Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2011 12:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Roughsketch - Distorted Children (NBCD005)

Label: Notebook Records
CD release: 26/08/2011

01.. RoughSketch – Distorted Introduction
02.. RoughSketch feat.minami(Gt) & DD”ナカタ”Metal – Distorted Children
03.. RoughSketch – Grimm (vocals by あいかぴん)
04.. RoughSketch – Pride or Money (Nitrogenetics rmx)
05.. RoughSketch – Funky Neet
06.. RoughSketch – Holynight With Dutchwife (ARM Remix)
07.. RoughSketch vs Noizenecio – Distorted Media
08.. RoughSketch – No Colors
09.. teranoid vs RoughSketch – Neodelic
10.. RoughSketch feat.DD”ナカタ”Metal – Light Years Ahead
11.. Roughsketch – The Super Coke (The Speed Freak Discoshit-Remix)
12.. RoughSketch feat.楽天斎 – Brand New Starter
13.. RoughSketch vs DJ Myosuke – Zombie Voter
14.. RoughSketch feat.DD”ナカタ”Metal – VOICE OF TRUTH (vocals by あいかぴん)

Samples:
Distorted Children:


Grimm:


Pride of Money (Nitrogenetics Remix)


No Colors:


Bron: Notebook Records website
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2011 19:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

あいかぴんかぴん楽天ぴん!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2011 23:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vet, ben benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2011 10:59 
 
Hardtraxxer

tomac schreef:
あいかぴんかぴん楽天ぴん!!!!

楽ナカタ天斎 :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 18:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Komt eraan, Distorted Children is fucking lekker!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 18:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 18:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker














een paar zieke nummers op dat roughsketch album! lekkerrt
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 19:15 
 

zitten echt hele zieke tracks tussen maar ook een aantal wat me totaal niet kan bekoren! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 20:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

nooit echt van roughsketch gehoord maar morgen toch ff luisteren, ben benieuwd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 21:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
nooit echt van roughsketch gehoord maar morgen toch ff luisteren, ben benieuwd

Japanse DJ, gaat al lang mee maar is voor mij eigenlijk pas opgevallen met zijn vorige album (Muscari). Beste track van hem vind ik No Colors, hoewel de Hellsystem remix van Asphalt & Flower ook een belachelijk dikke track is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2011 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

oke, ben nu redelijk druk maar als ik tijd heb ga ik er toch ff aandacht aan besteden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2011 20:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Draidy schreef:
nooit echt van roughsketch gehoord maar morgen toch ff luisteren, ben benieuwd

Japanse DJ, gaat al lang mee maar is voor mij eigenlijk pas opgevallen met zijn vorige album (Muscari). Beste track van hem vind ik No Colors, hoewel de Hellsystem remix van Asphalt & Flower ook een belachelijk dikke track is.

Vergeet Samurai Terrorist niet :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2011 21:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Steffnov schreef:
Draidy schreef:
nooit echt van roughsketch gehoord maar morgen toch ff luisteren, ben benieuwd

Japanse DJ, gaat al lang mee maar is voor mij eigenlijk pas opgevallen met zijn vorige album (Muscari). Beste track van hem vind ik No Colors, hoewel de Hellsystem remix van Asphalt & Flower ook een belachelijk dikke track is.

Vergeet Samurai Terrorist niet :drool:

En mask! :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 12:10 
 
Hardtraxx Newbie

Ken al RoughSketch al sinds 2006, en ik hoor in de loop van jaren stevige verbeteringen.

Toen Muscari uit kwam, vond ik dat zijn beste album, maar Distorted Children komt erg dichtbij om zelfs Muscari te toppen. Sommige nummers hiervan had ik al eerder gekregen van zowel hemzelf of van andere japanse hardcore cd's.
Sterker nog, Light Years Ahead heeft is ook speciaal voor mij gemaakt voor mijn Deshima Sounds dance party afgelopen mei. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 12:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Neodash Zerox schreef:
Ken al RoughSketch al sinds 2006, en ik hoor in de loop van jaren stevige verbeteringen.

Toen Muscari uit kwam, vond ik dat zijn beste album, maar Distorted Children komt erg dichtbij om zelfs Muscari te toppen. Sommige nummers hiervan had ik al eerder gekregen van zowel hemzelf of van andere japanse hardcore cd's.
Sterker nog, Light Years Ahead heeft is ook speciaal voor mij gemaakt voor mijn Deshima Sounds dance party afgelopen mei. :)

Ik kan zien aan je taalgebruik dat je niet uit Nederland komt, ben je zelf Japans? Heb me altijd al afgevraagd hoe de HC scene daar eigenlijk zit, je hoort wel eens wat Jcore enzo, maar dat is toch heel wat anders. Zijn er ook westerse DJs die daar enige bekendheid hebben? Wie zijn in Japan het grootst?

I could do this in English if it's easier
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 13:42 
 
Hardtraxx Newbie

Steffnov schreef:
Neodash Zerox schreef:
Ken al RoughSketch al sinds 2006, en ik hoor in de loop van jaren stevige verbeteringen.

Toen Muscari uit kwam, vond ik dat zijn beste album, maar Distorted Children komt erg dichtbij om zelfs Muscari te toppen. Sommige nummers hiervan had ik al eerder gekregen van zowel hemzelf of van andere japanse hardcore cd's.
Sterker nog, Light Years Ahead heeft is ook speciaal voor mij gemaakt voor mijn Deshima Sounds dance party afgelopen mei. :)

Ik kan zien aan je taalgebruik dat je niet uit Nederland komt, ben je zelf Japans? Heb me altijd al afgevraagd hoe de HC scene daar eigenlijk zit, je hoort wel eens wat Jcore enzo, maar dat is toch heel wat anders. Zijn er ook westerse DJs die daar enige bekendheid hebben? Wie zijn in Japan het grootst?

I could do this in English if it's easier


Neuh, ik ben zelf wel woonachtig in Nederland, alleen ik heb een probleem met de nederlandse grammatica. Komt ervan als je hier niet ben geboren. :)

Zelf ben ik niet japans, maar ik heb er wel affiniteit mee al van jongs aan af.
De Hardcore scene is heel erg anders dan wat je hier gewend ben. Ik volg zelf de nederlandse hardcore scene sinds 1994 en ga naar feesten sinds 2000. In 2008 moest ik dus ook in Japan optreden tijdens een party, en de scene daar is echt extreem anders.
Japan is een land met regels waar mensen aan houden om zo een goede samenleving te volgen, dus echt goed losgaan kunnen ze niet omdat ze niet echt de tijd voor hebben. Maar als ze tijd hebben, gaan gaan ze ook echt goed los. Dus ook bij de japanse hardcore parties, iedereen gaat los en iedereen komt om te partyen. Ruzies zal je ook niet vinden, only 100% party people die letterlijk op alles dansen.

J-Core is alleen een verzamelnaam voor "Japanese Hardcore". Binnen deze J-Core scene heb je te maken met verschillende muziek stijlen dat kunnen varieeren van hardstyle tot speedcore. Dus op J-Core parties hoor je ook alles door elkaar heen. De ene doet Makina, de ander doet UK Hardcore (niet de Deathchant achtige muziek, maar eerder meer new style happy hardcore), de ander doet hardcore zoals wij kennen, dan komt er een live act, dan komt er weer iemand met Makina. House, Schranz, ze doen het allemaal. Ze zijn daar niet zoals hier in nederland die aan hokjes gedrag denken. Veel artiesten daar maken sowieso verschilldende stijlen onder éen artiesten naam.

Echt veel westerse DJ's hebben daar niet echt bekend heid. Tuurlijk kennen ze ook Neophyte en Angerfist, maar echt bekend zijn ze daar niet, dat is dan weer meer voor den mensen die er echt in zitten.
Qua westerse DJ's die op dit moment bekend zijn, kan ik alleen een paar opnoemen: DJ Plague, Hellsystem. Ook zijn er een hoop westerse artiesten die alleen binnen de wereldwijde J-Core scene die daar ook succes boeken zoals Shingo DJ, JAKAZiD, Tanuki, en zelfs ik heb laatst een cd release op een J-Core label met een mix cd.

De grootste namen in Japan zijn toch wel hun eigen mensen en niet eens de westerse (op JAKAZiD en Tanuki na, die brits is). Maar ik denk de grootste japanse namen zijn onder andere M-Project (Makina), DJ Sharpnel (anime styled hardcore, AKIRADEATH (digital Grindcore), m1dy (speedcore) DJ Shimamura (UK Hardcore), RoughSketch (Hardcore), zo kan ik een hele lijst geven. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 15:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Best interessant, ik ga M1dy even checken, heb gehoord dat japanse speedcore erg vet is.
en waar kom je dan wel vandaan als ik vragen mag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2011 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker


alle previews in 10 min
er zitten echt een paar lekkere knallers op dit album
bij 11 t/m 13 gaat het tempo omhoog naar Terror
en 14 (laatste nummer) is dan weer mainstream
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 08:09 
 
Hardtraxx Newbie

Draidy schreef:
Best interessant, ik ga M1dy even checken, heb gehoord dat japanse speedcore erg vet is.
en waar kom je dan wel vandaan als ik vragen mag?


Japanse speedcore is inderdaad vet, maar m1dy heeft echt een hele aparte speedcore. Ik gebruik vaak muziek van m1dy tijdens me sets. Je moet er uiteraard van houden omdat het heel anders klinkt dan wat je gewend ben.

Maar ik ben zelf van chinese/indische afkomst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 14:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke. heb je mischien ook een setje op je computer staan met wat wij hier verschillende stijlen vinden maar gewoon allemaal onder j-core valt?
zou het leuk vinden om dat ook een keertje te horen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 14:59 
 
Hardtraxx Newbie

Had meegedaan met de Ground Zero en kwam uit als finalist. Hier is een mixje met voor 90% japanse releases:
http://soundcloud.com/neodashzerox/dmb0 ... rox-ground

En zo nu en dan doe ik een live radio mix op hardcoreradio.nl op "This is Terror" (die ik overeens ook host en over had genomen van DJ Plague), en dan doe ik ook erg veel J-Core. Hier een live opname met 80-90% J-Core.
http://soundcloud.com/neodashzerox/dmb08-titlive

En zoals ik zei, J-Core is geen stijl, het is alleen een verzamelnaam voor verschillende muziek stijlen dat binnen de hardcore valt.

Oh, en nog even om terug te komen met de openstaande topic, deze cd heb ik nu in bestelling. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2011 21:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

oke, vet hoor! ga ze binnenkort even luisteren ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 18:18 
 
Hardtraxx Newbie

wel echt intressant buitenlandse hardcore scenes:P
Forumoverzicht » Releases » Hardcore