Van de nog niet gehoorde tracks:
Highest Ace: Totaal geen verwachtingen voor gehad vanwege het laatste werk van EA, maar hij valt me nog wel mee. Geen topper (vooral door de slappe kicks), maar luistert wel lekker weg.
Fearless: Beter dan Highest Ace, best wel een leuk plaatje dit eigenlijk. Maar waar zijn de Tha Playah invloeden...
Sacred Fire: Nog een "wel leuk" plaatje, kicks zijn wederom aan de slappe kant maar niet storend deze keer.
Your Smile: Hele, hele standaard "remix" dit...het is dit het origineel een lekker feestplaatje is, anders ging dit helemaal nergens over
Fightwar: Perfecte afsluiter van dit album...beste track voor zover ik kan oordelen, maar het is nog steeds niet...zoals het hoort te zijn.
Oordeel: er zijn eigenlijk maar 2 woorden die blijven hangen na het luisteren van de previews, namelijk : "wel" en "leuk". Weinig bijzonders helaas, maar het luistert "wel leuk" weg. Zal het vast goed gaan doen bij het grote publiek, maar ja...En het gaat me er helemaal niet om The Viper af te kraken of iets dergelijks, want het is allemaal niet slecht...maar ook niet bijzonder.
Sterker nog...vind hem minder dan het Endymion album. Die had tenminste nog de Art remix, en sterke platen als Face II Face, Judgment Day en de Anger remix. Alleen had die wel weer het gruwel van een DWAG remix...echt gruwels heeft dit album niet.