Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 09:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Klinkt alsof je net lekker gaat op een feest en er vervolgens weer iemand langs moet die tegen je aan beukt. Wat een overload aan kickswitches en kickrolls.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spalken schreef:
Faites juste attention, sinon mettez une baguette dans le cul

Oké Roderique.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 10:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

joostmakaay schreef:
Blijkt maar weer eens hoe goed het anthem van Phuture Noize van twee jaar geleden was.


Inderdaad lastig te overtreffen! Dit zal wel lekker rammen en daarvoor kom je naar Qapital!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 10:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TkTT schreef:
Dit zal wel lekker rammen en daarvoor kom je naar Qapital!

Of juist niet, dat kan ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 11:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze trend van 8 kicks in een track pleuren mag wat mij betreft heel snel uitsterven.
Er zit best wat potentie in deze plaat en die gated kick is ook wel dik, maar had hier 4 kicks minder in gegooid en dit was een betere plaat geweest. De ene kick klink thier ook weer zo veel krachtiger dan de ander..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 11:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fantazoo schreef:
Deze trend van 8 kicks in een track pleuren mag wat mij betreft heel snel uitsterven.
Er zit best wat potentie in deze plaat en die gated kick is ook wel dik, maar had hier 4 kicks minder in gegooid en dit was een betere plaat geweest. De ene kick klink thier ook weer zo veel krachtiger dan de ander..


Ik heb precies hetzelfde, daarom heb ik niks met namen zoals Act Of Rage, Radical enzo. Het moet allemaal zo overdreven...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 12:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Goldenstyle schreef:
Fantazoo schreef:
Deze trend van 8 kicks in een track pleuren mag wat mij betreft heel snel uitsterven.
Er zit best wat potentie in deze plaat en die gated kick is ook wel dik, maar had hier 4 kicks minder in gegooid en dit was een betere plaat geweest. De ene kick klink thier ook weer zo veel krachtiger dan de ander..


Ik heb precies hetzelfde, daarom heb ik niks met namen zoals Act Of Rage, Radical enzo. Het moet allemaal zo overdreven...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 14:47 
 
Hardtraxx Veteran

Fantazoo schreef:
Deze trend van 8 kicks in een track pleuren mag wat mij betreft heel snel uitsterven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 19:03 
 
Hardtraxxer

Zucht... Wat een azijnzeikers hier zeg. Deze ietwat chaotische stijl is gewoon de stijl van Act of Rage en hij (eigenlijk Tha Playah als producer natuurlijk) probeert gewoon de hedendaagse raw te laten horen gezien dit de anthem is van Qapital.

Ik vind het een prima stukje, al moet ik nog het hele nummer horen natuurlijk. Maar naar mijn mening mag dit er best in, al wellicht niet met het hele nummer zo chaotisch.

Overigens vind ik dat nummer van Phuture Noize (Anthem of Freedom?) echt vreselijk. De synths klinken niet volledig of weinig laags, en de kicks zijn niet de kicks die thuishoren op Qapital of een feest waar het echt om de raw gaat. Dit vond ik overigens toen het nummer uitkwam ook, niet alleen nu ;)

Maar goed, het gaat niet om dát nummer, maar ik wil gewoon even een tegengeluid geven aan iedereen die de hedendaagse raw hier de grond in boort en alleen Phuture Noize en B-Front de hemel in prijst :sick:

De scene veranderd, maar het gros op Hardtraxx lijkt dit niet te willen accepteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 19:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dopaminer schreef:
Zucht... Wat een azijnzeikers hier zeg. Deze ietwat chaotische stijl is gewoon de stijl van Act of Rage en hij (eigenlijk Tha Playah als producer natuurlijk) probeert gewoon de hedendaagse raw te laten horen gezien dit de anthem is van Qapital.

Ik vind het een prima stukje, al moet ik nog het hele nummer horen natuurlijk. Maar naar mijn mening mag dit er best in, al wellicht niet met het hele nummer zo chaotisch.

Overigens vind ik dat nummer van Phuture Noize (Anthem of Freedom?) echt vreselijk. De synths klinken niet volledig of weinig laags, en de kicks zijn niet de kicks die thuishoren op Qapital of een feest waar het echt om de raw gaat. Dit vond ik overigens toen het nummer uitkwam ook, niet alleen nu ;)

Maar goed, het gaat niet om dát nummer, maar ik wil gewoon even een tegengeluid geven aan iedereen die de hedendaagse raw hier de grond in boort en alleen Phuture Noize en B-Front de hemel in prijst :sick:

De scene veranderd, maar het gros op Hardtraxx lijkt dit niet te willen accepteren.


Commentaar van niks dit natuurlijk. Zij vinden dit gewoon kut, is toch hun recht? Ik vind raw van tegenwoordig ook nergens naar klinken, lekker veel inspiratie. Vind de leads van PN zelf ook niet fijn (hele anthem niet eigenlijk) maar je kunt niet ontkennen dat in zijn nummer meer diepgang zit. Overigens zie ik echt genoeg andere artiesten geprezen worden op dit forum, weet niet hoe je daar bij komt. En waarom mogen zij niet dit kut vinden en PN vet vinden, maar mag jij AoR wel vet vinden en PN kut vinden? En waarom moet je altijd akkoord gaan met een verandering? Zeiden ze dat ook in 1940?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 19:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dopaminer schreef:
Zucht... Wat een azijnzeikers hier zeg. Deze ietwat chaotische stijl is gewoon de stijl van Act of Rage en hij (eigenlijk Tha Playah als producer natuurlijk) probeert gewoon de hedendaagse raw te laten horen gezien dit de anthem is van Qapital.

Ik vind het een prima stukje, al moet ik nog het hele nummer horen natuurlijk. Maar naar mijn mening mag dit er best in, al wellicht niet met het hele nummer zo chaotisch.

Overigens vind ik dat nummer van Phuture Noize (Anthem of Freedom?) echt vreselijk. De synths klinken niet volledig of weinig laags, en de kicks zijn niet de kicks die thuishoren op Qapital of een feest waar het echt om de raw gaat. Dit vond ik overigens toen het nummer uitkwam ook, niet alleen nu ;)

Maar goed, het gaat niet om dát nummer, maar ik wil gewoon even een tegengeluid geven aan iedereen die de hedendaagse raw hier de grond in boort en alleen Phuture Noize en B-Front de hemel in prijst :sick:

De scene veranderd, maar het gros op Hardtraxx lijkt dit niet te willen accepteren.


Pffff wat ben je ook een azijnzeiker
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 23:38 
 
Hardtraxxer

DisAster schreef:
Commentaar van niks dit natuurlijk. Zij vinden dit gewoon kut, is toch hun recht? Ik vind raw van tegenwoordig ook nergens naar klinken, lekker veel inspiratie. Vind de leads van PN zelf ook niet fijn (hele anthem niet eigenlijk) maar je kunt niet ontkennen dat in zijn nummer meer diepgang zit. Overigens zie ik echt genoeg andere artiesten geprezen worden op dit forum, weet niet hoe je daar bij komt. En waarom mogen zij niet dit kut vinden en PN vet vinden, maar mag jij AoR wel vet vinden en PN kut vinden? En waarom moet je altijd akkoord gaan met een verandering? Zeiden ze dat ook in 1940?

Och jee, WOII wordt erbij gehaald. I'm out ;)

makrooy schreef:

Pffff wat ben je ook een azijnzeiker

Ik hoor er helaas ook bij nu.. :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2020 23:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dopaminer schreef:
Zucht... Wat een azijnzeikers hier zeg. Deze ietwat chaotische stijl is gewoon de stijl van Act of Rage en hij (eigenlijk Tha Playah als producer natuurlijk) probeert gewoon de hedendaagse raw te laten horen gezien dit de anthem is van Qapital.


Martin Waus schreef:
Bij iedere andere kick schreeuw je lekker oooohw op een feest en zo knal je al je energie die je hebt eruit xd


Zie hier de beargumentering van een doorsnee Act Of Rage fan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2020 00:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dopaminer schreef:

Och jee, WOII wordt erbij gehaald. I'm out ;)

Ik hoor er helaas ook bij nu.. :aww:


Had ook niet verwacht dat je in staat zou zijn je kritiek grondig te beargumenteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2020 09:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dopaminer schreef:
Zucht... Wat een azijnzeikers hier zeg. Deze ietwat chaotische stijl is gewoon de stijl van Act of Rage en hij (eigenlijk Tha Playah als producer natuurlijk) probeert gewoon de hedendaagse raw te laten horen gezien dit de anthem is van Qapital.


Chaotische stijl kun je ook op andere manieren ten gehore brengen dan iederen 16 tellen een nieuwe kick erin te gooien. Wellicht is dit in de volledige versie anders, maar dan is 8 verschillende kicks in één plaat wat mij betreft nog altijd te veel van het goede en haalt het een heel deel van de drive en energie uit de plaat.

Hedendaagse raw staat niet alleen voor kickswitches, er zijn ook genoeg raw artiesten die het voor elkaar krijgen om fantastische nummers met een ietwat duistere sfeer (waar Qapital in mijn ogen voor moet staan) neer te zetten. De anthems van Phuture Noize, B-Front & Adaro, E-Force, Frequencerz en zelfs Public Enemies en Rebelion laten heel erg duidelijk horen dat het mogelijk is om een (relatief) waardig en energiek Qapital anthem neer te zetten zonder dat je er zo veel verschillende kicks in moet gooien.

Act of Rage vertegenwoordigt met z'n normale stijl wat mij betreft prima de huidige raw sound en ik kan zijn stijl normaal ook prima waarderen, maar met 8 verschillende kicks sla je wat mij betreft de plank enigszins mis. Had er 4 geschrapt en dit was in mijn optiek een veel betere plaat geweest die nog altijd de hedendaagse raw prima weergeeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2020 10:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dopaminer schreef:
Zucht... Wat een azijnzeikers hier zeg. Deze ietwat chaotische stijl is gewoon de stijl van Act of Rage en hij (eigenlijk Tha Playah als producer natuurlijk) probeert gewoon de hedendaagse raw te laten horen gezien dit de anthem is van Qapital.

Ik vind het een prima stukje, al moet ik nog het hele nummer horen natuurlijk. Maar naar mijn mening mag dit er best in, al wellicht niet met het hele nummer zo chaotisch.

Overigens vind ik dat nummer van Phuture Noize (Anthem of Freedom?) echt vreselijk. De synths klinken niet volledig of weinig laags, en de kicks zijn niet de kicks die thuishoren op Qapital of een feest waar het echt om de raw gaat. Dit vond ik overigens toen het nummer uitkwam ook, niet alleen nu ;)

Maar goed, het gaat niet om dát nummer, maar ik wil gewoon even een tegengeluid geven aan iedereen die de hedendaagse raw hier de grond in boort en alleen Phuture Noize en B-Front de hemel in prijst :sick:

De scene veranderd, maar het gros op Hardtraxx lijkt dit niet te willen accepteren.

Dit is ook knap, een post wijden aan het (proberen te) weerleggen van de gegeven kritiek en vervolgens zelf met 0,0 gegronde dan wel onderbouwde argumenten komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2020 13:59 
 
Hardtraxxer

Fantazoo schreef:
Dopaminer schreef:
Zucht... Wat een azijnzeikers hier zeg. Deze ietwat chaotische stijl is gewoon de stijl van Act of Rage en hij (eigenlijk Tha Playah als producer natuurlijk) probeert gewoon de hedendaagse raw te laten horen gezien dit de anthem is van Qapital.


Chaotische stijl kun je ook op andere manieren ten gehore brengen dan iederen 16 tellen een nieuwe kick erin te gooien. Wellicht is dit in de volledige versie anders, maar dan is 8 verschillende kicks in één plaat wat mij betreft nog altijd te veel van het goede en haalt het een heel deel van de drive en energie uit de plaat.

Hedendaagse raw staat niet alleen voor kickswitches, er zijn ook genoeg raw artiesten die het voor elkaar krijgen om fantastische nummers met een ietwat duistere sfeer (waar Qapital in mijn ogen voor moet staan) neer te zetten. De anthems van Phuture Noize, B-Front & Adaro, E-Force, Frequencerz en zelfs Public Enemies en Rebelion laten heel erg duidelijk horen dat het mogelijk is om een (relatief) waardig en energiek Qapital anthem neer te zetten zonder dat je er zo veel verschillende kicks in moet gooien.

Act of Rage vertegenwoordigt met z'n normale stijl wat mij betreft prima de huidige raw sound en ik kan zijn stijl normaal ook prima waarderen, maar met 8 verschillende kicks sla je wat mij betreft de plank enigszins mis. Had er 4 geschrapt en dit was in mijn optiek een veel betere plaat geweest die nog altijd de hedendaagse raw prima weergeeft.

Dank voor de eerste serieuze reactie! :thumbup:

Ik geef je ook zeker gelijk hoor, tegenwoordig lijkt het steeds meer te gaan om "alles uit de kast halen qua kicks" en dat de algehele sfeer van een nummer ook alleen maar om de kicks draait. Maar dit ligt toch echt bij een select groepje waar het hele nummers lang alleen dit is. Denk hierbij aan Malice, Rooler, Sickmode, die hun hele stijl hier zowat aan wijden. Toch vind ik dit veel minder bij Act of Rage, die door de (korte) melodieën die vaak tussendoor te horen zijn toch wat anders brengt en veel meer sfeer.
De andere artiesten die je noemt zijn zeker wat "duisterder". Ik had dan ook voor Qapital liever een anthem van bijvoorbeeld Radical Redemption gehoord of misschien Delete of zelfs Rejecta. Ik denk dat deze zeker een 'duistere' en echte raw hardstyle sound kunnen brengen.

Daarnaast heb ik, om even on-topic te blijven, de volledige versie van deze Qapital anthem gehoord (in LQ wel) en ik ben blij verrast! Dit "chaotische" stuk komt verder niet zo voor in de rest van het nummer. Wat je dan dus krijgt is een leuke afwisseling door het gehele nummer heen van een wat wilder stuk en een ouderwetse climax. Bij de aller eerste keer luisteren weet je misschien nog niet zo goed waar je het moet zoeken :P Maar goed, ik vind dan ook dat je niets direct moet afschrijven in deze scene, of het nou raw, euforisch, hardcore of wat dan ook is. Sommige nummers zijn even wennen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2020 14:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dopaminer schreef:
Dank voor de eerste serieuze reactie! :thumbup:


Mijn reactie was serieus en ging inhoudelijk op je in, dat jij het niet kunt weerleggen ligt aan jou. Niet gaan doen alsof je boven een aantal reacties staat, je hebt er gewoon niks tegen in te brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2020 15:27 
 
Hardtraxx Veteran

Ag wat een geseik gwn stervormig raggen in de 8e piepkick van de 4e anticlimax ja tog!!!!!

OT: Vind t anthem ook niks maar wees eerlijk. Hoe belangrijk is een anthem (vooral tegenwoordig) nog. Het verandert echt niks aan de ervaring die je tijdens de sets/het event hebt. Fuck themanummers uberhaupt. De tijd van legendarische anthems die tekenend zijn voor een generatie muziek is sowieso voorbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2020 19:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



Hier poepies, kunnen jullie genieten van een heerlijke melodie. Wat een plaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2020 19:14 
 
Hardtraxx Veteran

Dat klinkt dan wel weer prima :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2020 19:18 
 
Hardtraxx Crew

Melo :loving: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2020 10:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mwa melodie doet hem ook niet echt voor mij! Leuke plaat om eens op te zetten maar voor mij niet meer en niet minder! Als anthem al helemaal niet geslaagd tho :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2020 14:56 
 
Hardtraxx Veteran

Begint bij nader inzien wel n beetje te groeien bij mij deze. Maar alsnog had er een stuk meer ingezeten imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2020 20:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

6 maart op Spotify. Benieuwd naar de hele versie.
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle