Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 14:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hatom & Mad Monk - Bass Like This (GBR135)

Label: Gearbox Revolutions
WEB release: 25/01/2022

Tracks:
Hatom & Mad Monk - Bass Like This

Samples:



Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 14:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vetter dan ik in eerste instantie dacht! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 15:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vind dit dramatisch slecht. Alle kicks lijken op bestaande kicks van gevestigde namen. Hele lange saaie breaks. En een opgefokt versneld einde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 19:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

DVA schreef:
Vind dit dramatisch slecht. Alle kicks lijken op bestaande kicks van gevestigde namen. Hele lange saaie breaks. En een opgefokt versneld einde.


Noem mij een innovatieve kick anno 2021/2022 die nog niet lijkt op iets wat al bestaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 20:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DVA schreef:
Vind dit dramatisch slecht. Alle kicks lijken op bestaande kicks van gevestigde namen. Hele lange saaie breaks. En een opgefokt versneld einde.


Zie het meer als een Hatom twist op iets dat we al kennen, niet bijster origineel maar toch net iets anders dan wat we gewend zijn.

Begrijp me niet verkeerd, eerste korte preview die ik zag vond ik 3 x niks (alleen het stukje met de generieke kicks) maar alles er om heen maakt het voor mij toch een stuk interessanter dan ik in eerste instantie dacht.

Hatom mag op zich wel snel weer eens met iets anders komen though.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 20:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
DVA schreef:
Vind dit dramatisch slecht. Alle kicks lijken op bestaande kicks van gevestigde namen. Hele lange saaie breaks. En een opgefokt versneld einde.


Noem mij een innovatieve kick anno 2021/2022 die nog niet lijkt op iets wat al bestaat.


Het gaat me niet om innovatie of kwaliteit. het gaat mij erom dat dit gewoon een standaard plaat is met gerecycelde kicks en zonder enige vorm van signature sound erin. Artiesten als Malice & Unresolved produceren ook zeker niet op het hoogste level maar hun Signature sounds zijn velen malen beter dan dit. Er zit hier niks kenmerkends in kwa sounds.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 20:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik hoor in een klap dat dit Hatom is door het spelen met de kicks, de sounds er tussendoor, de breakbeats. De namen die jij noemt recyclen al jaren de zelfde Gearbox sounds terwijl Hatom juist een van de meest innovatieve stijlen heeft van de laatste jaren. Al komt dat niet heel best terug in deze plaat.

Malice en Unresolved hebben de productiekwaliteit van een teennagel verder, vergeleken met Hatom. Hun signature sound is en was dat ze klinken als de rest van Gearbox, maar dan proberen ze hun platen nog meer overdreven slecht te maken, met oa lachwekkende kicks, om er maar bovenuit te springen. Malice is hard afgegleden sinds Sickmode weg is en Unresolved heeft nooit degelijk kunnen produceren imo.

OT: Plaat heeft leuke stukken verder btw, maar dit is ver van Hatom zijn beste plaat. Snelle stuk is niet nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 21:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik hoor in een klap dat dit Hatom is door het spelen met de kicks, de sounds er tussendoor, de breakbeats.

Malice en Unresolved hebben de productiekwaliteit van een teennagel verder, vergeleken met Hatom. Hun signature sound is meer dat ze klinken als de rest van Gearbox, maar dan proberen ze hun platen nog meer overdreven slecht te maken met slechte kicks om er maar bovenuit te springen.

OT: Plaat heeft leuke stukken verder btw, maar dit is ver van Hatom zijn beste plaat. Snelle stuk is niet nodig.


Nou ik heb Hun nog nooit betrapt op zo'n bedroefde kicks als deze track :lol:.
Malice & Unresolved hebben overigens helemaal niks van Gearbox z'n sounds weg. Het is meer dat Gearbox een grote leegloop heeft gehad en 9/10 artiesten nu gewoon Malice, Unresolved en Sickmode, Delete bijna gewoon 1 op 1 kopiƫren. Dat jij die platen slecht vind is jou mening. Ze hebben wel degelijk allebij een hele eigen sound. En ze hebben toch wel de Zogenaamde XTRA RAW hype gecreƫerd en die is alleen maar groter geworden. Ze staan al 6-7 jaar op elk feest te draaien. Iets wat Hatom nog moet meemaken. Originaliteit staat in iedergeval met vlag en wimpel boven kwaliteit op festivals en indoor feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 21:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat je veel draait, maakt je niet meteen een goede producer. Dat betekent alleen dat je aanslaat bij het grote publiek. De beste man woont eveneens niet in NL, is sinds 2020 pas echt richting het bredere publiek gaan produceren en zat niet op zo'n hypelabel als Gearbox.

Malice klonk in het begin echt enorm anders dan recente jaren, Dictatorship of D.L.M. bijvoorbeeld, zijn compleet anders. Toen wouden Rooler en Malice nog klinken als Spoontech. Rebelion begon de trend op Gearbox en Malice volgde net als Unresolved en de rest van de hele mikmak, dat zie je makkelijk aan de releases over de jaren op discogs terug. En je ziet hoe erg beiden afglijden nu betere en originelere namen als Rebelion, Anderex, Rooler en Sickmode het overnemen, die het imo vele malen beter doen dan dat gerecycle wat die andere twee doen.

Hatom begon al met het "funky stijltje" toen hij op het label van Geck-O zat, jaren terug. En dit soort kicks gebruikt hij ook al een paar jaar. Buiten dit ook dingen als schranz en industrial kicks, wat anderen weer niet doen. Dus het zal vast als iets klinken, evengoed dat alles van Malice en Unresolved al jaren als een signature Gearbox/Rebelion plaat klinkt maar dan nog meer overdreven om er maar bovenuit te springen.

Alles lijkt wel op iets tegenwoordig. Daarom is er niks originelers aan kicks of sounds of wat dan ook van mensen die jij noemt, van een Hatom of wie dan ook..

Ik vind hun platen niks nee, en volgens mij zeggen ze zelfs in de Gearbox docu in zekere zin dat hun shit niet focust op productiekwaliteit. Wat je ook duidelijk hoort. Dus waarom doen alsof het iets anders is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 21:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dat je veel draait, maakt je niet meteen een goede producer. Dat betekent alleen dat je aanslaat bij het grote publiek. De beste man woont eveneens niet in NL, is sinds 2020 pas echt richting het bredere publiek gaan produceren en zat niet op zo'n hypelabel als Gearbox.

Malice klonk in het begin echt enorm anders dan recente jaren, Dictatorship of D.L.M. bijvoorbeeld, zijn compleet anders. Toen wouden Rooler en Malice nog klinken als Spoontech. Rebelion begon de trend op Gearbox en Malice volgde net als Unresolved en de rest van de hele mikmak, dat zie je makkelijk aan de releases over de jaren op discogs terug. En je ziet hoe erg beiden afglijden nu betere en originelere namen als Rebelion, Anderex, Rooler en Sickmode het overnemen, die het imo vele malen beter doen dan dat gerecycle wat die andere twee doen.

Hatom begon al met het "funky stijltje" toen hij op het label van Geck-O zat, jaren terug. En dit soort kicks gebruikt hij ook al een paar jaar. Buiten dit ook dingen als schranz en industrial kicks, wat anderen weer niet doen. Dus het zal vast als iets klinken, evengoed dat alles van Malice en Unresolved al jaren als een signature Gearbox/Rebelion plaat klinkt maar dan nog meer overdreven om er maar bovenuit te springen.

Alles lijkt wel op iets tegenwoordig. Daarom is er niks originelers aan kicks of sounds of wat dan ook van mensen die jij noemt, van een Hatom of wie dan ook..

Ik vind hun platen niks nee, en volgens mij zeggen ze zelfs in de Gearbox docu in zekere zin dat hun shit niet focust op productiekwaliteit. Wat je ook duidelijk hoort. Dus waarom doen alsof het iets anders is.


Dat je veel draait wil zeggen dat je Origineel genoeg bent om nieuwe boekingen te krijgen. Als je niet origineel bent ookal kun je als de beste producen ben je nog nergens. Heel Gearbox woonde ook niet in NL. pas toen ze genoeg boekingen kregen. En ook in die tijd die jij noemt sloeg Malice, Rooler, unresolved, Rebelion aan maar Spoontech niet. Overigens begon unresolved als eerste Gearbox artiest te draaien op festivals en niet Rebelion. Die kwamen pas een jaar later met hun album. Sickmode & Rooler & Malice & Unresolved zitten overigens allang niet meer bij Gearbox. En al die namen hebben nog steeds veel betere signature sounds dan wat Gearbox nu released. Als van een van hun een nieuwe plaat word gedraaid hoor ik vrijwel direct dat het een plaat van een van hun is. Maar als je Rebelion platen met unresolved en Malice platen gaat vergelijken heeft deze discussie al totaal geen zin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 21:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

DVA schreef:
heeft deze discussie al totaal geen zin.


Denk het ook niet, al is dit wel een mooi voorbeeld van blind fanboyisme
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 21:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
DVA schreef:
heeft deze discussie al totaal geen zin.


Denk het ook niet, al is dit wel een mooi voorbeeld van blind fanboyisme


Nee het lijkt er meer op dat jou oren broken en uit Balance zijn. Als je geen verschil hoort tussen wat Malice & Unresolved & Rebelion produceren. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2022 09:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DVA schreef:
Broken Balance schreef:
DVA schreef:
heeft deze discussie al totaal geen zin.


Denk het ook niet, al is dit wel een mooi voorbeeld van blind fanboyisme


Nee het lijkt er meer op dat jou oren broken en uit Balance zijn.


Ayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2022 10:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2022 10:42 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Mwa, vind dit niet heel veel aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2022 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DVA schreef:
het lijkt er meer op dat jou oren broken en uit Balance zijn.


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2022 20:36 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Vind dit niet heel veel aan.
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle