Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2011 09:21 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Klementino schreef:
Interessante en vernieuwende tracks, alleen ik snap niet waarom dit in het hardstyle release forum terecht komt?
Waar ik het wel ingedeeld zou moeten worden weet ik ook niet zeker, maar de kernwaarden van hardstyleplaten(met of zonder pitchkick, happy of raw) zijn bij zo goed als alle tracks niet te vinden.

Hardstyle bestaat al veel langer dan 2006/7 >.<
De kernwaarden van hardstyle waren juist een reverse bass, 140-150 bpm, screeches etc.

Let's Talk About You is +- 143 bpm, screeches.
Snap88 is +- 143 bpm, heeft een reverse bass door de hele track heen en heeft screeches in de climax.
Mr House is 148-149 bpm, heeft pitchkicks en een soort van melodie, vergelijkbaar met de mainstream van vandaag dus.

Dus als je het puur en alleen op de kernwaarden wil beoordelen passen deze tracks juist wel binnen de hardstyle, sterker nog ze komen nog dichter bij de originele kernwaarden van hardstyle dan de hedendaagse tracks. Natuurlijk, deze tracks zijn experimenteel, ze lijken daardoor ook niet op andere tracks en hebben elk een aantal aparte elementen, die je nooit ziet in hardstyle. Die komen zoals boven beschreven uit andere genres uit 80s, techno en eurohouse, maar zijn dus wel degelijk gemixed met hardstyle.

Citaat:
Volgens mij zit het BPM niet hoger dan 140, de kicks zijn niet hard(begrijp me niet verkeerd, onder een harde kick versta ik niet alleen die kicks die ik altijd zo hard heb lopen verdedigen. ook normale theracords releases hebben die harde kick evenals de early hardstyle).

Is dit niet eerder een release voor Therabyte? -.-

Wel dus, de kicks in Snap88 zijn typische early kicks. Die in Mr House zijn vergelijkbaar met hedendaagse kicks, losse punch en lange tail, kicks die pitchen. Die in LTAY zijn goed verwerkt in de track, iets wat vroeger belangrijker was dan nu. Tegenwoordig moeten de kicks er echt uitspringen en goed hard zijn. In die tijd moesten kicks juist zorgen voor energie en drive en tevens goed in de track verwerkt zijn.
Nogmaals gezien de experimentele elementen in de tracks is het niet de meest herkenbare vorm van hardstyle, maar als je het op elementen beoordeeld zoals jij doet, kan ik wel duidelijk zien dat de basis (early) hardstyle is, die gemengd is met andere genres. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2011 10:04 
 
Donateur

MR HOUSE! :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2011 17:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hulde voor Snap88, wat een lekker plaatje :thumbsup: !
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2011 09:20 
 

Heerlijke tracks :drool:

En sorry hoor maar wat? Waarom een discussie? Dit is duidelijk Hardstyle.. Wat een onzin zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2011 16:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Snap 88 :worship: Briljante climax! Heerlijk stijltje!
Let's Talk About You kan ik totaal niet plaatsen maar klinkt wel erg dik, zou m zelf niet zo snel draaien. Mister House is wel grappig, kan me echter niet echt pakken.

Maar ff serieus, waar de fak haal je de inspiratie vandaan om zo gevarieerd te produceren man :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2011 17:07 
 
Artiest

dawasiknie schreef:
Maar ff serieus, waar de fak haal je de inspiratie vandaan om zo gevarieerd te produceren man :P

Nou ik zou me eerder afvragen waar ik de tijd vandaan haal... aan inspiratie geen gebrek! Ik heb wel inspiratie voor wel 10x zoveel gekke shit nog :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2011 20:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Klementino schreef:
Interessante en vernieuwende tracks, alleen ik snap niet waarom dit in het hardstyle release forum terecht komt?
Waar ik het wel ingedeeld zou moeten worden weet ik ook niet zeker, maar de kernwaarden van hardstyleplaten(met of zonder pitchkick, happy of raw) zijn bij zo goed als alle tracks niet te vinden.

Hardstyle bestaat al veel langer dan 2006/7 >.<
De kernwaarden van hardstyle waren juist een reverse bass, 140-150 bpm, screeches etc.

Let's Talk About You is +- 143 bpm, screeches.
Snap88 is +- 143 bpm, heeft een reverse bass door de hele track heen en heeft screeches in de climax.
Mr House is 148-149 bpm, heeft pitchkicks en een soort van melodie, vergelijkbaar met de mainstream van vandaag dus.

Dus als je het puur en alleen op de kernwaarden wil beoordelen passen deze tracks juist wel binnen de hardstyle, sterker nog ze komen nog dichter bij de originele kernwaarden van hardstyle dan de hedendaagse tracks. Natuurlijk, deze tracks zijn experimenteel, ze lijken daardoor ook niet op andere tracks en hebben elk een aantal aparte elementen, die je nooit ziet in hardstyle. Die komen zoals boven beschreven uit andere genres uit 80s, techno en eurohouse, maar zijn dus wel degelijk gemixed met hardstyle.

Citaat:
Volgens mij zit het BPM niet hoger dan 140, de kicks zijn niet hard(begrijp me niet verkeerd, onder een harde kick versta ik niet alleen die kicks die ik altijd zo hard heb lopen verdedigen. ook normale theracords releases hebben die harde kick evenals de early hardstyle).

Is dit niet eerder een release voor Therabyte? -.-

Wel dus, de kicks in Snap88 zijn typische early kicks. Die in Mr House zijn vergelijkbaar met hedendaagse kicks, losse punch en lange tail, kicks die pitchen. Die in LTAY zijn goed verwerkt in de track, iets wat vroeger belangrijker was dan nu. Tegenwoordig moeten de kicks er echt uitspringen en goed hard zijn. In die tijd moesten kicks juist zorgen voor energie en drive en tevens goed in de track verwerkt zijn.
Nogmaals gezien de experimentele elementen in de tracks is het niet de meest herkenbare vorm van hardstyle, maar als je het op elementen beoordeeld zoals jij doet, kan ik wel duidelijk zien dat de basis (early) hardstyle is, die gemengd is met andere genres. :thumbup:

Je zit met die basiselementen zoals je ze in deze tracks hoort volgens mij rond 2001-2002, waar hardstyle eigenlijk nog meer weg had van hardtrance. Ook hardtrance van die tijd had al die elementen. Ik kan dus heel goed begrijpen dat veel mensen zullen zeggen dat dit niet onder hardstyle valt puur kijkend naar de basiselementen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2011 21:36 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

De basiselementen die ik opnoemde waren de basiselementen van hardstyle tot 2004/5, als het in die tijd onder de hardstyle noemer geschaard kon worden (puur kijkend naar de elementen) dan kan dat nu toch ook? De tracks zelf lijken inderdaad meer op de periode die jij beschrijft, maar we hadden het over de basiselementen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2011 22:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Snap 88 met afstand de beste :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2011 22:42 
 
Artiest

Tja 143 bpm is simpelweg te laag om echt hardstyle te kunnen worden genoemd tegenwoordig. Lager dan 148 moet je toch echt niet zitten. Zal ze morgen even beluisteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2011 00:01 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Tja 143 bpm is simpelweg te laag om echt hardstyle te kunnen worden genoemd tegenwoordig. Lager dan 148 moet je toch echt niet zitten. Zal ze morgen even beluisteren

Dus dan is de oude hardstyle geen hardstyle meer? Kromme theorie. Of mag er geen hardstyle meer gemaakt worden dat lijkt op het oude en moet alles met de tijd meegaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wordt ook zeker aangeschaft :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 12:26 
 

Geck-o schreef:
dawasiknie schreef:
Maar ff serieus, waar de fak haal je de inspiratie vandaan om zo gevarieerd te produceren man :P

Nou ik zou me eerder afvragen waar ik de tijd vandaan haal... aan inspiratie geen gebrek! Ik heb wel inspiratie voor wel 10x zoveel gekke shit nog :P


laat es horen dan :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mister House heeft echt iets verslavends gewoon.. Zo veel energie en zo'n sterke opbouw.. Ik kan mijn vinger er niet op leggen, maar klinkt echt heeeel erg gaaf. Ik wil hem!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2011 16:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Maestro N schreef:
Let's talk about you :worship: Wat een geweldige track, deze gaat nog wel ff op repeat nu, erg onder de indruk


dit dus, vette plaat! En Mister House is ook heel erg vet! Snap 88 vind ik dan helaas weer een dikke faal
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 00:54 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Nou goed dan,

@Hardstyle.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 08:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Festuca schreef:
Nou goed dan,

@Hardstyle.com


Direct beide releases aangeschaft, via TrackItDown, maar niemand gebruikt hier TIDPRO begrijp ik?

Scheelt nogal wat centjes mensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 10:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat een briljante release, waarbij Mister House toch wel persoonlijk mijn favoriet is! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heeeeeerlijke release :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 11:14 
 

Heel de release heeft iets verslavends. Erg lekkere track, met als topper Snap88. Kreeg meteen weer kippenvel toen ik dacht aan de Thera / Geck-o set op the Qontinent. Hier werd mee geopend dacht ik!

Ik blijf ze op de een of andere manier maar achter elkaar opzetten. Maf!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 11:18 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Haha echt tof om te horen :D We openden idd met Snap 88 en meteen dr achteraan Let's Talk About You :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 14:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuke release, weer zeer apart. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 21:24 
 
Hardtraxx Veteran

Wat is S'88 toch VET! :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 22:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

GAST, wat een briljante release! Op de GZ aftermovie van Thera vs. Geck-O staat Let's talk about you na 2-1, geloof ik... en vanaf dat moment had ik al zoiets van 'uuhhmmm JA hebben!'

Hulde :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2011 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mister House en Snap 88 zijn echt geniaal, krijg elke keer weer kippenvel als ik ze luister :worship:
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle