Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2023 17:47 
 
Hardtraxx Crew

Frontliner - Echoes Of Euphoria (TIH018)

Label: This Is Hardstyle
WEB release: 06/10/2023

Tracks:
Frontliner - Echoes Of Euphoria

Samples:


Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2023 00:33 
 
Hardtraxxer

Ik krijg echt hele dikke Showtek vibes van deze plaat. Wat is dit goed gedaan zeg. Fijn om die kicks en sounds weer te horen. Plaat heeft enorm veel drive en geeft mij weer het gevoel van vroegah :thumbsup: :love:

Na een aantal keer luisteren zou dit ook een Showtek remix of Showtek geinspireerde track kunnen zijn. Vooral de kicks aan het eind zijn typisch Showtek (Freak), deel van de mid-intro klinkt als Black 2008. De melodie ook bekend, maar ben even de naam kwijt. Boeien, al met al geweldige plaat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2023 12:45 
 
Hardtraxxer

Poh, inderdaad showtek invloeden :loving: wederom sterke plaat van Frontliner na dreams and wonder. Hopelijk zet hij dit door. Toch veel beter als die troep van alter egos - calling etc. Laat deze trend maar doorzetten samen met jay reeve, estatic en auditricz. Dan word hardstyle weer interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2023 13:25 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Dit is echte net de oude showtek leuke om dit weer terug te horen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2023 16:59 
 
Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
Poh, inderdaad showtek invloeden :loving: wederom sterke plaat van Frontliner na dreams and wonder. Hopelijk zet hij dit door. Toch veel beter als die troep van alter egos - calling etc. Laat deze trend maar doorzetten samen met jay reeve, estatic en auditricz. Dan word hardstyle weer interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2023 18:04 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Krijg er ook hele erge Showtek - Black vibes bij, gave plaat zeg :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2023 08:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frontliner is voor mijn gevoel erg hit en mis, maar dit een enorme hit wat mij betreft!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2023 10:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het eigenlijk maar een irritante plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2023 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

showtek vibes maar dit is nog steeds veel minder dan black en freak van zo'n 15 jaar terug :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2023 15:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Martin Waus schreef:
showtek vibes maar dit is nog steeds veel minder dan black en freak van zo'n 15 jaar terug :D

Precies mijn gedachte. De invloeden van Black zijn overduidelijk, maar deze 'update' toont juist aan dat het origineel een stuk beter was. Artiesten willen terug naar het sfeertje van toen alleen maar ze komen niet verder dan het recyclen van sounds nummers.

Ze zullen wel denken 'altijd zitten ze te zeuren over de sound van toen, dan maken we iets in die richting en is het weer niet goed.' Het probleem is voor mij een beetje dat het er heel dik bovenop ligt dat er inspiratie is gehaald bij een oude track, in dit geval Black, maar dat de 'nieuwe' plaat het hem in vergelijking met de oude gewoon niet is. Ik zie dan liever een frisse plaat met elementen die tegenwoordig niet meer gebruikelijk zijn; triplet kicks, reverse bass, melodieën in driekwartsmaat, geen anticlimax, kicks zonder overdreven tokkerige punch, dat soort dingen. Het hoeft niet per se een copy / past te zijn van een track die 15 jaar geleden zijn succes heeft bewezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2023 17:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Myth schreef:
Martin Waus schreef:
showtek vibes maar dit is nog steeds veel minder dan black en freak van zo'n 15 jaar terug :D

Precies mijn gedachte. De invloeden van Black zijn overduidelijk, maar deze 'update' toont juist aan dat het origineel een stuk beter was. Artiesten willen terug naar het sfeertje van toen alleen maar ze komen niet verder dan het recyclen van sounds nummers.

Ze zullen wel denken 'altijd zitten ze te zeuren over de sound van toen, dan maken we iets in die richting en is het weer niet goed.' Het probleem is voor mij een beetje dat het er heel dik bovenop ligt dat er inspiratie is gehaald bij een oude track, in dit geval Black, maar dat de 'nieuwe' plaat het hem in vergelijking met de oude gewoon niet is. Ik zie dan liever een frisse plaat met elementen die tegenwoordig niet meer gebruikelijk zijn; triplet kicks, reverse bass, melodieën in driekwartsmaat, geen anticlimax, kicks zonder overdreven tokkerige punch, dat soort dingen. Het hoeft niet per se een copy / past te zijn van een track die 15 jaar geleden zijn succes heeft bewezen.



Heb dit vele malen liever dan een orginele plaat proberen te maken die totaal niet dat classic gevoel heeft. Elementen gebruiken die tegenwoordig niet meer normaal zijn maakt een plaat niet perse classic of met een classic feeling. Ook omdat de sound van die elementen in een nieuwe of modern jasje niet dat zelfde gevoel geven. Kan dit soort platen juist allemaal prijzen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2023 18:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

gvd wat dik
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2023 21:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik erger me echt kapot aan het hoge bpm. Jammer, want voor de rest klinkt het wel lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2023 23:35 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Myth schreef:
Martin Waus schreef:
showtek vibes maar dit is nog steeds veel minder dan black en freak van zo'n 15 jaar terug :D

Precies mijn gedachte. De invloeden van Black zijn overduidelijk, maar deze 'update' toont juist aan dat het origineel een stuk beter was. Artiesten willen terug naar het sfeertje van toen alleen maar ze komen niet verder dan het recyclen van sounds nummers.

