Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 13:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Special Krew Feat. Arjon Oostrom - Tomos)

Label: Berk Music
WEB release: 14/08/2020
Tracks:
Special Krew Feat. Arjon Oostrom - Tomos

Samples:


Bron: Ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 13:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mijn eerste track op Berk Music :).

Enjoy :P

Btw, Tomosjes zijn rete populair geworden in Brabant vanwege de corona crisis, daarom hebben wij daar een track over gemaakt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 14:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, tof. Ik hou wel van dat stijltje van jullie.
Ik kan alleen de vocals niet heel goed verstaan maar dat ligt misschien aan mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 14:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En Arjan Oostrom is sowieso een held. Optreden op Intents zaterdag 2019 was écht dik. (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2020 17:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan de vocals ook niet goed verstaan.
Klinkt verder wel goed ook al is het niet mijn smaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 21:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sfeer is denk ik heel leuk op een feestje, vocals komen alleen niet lekker uit de verf helaas. Afmixdingetje denk ik :D

Gefeliciteerd overigens :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2020 21:34 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Uit het WJD topic:
The Venator schreef:
Nou heel eerlijk, na 3x luisteren had ik pas alles verstaan, terwijl ik zelf eigenlijk ieder dialect/accent kan verstaan (behalve Zuid-Limburgs, gezondheid). Misschien de synth die de vocalen meespeelt iets zachter zetten, want dit is wat mij betreft wel iets te rommelig zo.


Zoals hierboven al genoemd wordt, afmix is nog wel een dingetje, verder zal dit vast prima scoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2020 09:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ben zelf ook niet tevreden met hoe de mixdown na de master uit de verf is gekomen, maar er was geen tijd meer voor revisie (master is sws opeens heel dof geworden wat wel verschil uitmaakt voor de vocal).

Heb de vocalen nog apart aangeleverd maar deze mastering engineer vond het niet zijn afdeling daar nog mee te helpen.

Dat is best vervelend, vooral als je net begint, geen goede referentie hebt (matige studio op het moment en je wordt doof voor je eigen platen) en het goed wilt doen. Bij een andere mastering service waar we in het verleden hebben aangeklopt geven ze je eerst zo goed mogelijk feedback op de mixdown voordat ze het gaan masteren, dat had zoiets waarschijnlijk voorkomen...

Maar goed, hebben zo een stuk of 5 platen klaarliggen voor de rest van het jaar, deze zien wij meer als een promotie stunt inhakende op de Tomos hype :).

inspiratie komt overigens deels hier vandaan, ook qua mixdown, als je het kan verstaan; klasse

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2020 13:25 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Als ras echte Fries kan ik dat natuurlijk wel verstaan (en waarderen!). Hier is de afmix goed.

Mark With A Tarrel schreef:
Ben zelf ook niet tevreden met hoe de mixdown na de master uit de verf is gekomen, maar er was geen tijd meer voor revisie (master is sws opeens heel dof geworden wat wel verschil uitmaakt voor de vocal).

Je weet dat in het algemeen een master de mixdown niet verbetert? Het is niet dat het minder kan worden, alleen maar beter. Het feit blijft dat de melodie te hard staat tov de vocal, master of geen master.
Mark With A Tarrel schreef:
Heb de vocalen nog apart aangeleverd maar deze mastering engineer vond het niet zijn afdeling daar nog mee te helpen.

Dit lijkt mij ook helemaal niet de insteek, of wel? Een mastering engineer verwacht gewoon dat je een degelijke mixdown aanlevert. Hij gaat niet ook nog je mixdown doen (mits dat natuurlijk in de offerte/afspraak aangegeven is).
Mark With A Tarrel schreef:
Dat is best vervelend, vooral als je net begint, geen goede referentie hebt (matige studio op het moment en je wordt doof voor je eigen platen)

Die eerste is gewoon een slecht excuus, dat tweede snap ik inderdaad, en helemaal als er tijdsdruk (release programma oid) achter zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2020 14:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Je weet dat in het algemeen een master de mixdown niet verbetert? Het is niet dat het minder kan worden, alleen maar beter. Het feit blijft dat de melodie te hard staat tov de vocal, master of geen master.


Ik heb er best wel wat verstand van. Ik krijg van tijd tot tijd juist hele chille feedback mbt hoe goed mijn mixdowns klinken (wel betreffende hardstyle platen). Ben ook zo iemand die in z'n vrij tijd al te graag White Sea Studio's videos etc op zet.

Toegegeven, ik weet dat de mixdown (en ook sound design) wel een stuk beter kan, maar net voor ie naar de master moest had ik door de zomerse temperaturen en een vakantie echt heel erg weinig zin om er nog eens goed voor te zitten. Mede ook doordat sinds de laatste Windows update mijn projecten piepen en kraken door een driver issue wat ik maar niet opgelost krijg. Mijn compagnon had ook wel een 'niets meer aan doen, gewoon releasen' attitude dus daar heb ik me ook makkelijk bij neergelegd :P.

Maar de mastering engineer heeft hem zoals ik het hoor (en in mijn analyzer zie) wel degelijk flink in het hoog gedempt, terwijl imo juist veel expressie (claps, high hats, vocal) daar vandaan kwam (zoals je hoort in platen van bijv Beatcrooks).

The Venator schreef:
Dit lijkt mij ook helemaal niet de insteek, of wel? Een mastering engineer verwacht gewoon dat je een degelijke mixdown aanlevert. Hij gaat niet ook nog je mixdown doen (mits dat natuurlijk in de offerte/afspraak aangegeven is).


Stems mastering kan vaak gewoon als je dat wilt. Verder ligt het aan de mastering engineer. Sommigen denken graag mee. Andere boeit het niet.

The Venator schreef:
Die eerste is gewoon een slecht excuus, dat tweede snap ik inderdaad, en helemaal als er tijdsdruk (release programma oid) achter zit.


Is het een slecht excuus dat ik een goed begin wil hebben? :P

Als producer vind ik dit soort akkefietjes door de tijdsdruk natuurlijk wel erg jammer (ook al valt 90% van de luisteraars het niet eens op), maar de plaat gaat momenteel wel lekker los. Al flink wat plays op streaming platforms voor het bereik wat wij hebben en hij wordt wild gedeeld door allerlei Tomos fan platforms en feest / carnavals muziek platforms (want er komt toch bijna geen feestmuziek hedendaags uit).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2020 19:14 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Ik heb er best wel wat verstand van. Ik krijg van tijd tot tijd juist hele chille feedback mbt hoe goed mijn mixdowns klinken (wel betreffende hardstyle platen). Ben ook zo iemand die in z'n vrij tijd al te graag White Sea Studio's videos etc op zet.

Je voelt je toch zeker niet aangevallen? Want dat is niet mijn intentie. Zelf durf ik ook wel te zeggen dat ik er genoeg kaas van gegeten heb hoor(!)

Mark With A Tarrel schreef:
Maar de mastering engineer heeft hem zoals ik het hoor (en in mijn analyzer zie) wel degelijk flink in het hoog gedempt, terwijl imo juist veel expressie (claps, high hats, vocal) daar vandaan kwam (zoals je hoort in platen van bijv Beatcrooks).

Ik vind dat het in de climax wel wat scherper mocht, maar de plucks in het begin vind ik dan weer te scherp, wat de climax eigenlijk alleen maar doffer doet klinken voor het gevoel.

Mark With A Tarrel schreef:
Stems mastering kan vaak gewoon als je dat wilt. Verder ligt het aan de mastering engineer. Sommigen denken graag mee. Andere boeit het niet.

Wilde je dat? Het kan best zijn dat sommigen het niet boeit hoor, maar dat lijkt me niet acceptabel. Ik snap wel dat er dan ook geen tijd meer was voor een remaster.

Mark With A Tarrel schreef:
Is het een slecht excuus dat ik een goed begin wil hebben? :P

Als het goed is gebruik je referentie-materiaal voor je mixdowns en dynamiek. Hierdoor zou je wel een aardig beeld moeten krijgen van hoe je eigen setup klinkt.

Ik wil nog wel positief eindigen met het feit dat los van de kritiek hierboven het toch wel goed in elkaar steekt, en de afmix van de percussie is niks mis mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2020 20:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Je voelt je toch zeker niet aangevallen? Want dat is niet mijn intentie. Zelf durf ik ook wel te zeggen dat ik er genoeg kaas van gegeten heb hoor(!)


Haha nee, wilde gewoon informeren.

The Venator schreef:
Ik vind dat het in de climax wel wat scherper mocht, maar de plucks in het begin vind ik dan weer te scherp, wat de climax eigenlijk alleen maar doffer doet klinken voor het gevoel.


Ik probeer er niet meer naar te luisteren want ik wordt er alleen maar chagrijnig van :P.

The Venator schreef:
Wilde je dat? Het kan best zijn dat sommigen het niet boeit hoor, maar dat lijkt me niet acceptabel. Ik snap wel dat er dan ook geen tijd meer was voor een remaster.


Ja wilde graag stem mastering omdat ik eigenlijk nog nooit ruwe vocals uit een studio opname heb afgemixt en daar wat onzeker over was. Maar dat 'zat niet in dit pakket' oid. Vermoedelijk omdat ze een keer in de zoveel tijd een pakketje tracks afgooien bij de mastering engineer die in één rits gemasterd worden en daar prijsafspraken over zijn gemaakt (Berk released iets van 2/3 platen per week).

The Venator schreef:
Als het goed is gebruik je referentie-materiaal voor je mixdowns en dynamiek. Hierdoor zou je wel een aardig beeld moeten krijgen van hoe je eigen setup klinkt.


Ja maar zit met m'n setup nu tijdelijk ff bij m'n ouders in de speelkamer en op mijn headset vind ik dat stiekem nog best lastig omdat mijn oren zo snel biased worden als het geluid van zo dichtbij komt.

The Venator schreef:
Ik wil nog wel positief eindigen met het feit dat los van de kritiek hierboven het toch wel goed in elkaar steekt, en de afmix van de percussie is niks mis mee.


Thanks, ook al #9 gehaald in de iTunes top 100 vandaag :lol:


Volgende plaat ligt al klaar. Wel (bijna) tevreden met die afmix, daar mag je helemaal los op gaan imo :P
Forumoverzicht » Releases » Hardcore