de kickrolls die hij gebruikt, de drive die hij mee brengt in zijn tracks, maar ook de melodie. Altijd goed. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2020 23:40 
 
Hardtraxx Addict

Rowanyt1309 schreef:
Ik vind juist dat hij wel uniek is. Vooral met de kickrolls die hij gebruikt, de drive die hij mee brengt in zijn tracks, maar ook de melodie.

Dit soort kicks/kickrolls hoor je terug in echt bijna letterlijk elke andere raw hardstlye plaat van dit kaliber. Sterker nog het lijkt wel alsof zulke platen niet zonder kunnen. Het tegenovergestelde van uniek dus. Ook de melodie is verre van uniek te noemen puur omdat het op het eerste gehoor al simplistisch en inhoudloos overkomt. Waar jij drive in hoort is me ook een raadsel. Drive creëer je niet door wat simpele kickrolls en al helemaal niet door een enkele screech sample elke 2 beats te herhalen zonder enige vorm van variatie.

Rowanyt1309 schreef:
InfinI schreef:
Ik moest hardop lachen :lol:


Want?

Want het is weer de zoveelste in het rijtje van nikserigheid. Ik vind het dan ook heel bijzonder dat je de kicks EN drive EN melodie uniek noemt. De enige conclusie die ik dan kan trekken is dat je nog niet echt een referentiekader hebt opgebouwt en dit een van de eerste hardstyle platen is die je luistert (wat me sterk lijkt gezien je account al 3 jaar bestaat). Of je bent niet kritisch genoeg. Is ook niet erg, maar dan vraag ik me af wat je op een forum doet. Geloof me, of het je smaak is of niet, dit trucje kennen we al jaren en was 3 jaar geleden al uitgemolken door talloze verschillende pseudo-raw-"harder-is-beter"-producenten.

Uniciteit brengt automatisch een stuk diversiteit en creativiteit met zich mee. Deze plaat bevat alles behalve en dan hebben we het nog niet eens over de vocalen gehad. Daarom moest ik hardop lachen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2020 10:48 
 
Hardtraxx Newbie

typische level one track!
verwacht zeker weer een kleine anti in 1 van de drops. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2020 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@InfinI

Ik vind persoonlijk zelf dat Level One dus uniek is in zijn 'sound'. Hij gebruikt altijd een goede melodie en vrijwel elke track begint met veel drive. De drive weet die vast te houden door een niet te lange break erin toe te voegen. Veel kicks, maar niet onnodig veel. De kickswitches die Level One altijd gebruikt zijn ook prima. Je kan gewoon horen dat deze man goed kan produceren. Waar jij niet van zijn melodie houdt, vind ik het dus wel erg strak en goed klinken. Pak bijvoorbeeld de platen: Brink Of Extinction, Temple Of Sin, Not Alone. Klinken allemaal prima.

Wat ik dan wel grappig vind is dat jij benoemd dat dit mijn eerste hardstyle plaat is die ik luister, omdat IK hem goed vind. Jij hoeft het niet goed te vinden, maar om dan te zeggen dat het voor iemand de eerste hardstyle plaat is die hij luistert vind ik gek. Daarnaast komt nog eens.. Wanneer ben je kritisch genoeg? Ik luister op mijn manier naar hardstyle. Wanneer ik elke plaat heel kritisch ga beluisteren, dan is de kans groot dat ik me ga ergeren. Tuurlijk doe ik dat ook wel eens, maar ik vind een plaat leuk of niet leuk. Probeer daarover altijd mijn mening te geven waardoor ik een plaat wel goed vind en waardoor ik een plaat niet goed vind. Als ik een plaat slecht vind en jij vind die plaat wel goed, wie ben ik dan om te zeggen dat de plaat slecht is, omdat IK dat zeg?

Iedereen kijkt/luistert op zijn eigen manier naar hardstyle. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 19:42 
 
Hardtraxx Addict

Rowanyt1309 schreef:
Wat ik dan wel grappig vind is dat jij benoemd dat dit mijn eerste hardstyle plaat is die ik luister, omdat IK hem goed vind. Jij hoeft het niet goed te vinden, maar om dan te zeggen dat het voor iemand de eerste hardstyle plaat is die hij luistert vind ik gek.

Dit is nu de tweede keer dat je dat zegt maar ik heb dat nooit als argument gebruikt. Het boeit me niks wat jij wel of niet leuk vindt. Ik insinueerde dat dit je eerste plaat zou zijn omdat het vreemd is dat je iets unieks hoort in iets wat al 1000x eerder is gemaakt. Dat maakt het moeilijk om te geloven dat je überhaupt een referentiekader hebt of kritisch luistert naar de muziek.

Rowanyt1309 schreef:
De drive weet die vast te houden door een niet te lange break erin toe te voegen.

Drive creëer je niet door een break in te korten.

Rowanyt1309 schreef:
Ik vind persoonlijk zelf dat Level One dus uniek is in zijn 'sound'. Pak bijvoorbeeld de platen: Brink Of Extinction, Temple Of Sin, Not Alone.

Dat is dus allemaal 1 pot nat. Hoor je niet dat dezelfde kick keer op keer gebruikt wordt? Evenals hetzelfde trucje met dezelfde kickrolls, vocalen en soort van raw nepsfeertje wat telkens wordt neergezet? Wat is daar in godsnaam uniek aan??

Rowanyt1309 schreef:
Wanneer ik elke plaat heel kritisch ga beluisteren, dan is de kans groot dat ik me ga ergeren. Tuurlijk doe ik dat ook wel eens, maar ik vind een plaat leuk of niet leuk.

Ik probeer echt mijn best te doen om te begrijpen hoe jij naar muziek kijkt, maar ik kan er echt nul logica in vinden. Sorry. Ieder zijn ding enzo, maar ik heb wel het idee dat je jezelf een beetje in je eigen voet schiet, no offense. Zo lang je maar kunt genieten, daar gaat het om I guess :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 19:43 
 
Hardtraxx Veteran

InfinI :yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 19:44 
 
Hardtraxx Addict

Pedaalemre schreef:
InfinI :yawn:

Mag ik ook effe? Verveel me de tyfus met deze corona shit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2020 20:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tuurlijk mag jij. Ik denk alleen niet dat wij er helemaal uitkomen. Wij kijken duidelijk op een andere manier naar de muziek, maar dat is helemaal niet erg. Zolang wij beide er maar van genieten. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 09:53 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Om eerlijk te zijn kan ik niet begrijpen waarom iemand dit vet zou vinden, of uberhaupt level one. Ik vind zijn stijl wel uniek, maar uniek op de manier van dat er weinig platen zo eentonig klinken als die van hem. Maar goed, ik luister onironisch naar riot shift dus ieder zijn ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 10:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Pedaalemre schreef:
InfinI :yawn:

Mag ik ook effe?


Nee
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2020 18:21 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Allemaal grafkicks. Next!
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle