Active topics in Hardcore

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 5 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 5 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
Hardtraxx Veteran
17570 posts member since 2010
last seen 9 hours ago
Download Unlocked | Yellow | Defqon.1 2024:

View on YouTube
Hardtraxx Veteran
last seen 9 hours ago
De wonderboy heeft ons geblessed met zijn videoset van Defqon.

Saillant detail: de allereerste Yellow videoset die ooit is gepost is gemaakt door een hardtraxxer. Wat een kippenvelmomentje voor ons morsdooie forum.
Hardtraxx Addict
1386 posts member since 2022
last seen 7 minutes ago
lekker openingstooltje :bomb:

Zal morgen wel ff luisteren
I
Hardtraxxer
77 posts member since 2024
last seen 19 days ago
Vet!! Draaiskills en mooi dat het goed los gaat
Hardtraxx Veteran
last seen 9 hours ago
INVADE wrote:Vet!! Draaiskills en mooi dat het goed los gaat
Ja zonder dollen wel echt heel gruwelijk wat hij hier op zo'n podium voor mixwerk uit z'n vingertjes krijgt. Kan daar wel echt van genieten.
Hardtraxx Elite
2632 posts member since 2016
last seen 24 days ago
Gaat aan op de eerstvolgende after! :cool:
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 15 days ago
Geen set van DQ al zo vaak aan gehad als deze, tof nu ook met beeld :thumbsup:

Vrienden hebben het nog steeds over de El Sonidito edit
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 10 hours ago
Rickzel wrote: Saillant detail: de allereerste Yellow videoset die ooit is gepost is gemaakt door een hardtraxxer. Wat een kippenvelmomentje voor ons morsdooie forum.
Sefa 2017?
Hardtraxx Addict
1386 posts member since 2022
last seen 7 minutes ago
heerlijk setje, wat een drive door dat mix-werk!
Verbaast me dan ook weer waarom er zoveel dj's populair zijn die werkelijk waar track na track afspelen.
Dit is toch veel vetter?
Hardtraxx Veteran
last seen 9 hours ago

Re:

Delt-A wrote:
Rickzel wrote: Saillant detail: de allereerste Yellow videoset die ooit is gepost is gemaakt door een hardtraxxer. Wat een kippenvelmomentje voor ons morsdooie forum.
Sefa 2017?
Oja goeie, al staat die op Sefa's eigen youtube kanaal.
Hardtraxx Veteran
4424 posts member since 2023
last seen 2 hours ago
billieb15 wrote:heerlijk setje, wat een drive door dat mix-werk!
Verbaast me dan ook weer waarom er zoveel dj's populair zijn die werkelijk waar track na track afspelen.
Dit is toch veel vetter?
Omdat mensen over het algemeen de tracks van een act interessanter vinden dan zijn of haar draaiskills. Niks onlogisch aan, behalve misschien voor een paar boomers op een dood forum. De meeste acts in deze scene die echt goed kunnen draaien, brengen qua muziek weinig interessants (meer) uit op een paar namen na imo.

Ik ben zelf in ieder geval eerder fan van iemand waarvan ik helemaal gek ben op z’n muziek, die z’n platen simpel aan elkaar mixt, dan iemand die supergoed kan draaien maar voor mij oninteressante muziek draait. Waarom dan niet een act die allebei doet, denk je dan? Die zijn er nauwelijks in mijn smaak. Op mss Rooler na. Grootste deel van de skilled dj’s die er nog over zijn zijn early of classic namen. Beetje lastig dan als je juist wel fan bent van de nieuwe generatie hardstyle/core. Die juist alles zo basic mogelijk aan elkaar mixen. Omdat 90% op een feest het niet boeit. :P

Dikke set trouwens dit wel, inderdaad.
Hardtraxx Veteran
last seen 9 hours ago
Ja das wel weer een flinke verzameling open deuren Emre, tuurlijk is een artiest die goeie platen maakt boeiender dan een goeie dj die 30 kut platen aan elkaar mixt. :lol:

Maar een leuke artiest die ook nog eens leuk kan draaien maakt het wel helemaal af wmbt. Ben ook meer fan van Rooler geworden daardoor terwijl ik z'n releases niet persé mindblowing vind.
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 10 hours ago
En ik betwijfel of 90% het niet door heeft, als je lekker vlot door mixt draagt het bijvoorbeeld al bij: goed voor de korte aandachtsspanne. En als je 2 platen een nieuwe dimensie kan geven door middel van.een vette overgang, dat hoort toch ook wel meer dan 10% van de bezoekers gebeuren lijkt me.
Hardtraxx Veteran
last seen 2 hours ago
Rickzel wrote:Ja das wel weer een flinke verzameling open deuren Emre, tuurlijk is een artiest die goeie platen maakt boeiender dan een goeie dj die 30 kut platen aan elkaar mixt. :lol:

Maar een leuke artiest die ook nog eens leuk kan draaien maakt het wel helemaal af wmbt.
Ben ook meer fan van Rooler geworden daardoor terwijl ik z'n releases niet persé mindblowing vind.
Ja maar dat bedoel ik dus boss, dat zijn er dus veel te weinig voor mij. Op idd Rooler na, die ik net als jij meer ben gaan bewonderen om z’n mixwerk dan om de muziek die hij tegenwoordig maakt.

In de (xtra) raw / uptempo is er gewoon nauwelijks interessant mixwerk. Vandaar m’n reactie op billie, hij vraagt waarom andere dj’s populairder zijn dan Unlocked (die juist wel interessant draait); als je fan bent van de huidige uptempo, of raw, maar ook goed mixwerk wil, heb je gewoon niet zoveel om uit te kiezen. Dus, wat blijft er over waar mensen fan van zijn; de tracks zelf.

@Delt-A 90% is mss overdreven ja. Ik denk dat zolang je goed beatmatcht en niet introkicks scheef over elkaar hebt lopen en je overgang niet als een trainwreck klinkt wel 75% op een feest tevreden hebt. Sowieso denk ik niet dat je tegenwoordig uberhaupt moet ‘kunnen’ draaien (hebben hier uberhaupt ooit kwaliteitseisen aan vast gezeten als iemand ergens geboekt staat?) als populaire artiest want het is gewoon een laat je tracks horen showcase ipv echte DJ-set op de grote feesten.
Last edited by Zaagkick on 15 Aug 2024 14:11, edited 1 time in total.
I
Hardtraxxer
last seen 19 days ago
Nou, in uptempo mixen Spitnoise en Barber toch wel erg goed hoor. Zieke drive, hoog tempo, teases, kickswitches. Dat is veel interessanter om te luisteren dan een raw set als het om mixwerk gaat.

In mainstream hardcore moet je wel echt creatief mixen, met hoe die platen geproduceerd worden. Je hoort daar geregeld hele leipe overgangen en je ziet heel soms ook nog wel eens iemand goed de mist in gaan waaronder ikzelf :lol:
Hardtraxx Veteran
last seen 2 hours ago
Ja goed, Barber geef ik je mee, Spitnoise z’n muziek zelf vind ik een beetje mid dus sta niet vaak bij z’n sets. Alsnog, het is niet veel qua aanbod. Mja, hoe moet je ook creatief mixen met die piepjes, kraakjes en zaagjes in uptempo met nog geen 20sec mixintro’s.
Last edited by Zaagkick on 15 Aug 2024 14:12, edited 1 time in total.
I
Hardtraxxer
last seen 19 days ago
Zaagkick wrote:Ja goed, Barber geef ik je mee, Spitnoise z’n muziek zelf vind ik een beetje mid dus sta niet vaak bij z’n sets. Alsnog, het is niet veel qua aanbod.
Hoe vind jij het dan om bij andere artiesten staan die gewoon echt stop play mixen? Ik word er in ieder geval helemaal naar van, zeker als het telkens stilvalt
Hardtraxx Veteran
last seen 2 hours ago
INVADE wrote:
Zaagkick wrote:Ja goed, Barber geef ik je mee, Spitnoise z’n muziek zelf vind ik een beetje mid dus sta niet vaak bij z’n sets. Alsnog, het is niet veel qua aanbod.
Hoe vind jij het dan om bij andere artiesten staan die gewoon echt stop play mixen? Ik word er in ieder geval helemaal naar van, zeker als het telkens stilvalt
Nouja ik vind de muziek gewoon heel dik, als ik kon kiezen zou ik ook willen dat er meer aandacht naar het dj vak zelf zou gaan ja. Alleen is dat steeds minder belangrijk geworden door de jaren heen helaasch.
Hardtraxx Veteran
9476 posts member since 2011
last seen Jan 2026
Bedankt vrienden van het forum!
Hardtraxx Veteran
last seen 2 hours ago
Fuzzylogic wrote:Bedankt vrienden van het forum!
Echt een verademing deze set. Lekker doorgemixt, geen fakedrops, beetje early invloeden hier en daar. Kunnen veel uptempo dj’s een voorbeeld aan nemen :worship:
Hardtraxxer
109 posts member since 2022
last seen Sep 2025
Wij zijn driftig aantekeningen aan het nemen inderdaad.
Hardtraxxer
975 posts member since 2023

Re:

Erg dik! De set ook prima :)
Delt-A wrote:En ik betwijfel of 90% het niet door heeft, als je lekker vlot door mixt draagt het bijvoorbeeld al bij: goed voor de korte aandachtsspanne. En als je 2 platen een nieuwe dimensie kan geven door middel van.een vette overgang, dat hoort toch ook wel meer dan 10% van de bezoekers gebeuren lijkt me.
Ja bewust een overgang doorhebben betwijfel ik maar idd de energie die mixwerk van ons tommeke met zich meebrengt heeft natuurlijk veel invloed op de beleving.