Ze zullen wel denken 'altijd zitten ze te zeuren over de sound van toen, dan maken we iets in die richting en is het weer niet goed.' Het probleem is voor mij een beetje dat het er heel dik bovenop ligt dat er inspiratie is gehaald bij een oude track, in dit geval Black, maar dat de 'nieuwe' plaat het hem in vergelijking met de oude gewoon niet is. Ik zie dan liever een frisse plaat met elementen die tegenwoordig niet meer gebruikelijk zijn; triplet kicks, reverse bass, melodieën in driekwartsmaat, geen anticlimax, kicks zonder overdreven tokkerige punch, dat soort dingen. Het hoeft niet per se een copy / past te zijn van een track die 15 jaar geleden zijn succes heeft bewezen.


Het hele probleem met jouw punt is, dat als je iets wilt laten klinken als de oude stijl, dan moet het ook iets zijn wat als een plaat van toen klinkt. Wat betekent dat dit kritiekpunt altijd zal staan ongeacht nummer en een oude plaat maken die niet dit doet nooit mogelijk is.

Want als je iets maakt met sounds die er toen niet waren, is het gewoon een nieuwe plaat.

Vrij loos kritiekpunt dus. Je wilt geen nieuwe sounds maar ook geen oude sounds, daarom kan je er ook niks in vinden want dat bestaat niet. Zelfs deze plaat is een mix van oude en nieuwe sounds, maar zoals jij beschrijft dat je het liefst hebt, maar alsnog is het niet goed.

Verder hele vette plaat, tof dat hij juist met iets komt wat je tegenwoordig niet hoort, ookal is het een ode. Verfrissend tussen de eenheidsworst die tegenwoordig nog steeds veel uit raw en melodieus komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2023 09:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kuddo's dat Frontliner wat anders doet, maar ik kan er helaas weinig mee. De lead en kicks vind ik gewoon niet fijn klinken en dan is het al vrij snel gedaan. Verder klinkt het me soms ook wat te rommelig, al kan dat er ofc aan liggen dat het een ripje is. Live zou je me hier evengoed niet echt een plezier mee doen aangezien het noch lomp, noch melodieus is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2023 09:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het hele probleem met jouw punt is, dat als je iets wilt laten klinken als de oude stijl, dan moet het ook iets zijn wat als een plaat van toen klinkt. Wat betekent dat dit kritiekpunt altijd zal staan ongeacht nummer en een oude plaat maken die niet dit doet nooit mogelijk is.

Want als je iets maakt met sounds die er toen niet waren, is het gewoon een nieuwe plaat.

Vrij loos kritiekpunt dus. Je wilt geen nieuwe sounds maar ook geen oude sounds, daarom kan je er ook niks in vinden want dat bestaat niet. Zelfs deze plaat is een mix van oude en nieuwe sounds, maar zoals jij beschrijft dat je het liefst hebt, maar alsnog is het niet goed.

Verder hele vette plaat, tof dat hij juist met iets komt wat je tegenwoordig niet hoort, ookal is het een ode. Verfrissend tussen de eenheidsworst die tegenwoordig nog steeds veel uit raw en melodieus komen.


Je hebt gelijk, achteraf heb ik het niet juist verwoord. Laat ik het anders proberen te omschrijven; ik waardeer het zeker dat er elementen en sounds van vroeger gebruikt worden en hoop dat dat ook een trend is die zich zal blijven doorzetten, alleen bij deze plaat ligt het er voor mij te dik bovenop dat het een kopie van een oude Showtek plaat is. Mocht het zoals jij omschrijft bewust een ode of tribute naar Showtek zijn verandert dat het het verhaal wat mij betreft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2023 08:00 
 
Hardtraxx Newbie

Hey liedje heet Echos of Euphoria ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2023 09:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frontliner schreef:
Hey liedje heet Echos of Euphoria ^^


Oh dit is dus de "album song"?
Had met die naam wel wat euforischer verwacht.. desalniettemin wel leuk dat die oude sounds weer gebruikt worden.
Je bent goed bezig laatste tijd Bar-..(Noem artiesten nou gewoon bij hun naam, dan weet iedereen wie je bedoelt en kom je minder interessant over) Fronty :thumbsup: :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2023 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frontliner schreef:
Hey liedje heet Echos of Euphoria ^^


Waar is je paarse naam @Venator laat (wederom) steken vallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2023 11:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Frontliner schreef:
Hey liedje heet Echos of Euphoria ^^


Waar is je paarse naam @Venator laat (wederom) steken vallen.


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2023 07:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Liedje is ondertussen uit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2023 15:26 
 
Hardtraxx Crew

Verplaatst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2023 21:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Showtek vibes?? Dit is bijna letterlijk copy->paste van Showtek - Black 2008 en Freaks, hoezo vibes? Dit kun je toch niet origineel en creatief noemen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2023 09:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Showtek vibes?? Dit is bijna letterlijk copy->paste van Showtek - Black 2008 en Freaks, hoezo vibes? Dit kun je toch niet origineel en creatief noemen?

Ey HT fossiel
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2023 10:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb je die zonnebril nog, maarten?
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle