Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 3 days ago
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 19 hours ago
Albatrots wrote: Productietechnisch is het daarom des te meer knap dat er producers waren die toentertijd, met veel minder tools, hardstyle kicks al goed konden laten klinken. Zelfs tot een punt dat bepaalde sounds nog steeds relevant zijn. Maar daar ging het ook helemaal niet over.
Zaagkick wrote: Men weet in 2024 beter hoe kicks te maken dan in de tijd van Angel, we zijn 15+ jaar verder, 15 jaar meer ervaring, 15 jaar meer technologie. Dat die kicks dan vaak bij de boomers niet in de smaak vallen betekent niet dat thom ongelijk heeft, maar ik weet het, logica is een bitch :cool:
Tsja, wat is beter. 15 jaar geleden was het referentiepunt voor kicks gewoon anders. Andere tijdsgeest / achteraf is makkelijk praten. Meer / betere technologie / tools doet imo niet zo veel. Met 2004 tech (toen deed Clip Distortion haar intrede in Logic) kan je denk ik prima een kick maken zoals je ze nu overal hoort (zowel NC achtige kicks als Albert Heijn piep kicks). De basics van kick maken (eq + distortion) is in die tussentijd niet verandert. Het uitgangspunt wel. Het is een beetje hetzelfde als kleding; nu lachen we om onze outfits als we terugkijken op foto's van 20 jaar terug. Terwijl we met de tech van toen prima kleding zouden kunnen maken die we nu dragen.

Dat en inderdaad dat er nu dus een overvloed aan informatie beschikbaar is hoe je bepaalde sounds moet ontwerpen.
Hardtraxx Veteran
4418 posts member since 2023
last seen 21 hours ago
What about de afwerking ervan. Angel komt uit 2007, toen klonken een groot deel van de kicks nog alsof je ze onderwater luisterde. :lol: het hele genre is veel cleaner en professioneler gaan klinken dan in 2007, dat kan niemand ontkennen.
Last edited by Zaagkick on 10 Jun 2024 12:48, edited 1 time in total.
Hardtraxx Veteran
last seen 19 hours ago
Zaagkick wrote:What about de afwerking ervan. Angel komt uit 2007, toen klonken een groot deel van de kicks nog alsof je ze onderwater luisterde. :lol: het hele genre is veel cleaner en professioneler gaan klinken dan in 2007, dat kan niemand ontkennen.
Dat is dan ook iets compleet subjectiefs. Ik vind Angel 2007 prima afgewerkt incl. diens kicks. Het is gewoon een andere sound dan dat we nu gewend zijn.

Er wordt links en rechts met de term 'produceer technisch' (of vergelijkbare termen) geschermd alsof dat de benchmark aangeeft, maar dat geeft ook weer geen een objectief referentiepunt, maar is indirect gewoon wat als prettig luisterbaar ervaren wordt. En dat is ook weer publiek / tijdsgeestafhankelijk.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Zaagkick wrote:What about de afwerking ervan. Angel komt uit 2007, toen klonken een groot deel van de kicks nog alsof je ze onderwater luisterde. :lol: het hele genre is veel cleaner en professioneler gaan klinken dan in 2007, dat kan niemand ontkennen.
Subjectief en niet te vergelijken.

Een plaat uit de jaren 50 klinkt met die technologie ook alsof iemand een white noise machine er naast zet. Maakt niet dat het niet professioneel of clean was voor die tijd.

Deze hele discussie is gewoon een "ik vind dit tijdperk leuker" smaakgevecht met argumenten die zo subjectief als de pest zijn.

Beiden klinken goed, liggende aan welk geluidssysteem je er achter gooit. Beste voorbeeld daarvan was dat Q dat Rebelion feest en De Samenzwering kort achter elkaar in de zelfde venue had, waar Rebelion qua geluid echt compleet geen bass had en De Samenzwering echt het geweldig vol geluid, kwestie van hoe je een geluidssysteem afstelt en welk systeem het is/

Waar je vroeger bakken aan rommelige platen had, heb je die hier ook in overvloed in deze tijd. Het is maar net hoe erg je je oogkleppen op zet om je eigen argument kracht bij te zetten.
Hardtraxxer
630 posts member since 2015
last seen Feb 2025
Als ik dit topic zo zie is de Hardtraxx Bingo kaart volgens mij wel weer vol :lol:
Hardtraxx Veteran
last seen 19 hours ago
Albatrots wrote:Als ik dit topic zo zie is de Hardtraxx Bingo kaart volgens mij wel weer vol :lol:
We zetten ons graag in voor de goede zaak.
Hardtraxxer
61 posts member since 2023
thomvandijk15 wrote:Wow iemand neemt het voor me op
Geniet er maar even van koeie kop
M
Hardtraxx Veteran
14186 posts member since 2013
Release 28 november (verplaats m dan wel gr)
https://www.instagram.com/p/DCmkRQRN4Ok/
The wait is nearly over! Get ready—Ecstatic - “Rachel’s Song” (widely known as the Angel remix) drops on November 28th via Intents Records
H
Hardtraxxer
807 posts member since 2012
last seen 7 days ago
:clap: :clap:
Hardtraxx Veteran
14318 posts member since 2011
last seen 43 minutes ago
De vraag is wel, met gezang of zonder?
Hardtraxx Veteran
3208 posts member since 2011
last seen 45 minutes ago
Nuracore wrote:De vraag is wel, met gezang of zonder?
Ja, die van Coda als het goed is :P
H
Hardtraxxer
807 posts member since 2012
last seen 7 days ago
Waar komt Rachel's Song vandaan? Waarom deze naam en niet gewoon Angel remix?
Hardtraxxer
127 posts member since 2010
last seen 21 hours ago
hardstyle007 wrote:Waar komt Rachel's Song vandaan? Waarom deze naam en niet gewoon Angel remix?
View on YouTube
Hardtraxx Veteran
last seen 19 hours ago
hardstyle007 wrote:Waarom deze naam en niet gewoon Angel remix?
Ik vermoed dat het te maken heeft met dat de vocal nooit gecleared is geweest voor de original.
B
Hardtraxx Newbie
48 posts member since 2020
last seen Jul 2026
Jammer dat dit nu op papier een op zichzelf staande plaat is, terwijl het gewoon een remix is. Wel een goede remix, maar toch kan dit nooit zo bekoren als een (en zeker dit) orgineel.
Hardtraxxer
939 posts member since 2018
last seen 11 days ago
Wie zegt dat het een remix is? Hij heeft alleen het stuk van Rachel's Song gebruikt. De screeches en vocals (no one can stop us now etc) zitten er ook niet in.

Het internet heeft vanaf het begin in het leven geblazen dat dit een remix is. Maar er is volgens mij nooit bevestigd door Ecstatic dat dit een remix is.
Hardtraxx Addict
1141 posts member since 2019
last seen 3 hours ago
Revolting Against wrote:Wie zegt dat het een remix is? Hij heeft alleen het stuk van Rachel's Song gebruikt. De screeches en vocals (no one can stop us now etc) zitten er ook niet in.

Het internet heeft vanaf het begin in het leven geblazen dat dit een remix is. Maar er is volgens mij nooit bevestigd door Ecstatic dat dit een remix is.
Hij heeft het letterlijk zelf de Angel remix genoemd:
View on Instagram

View on Instagram
Hardtraxx Veteran
14318 posts member since 2011
last seen 43 minutes ago
Revolting Against wrote:Wie zegt dat het een remix is? Hij heeft alleen het stuk van Rachel's Song gebruikt. De screeches en vocals (no one can stop us now etc) zitten er ook niet in.

Die melodie en de plucks spreekt van zich toch? En het komt wel vaker voor dat mid-intros niet worden meegenomen. Dus best aannemelijk dat dit een remix moest zijn maar uiteindelijk vanwege rechten anders weg gezet word.

Vermoedt zelf dat dit gewoon een tool/bootleg moest zijn maar vanwege de goede reacties verder uitgewerkt is.

Persoonlijk tipt dit bij lange na niet aan het origineel
Hardtraxx Elite
2817 posts member since 2013
last seen Jul 2026
Een van mijn favoriete tracks van dit jaar :loving: . Het filmpje van MM van februari ook eindeloos terug beluisterd. Raakt volledig de juiste snaar bij mij. En die tweede climax doet er dan nog een schep bovenop.
M
Hardtraxx Veteran
14186 posts member since 2013
Verplaatst.

Prima plaat, maar
Nuracore wrote: Persoonlijk tipt dit bij lange na niet aan het origineel
Hardtraxx Addict
1141 posts member since 2019
last seen 3 hours ago
View on YouTube
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 13 days ago

Hierom

View on YouTube
Artiest
264 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Met alle respect hoor, maar los van alle beschikbare tools en samples die er in 2007 niet waren, zou men het gros van de huidige kicks in die tijd gewoon Hardcore noemen. De kwaliteit is weliswaar verbeterd, maar dat heeft meer met de technologie en beschikbare tools te maken dan met de producers. Zo'n typische kraak-kick of zaag-kick is ook gewoon vreselijk simpel om te maken. Daar heb je geen uren of dagen voor nodig. Dat kon men in 2010 ook wel zonder al te veel moeite. De standaard is er niet bepaald op vooruitgegaan. Als je de gemiddelde DR/Pitcher/Zany-plaat van destijds beluistert en vergelijkt met tracks van nu, is het verschil in creativiteit, muzikaliteit en techniek werkelijk waar gigantisch. Er is immers wel een reden waarom er om de haverklap weer een nieuwe naam opduikt met de zoveelste track die iedereen na 1x luisteren alweer vergeten is. Het is simpelweg makkelijk om te maken. Daarmee heb ik het overigens niet over deze versie van Ecstatic, maar in het algemeen.

Betreft de track:

Leuke 'remix'. Oude plaat in een nieuw jasje met een eigen twist.