Hardtraxx Veteran
7886 posts member since 2017
last seen 4 hours ago
Degos & Re-Done - Risk The Dark (NB060)

Label: Nightbreed Records
WEB release: 18/07/2018

Tracks:
Degos & Re-Done - Risk The Dark

Samples:
View on SoundCloud

Bron:
Image
Last edited by Svbtwee on 14 Feb 2018 22:33, edited 1 time in total.
Hardtraxx Addict
1500 posts member since 2015
last seen Nov 2025
Eerste kick had ik totaal niet verwacht van Degos & Re-Done. Wel een heel leuk plaatje ^^
D
Artiest
184 posts member since 2010
last seen Jul 2025
extended preview:
View on SoundCloud
T
Hardtraxx Addict
1542 posts member since 2016
last seen Oct 2023
Wat een fijne track.
P
Hardtraxx Veteran
5055 posts member since 2013
last seen 7 hours ago
Vette track! Intro klinkt best lekker, zit een goede drive in. Melo herken ik ergens van maar weet niet van wat.

D&R beginnen wel weer steeds interessanter te worden
Hardtraxx Veteran
3203 posts member since 2011
last seen 1 day ago
Vette track dit! Erg benieuwd naar het album! :thumbsup:
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Verplaatst
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Vind de kicks flink tegenvallen imo. Climax klinkt wel vet. Maar zoals ik vaker bij Nightbreed heb, de "tok" klinkt te aanwezig en heeft niet een echte dreun er in.
Hardtraxx Veteran
6677 posts member since 2009
last seen 6 days ago
Erg vet deze! Ben ook zo benieuwd naar het album :D
I
Hardtraxx Addict
1147 posts member since 2016
last seen Nov 2025
Broken Balance wrote:Vind de kicks flink tegenvallen imo. Climax klinkt wel vet. Maar zoals ik vaker bij Nightbreed heb, de "tok" klinkt te aanwezig en heeft niet een echte dreun er in.
Dit. Veel andere artiesten doen dit ook. Heel apart, want het klinkt werkelijk nergens naar.
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
InfinI wrote:
Broken Balance wrote:Vind de kicks flink tegenvallen imo. Climax klinkt wel vet. Maar zoals ik vaker bij Nightbreed heb, de "tok" klinkt te aanwezig en heeft niet een echte dreun er in.
Dit. Veel andere artiesten doen dit ook. Heel apart, want het klinkt werkelijk nergens naar.
Eens. Maar blijkbaar wordt ook dat goed opgepikt de laatste tijd. Of 't maakt natuurlijk niks uit tegenwoordig :P
M
Hardtraxx Veteran
14186 posts member since 2013
:loving:
I
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2025
G1LL wrote:
InfinI wrote:
Eens. Maar blijkbaar wordt ook dat goed opgepikt de laatste tijd. Of 't maakt natuurlijk niks uit tegenwoordig :P
Tja, dat is natuurlijk gewoon massawerking. Jebroer klinkt ook nergens naar, toch wordt er massaal geld naartoe gegooid. Gewoon de eeuwenoude strijd tussen de onwetende grote massa aan dagjesvolk vs. critici hier :P
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Gewoon de eeuwenoude strijd tussen de onwetende grote massa aan dagjesvolk vs. critici hier
Lekker elitair dit. Ik luister ook al 12 jaar hardstyle, oftewel mijn halve leven, maar vind dit soort kicks gewoon lekker. Je brengt het nu echt alsof het enkel voor dagjesvolk mogelijk is om dit soort kicks vet te vinden.

Vind dat experimenteren met kicks van de laatste tijd juist heel tof. Die climax kick is imo juist zo'n standaard distorted raw kick die al 7 jaar gebruikt wordt. Vandaar dat ik het zo vet vind wat SZP 'gehyped' heeft sinds 2017. Gekke kickies ftw.

Iets helderder voorbeeld; je kan denk ik al raden dat ik dus de 1e kick fris/tof vind en die laatste al wel zovaak gehoord heb dat 'ie vreselijk saai geworden is voor mij.

50:37

View on YouTube

Of deze bij 1:38. :sleep: Blijf dan maar lekker experimenteren met psy/schranz/reverse kicks wat mij betreft.

View on YouTube
I
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2025
Pedaalemre wrote:
Gewoon de eeuwenoude strijd tussen de onwetende grote massa aan dagjesvolk vs. critici hier
Lekker elitair dit. Ik luister ook al 12 jaar hardstyle, oftewel mijn halve leven, maar vind dit soort kicks gewoon lekker. Je brengt het nu echt alsof het enkel voor dagjesvolk mogelijk is om dit soort kicks vet te vinden.
Je weet dat het hier specifiek over de climax kicks gaat? Wat dat betreft zitten we dus redelijk op 1 lijn wat betreft ons oordeel daarover.

Niet "enkel voor dagjesvolk mogelijk is om dit soort kicks vet te vinden". 't Gaat denk ik meer om het motief van producers om dergelijke kicks in hun platen te gooien. Een beetje een houding van "algemeen geaccepteerd geluid, komen voor in populaire platen/stijlen, dus dan doe ik het ook maar". Je ziet het overal. Denk aan piew piew Rooler laser kicks (overhypete rawstyle), het type punchkick van tegenwoordig die overal gebruikt wordt (bijvoorbeeld dus in de climax van dit nummer) of het overmatig gebruik van rondspringende pingpong kickrolls (goed voorbeeld is Zombie van Ran-D en vrijwel elke andere raw plaat tegenwoordig). Gewoon shit, memes, hypes, die gezien worden door medeproducers en ''dus ook maar gebruikt worden'' want het dagjesvolk waardeert het toch wel.

Juist het experimenteren met geluid in vooral kicks (immers de basis van dit genre) vind ik ook ontzettend tof. Ook heel tof dat Degos&Re-Done dit hier laten zien. Nogmaals werd er gedoeld op de kicks in de climax. Die zijn namelijk standaarder dan standaard zoals je zelf ook al zegt.
Last edited by InfinI on 19 Jul 2018 14:51, edited 1 time in total.
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Oh fuck :lol: ja, dacht idd dat de kritiek juist was op de kicks van 0:56, maar we bedoelden dus eigenlijk hetzelfde :$
I
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2025
Pedaalemre wrote:Oh fuck :lol: ja, dacht idd dat de kritiek juist was op de kicks van 0:56, maar we bedoelden dus eigenlijk hetzelfde :$
Ik denk het ook, maar nu begin ik te twijfelen of Broken Balance dit oorspronkelijk wel bedoelde :lol: In which case ik alsnog de oorzaak ben van dit misverstand hahah