Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2018 21:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Degos & Re-Done - Risk The Dark (NB060)

Label: Nightbreed Records
WEB release: 18/07/2018

Tracks:
Degos & Re-Done - Risk The Dark

Samples:


Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2018 21:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Eerste kick had ik totaal niet verwacht van Degos & Re-Done. Wel een heel leuk plaatje ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2018 22:44 
 
Artiest

extended preview:
https://soundcloud.com/degosredone/dego ... ed-preview
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2018 23:54 
 
Hardtraxx Addict

Wat een fijne track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2018 10:56 
 
Hardtraxx Veteran

Vette track! Intro klinkt best lekker, zit een goede drive in. Melo herken ik ergens van maar weet niet van wat.

D&R beginnen wel weer steeds interessanter te worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2018 14:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vette track dit! Erg benieuwd naar het album! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2018 11:13 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Verplaatst
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2018 11:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vind de kicks flink tegenvallen imo. Climax klinkt wel vet. Maar zoals ik vaker bij Nightbreed heb, de "tok" klinkt te aanwezig en heeft niet een echte dreun er in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2018 11:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Erg vet deze! Ben ook zo benieuwd naar het album :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2018 16:17 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Vind de kicks flink tegenvallen imo. Climax klinkt wel vet. Maar zoals ik vaker bij Nightbreed heb, de "tok" klinkt te aanwezig en heeft niet een echte dreun er in.

Dit. Veel andere artiesten doen dit ook. Heel apart, want het klinkt werkelijk nergens naar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2018 18:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Broken Balance schreef:
Vind de kicks flink tegenvallen imo. Climax klinkt wel vet. Maar zoals ik vaker bij Nightbreed heb, de "tok" klinkt te aanwezig en heeft niet een echte dreun er in.

Dit. Veel andere artiesten doen dit ook. Heel apart, want het klinkt werkelijk nergens naar.


Eens. Maar blijkbaar wordt ook dat goed opgepikt de laatste tijd. Of 't maakt natuurlijk niks uit tegenwoordig :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2018 18:56 
 
Hardtraxx Crew

:loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2018 14:11 
 
Hardtraxx Addict

G1LL schreef:
InfinI schreef:
Broken Balance schreef:
Vind de kicks flink tegenvallen imo. Climax klinkt wel vet. Maar zoals ik vaker bij Nightbreed heb, de "tok" klinkt te aanwezig en heeft niet een echte dreun er in.

Dit. Veel andere artiesten doen dit ook. Heel apart, want het klinkt werkelijk nergens naar.


Eens. Maar blijkbaar wordt ook dat goed opgepikt de laatste tijd. Of 't maakt natuurlijk niks uit tegenwoordig :P

Tja, dat is natuurlijk gewoon massawerking. Jebroer klinkt ook nergens naar, toch wordt er massaal geld naartoe gegooid. Gewoon de eeuwenoude strijd tussen de onwetende grote massa aan dagjesvolk vs. critici hier :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2018 14:19 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Gewoon de eeuwenoude strijd tussen de onwetende grote massa aan dagjesvolk vs. critici hier


Lekker elitair dit. Ik luister ook al 12 jaar hardstyle, oftewel mijn halve leven, maar vind dit soort kicks gewoon lekker. Je brengt het nu echt alsof het enkel voor dagjesvolk mogelijk is om dit soort kicks vet te vinden.

Vind dat experimenteren met kicks van de laatste tijd juist heel tof. Die climax kick is imo juist zo'n standaard distorted raw kick die al 7 jaar gebruikt wordt. Vandaar dat ik het zo vet vind wat SZP 'gehyped' heeft sinds 2017. Gekke kickies ftw.

Iets helderder voorbeeld; je kan denk ik al raden dat ik dus de 1e kick fris/tof vind en die laatste al wel zovaak gehoord heb dat 'ie vreselijk saai geworden is voor mij.

50:37



Of deze bij 1:38. :sleep: Blijf dan maar lekker experimenteren met psy/schranz/reverse kicks wat mij betreft.

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2018 14:47 
 
Hardtraxx Addict

Pedaalemre schreef:
Citaat:
Gewoon de eeuwenoude strijd tussen de onwetende grote massa aan dagjesvolk vs. critici hier


Lekker elitair dit. Ik luister ook al 12 jaar hardstyle, oftewel mijn halve leven, maar vind dit soort kicks gewoon lekker. Je brengt het nu echt alsof het enkel voor dagjesvolk mogelijk is om dit soort kicks vet te vinden.

Je weet dat het hier specifiek over de climax kicks gaat? Wat dat betreft zitten we dus redelijk op 1 lijn wat betreft ons oordeel daarover.

Niet "enkel voor dagjesvolk mogelijk is om dit soort kicks vet te vinden". 't Gaat denk ik meer om het motief van producers om dergelijke kicks in hun platen te gooien. Een beetje een houding van "algemeen geaccepteerd geluid, komen voor in populaire platen/stijlen, dus dan doe ik het ook maar". Je ziet het overal. Denk aan piew piew Rooler laser kicks (overhypete rawstyle), het type punchkick van tegenwoordig die overal gebruikt wordt (bijvoorbeeld dus in de climax van dit nummer) of het overmatig gebruik van rondspringende pingpong kickrolls (goed voorbeeld is Zombie van Ran-D en vrijwel elke andere raw plaat tegenwoordig). Gewoon shit, memes, hypes, die gezien worden door medeproducers en ''dus ook maar gebruikt worden'' want het dagjesvolk waardeert het toch wel.

Juist het experimenteren met geluid in vooral kicks (immers de basis van dit genre) vind ik ook ontzettend tof. Ook heel tof dat Degos&Re-Done dit hier laten zien. Nogmaals werd er gedoeld op de kicks in de climax. Die zijn namelijk standaarder dan standaard zoals je zelf ook al zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2018 14:51 
 
Hardtraxx Veteran

Oh fuck :lol: ja, dacht idd dat de kritiek juist was op de kicks van 0:56, maar we bedoelden dus eigenlijk hetzelfde :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2018 14:55 
 
Hardtraxx Addict

Pedaalemre schreef:
Oh fuck :lol: ja, dacht idd dat de kritiek juist was op de kicks van 0:56, maar we bedoelden dus eigenlijk hetzelfde :$

Ik denk het ook, maar nu begin ik te twijfelen of Broken Balance dit oorspronkelijk wel bedoelde :lol: In which case ik alsnog de oorzaak ben van dit misverstand hahah
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle