Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2026 00:50 

Hardtraxx Veteran

Defqon. 1 - The Red Race 2026 EP (DQ065)

Label: Defqon. 1 Records
WEB release: 27/05/2026

Tracks:

1. Testarossa - END GAME
2. Essive - No Shortcuts
3. Beat Conductors - Conduct The Beat
4. Antergy - Before The Light Ends

Samples:

https://www.instagram.com/p/DYkWqg0s0Wh

Bron:

https://dq1records.lnk.to/DQ065-REDRACE-EP
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2026 00:32 

Hardtraxx Addict

Weer een hele vette EP! Iedereen met zijn eigen stijl en sounds. :)

Testarossa, vette sounds en sfeer in de mid intro, Kicks zullen zeker niet door iedereen worden gewaardeerd, maar de plaat valt zo wel op. Kippenvel tijdens de break, catchy melodie met een loepzuivere lead, en de tweede melodie is compleet anders. Bonuspuntje. Plaat is goed op lengte met 4,5 minuut waarvan 3,5 minuut aan break-melodie-break-melodie. Hoor je nauwelijks, maar de plaat blijft mijn aandacht tot het einde vasthouden.

Antergy heeft denk ik wel het beste sound design. Vond zijn vocals erg tof en de lead klinkt mooi. Hij is ook niet bang om veel verschillende kicks te gebruiken, en gebruikt het ook op de juiste manier in mijn ogen. Melodie ook erg catchy en uniek met redelijk gewaagde kicks, niet iedereen zal dit waarderen. Opbouw naar de onverwachte anticlimax ook netjes met opnieuw heerlijke kicks.

De plaat van Beat Conductors vind ik ook super. Gedurende de Red Race kon je wel horen dat ze nog veel te leren hebben, maar deze plaat is top. Goede sounds, eigen vocals, veel drive en super sfeer. Stevige reverse altijd +1, en de switch in de mid intro vind ik ook goed gedaan. Versnelling aan het eind met hardcore-achtige kick is toch prachtig. Plaat doet mij erg denken aan een moderne Josh & Wesz (L) Vind Beat Conductors de meest unieke act die ik sinds lange tijd heb gehoord.

Essive heeft een wat korter plaatje en begint meteen met een tease van melodie/climax. Midintro veel drive en goede kicks, klinkt top. Vervolgens korte break gevolgd door een stevige midintro, om te eindigen met de melodie. Melodie erg catchy :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2026 09:12 

Hardtraxx Addict

De track van Antergy was nice, maar niet pakkend genoeg om er voor mij echt uit te springen.
De track van Essive daarentegen was wél catchy, maar te kort naar mijn smaak; ik hoopte op een outro-drop.
De track van Testarossa was erg nice, maar het eerste deel paste niet echt, hoewel de kicks strak waren!
De track van Beat Conductors deed het voor mij; rechttoe rechtaan en ik zat er vanaf de eerste keer helemaal in. Ook vond ik de BPM-verhoging aan het einde tof.

Dus voor mij zou/zouden de winnaar(s) Beat Conductors zijn.

(^^had al op reddit gereageerd dus deed ff translaten)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2026 11:18 

Hardtraxx Veteran

Poah die plaat van Beat Conductors is gruwelijk. Die mid brengt je direct naar 2009/2010 hardstyle in een modern jasje. Rest vind ik allemaal maar niets, maar dat is puur smaak gerelateerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2026 13:55 

Hardtraxx Veteran

Beat Conductors & Testarossa :thumbup: Antergy idd best geproduceerde maar qua vibe komt die niet in de buurt van deze 2 imo. In het geval van Conduct The Beat moet ik wel de hele tijd alleen maar aan de midintro van KYHU denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2026 16:13 

Hardtraxxer

Ik vind het een beetje lastige 'release'.

Natuurlijk, ik snap het idee van talenten welke gecoacht worden door grote artiesten om hun eigen track voor de RED te maken. Maar vooral de platen van Essive en Antergy, daar kan je net zo goed Phuture Noize en Frontliner van maken. Ik hoor daar echt totaal geen eigen sound.

Beat Conductors (alhoewel ik het een beetje rare mannetjes vind) plaat is erg tof en zoals hierboven ook al gezegd die oude sound doet het goed. End Game vind ik de tofste van de vier, heeft echt die mainstage vibe en kan bijna door als een anthem.

Al met al wel erg leuk om te volgen die episodes.
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle