Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2012 21:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Release wordt voorlopig vertraagd vanwege de geboorte van Promo's zoontje! -.-

Mag er toch vanuit gaan dat hij hier rekening mee has kunnen houden :')

Of die moet een maand te vroeg zijn geboren
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2012 00:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
dawasiknie schreef:
Release wordt voorlopig vertraagd vanwege de geboorte van Promo's zoontje! -.-

Mag er toch vanuit gaan dat hij hier rekening mee has kunnen houden :')

Of die moet een maand te vroeg zijn geboren

Of gewoon een paar dagen te vroeg of te laat.
Zal wss heus niet meer dan een paar dagen vertraging oplopen :) Dit album is al op een behoorlijk krappe termijn afgemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2012 07:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Woensdag is die te koop in de TTM webshop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2012 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Promo.html
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Promo2.html

Alle nummers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uit!

Moet er trouwens niet iemand commentaar hebben op dat bijna alle vocals geript zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2012 23:06 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Veel beter dan Endymion die hun hele album laten volrappen/zingen met eigen vocalisten. Vind het sampelen van bestaande teksten vaak veel vetter in een nummer :)

Moet wel zeggen dat het nooit Promo's sterkste punt is geweest om vocals echt goed toe te passen in een track. In heel veel nummers komt het toch vrij random over. Het beste nummer van dit album vind ik dan toch het nummer waar de vocals verzorgt zijn door een zangeres (Open met Tha Playah)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2012 01:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind geripte vocals ook juist vet, maar ik kan me herinneren dat bepaalde personen daar nogal op tegen waren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2012 07:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Het beste nummer van dit album vind ik dan toch het nummer waar de vocals verzorgt zijn door een zangeres (Open met Tha Playah)


Echt een verschrikkelijk nummer. Winnaars zijn voor mij Unbreakable en Lying Through Your Teeth Remix. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2012 16:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heb nog een enkele preview beluisterd.

Ik laat me verassen woensdag :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2012 16:45 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Heb hem vandaag binnen gekregen. Erg vet album, helaas wel (zoals verwacht) een aantal nummers die ik niet echt uit de verf vind komen of die me net niet aanspreken. Morgen of overmorgen reviewtje :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2012 19:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

1. Promo – The corrupt will destruct (-)

2. Promo & Marc Acardipane feat. The Ultimate MC – Legends unite (8,5)
Heerlijk mainstream-plaatje op Promo's eigen manier :) Geen enkel element wat ook maar in de verste verte lijkt op de huidige standaard-hardcore. De melodie is niet heel erg bijzonder en ik vind het geschreeuw van TUMC ook niet echt fantastisch, maar overal een unieke en zeer vette plaat!

3. Promo feat. Minckz – True tones (8,5)
Een plaat die mij heel erg aanspreekt. Qua stijl en kicks ligt dit veel tussen de gewone mainstream en Promo's eigen stijl in, erg vet dat hij zo'n plaat maakt. Alles ligt mij heel erg. De synths zijn opzwepend, de kicks zijn lekker lomp en diep. Erg vet vooral hoeveel sfeer in deze plaat zit zonder gebruik van overdreven kazige elementen. Een van de hoogtepuntjes van het album.

4. Promo – Knock knock (6,5)
Hele simpele plaat waar in mijn ogen niet erg veel in zit. Vooral de eerste climax geeft mij een sterk gevoel dat dit een plaat is die nog ff snel gemaakt moest worden voor de deadline. Jammer. 2e deel zit gelukkig meer vaart en diepgang in, vooral als het melodieuze gedeelte afgelopen is.

5. Promo – Methamfetamine (7,5)
Één van de langzaamste platen die ik ooit heb gehoord, maar dit gaat weer een beetje terug naar de millenium-hardcore en de sfeer van platen als Up Yours en I Come Correct. Die ouderwetse synths maken me dan ook helemaal blij. Meeslepend nummer dat het vooral moet hebben van de dragende melodieën. Jammer dat dit soort langzame hardcore nooit gedraaid wordt omdat het publiek dit totaal niet meer kan plaatsen.

6. Promo & Tha Playah feat. Snowflake – Open (9,5)
Tha Playah maakt voor mij al 4 jaar achter elkaar de vetste plaat van het jaar. Eerst Walking The Line, Requiem Of The Fallen/Cold As Ice-remix, On The Edge en het kan denk ik haast niet anders dan dat dit de vetste van 2012 wordt. Alles in dit nummer raakt me gewoon van begin tot einde. Enige wat me iets minder aanspreekt is de 2e climax, die loopt een beetje met een sisser af na het geweldige euforische eerste deel. Vocals en break zijn precies voldoende, niet te overdreven cheesy. Hier zijn precies alle goede elemtenen van Tha Playah en Promo bij elkaar gekomen en alle ietwat storende elementen zijn eruit gehaald. Klasse!

7. Promo & Ominous – The answer (7)
Pas na 7 nummers zo'n typische mainstream-plaat is een hele prestatie, het geeft aan hoe gevarieerd dit album tot nu toe is. Mid-intro is heel vet en de kick is lekker krachtig. In de climaxen wordt de melodie echter te ver naar achter gedrukt, die is nauwelijks te horen. Jammer want de melodie en synths zijn erg mooi, maar ze zitten te ver op de achtergrond helaas. Jammer dat de plaat zo veel beter had kunnen zijn.

8. Promo – Rhythm flow (8)
Prachtige plaat met een ouderwetse feeling waar ik kippenvel van krijg. Helaas heb ik deze plaat nog nooit live gehoord, want hier geldt net als bij Methamfetamine dat het publiek dit gewoon niet meer kan plaatsen. Doodzonde.

9. Promo – So sick (6,5)
Heb dit nooit een geweldige plaat gevonden. De versie van Nosferatu en EA heeft me altijd meer aangesproken. Vind So Sick veel te leeg en simpel klinken.

10. Promo – My tone (7)
Flink ruig ragplaatje in Promo-stijl. Heeft echter niet echt iets bijzonders...

11. Promo – Light up the sky (5)
Eerste misser op het album. 'Jump' met een totaal niet overtuigende kick, nee dankjewel. Laat het bootleggen maar aan Angerfist en EA over ;)

12. Promo – Far beyond (6,5)
Insteek van het nummer is wel leuk, maar ik vind de kick iets te soft. Het middenstuk heeft iets happy-hardcore-achtigs, wel grappig. Je moet Promo wel nageven dat hij ongelofelijk veelzijdig is en niet alles hoeft in het 'echte' hardcore-straatje te passen.

13. Promo & Mortifer – Valentina (5)
Dit is mij te vrolijk, bovendien vind ik die synths door elkaar één groot zooitje. Spreekt me helaas totaal niet aan.

14. Promo – Unafraid (8,5)
Al een wat oudere plaat, nog steeds goud waard. Heerlijk hoe alles bij elkaar een duister maar tegelijkertijd euforisch gevoel heeft. Kicks gaan heerlijk diep en die mid-intro is echt geweldig, alsof er een onweer losbarst. Kunstwerkje!

Conclusie CD1: 7,5 - Op CD1 staan overduidelijk de iets vrolijkere, melodieuzere platen, en het zijn bijna allemaal hele sterke platen. Promo komt met True Tones bijna in elke uithoek van de melodieuze hardcore die je maar kan verzinnen, zonder daarbij zijn eigen stijltje kwijt te raken. Geweldig hoe hij dat voor elkaar krijgt. De keerzijde is dat er een aantal nummers op staan die me dan totaal niets doen, en een enkele plaat die onder zijn niveau zijn. Maar 10 keer liever dit dan een Angerfist album waar bijna 80% van de nummers hetzelfde zijn. Laat meer producers maar hiernaar luisteren en een voorbeeld nemen aan Promo :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 12:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen CD2 review?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 14:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

CD1

The Corrupt Will Destruct
Ookal is het een intro, toch even een note dat dit echt heel vet klinkt.

Legends Unite (Ft Marc Acardipane & The Ultimate MC) 8,5
Super lekkere kick, subtiel maar rolt ook heel lekker door. Melodie klinkt heel vet, heeft wat oldschool tintjes hier en daar zitten, kortom hele lekkere track.

True Tones (Feat Minckz) 8
Wederom een lekkere kick, alleen hij staat wat zacht naar mijn idee. Melodie klinkt weer lekker.
Alleen die kick die zo zacht staat stoort me wat. Voor de rest, prima plaat.

Knock Knock 7
De normale promo kick, niks mis mee dus, kort maar krachtig, zit zelfs wat meer distortion in nu.
In de stijl gemaakt van de normale promo mainstream nummers. De melodie is wel ok, doet me niet heel veel.
Dus over het algemeen een goeie plaat maar niks speciaals.

Methamfetamine 9
Het tempo begint al goed vind ik. Klinkt heel erg als een oud promo nummer met die kick in het intro. De synth en melodie zijn heerlijk. Over het algemeen echt een top nummer, lekker in de oude promo stijl met een lekkere melodie.

Open (Feat Tha Playah & Snowflake) 6,5
Intro is leuk, de break is wel eeeuwenlang, de melodie is lekker maar had liever gezien dat die volle synth ook bij de melodie was gedaan. Voor de rest vind ik hem niet heel speciaal.

The Answer (Feat Ominous) 9
Lekkere kick. En de melodie en climax zijn wederom heerlijk gedaan.
Ragt lekker door en het tempo is ook perfect. En het is een sidechain synth dus gelijk +1

Rhythm Flow 7
Kenden we al. Het is een typische promo track maar toch vind ik hem niet zo heel vet.
De melodie is wel vet maar de synth vind ik weer niet. Ik vind de kick niet zo goed bij deze snelheid passen.
Over het algemeen klinkt hij wel goed maar het zijn de kleine dingetjes.

So Sick 7,5
Kenden we ook al, de betere versie (Dan die van EA en Nossie) Lekker origneel gedaan met die vocals.
Lekkere melodie en een gewone promo kick. Goed plaatje.

My Tone 8
Heeft wat invloeden van D-Passion lijkt het wel, klinkt heel vet. Lekkere scherpe sounds en een goeie melodie.
Ook vet dat hij zn kicks iets afwisselt. Kick mocht naar mijn idee nog wel iets ruiger zo als in The Answer.

Light Up The Sky 6
Toen ik de titel zacht verwachte ik al een normale mainstream plaat. Maar dit is wel vet gedaan. De eerste melodie klinkt heel vet en euforisch totdat je na 2 sec erachterkomt dat hij van Jump van Van Halen komt. De melodie werkt heel goed maar het is gewoon al heel vaak gedaan. De kick vind ik wat kort en slap. Misschien als hij dat eerste melodietje gebruikte vond ik het wat beter maar ik vind dit wat makkelijk gedaan.

Far Beyond 7
Lekkere zweverige melodie, ben niet zo'n fan van de kick maar dat overtreft de melodie wel. De kick past ook enigzins wel erbij.

Valentina (Feat Mortifier) 6,5
Intro kick klinkt goed maar in de climax klinkt hij niet zo goed imo. De melodie bouwt heel vet op en in de climax word hij een beetje verworpen, wel jammer. Melodie klinkt in het 2e deel al mooier imo maar de kick vind ik niet echt passend.

Unafraid 8
kennen we al een tijdje, dus ben er heel kort over. Vette melodie, heel origineel gedaan, kick staat iets zacht heb ik het idee maar stoort niet.

CD2

Credit Cruch
Gewoon een intro maar het lijkt me te veel op dubstep, niks aan :p

Tester Of The Hard Shit 7,5
Lekkere kick. De vocal word wel wat irritant na een tijdje.
De synth & melo passen goed en klinken super lekker apart. Origneel gedaan weer dit.
Die 2e climax is vooral heerlijk, jammer dat de eerste ook niet zo is.

Eradicate 7
Lekkere kick. Synthesizers klinken als oud meagashira spul, heel vet.
Over het algemeen vet plaatje. Kick is niks speciaals, gewoon ok.

Like We Used To 6
Vette sounds e.d alleen op dit tempo vind ik hem eerlijk gezegd wat saai. Pas later word hij echt leuk.

Unbreakable 7
Lekker plaatje waar het vooral om de kicks draait, alleen vind ik de kicks niet echt geweldig op sommige stukken. wel pluspunten voor de stukjes met de choir.

Underground Philosophy 6,5
Ik vind het een beetje een apart nummer. Zou heel vet klinken als de kick een stuk harder was.
Ik hoor hem bijna niet over de screeches heen. Beetje jammer.

Analog (Feat D-Passion) 7
Een beetje saai en eentonig in het begin. Op het laatst komt er pas wat kracht in.
Die screeches dan klinken heel vet. De opbouw voor de kicks belooft.

Lights Out 8,5
In het begin staat de kick weer wat zacht tot op het laatst.
Crisis wat klinkt dat bloedgeil met die kick :love: Jammer dat dat niet door de hele track zit.
Maar opzich geeft dat ook wel weer een flinke buildup tot dat stuk, synthesizer en melo ook vet.

Lyin Through Your Teeth (N-Vitral Re-Bash Mix) 9,5
Het is N-Vitral dus wat verwacht je, een lekkere kick ja. En die komt er ook in. Die vocals werken ook heerlijk mee. Het is allemaal een beetje in de stijl van Welcome To The Killzone. En dat nummer is heerlijk dus deze dan heb je grote kans dat deze ook vet is, en ja wat een gruwelijk lekker nummer.

Gloryfucker (Feat D-Passion) 7,5
Klinkt allemaal meer naar D-Passion dan promo. De melodie is in ieder geval wel heerlijk.
De kick mocht van mij wel iets ruiger maar de melo maakt dat wel goed.

Conflict 8,5
Heerlijk kick en drive in dit nummer. Meer hoeft ook niet bij dit nummer.
Klinkt heerlijk apart.

Fuck Them Followers (Feat D-Passion) 7
Lekker tempo en drive. De kick lijkt alleen weer wat zacht te staan. Over het algemeen weer meer een D-Passion nummer.

100% Pure 7,5
Lekkere kicks en atmosfeer in dit nummer. Echt zo'n muur van geluid dat op je afkomt

Spineless 7,5
Lekkere kick maar niet echt een ruige afsluiter ofzo. Verveelt wat na een tijdje.
Als je D-Passion er voor had gezet had ik het ook geloofd, de manier van vocalen is het enige waar je promo terug in herkent. Screeches zijn wel lekker.

Totale oordeel : 7,5. + 0,3 = 7,8

Ik geef ten eerste de 0,3 erbij omdat het weer een compleet origineel album is. Veel verschillende sounds en niks dat op standaard mainstream lijkt, Promo blijft lekker bij zijn eigen stijl en houd het toch origineel.

Voor de rest is het een goed gevuld album met maar weinig oude nummers. Lekkere sounds en mooie melodieen.

Dan een paar minpuntjes en dat zijn de kicks, ik vind maar een paar echt ruige terug, de rest lijkt ook veel op elkaar en is een kick die promo ook veel gebruikt. En ze staan soms wat zacht onder de rest van de sounds heb ik het idee.

En ik mis een afsluiter of iets dergelijks ik vind de laatste nummers op beide cd's niet echt een ruige afsluiter of zo, terwijl promo die wel heel goed kan maken.

Uiteindelijk is het een top album dat ver boven het gemiddelde ligt, ik vond zijn vorige net iets beter eerlijk gezegd want die was nog wat gevarieerder. Maar deze staat zeker bovenaan voor de albums dit jaar.
Nu is het maar wachten tot zijn Rude Awakening album.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2012 15:21 
 
Hardtraxx Addict

True Tones
The Answer
My Tone
Unafraid
Eradicate
Underground Philosophy
Analog (ft. D-Passion)
Lyin Through Your Teeth (N-Vitrals Rebasher Mix)
Fuck Them Followers (D-Passion Remix)
Spineless

Dit zijn voor mij de echte toppers van het gehele album.
Geweldig album overall hoor, maar dit zijn de (vele) uitstekers!

:worship: :thumbsup: Top dus!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2012 19:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben benieuwd wanneer sommige tracks los te koop zullen zijn, ik wil er wel een aantal aanschaffen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2012 19:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kepro schreef:
Ik ben benieuwd wanneer sommige tracks los te koop zullen zijn, ik wil er wel een aantal aanschaffen.


Kan al een tijdje:

http://www.beatport.com/release/true-tones/914528
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2012 20:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
Kepro schreef:
Ik ben benieuwd wanneer sommige tracks los te koop zullen zijn, ik wil er wel een aantal aanschaffen.


Kan al een tijdje:

http://www.beatport.com/release/true-tones/914528


Faal van mij. Thnx :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2012 22:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ben het wel eens met die review boven mij. Echt een geweldig album.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2012 15:19 
 
Hardtraxx Newbie

Met dit album is helemaal niks mis ...

Sebas is een pioneer, en maakt al jaren dikke shit .. Album zit goed inmekaar. Absoluut een aanrader.

:thumbup:
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardcore