Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2018 19:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sefa & Dr. Peacock - World Of The Dream EP (FWW005)

Label: Frenchcore Worldwide Recordings
WEB release: 03/07/2018

Tracks:
01. World Of The Dream
02. The Universe
03. he Human Mind
04. Pain is Everywhere

Samples:




Bron: YT
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2018 19:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

World Of The Dream, wauw :loving: :worship: Wat een mooie plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2018 19:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben helemaal weg van The Universe.
The Human Mind is ook wel dik. Lekkere overkill aan bass :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2018 22:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sampled of niet, The Universe is wel heel vet zeg :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2018 10:33 
 
Hardtraxx Veteran

Svbtwee schreef:
World Of The Dream, wauw :loving: :worship: Wat een mooie plaat.


Is dit niet gewoon Zimmersion (of Hans Zimmer - Time)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2018 11:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Svbtwee schreef:
World Of The Dream, wauw :loving: :worship: Wat een mooie plaat.


Is dit niet gewoon Zimmersion (of Hans Zimmer - Time)?

Ja dat klopt! Opbouw melodie doet me ook zwaar aan Zimmersion denken :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2018 13:51 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Je weet wie dit gemaakt hebben, dan kun je wel verwachten dat ze het daarvan hebben gepakt/gejat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2018 13:58 
 
Hardtraxx Veteran

Intervention schreef:
ErikZ schreef:
Svbtwee schreef:
World Of The Dream, wauw :loving: :worship: Wat een mooie plaat.


Is dit niet gewoon Zimmersion (of Hans Zimmer - Time)?

Ja dat klopt! Opbouw melodie doet me ook zwaar aan Zimmersion denken :(


Mis wel alleen echt die tududu voor de climax
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2018 01:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance wat loop je nou de hele tijd te janken? xd Echt bij elke post over dr. Peacock en Sefa zie ik jou weer moeilijk doen over het feit dat de melodie weer ergens vandaan komt. Dat is juist hun signature sound. Daarbij komt, er zijn zat artiesten die hun melodieen uit bestaande muziek halen. Bijna heel het Project One album bestaat uit platen geinspireerd door andere muziek. Daar hoor je dan weer niemand over klagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2018 08:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2018 11:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

TSFH schreef:
Broken Balance wat loop je nou de hele tijd te janken? xd Echt bij elke post over dr. Peacock en Sefa zie ik jou weer moeilijk doen over het feit dat de melodie weer ergens vandaan komt. Dat is juist hun signature sound. Daarbij komt, er zijn zat artiesten die hun melodieen uit bestaande muziek halen. Bijna heel het Project One album bestaat uit platen geinspireerd door andere muziek. Daar hoor je dan weer niemand over klagen.


Dus je signature sound is andermans muziek, goed hoor. Want zelfs Scooter valt soms minder op qua muziek overnemen van anderen, en daar is (zeker na het euvel met The Pitcher) ook een vlaag van commentaar over gekomen.

En er zit een verschil tussen de melodie komt ergens vandaan en er is een eigen twist aan gegeven en copy paste, plak kick er onder.

Kan imo niet genoeg commentaar tegen zijn, zou toch zonde zijn als dat de volgende trend in hardcore wordt, uptempo is al erg genoeg. Dat doet onder voor de echt goede producers in de scene, die noodgedwongen met die trend mee gaan om relevant te blijven. Want er zijn zat hardcore artiesten hierdoor de vergetelheid ingezakt.

Dat mensen het vet vinden moeten zij zelf weten, daar heb ik absoluut geen probleem mee.

En over het P1 album waren genoeg comments, maar daar is niet alles letterlijk gekopieerd (delen wel).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2018 13:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap gewoon niet wat nou het probleem is dat zij een eigen draai geven aan klassieke nummers. Origineel is het misschien niet, maar je hoeft het niet bij elk topic nog een keer te verklaren waarom je het niet vet vindt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2018 14:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

TSFH schreef:
Ik snap gewoon niet wat nou het probleem is dat zij een eigen draai geven aan klassieke nummers. Origineel is het misschien niet, maar je hoeft het niet bij elk topic nog een keer te verklaren waarom je het niet vet vindt.


Jij snapt het niet, dus niemand moet het snappen? Ik leg je hierboven uit wat voor probleem ik er mee heb, maar omdat jij het niet snapt moet het maar weg.

Ik geef het een eerlijke luisterbeurt, Sefa kan wel zelf live piano e.d. er bij doen dus het is vast mogelijk dat hij
muzikaal genoeg is om ook eens een dikke plaat uit zichzelf maakt zonder van iets te zijn.

Maar goed, net als sommige mensen bij elk topic het nodig vinden om iemand onvoorwaardelijk de hemel in te prijzen, kan het andersom ook ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2018 14:52 
 
Hardtraxx Veteran

TSFH schreef:
Ik snap gewoon niet wat nou het probleem is dat zij een eigen draai geven aan klassieke nummers. Origineel is het misschien niet, maar je hoeft het niet bij elk topic nog een keer te verklaren waarom je het niet vet vindt.


Zolang het onderbouwt is, en dat is het, is er niks mis met commentaar leveren.

Ben het zelf volledig met BB eens! Deze platen zijn de Year of Summer van de HC
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2018 18:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap wel wat je probleem is maar ik snap niet hoe jij je daar zo druk om kan maken. Ik denk dat elke mogool wel weet dat ze hun melodieën ergens vandaan halen (het zijn ook vaak vrij bekende melodieen). Iedereen weet ook dat hun producties zo in elkaar zitten. Bij nieuwe platen kan je op voorhand al wel raden dat dat hetzelfde zou zijn. Veel mensen vinden het ook vet dat die bekende nummers in een bepaald jasje worden gestoken. Jij hoeft het niet vet vinden, maar om bij elke plaat te zeggen dat het weer gejat is enzo, dan vertel je gewoon iets wat iedereen toch al weet.

Enige waar ik nog wel in kan komen is je reden over de hardcore scene en eventuele nieuwe trend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2018 18:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het houdt me in het dagelijkse leven echt niet bezig hoor :lol:
Ik heb geen actieve hardstylboy campagne of zo, ik hou het mooi hier op HT en zie per nummer wel wat ik er neer zet en of ik er wat neer zet, zoals bij al het andere.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2018 09:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kermis muziek
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2018 15:25 
 
Hardtraxxer

Ach, hoe vaak een melodie wel niet uit een andere muzieksoort wordt overgenomen.. Vind je World of Madness dan ook kut?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2018 18:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Deze platen zijn de Year of Summer van de HC
Forumoverzicht » Releases » Hardcore