Brmn schreef:
Jordi schreef:
Geloof dat Crypsis nog niet gewend is aan zijn nieuwe studio ofzo. Mastering is echt waar-de-loos.
Waar hoor je dat aan als ik vragen mag?
Weet hier namelijk he-le-maal niks van
Die frequenties waar ik het over heb kun je hier goed zien (Deze is van On The Loose) :

Die strepen die je ziet zijn dus de frequenties die ontbreken of een stuk zachter staan dan de rest. Klinkt een beetje alsof er een stilstaande phaser op de gehele track staat.
De loudness van de mastering is hier goed te zien:

Dit is Raw To The Point (boven) vs Dust In Your Eyes (onder), beiden de eerste mid-intro
Rood is niet fout, het betekent dat de track tegen het maximale volume aanzit. Wat ik persoonlijk niet zo mooi vind klinken is dat ie dus een stuk harder is, de waverform komt veel vaker tegen het rood aan dan bij Dust In Your Eyes, het zorgt voor minder dynamiek in de track, het zorgt ervoor dat het volume harder is, maar de impact van de kick wordt er relatief gezien juist minder hard door. Maar er zijn tracks die wel goed klinken wanneer ze hard gemasterd zijn, maar niet altijd helaas.
Ik kan er voornamelijk met m'n hoofd niet bij dat er ook maar iemand daar bij het lusiteren van de master heeft gedacht: "Dit klinkt goed, releasen die hap!" Als producer moet je toch horen dat dit super vaag klinkt?