Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2024 12:39 

Hardtraxx Veteran

Albatrots schreef:
Productietechnisch is het daarom des te meer knap dat er producers waren die toentertijd, met veel minder tools, hardstyle kicks al goed konden laten klinken. Zelfs tot een punt dat bepaalde sounds nog steeds relevant zijn. Maar daar ging het ook helemaal niet over.

Zaagkick schreef:
Men weet in 2024 beter hoe kicks te maken dan in de tijd van Angel, we zijn 15+ jaar verder, 15 jaar meer ervaring, 15 jaar meer technologie. Dat die kicks dan vaak bij de boomers niet in de smaak vallen betekent niet dat thom ongelijk heeft, maar ik weet het, logica is een bitch :cool:

Tsja, wat is beter. 15 jaar geleden was het referentiepunt voor kicks gewoon anders. Andere tijdsgeest / achteraf is makkelijk praten. Meer / betere technologie / tools doet imo niet zo veel. Met 2004 tech (toen deed Clip Distortion haar intrede in Logic) kan je denk ik prima een kick maken zoals je ze nu overal hoort (zowel NC achtige kicks als Albert Heijn piep kicks). De basics van kick maken (eq + distortion) is in die tussentijd niet verandert. Het uitgangspunt wel. Het is een beetje hetzelfde als kleding; nu lachen we om onze outfits als we terugkijken op foto's van 20 jaar terug. Terwijl we met de tech van toen prima kleding zouden kunnen maken die we nu dragen.

Dat en inderdaad dat er nu dus een overvloed aan informatie beschikbaar is hoe je bepaalde sounds moet ontwerpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2024 12:45 

Hardtraxx Addict

What about de afwerking ervan. Angel komt uit 2007, toen klonken een groot deel van de kicks nog alsof je ze onderwater luisterde. :lol: het hele genre is veel cleaner en professioneler gaan klinken dan in 2007, dat kan niemand ontkennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2024 12:48 

Hardtraxx Veteran

Zaagkick schreef:
What about de afwerking ervan. Angel komt uit 2007, toen klonken een groot deel van de kicks nog alsof je ze onderwater luisterde. :lol: het hele genre is veel cleaner en professioneler gaan klinken dan in 2007, dat kan niemand ontkennen.

Dat is dan ook iets compleet subjectiefs. Ik vind Angel 2007 prima afgewerkt incl. diens kicks. Het is gewoon een andere sound dan dat we nu gewend zijn.

Er wordt links en rechts met de term 'produceer technisch' (of vergelijkbare termen) geschermd alsof dat de benchmark aangeeft, maar dat geeft ook weer geen een objectief referentiepunt, maar is indirect gewoon wat als prettig luisterbaar ervaren wordt. En dat is ook weer publiek / tijdsgeestafhankelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2024 13:00 

Kraak... Piep...

Zaagkick schreef:

Subjectief en niet te vergelijken.

Een plaat uit de jaren 50 klinkt met die technologie ook alsof iemand een white noise machine er naast zet. Maakt niet dat het niet professioneel of clean was voor die tijd.

Deze hele discussie is gewoon een "ik vind dit tijdperk leuker" smaakgevecht met argumenten die zo subjectief als de pest zijn.

Beiden klinken goed, liggende aan welk geluidssysteem je er achter gooit. Beste voorbeeld daarvan was dat Q dat Rebelion feest en De Samenzwering kort achter elkaar in de zelfde venue had, waar Rebelion qua geluid echt compleet geen bass had en De Samenzwering echt het geweldig vol geluid, kwestie van hoe je een geluidssysteem afstelt en welk systeem het is/

Waar je vroeger bakken aan rommelige platen had, heb je die hier ook in overvloed in deze tijd. Het is maar net hoe erg je je oogkleppen op zet om je eigen argument kracht bij te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2024 13:27 

Hardtraxxer

Als ik dit topic zo zie is de Hardtraxx Bingo kaart volgens mij wel weer vol :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2024 13:47 

Hardtraxx Veteran

Albatrots schreef:
Als ik dit topic zo zie is de Hardtraxx Bingo kaart volgens mij wel weer vol :lol:

We zetten ons graag in voor de goede zaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2024 18:43 

Hardtraxxer

thomvandijk15 schreef:
Wow iemand neemt het voor me op

Geniet er maar even van koeie kop
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2024 02:14 

Hardtraxx Crew

Release 28 november (verplaats m dan wel gr)
https://www.instagram.com/p/DCmkRQRN4Ok/
Citaat:
The wait is nearly over! Get ready—Ecstatic - “Rachel’s Song” (widely known as the Angel remix) drops on November 28th via Intents Records
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2024 11:05 

Hardtraxxer

:clap: :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2024 15:29 

Hardtraxx Veteran

De vraag is wel, met gezang of zonder?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2024 00:54 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
De vraag is wel, met gezang of zonder?

Ja, die van Coda als het goed is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2024 09:27 

Hardtraxxer

Waar komt Rachel's Song vandaan? Waarom deze naam en niet gewoon Angel remix?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2024 09:46 

Hardtraxxer

hardstyle007 schreef:
Waar komt Rachel's Song vandaan? Waarom deze naam en niet gewoon Angel remix?

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2024 09:58 

Hardtraxx Veteran

hardstyle007 schreef:
Waarom deze naam en niet gewoon Angel remix?

Ik vermoed dat het te maken heeft met dat de vocal nooit gecleared is geweest voor de original.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2024 10:10 

Hardtraxx Newbie

Jammer dat dit nu op papier een op zichzelf staande plaat is, terwijl het gewoon een remix is. Wel een goede remix, maar toch kan dit nooit zo bekoren als een (en zeker dit) orgineel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2024 10:20 

Hardtraxxer

Wie zegt dat het een remix is? Hij heeft alleen het stuk van Rachel's Song gebruikt. De screeches en vocals (no one can stop us now etc) zitten er ook niet in.

Het internet heeft vanaf het begin in het leven geblazen dat dit een remix is. Maar er is volgens mij nooit bevestigd door Ecstatic dat dit een remix is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2024 11:38 

Hardtraxx Addict

Revolting Against schreef:
Wie zegt dat het een remix is? Hij heeft alleen het stuk van Rachel's Song gebruikt. De screeches en vocals (no one can stop us now etc) zitten er ook niet in.

Het internet heeft vanaf het begin in het leven geblazen dat dit een remix is. Maar er is volgens mij nooit bevestigd door Ecstatic dat dit een remix is.

Hij heeft het letterlijk zelf de Angel remix genoemd:
https://www.instagram.com/p/C3Da2VSLJZU/

https://www.instagram.com/p/C2uojPWNtAb/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2024 11:39 

Hardtraxx Veteran

Die melodie en de plucks spreekt van zich toch? En het komt wel vaker voor dat mid-intros niet worden meegenomen. Dus best aannemelijk dat dit een remix moest zijn maar uiteindelijk vanwege rechten anders weg gezet word.

Vermoedt zelf dat dit gewoon een tool/bootleg moest zijn maar vanwege de goede reacties verder uitgewerkt is.

Persoonlijk tipt dit bij lange na niet aan het origineel
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2024 12:07 

Hardtraxx Elite

Een van mijn favoriete tracks van dit jaar :loving: . Het filmpje van MM van februari ook eindeloos terug beluisterd. Raakt volledig de juiste snaar bij mij. En die tweede climax doet er dan nog een schep bovenop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2024 18:20 

Hardtraxx Crew

Verplaatst.

Prima plaat, maar
Nuracore schreef:
Persoonlijk tipt dit bij lange na niet aan het origineel
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2024 21:41 

Hardtraxx Addict

Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2024 15:02 

Hardtraxx Veteran

Hierom

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2024 13:43 

Artiest

Zaagkick schreef:

Met alle respect hoor, maar los van alle beschikbare tools en samples die er in 2007 niet waren, zou men het gros van de huidige kicks in die tijd gewoon Hardcore noemen. De kwaliteit is weliswaar verbeterd, maar dat heeft meer met de technologie en beschikbare tools te maken dan met de producers. Zo'n typische kraak-kick of zaag-kick is ook gewoon vreselijk simpel om te maken. Daar heb je geen uren of dagen voor nodig. Dat kon men in 2010 ook wel zonder al te veel moeite. De standaard is er niet bepaald op vooruitgegaan. Als je de gemiddelde DR/Pitcher/Zany-plaat van destijds beluistert en vergelijkt met tracks van nu, is het verschil in creativiteit, muzikaliteit en techniek werkelijk waar gigantisch. Er is immers wel een reden waarom er om de haverklap weer een nieuwe naam opduikt met de zoveelste track die iedereen na 1x luisteren alweer vergeten is. Het is simpelweg makkelijk om te maken. Daarmee heb ik het overigens niet over deze versie van Ecstatic, maar in het algemeen.

Betreft de track:

Leuke 'remix'. Oude plaat in een nieuw jasje met een eigen twist.
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle