Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2019 16:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Brennan Heart - Show Your True Colors (WERCD011)

Label: WE R
WEB release: ??/??/2019
Spotify release: 22/03/2019

Tracks:
01. Need to Feel (ft. Mattanja Joy Bradley)
02. If You Fall, I’ll Catch You
03. Show Your True Colors (I AM HARDSTYLE 2019 Anthem)
04. Realness (with TNT)
05. Outcasts
06. Harddrop
07. Deadline (with Dutch Force)
08. Fight for Something (with Coone ft. Max P)
09. In Your Face (Hard Bass)
10. About Time Again (ft. Max P)
11. Reputation Game (with Wildstylez) (Toneshifterz & Code Black Remix)
12. Fight the Resistance (with Zatox) (Aftershock Remix)
13. Won't Hold Me Down (Gravity) (ft. Trevor Guthrie)
14. Define Yourself (with Toneshifterz) (I AM HARDSTYLE 2018 Anthem)
15. Coming Back To You (with Jonathan Mendelsohn)
16. PartyFreak (with Galactixx)
17. Ravers Memory (with Rebourne)
18. Fuelled By Fanatics (Official Decibel 2018 Anthem)
19. Life Begins (Blademasterz Edit)

Samples:






































Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2019 16:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Klinkt zeer goed te pruimen dit! Melodie van Harddrop :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2019 16:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een hoop oude platen
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2019 17:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

MelodicArtDJ schreef:
Klinkt zeer goed te pruimen dit! Melodie van Harddrop :loving:


vooral dit :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2019 18:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Belooft weer een mooi albumpie te worden :D! De melodieën van een hoop van de nieuwe platen pakken me meteen :loving:. Het meest benieuwd naar Deadline. Die sounds klinken heerlijk. Vocals van If You Fall, I’ll Catch You springen er ook wel uit in de teaser. Krijg er een soort Coldplay gevoel bij.
Enige wat mindere plaat lijkt In your Face te zijn. Komt met name door die vocals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2019 21:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Die nieuwe tracks klinken dik zeg! Kijk uit naar de release :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2019 10:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ook wel benieuwd gezien de positieve reacties hier :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2019 12:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Die trance-achtige geluiden van Deadline maken me wel enthousiast.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2019 15:09 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Zitten best wel een aantal leuke platen bij zo op het eerste gehoor. Wel alleen een hoop kicks waar ik geen fan van ben, maar dat is altijd een puntje bij Brennan Heart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2019 18:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klinkt allemaal wel weer heel erg veel van het zelfde op enkele platen na. Ondanks dat toch wel benieuwd naar de volledige tracks
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2019 14:23 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het klinkt allemaal wel weer heel erg 13/12 Brennan Heart.

Ook al de zoveelste keer dat hij een oude trancemelodie kopieert en plakt in een HS plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2019 14:32 
 
Hardtraxx Addict

zeke schreef:
Die trance-achtige geluiden van Deadline maken me wel enthousiast.

Dit, en die mid van Realness klinkt ook niet verkeerd. Ik ben zowaar enthousiast geworden over iets van Brennan Heart :oh:

Let's hope for the best.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2019 01:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Positief verrast! Zitten echt aardig wat leuke platen tussen. Ben alleen niet zo fan van die pop vocals in al die nummers maar dat is niet iets nieuws bij bh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2019 13:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Typisch Brennan Heart album dit.

Need to Feel, If You Fall, I'll Catch You, Outcasts, Fight For Something
Allemaal pop vocals, maar opzich wel prima melodie in de tracks.

Harddrop, In Your Face
Deze stijl van Brennan heb ik dan nooit zoveel mee. Maar het zijn wel de tracks die het waarschijnlijk live goed zullen doen. Simpel en eenvoudig na te zeggen tekstje zoals ie vaker heeft gedaan.

Show Your True Colors
Dit vind oprecht een vette track. Lekker midintro, ietswat lange break van 2 minuten (maar goed, de track duurt in totaal lang genoeg daarvoor). De melodie is een hele dikke prima, met in de 2e climax een octaafje hoger.

Realness
Leuke midintro. Vind de rest niet zo heel boeiend. Had hier wel meer van verwacht eigenlijk.

Deadline
Ondanks dat het een remix/edit of nagemaakt is. Vind ik dit wel de beste track van het album. :worship:

About Time Again
Nou leuk joh dat het al 10 jaar geleden.
Skip.

Reputation Game (with Wildstylez) (Toneshifterz & Code Black Remix), Fight the Resistance (with Zatox) (Aftershock Remix)
Dit soort remixen hoeven van mij echt niet.
Was blij dat die tracks juist niet meer gedraaid werden. :oh:

En dan volgen er nog een aantal bestaande tracks. Puur om het album op te vullen ofzo?
Coming Back To You, bedoeld als de nieuwe Imaginary denk ik, niet gelukt imo. Beetje zeurderig ingezongen tekst.

Wat ik erg jammer vind is dat hier niks meegedaan is:


Tuurlijk, rechten op de vocals van Moby.
Maar is het dan geen optie om het opnieuw te laten inzingen door iemand anders. Of gewoon weglaten. Doodzonde om niks meer met zo'n toffe melodie te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2019 16:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Is het nog niemand opgevallen dat in Outcasts dezelfde melodie zit als in Wide Awake (de versie welke nooit is uitgekomen) uit 2010! Doet mij deugd :love:

Heerlijke melodie en heb toen nooit begrepen dat met die plaat niks werd gedaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2019 17:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Need To Feel (6) Beetje poppy, als er een term als Big Room Hardstyle zou zijn dan zou dit er onder vallen. Vind hem niet bijzonder.

If You Fall, I'll Catch You (7) Leuke melodie, de break is alleen wel heel zeikerig en langdradig imo.

Show Your True Colours (7) Prima plaatje, leuke mid, melodie doet me niet veel verder.

Realness (7,5) Vette mid, heerlijke drive. Melodie is goed en climax ook, kick is een beetje apart.

Outcasts (5) Zelfde plaat als If You Fall, I Catch You maar dan met een simpele melodie met zo'n zweverige synth er achter. Heb het idee dat deze plaat echt van alles wat is, vind het maar onsamenhangend en langdradig.

Harddrop(5) Zelfde verhaal als Need To Feel, wat een grafkicks.

Deadline (8) Hele vette plaat, trance invloeden zijn altijd vet en dat kon Brennan Heart ook wel prima, natuurlijk zijn de melodieën wel gejat maar hij kon er altijd een prima hardstyle jasje aan geven.

Fight For Something (5) Niet bijzonder, te langdradig, lelijke melodie.

In Your Face (4,5) Simpel scoren plaatje. Alles er aan schreeuwt simpel.

Reputation Game Remix (6,5) Had niet gehoeven maar het is niet een slechte remix of zo. Houdt zich prima aan het origineel. 2e kick is wel lelijk.

Fight The Resistance Remix (5) Lelijke kick en verder gewoon bijna een kopie van het origineel dat al niet geweldig was.

Staan een paar leuke plaatjes op dit album maar het gros is echt zo enorm gericht op het dagjes volk dat het voor de meeste gehavendere hardstyle luisteraars al geen reet meer aan is. De sounds zijn ook enorm gerecycled en nergens hoor je een beetje variatie op dit album.

Het gros kan je wel een naam geven, Big Room Hardstyle. Makkelijk scoren bij makkelijk publiek. (Nee ik vind niet dat dit een apart genre is/moet zijn).
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2019 18:19 
 
Hardtraxx Veteran

Net even volledig geluisterd en dit vat mijn mening ook wel zo'n beetje samen:

Citaat:
Staan een paar leuke plaatjes op dit album maar het gros is echt zo enorm gericht op het dagjes volk dat het voor de meeste gehavendere hardstyle luisteraars al geen reet meer aan is. De sounds zijn ook enorm gerecycled en nergens hoor je een beetje variatie op dit album.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2019 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Need To Feel (8) Heerlijk mainstream plaatje :loving:. Goeie vocals, lekkere melodie. Toppie!

If You Fall, I'll Catch You (9) Deze vocals :cry: :loving:. Wederom een lekkere melodie, maar het zijn de vocals die deze plaat voor mij echt wat extra's geven.

Show Your True Colours (8,5) Toffe mid-intro, mooie break en poeh wat een melodie weer :love:

Realness (6,0) Vind het een oke plaat, maar zal deze niet heel veel vaker opzetten denk ik. Niks in de plaat weet me echt te pakken.

Outcasts (8) Hele toffe vocals, ook hier weer. Hadden zo in een Avicii track kunnen zitten. Melodie blijft meteen in mijn hoofd hangen.

Harddrop(7,5) Hier hadden wel wat steverige kicks onder mogen zitten. Kan de plaat prima hebben lijkt me. Mid-intro en outro lijkt op Wake Up, melodie in de climax is weer top :loving:!

Deadline (8) Helemaal niks op aan te merken. Top plaat. Trance sounds zijn heerlijk :loving:

Fight For Something (7) Moest wat aan deze melodie wennen. Klinkt anders dan de andere melo's op het album. Andere ervaar ik als uplifting, terwijl deze voor mijn gevoel meer naar beneden gaat. Ben de track na wat vaker luisteren wel gaan waarderen.

In Your Face (5) Op dit soort vocals ben ik ook wel uitgekeken. Rest van de track klinkt me ook te simpel.

Reputation Game Remix (6) Best een ok remix, maar niet heel bijzonder verder.

Fight The Resistance Remix (6) Zelfde als met de remix van Reputaion Game. Heb liever het origineel. Blijf dat een erg fijne plaat vinden.

De sterkste punten van het album zijn voor mij absoluut de melodieën en de pop achtige vocals. Van plaatjes als Outcasts, Need To Feel en If You Fall, I'll Catch You mag hij er van mijn part nog heel veel maken :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2019 20:06 
 
Hardtraxxer

Vind het grootste deel hiervan ook prima aan te horen, beter dan verwacht iig. Afgelopen jaren ver van BH uit de buurt gebleven op feesten maar op de gathering van Defqon vermoedelijk wel in de blue aanwezig dus ben benieuwd. Als het de betere platen hiervan is gecombineerd met wat goede oudere platen kan het best fijn zijn, BH kennende zal het echter wel weer een dramatische tracklist zijn gevuld met platen als Sandstorm en al die EDM remixes die op Tomorrowland thuis horen :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2019 20:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

En natuurlijk Wake You Up, Lose My Mind, Imaginary
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 10:42 
 
Hardtraxx Newbie

Bijna het hele album klinkt generiek en ongeïnspireerd na mijn mening. Voor mij was het 1 keer luisteren en nooit meer
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 12:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

In Your Face (Hard Bass) :worship: die classic sound :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 12:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Bowlingbal schreef:
In Your Face (Hard Bass) :worship: die classic sound :loving:


Welke classics behalve zijn eigen Wake Up?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2019 10:36 
 
Hardtraxx Addict

If You Fall, I’ll Catch You

:worship:

Staan echt veel vette melodieën op dit album.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2019 23:47 
 
Hardtraxxer

Het anthem is tot nu toe echt TOTY voor mij! (L)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle