Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 00:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Festuca schreef:
@Hardstyle.com

faalhaas :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 00:53 
 
Artiest
Avatar gebruiker

lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 01:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had zulke enorm hoge verwachtingen van deze release, maar die zijn na het luisteren van de previews toch behoorlijk getemperd. Tenminste... De eerste 2 minuten van het eerste nummer wat ik geluisterd heb: Environment (Delete Remix). Het spijt me zeer, maar ik vind dit dus 100000x niks. Die kicks zijn echt zooooo niet fijn en passen niet bij de rest vind ik. Verder had ik het gevoel dat ik naar langzame tek of iets dergelijks aan het luisteren was, waar totaal geen lijn in te trekken was. Maar goed, ik wacht even met m'n definitieve mening tot ik hem op mijn 5.1 speakerset heb gehoord (buren gaan het vast niet leuk vinden als ik hun wakker bonk) en live. Maar op het eerste gehoor: nee, het is hem net niet.

Dan DBD: Heerlijke track, met heerlijke screeches, alleen die stem... Wat een depressieve meuk, wat enorm veel energie en tempo uit deze track haalt. Jammer, had meer kunnen zijn.

En over Environment is mijn mening al duidelijk. Dat is en blijft een heldentrack. Vind hem niet beter als Goddamn, maar goed, zo'n kwalitatief sterke track evenaren is ook erg lastig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 09:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Al met al best een tegenvaller :(
Environment is zeker dik!
de remix is een flinke tegenvaller.. heel erg leeg, voor mij 6x niks die plaat..
Death before disco had ik ook meer van verwacht, opzich wel een lekker nr, maar ik denk nou niet van JAAAAA, wat ik wel gehoopt had...
Denk dat ze het tijdens Loudness bijv wel goed gaan doen, maar thuis voel ik het nog niet echt, jammer :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 10:23 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ben niet overtuigd, CO2 is nooit mijn stijl geweest en dit klinkt als typisch CO2, dus ook dit pakt me niet.
En de Delete remix, tja.. Het zijn hele dikke kicks, maar alles lijkt zo op elkaar. Normaliter heeft ie ook nog veel afwisseling in de track zitten, maar dit was leeg en eentonig. Climax klonk wel oke, maar dit is zeker een van de mindere, zo niet de minste Delete plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die Delete remix klinkt wel lekker hoor, maar ik heb het gevoel dat het een mix is van Eden en Formula, iets getweaked en dan samples van Enviroment er doorheen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 13:42 
 
Hardtraxx Addict

XtD schreef:
Die Delete remix klinkt wel lekker hoor, maar ik heb het gevoel dat het een mix is van Eden en Formula, iets getweaked en dan samples van Enviroment er doorheen..

Dat idee had ik ook. Klonk allemaal zo bekend! Desalnietemin lekkere tracks die ik live zeer zal waarderen, zin om ze zaterdag te horen! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DjThera schreef:
Speciaal voor Piaa:


Danku meneer Pietertje!
Over de track...
Vind de intro en midintro typisch en standaard Delete, dikke kicks en weinig sounds, moet zeggen dat ik het ook wel eens graag anders zou zien, alhoewel die nieuwe kickrolls erg lekker knallen!
Climax is weer een stukje meesterwerk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 17:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Death Before Disco knalt wel heel erg hard hoor :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 18:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DBD: heerlijke CO2 screeches, gewoon een fijne plaat
Environment: Eindbazen plaat! dikke kick + weer zulke lekkere screeches, Outro FTW :drool:
Delete Remix: Naaaa, niks voor mij vind het te leeg klinken en de kicks vind ik ook gewoon puur bagger, jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 19:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jammer van de kicks altijd. Dat haalt voor mij de energie eruit, voor de rest klinkt alles wel dik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 20:05 
 
Hardtraxx Newbie

Death Before Disco :bomb: :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 20:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fijne release!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 22:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mike-O schreef:
Jammer van de kicks altijd. Dat haalt voor mij de energie eruit, voor de rest klinkt alles wel dik!

Dit. Ik laat de releases van Catatonic Overload altijd liggen vanwege de kicks. Ik snap niet dat mensen die pitchkicks niet mooi vinden, dit wel kunnen waarderen. Het enige wat anders is met deze kicks is dat ze niet pitchen, maar de kicks zelf zijn nog steeds niet mooi vol (het is nog steeds tok, tok, tok).

En die remix van Delete: same. De kicks klinken wel minder geforceerd dan normaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2011 22:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb inderdaad niet te veel met CO2, al vond ik Goddamn een uitschieter, die moet ik eigenlijk nog halen. The Sexual Thrill heb ik al, net zoals Heavyweight, vond ik een prima binnenkomer in de scene (evt onder dit alias).
Wat ik gehoopt was dat er iets meer diepgang in de tracks kwam. TST, Heavyweight en Goddamn hebben de kracht om de eenvoud interessant te houden. Environment heeft dat voor mijn gevoel niet, Death Before Disco ook niet extreem, maar meer dan Environment. Het voelt een beetje als net niet. Eigenlijk is het raar, want ik houd van eenvoudiger geluid in plaats van extreme drukte om niets, maar dit voet toch een beetje TE eenvoudig aan. Natuurlijk is er zorg besteed aan de tracks, de kicks klinken mooi vol, de screeches af en de mastering en mixdown komen van Theracords, dus daar zal absoluut zorg in zitten. Toch voelt de track een beetje.. Niet af zeg maar.

Ik hoop dat jullie hier misschien iets mee kunnen.

De Delete remix heb ik even geluisterd, maar vind ik een beetje TE. Ik heb niets met die stroming en met heel Spoontech tot nu toe. Helaas!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2011 07:30 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Eindbazen plaat!


Een wat? :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2011 07:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hunt schreef:
Ik snap niet dat mensen die pitchkicks niet mooi vinden, dit wel kunnen waarderen.


Omdat pitchkicks huppelachtig vrolijk klinken misschien? Hele simpele verklaring dus.

Ik vind deze release ook niet de beste van de drie, maar zeker beter dan wat er voor de rest, met pitchkicks, uitgebracht is de laatste tijd.

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2011 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zowel het origineel als de remix van Environment zijn dik :yay:

DBD vind ik iets tegenvallen, maar als ik 'm zaterdag live zou horen verander ik misschien wel van gedachten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2011 16:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
_theon_ schreef:
Eindbazen plaat!


Een wat? :sleep:

sorry, voor jou zal ik mijn smaak wel aanpassen de volgende keer :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2011 17:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Weer saai zoals bijna alles op Theracords, ik vind alleen Geck-o interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2011 20:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
Hunt schreef:
Ik snap niet dat mensen die pitchkicks niet mooi vinden, dit wel kunnen waarderen.


Omdat pitchkicks huppelachtig vrolijk klinken misschien? Hele simpele verklaring dus.

Ik vind deze release ook niet de beste van de drie, maar zeker beter dan wat er voor de rest, met pitchkicks, uitgebracht is de laatste tijd.

:thumbsup:

Kritiek is meestal niet alleen het huppelen, maar ook over de diepgang van de kick die er niet is (het hoge tok, tok, tok gehalte dus). Zo simpel is de verklaring dus niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 12:06 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Die Delete kicks gaan echt wel diep hoor >.< , dat vind ik juist zo lekker aan die kicks.
Die van CO2 doen dat een stuk minder, maar altijd nog 10x zoveel als een gemiddelde mainstream pitchkick.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 12:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Die Delete kicks gaan echt wel diep hoor >.< , dat vind ik juist zo lekker aan die kicks.
Die van CO2 doen dat een stuk minder, maar altijd nog 10x zoveel als een gemiddelde mainstream pitchkick.


Maar is het alleen hardstyle dan waarbij jij pitchkicks erg vind? Het komt namelijk in zowat elk genre voor, en bovendien vind ik zelf dat bij een hele hoop nummers door die pitch erin juist het gevoel een stuk verder vergroot. Als alles zonder pitch zou zijn zou de muziek echt heel saai zijn denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 12:23 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Gevoel? Als ik gevoelige muziek wil luister ik wel iets anders dan hardstyle.
Hardstyle hoort lekker hard en energiek te zijn.

Bovendien vind ik:
1. Pitchkicks helemaal niet zo harmonieus, het voelt alsof de kick veel meer van toonhoogte veranderd dan de melodie (ookal doet hij dat in theorie niet).
2. De hoge bass in de hoge pitchkicks vind ik gewoon afschuwelijk om te horen, op de commerciƫle house screeches na het meest irritante geluid dat er is.
3. Pitchkicks vaak totaal niet samenhangend, er is altijd een duidelijk onderscheid te maken tussen de punch en de tail. En die punch is vaak niet meer dan een tik of een tok. Daarnaast blijft de punch tijdens het pitchen vaak hetzelfde terwijl de tail veranderd. Alsof 1 punch perfect bij alle toonhoogtes van de tail past, natuurlijk moet je de punch niet meepitchen, maar wel aanpassen aan de tail.
4. De inslag van de kick wordt verspreid over de hele kick, waardoor de "stab" (weet niet hoe je het moet omschrijven) uit de kick verdwijnt en dus een stuk slapper wordt.
5. De tail gaat vaak zolang door dat het verschil met de volgende kick een stuk kleiner is, waardoor je dus een kleinere inslag hebt.
6. Pitchkicks zijn een stuk trager dan de ouderwetse reverse basslines, die laatsten zorgen voor extra drive en energie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 12:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kijk dat is een goede verwoording!, thanks voor je reactie, nu snap ik ook wat je bedoeld. Zelf zoek ik juist in elk genre het gevoel op, vandaar dat ik juist de hele harde kicks soms minder kan waarderen.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle