Lyst schreef:
Het gaat mij niet zozeer om goed of leuk. Het gaat mij erom dat die termen relatief zijn. Als je 100 tracks hebt gehoord met een mooie melodie (ik vind ze in deze niet zo geweldig, maar dat is een kwestie van smaak) die ook nog eens erg fijne kicks hebben en je hoort dan deze track, dan gaat er bij mij niet in dat je het "heerlijk" of "echt lekker" vind klinken. Je vergelijkt namelijk onbewust met die andere nummers die je hebt gehoord.
Daarmee ga je er wel vanuit dat de zwakke punten een relatief hoog gewicht hebben in het oordeel EN dat het muzikale gehoor voldoende ontwikkeld is om een accurate score te kunnen geven. Daarnaast is er ook wat betreft kicks en melodieën zelfs binnen een categorie iets als smaak. De een vindt een wat meer zwevende sound fijn, terwijl ze voor de ander liever net 20% zwaarder liggen. De een waardeert vaag-zomerse deuntjes al gauw, terwijl de ander meer verfijning zoekt. Als deze melodieën en sound iemand goed liggen en productiekwaliteit ze niet zoveel uitmaakt OF ze kunnen het niet horen, dan kan het toch dat ze het heerlijk vinden?
Nu zeg ik niks wat je niet al weet, maar het is soms makkelijk te vergeten dat de manier waarop mensen naar muziek luisteren echt heel veel kan verschillen. Ook hier staat iedereen er anders in.