Maar ff een vraag over zulke nummers en AI. Stel je gooit wat J&W en HHZ platen in chat en vraagt hem hieruit een nieuwe plaat te maken, is dit dan mogelijk? Want ik moet zeggen, zo klinkt het wel. Iemand die hier wat dieper in zit?
Maar ff een vraag over zulke nummers en AI. Stel je gooit wat J&W en HHZ platen in chat en vraagt hem hieruit een nieuwe plaat te maken, is dit dan mogelijk? Want ik moet zeggen, zo klinkt het wel. Iemand die hier wat dieper in zit?
Die AI Hardstyle/muziek is altijd heel inconsistent in de kicks, en met name de transient, en andere percussie & sounds, dat hoor ik hier totaal niet.
Uiteraard kan dat. Tis de vraag echter of je iets zinnigs krijgt en of je wilt wat je krijgt. Het zal een extrapolatie zijn van bestaande nummers waarop AI getrained is. AI zal wat dat betreft dus niet echt innoveren in nieuwe richtingen.
Daarnaast; het zal voor een enkeling leuk zijn, maar het is muziek zonder het verhaal van de artiest er achter. Mensen vinden muziek van HHZ veelal leuk omdat er de naam HHZ bij staat. Als het was gereleased onder de naan Jan Doedelzak kraaide er geen haan naar.
Er is trouwens heel wat te doen over dat soort praktijken. AI bedrijven worden momenteel reeds aangeklaagd omdat ze dus tracks analyseren om in hun algoritme te stoppen om vervolgens tracks te genereren, en daarmee doen ze eigenlijk inbreuk op auteursrecht.
Zo is het ondertussen mogelijk om tracks te coderen dat ze niet leesbaar zijn door AI (en kan je ook Google Home / Alexa etc helemaal van de wap krijgen door ze met verstopte geluiden in alledaagse geluiden te hacken, best bizar):
in de 1e 30 seconden wordt btw ook wel de perverse prikkel meteen mee uitgelegd
En is het mogelijk om AI gegenereerde muziek te flaggen door AI in te zetten. Momenteel verdienen mensen onrechtmatig dom veel geld met AI meuk op spotify zetten.