Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 16 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 3 days ago
M
Hardtraxx Veteran
14186 posts member since 2013
Devin Wild - Unseen Beast (SCAN500)

Label: Scantraxx
WEB release: 23/05/2024

Tracks:
Devin Wild - Unseen Beast

Samples:
View on YouTube

Bron:
Image
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Man man wat vet, deze man staat echt aan de top als het om sounddesign gaat.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
:worship:! Zweverig en megavol drive. Dit is hem!
Hardtraxx Addict
1845 posts member since 2014
last seen Aug 2025
Dik :D doet me designwise denken aan Headhunterz - Live Forever
Last edited by Kaasstaaf on 27 Nov 2023 21:12, edited 1 time in total.
J
Hardtraxx Addict
1213 posts member since 2017
last seen 18 hours ago
15:56 min

View on YouTube
Last edited by Jambekkieee on 21 Nov 2023 10:30, edited 3 times in total.
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Wat is de bron van de tracktitel? Ik heb het origineel van die Kamo & Krooked even opgezet, maar de akkoord- en melodieprogressie wat anders en de vocals zitten er niet in om wat verschillen te noemen.
J
Hardtraxx Addict
1213 posts member since 2017
last seen 18 hours ago
Khadber wrote:Wat is de bron van de tracktitel? Ik heb het origineel van die Kamo & Krooked even opgezet, maar de akkoord- en melodieprogressie wat anders en de vocals zitten er niet in om wat verschillen te noemen.
1001tracklists was de bron, maar lijkt inderdaad gewoon op een solo
Hardtraxxer
631 posts member since 2017
last seen 5 days ago
Dit stijltje is zo ontzettend dik
O
Hardtraxxer
662 posts member since 2009
last seen Aug 2025
Lekker nummertje zeg.

Volgens mij is dit Unseen Beast.
S
Hardtraxxer
273 posts member since 2020
last seen May 2026
Wat een plaat en wat een baas is het toch.

(Ik plaatste hier een YouTube link naar een short wat niet bleek te kunnen, dus dan maar View on YouTube
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 23 minutes ago
Plaat komt voor mij in de buurt van Live Forever, wat een meesterwerk :woot:
Hardtraxx Veteran
5541 posts member since 2009
last seen 3 days ago
Gave plaat ja!
Hardtraxx Veteran
3208 posts member since 2011
last seen 9 hours ago
In tegenstelling tot zijn laatste platen, kan ik dit werk wel waarderen. Hij heeft altijd al een geweldig sounddesign gehad, maar zijn laatste creaties raken mij helaas niet zo. Ik mis nog steeds enorm zijn vroegere, euforische werken zoals "Breakthrough" en "Chasing Dreams."
Hardtraxx Veteran
3254 posts member since 2009
last seen 4 days ago
Fusionmania wrote:In tegenstelling tot zijn laatste platen, kan ik dit werk wel waarderen. Hij heeft altijd al een geweldig sounddesign gehad, maar zijn laatste creaties raken mij helaas niet zo. Ik mis nog steeds enorm zijn vroegere, euforische werken zoals "Breakthrough" en "Chasing Dreams."
Components of Matter/Everlasting/Into the Night/Children of the Sun/It Feels So Good :drool:
Al kan ik dit ook wel waarderen, wat frisse aanpak. Sound design echt heel vet. "Danspaarheid" wat minder, maar wel een enorme mooie luisterplaat.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
jaron123 wrote:
Fusionmania wrote:In tegenstelling tot zijn laatste platen, kan ik dit werk wel waarderen. Hij heeft altijd al een geweldig sounddesign gehad, maar zijn laatste creaties raken mij helaas niet zo. Ik mis nog steeds enorm zijn vroegere, euforische werken zoals "Breakthrough" en "Chasing Dreams."
Components of Matter/Everlasting/Into the Night/Children of the Sun/It Feels So Good :drool:
Al kan ik dit ook wel waarderen, wat frisse aanpak. Sound design echt heel vet. "Danspaarheid" wat minder, maar wel een enorme mooie luisterplaat.
Ik heb het tegenovergestelde. Zijn oude platen zijn prima, maar dit vind ik veel dansbaarder en ook met veel meer energie er in. En het steekt ook veel beter in elkaar met een veel meer innovatief sounddesign.

Er werd iig op Defqon.1 niet minder op gedanst tijdens zijn set, dat was echt goed losgaan omdat al die kicks live echt snoeihard gaan en de drive door veel elementen van zijn sounddesign live ook echt heerlijk is.

Dit is echt zijn unieke sound, terwijl eerder hij wel een beetje onder het zelfde hokje als Energyzed, Atmozfears, Audiotricz e.d. viel, gewoon de typerende melodieuze hardstyle sound van die tijd.
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 18 hours ago
Broken Balance wrote:met een veel meer innovatief sounddesign.
Nouja, innovatief... Het is imo duidelijk geïnspireerd door Drum & Bass artiesten (zoals Camo & Krooked). Maar het goed toepassen binnen de hardstyle is zeker wel innovatief (en zeker ook niet makkelijk!) en verdient daarmee wel lof. Zowel in arrangement als qua sounddesign komt die DnB vibe hier wel door.
M
Hardtraxx Veteran
Verplaatst.
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 23 minutes ago
Ik kan het echt enorm waarderen hoe Devin Wild met releases om gaat. +- een half jaar sinds hij hem voor het eerst gedraaid heeft al uitbrengen, helemaal top :thumbsup:
Hardtraxxer
93 posts member since 2023
Rickzel wrote:Ik kan het echt enorm waarderen hoe Devin Wild met releases om gaat. +- een half jaar sinds hij hem voor het eerst gedraaid heeft al uitbrengen, helemaal top :thumbsup:
Ja lachen, mooi, leuk en goed he
M
Hardtraxx Veteran
View on YouTube
Echt heel vet deze :worship:
T
3 posts member since 2024
last seen 4 hours ago
Hele dikke :bomb:
K
Hardtraxxer
390 posts member since 2021
last seen Nov 2025
Vetste Devin Wild solo sinds Exhale, wat een plaat. Dat subtiele vocaltje na de eerste climax :loving:
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 18 hours ago
Klapperen wrote:Dat subtiele vocaltje na de eerste climax :loving:
Dat lijkt rechtstreeks uit dit kunstwerk te komen (op 2:14 bijv).

View on YouTube

(Cool om te zien hoe zo'n track in elkaar wordt gebouwd: View on YouTube
J
Hardtraxxer
193 posts member since 2015
last seen 1 day ago
Wat mij betreft tot Live Forever is dit wel de benchmark voor Hardstyle :thumbsup: