Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2019 21:29 
 
Hardtraxx Veteran

Cryex - Buried Alive (APEX008)

Label: Apex Records
WEB release: 03/07/2020

Tracks:
Cryex - Buried Alive

Samples:


Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2020 11:13 
 
Hardtraxx Veteran

Nieuwe sample toegevoegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2020 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit gepiep ga ik niet als guestrelease releasen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2020 11:02 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Deze track heb ik speciaal gemaakt voor Hardtraxx omdat jullie zoveel van deze kicks houden :loving: (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2020 12:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
Deze track heb ik speciaal gemaakt voor Hardtraxx omdat jullie zoveel van deze kicks houden :loving: (L)


Bedankt, maar had niet gehoeven! :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2020 12:05 
 
Hardtraxx Veteran

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2020 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cryex schreef:
Deze track heb ik speciaal gemaakt voor Hardtraxx omdat jullie zoveel van deze kicks houden :loving: (L)


huh sinds wanneer produceren de dj's niet meer standaard voor Hardtraxx :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2020 00:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Artifact - Buried Alive is beter imo, gewoon zelfde vocalen en opzet dit en ik kan niks met de kicks.

Die piep is zo ver verwijderd van de daadwerkelijke bass dat deze kick oprecht geen punch heeft. Een kick is toch een dreun, een punch. Dit is een laagje bass en een resonant piepje, valt toch bijna geen kick te noemen imo.

Snap dat veel mensen het leuk vinden en dit is bij enorm veel raw artiesten zo maar het is zo geforceerd tegenwoordig. Er worden overal piepkicks in gegooid zelfs als het voor geen meter klinkt met de rest vd plaat. Maarja, doe het dan goed ipv zo krachtloos. Leer van Industrial oid waar ze resonantie t.o.v. een kick en bass wel goed kunnen toepassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2020 10:19 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Leer van Industrial oid waar ze resonantie t.o.v. een kick en bass wel goed kunnen toepassen.


Heb je hier een voorbeeld van? Ik heb door de jaren heen wat Industrial geprobeerd te luisteren, maar ondanks dat de kicks vaak flink lomp zijn, vind ik ze vaak niet prettig in het gehoor liggen.

Voor wat betreft deze plaat; sfeer is tof en die anti is lekker energiek, alleen de kicks hebben mij een te hoog piepgehalte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2020 10:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het zijn inderdaad een ander soort kicks. Veel oud spul van Third Movement bijvoorbeeld (Peaky, Frame Of Mind, Rude Awakening, N-Vitral). Maar ik bedoel dat ze daar ook veel resonantie en distortion over de kicks heen doen, maar het staat altijd goed in verhouding tot de gebruikte bass en punch waardoor de kick wel vol klinkt ipv een piepje en een losse sub bass. Oudere eDub en I:Gor platen zijn ook een goed voorbeeld.

Het is ook "herrie" in dat opzicht, maar het klinkt wel goed imo. Dit soort kicks (niet specifiek Cryex) klinken gewoon verkeerd imo door het missen van een daadwerkelijke punch en de rare verhouding tussen de elementen van de kick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 08:01 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het zijn inderdaad een ander soort kicks. Veel oud spul van Third Movement bijvoorbeeld (Peaky, Frame Of Mind, Rude Awakening, N-Vitral). Maar ik bedoel dat ze daar ook veel resonantie en distortion over de kicks heen doen, maar het staat altijd goed in verhouding tot de gebruikte bass en punch waardoor de kick wel vol klinkt ipv een piepje en een losse sub bass. Oudere eDub en I:Gor platen zijn ook een goed voorbeeld.

Het is ook "herrie" in dat opzicht, maar het klinkt wel goed imo. Dit soort kicks (niet specifiek Cryex) klinken gewoon verkeerd imo door het missen van een daadwerkelijke punch en de rare verhouding tussen de elementen van de kick.


Thanks voor je eerlijke feedback. Vind het altijd leuk om te lezen wat mensen vinden van mijn muziek, goed of slecht.

Over de kick, deze is inderdaad erg hoog, ik heb sinds eind vorig jaar aan deze plaat gewerkt waardoor het debiele piepgehalte aardig gewent raakte.
De keuze voor deze kick om hem iets minder die crunch te geven is om de screech erboven de juiste ruimte te geven. Daarnaast zit er nog een pogo op de sub (deze pitched omlaag aan het einde van de kick) waardoor hij een beetje raar klinkt. Daarnaast zal de spotify versie wat meer midlaag bevatten zodat die wat aangenamer zal klinken op kleine systemen en oortjes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2020 10:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kijk, zo kan er dus ook op een normale manier over muziek gepraat worden. Kunnen mensen als InfinI een voorbeeld aan nemen. :thumbsup: :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2020 09:38 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Verplaatst
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2020 10:15 
 
Hardtraxx Veteran

Gewoon vette plaat imo. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2020 14:14 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Zand kraai haha

Lekkere track verder. Heb in me gehoor nu in het 1KHz gebied een onwijze kloof zitten, maar verder lekkere kicks hoor, Levi ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2020 18:55 
 
Artiest
Avatar gebruiker



Videoclip is vandaag uitgekomen en officiële release is deze vrijdag (maar dat wisten jullie natuurlijk al xoxo)
:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2020 16:04 
 
Hardtraxx Crew

Climax is prima, mid intro (of anti?) heb ik zelf niks mee :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2020 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kicks zijn niet helemaal mijn smaak, maar kan deze dan nog wel hebben. Zit in ieder geval nog wel iets van kracht in imo. Niet enkel alleen maar een piepje en verder niks. Vind het wel een aardig plaatje :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2020 16:00 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Verschrikkelijke kicks. Daarnaast komen dit soort kicks ook totaal niet hard over, wat toch wel de bedoeling moet zijn lijkt me. Ben dan ook meteen niet meer geïnteresseerd in de rest van de plaat.
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle