Active topics in Hardstyle

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 44 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Da Tweekaz & Bassbrain - SHOTJEE (DWX1088)

Label: Dirty Workz
WEB release: 18/11/2021

Tracks:
Da Tweekaz & Bassbrain - SHOTJEE

Samples:
View on YouTube

Bron:
Image
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 1 hour ago
Blijf het bizar vinden dat ze met dit soort tracks zo gigantisch veel populariteit hebben gekregen...
Hardtraxx Veteran
3254 posts member since 2009
last seen 4 days ago
Los van de vocal "shotje" weer een fijne melodieuze plaat imo.
Dikke intro ook met gated kicks lijkt t wel :woot:
Hardtraxx Veteran
4489 posts member since 2016
last seen 13 days ago
Rickzel wrote:Blijf het bizar vinden dat ze met dit soort tracks zo gigantisch veel populariteit hebben gekregen...
Ja net of ze alleen zulke platen maken
Hardtraxx Veteran
3203 posts member since 2011
last seen 1 day ago
haha fijn hoor! Kan hier wel van genieten :loving: Ook top dat ze gewoon lekker blijven doen wat ze leuk vinden en hun eigen stijl behouden :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
last seen 1 hour ago
ULTIMO wrote:
Rickzel wrote:Blijf het bizar vinden dat ze met dit soort tracks zo gigantisch veel populariteit hebben gekregen...
Oja klopt, ze hebbben natuurlijk ook nog 120 Disney bootlegs
Hardtraxx Veteran
3481 posts member since 2017
last seen 23 hours ago
Hoezo is het bizar? Vind het juist ontzettend begrijpelijk. Het is namelijk veel meer muziek die aansluit bij het gemiddelde stapvolk dan Phuture Noize oid.
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 13 days ago
Mark With A Tarrel wrote:
Hoezo is het bizar? Vind het juist ontzettend begrijpelijk. Het is namelijk veel meer muziek die aansluit bij het gemiddelde stapvolk dan Phuture Noize oid.
Daarnaast is het Shotje! een eeuwig terugkerend thema/woord in hun livestreams geweest afgelopen half jaar. Voor DT fans dus herkenning en dat is altijd de kracht geweest de afgelopen jaren bij DT
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
Dit, niks meer dan logisch. Geen hele grote Tweekaz-fan maar snap dat ze nou eenmaal de meeste streams hebben van allemaal.
Hardtraxx Veteran
last seen 1 hour ago
Pedaalemre wrote:
snap dat ze nou eenmaal de meeste streams hebben van allemaal.
Nee snap hier helemaal niks van. Heerlijk ff in de trein op spotify genieten van hun prachtige jodelklanken in je oor :lol:
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
Het zijn simpele tracks voor het dagjesvolk (mijn god, wat klinkt dat elitair trouwens). Blijkbaar slaat het aan, ook niet mijn smaak maar snap ergens wel dat 'simpele muziek' aanslaat. Zie alle pop toplijsten. Zolang het maar catchy is luisteren mensen ernaar
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Iets teveel gelul, maar vind hem wel leuk.
Hardtraxx Veteran
last seen 23 hours ago
Pedaalemre wrote:Het zijn simpele tracks voor het dagjesvolk (mijn god, wat klinkt dat elitair trouwens). Blijkbaar slaat het aan, ook niet mijn smaak maar snap ergens wel dat 'simpele muziek' aanslaat. Zie alle pop toplijsten. Zolang het maar catchy is luisteren mensen ernaar
IK GA ZWEMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN, IN DE BACO LEMOOOOOOOOOOOOOOOOOOON
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
Pedaalemre wrote:Het zijn simpele tracks voor het dagjesvolk (mijn god, wat klinkt dat elitair trouwens). Blijkbaar slaat het aan, ook niet mijn smaak maar snap ergens wel dat 'simpele muziek' aanslaat. Zie alle pop toplijsten. Zolang het maar catchy is luisteren mensen ernaar
Das zonder dat ik het wilde gewoon een guilty pleasure geworden. :lol:
Hardtraxx Veteran
last seen 23 hours ago
Pedaalemre wrote:
Das zonder dat ik het wilde gewoon een guilty pleasure geworden. :lol:
Mart Hoogkamer is duidelijk iemand die de songwriter game al heeft uitgespeeld.
Hardtraxxer
682 posts member since 2013
last seen Jan 2024
Rickzel wrote:
ULTIMO wrote:
Oja klopt, ze hebbben natuurlijk ook nog 120 Disney bootlegs
Examination of time, Little red riding hood, Nothingness, Voodoo, Become, Sound of the underground (remix), DNA anthem 2010, Break the spell, Music is my alibi (Remix), Celebration of sin, Get Down, Essence of eternity.

Wellicht vergeet ik er nu nog wel een berg, maar kom, dit zijn inderdaad echt slechte disney bootlegs ja. Natuurlijk weten ze te scoren met de in jouw ogen 'goedkope' bootlegs. Ze hebben wel het remixen tot een erg hoog niveau getild en daarbij weten ze altijd een perfecte sfeer in een plaat te leggen. Zo ook in de genoemde platen hierboven, Nothingness, Become, Get Down, 3 totaal verschillende platen met een eigen sfeer maar wel tot op de detail geweldig uitgevoerd. Dat doen ze met bootlegs ook. Ja het klinkt simpel maar ze maken er wel werk van. Er zijn binnen de hardstyle scene genoeg karige bootlegs/remixes gemaakt die klinken alsof ze in 1 uur in elkaar geflikkerd zijn, dat is bij Da Tweekaz echt niet zo.

Wat betreft smaak mag je het zeker niks/makkelijk/simpel vinden maar ik vind dat Da Tweekaz wel kwaliteit in de muziek stoppen, prima kicks, leuke melodie, leuke lyrics en een prima sfeer. Ze weten dat ze hier mee kunnen scoren maar maken er wel werk van. Je moet het wel leuk vinden natuurlijk. Neemt niet weg dat ze ook genoeg serieuze platen gemaakt hebben waar de kwaliteit ook vanaf spat. Maar zoals al meer gezegd is, als iets aanslaat en je hebt er plezier in, waarom zou je het dan niet doen?

Dat het niet jouw ding is, dat weten we inmiddels wel :sleep:

OT: Benieuwd naar de kicks in HQ, klinkt als een nieuwe kick maar kan ook door de kwaiteit komen..
Hardtraxx Addict
1412 posts member since 2014
last seen 8 days ago
Hardstylistic wrote: Examination of time, Little red riding hood, Nothingness, Voodoo, Become, Sound of the underground (remix), DNA anthem 2010, Break the spell, Music is my alibi (Remix), Celebration of sin, Get Down, Essence of eternity.
Leuk en aardig natuurlijk, maar hoeveel van die platen zijn nou in de laatste vijf jaar uitgekomen? Vind niet dat al dat oude werk nog heel relevant is in een discussie over hun populariteit nu, helemaal wanneer deze platen stuk voor stuk niet meer gedraaid worden.

Warface en Brennan Heart hebben vroeger ook een stel dikke platen uitgebracht, maar dat maakt nou niet dat ik begrijp wat mensen vet vinden aan de platen die ze vandaag de dag uitbrengen.
Hardtraxx Veteran
last seen 1 hour ago
Precies, het enige wat ik zeg is dat ik niet snap dat ze zoveel populariteit hebben gekregen door schijtlolligheid met badeentjes, disney bootlegs en jodelmuziek.

Zeg verder nergens dat het onterecht is, ik gun het iedereen die de 'sleutel tot succes' heeft gevonden, maar (zoals bekend) is dit echt het allerlaatste wat mij persoonlijk weet te boeien in de hardstyle.

Doe mij maar doezend verschillende piepkicks en schreeuwvocals en raw soldiers met keta mondkapjes :bomb:

Vind het overigens ook heel opvallend hoe fel mensen op dit forum reageren op iemand die niets met Tweekaz heeft. Tijden zijn veranderd. Maar niks mis mee natuurlijk!
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Rickzel wrote:
Doe mij maar doezend verschillende piepkicks en schreeuwvocals en raw soldiers met keta mondkapjes :bomb:
De een is kermismuziek en bij de ander heb je kermisklanten.
Hardtraxx Crew
30628 posts member since 2010
last seen 1 day ago
Heerlijk weer dit :love: Kan niet wachten om ze weer live te zien op Reverze.
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
View on YouTube

@ 26:14
Hardtraxx Veteran
3889 posts member since 2013
last seen 1 day ago
Hele fijne melodie :) Leuke plaat om af en toe wel voorbij te horen komen.
Hardtraxx Addict
1845 posts member since 2014
last seen Aug 2025
Goede melodie. Jammer van de collab en tracknaam. Niet nodig.
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
View on YouTube

@ 36:42
Hardtraxx Crew
11820 posts member since 2013
last seen Jun 2026
Verplaatst