Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2021 16:52 

Hardtraxx Veteran

Zo dan. :worship:
Stuk voor stuk hele vette en unieke platen. Favorieten voor mij zijn Save Me, The Sky On Fire, Music (The Cosmonaut) en Helicoprion.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2021 17:00 

Hardtraxxer

Sky on fire :surrender: :surrender:

Wat maakt deze man toch unieke hardcore, fantastisch!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2021 17:14 

Hardtraxx Addict

Poh wat een album! Dit is het niveau waar al die andere hardcore producers naar zouden moeten streven. Sky On Fire, The Cosmonaut, Helicoprion en Priest Of The Void zijn wat mij betreft van de nog niet bekende platen de uitschieters.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2021 23:40 

Hardtraxxer

Meeste tracks hebben zwakke, lelijke kicks zo op het eerste gehoor maar dat was te verwachten voor iemand die zijn brood ermee moet verdienen. Zal het nog eens een keer beter beluisteren of de sfeer wel goed zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2021 09:14 

Hardtraxx Veteran

Vet album geworden dit :thumbsup: Favorieten:
1. The New World
2. Save Me
3. Music (The Cosmonaut)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2021 11:09 

Kraak... Piep...

Melanoisia schreef:
Meeste tracks hebben zwakke, lelijke kicks zo op het eerste gehoor maar dat was te verwachten voor iemand die zijn brood ermee moet verdienen.

:lol:

Wat een kortzichtige opmerking, maar dat was te verwachten van iemand die te lui is om zich in een vaccin te verdiepen of zich te laten testen bij ziekte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2021 20:25 

Hardtraxxer

De eerste keer dat ik het album luisterde vond ik het echt helemaal niks, maar nu ik er een keer goed voor ben gaan zitten denk ik er anders over. Wat een parels zitten ertussen, Save Me, Music, The Sky On Fire :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 22:29 

Kraak... Piep...

Eindelijk er goed voor gaan zitten en goed geluisterd.

Save Me 8
De sfeer in deze plaat is ongekend goed, die melodie geeft zo'n bak kippenvel mee. Had deze plaat iets dikkere kicks gehad en had Ophidian dat piano deel in de preview er bij gedaan, dan was dit een 10, makkelijk.

The Sky On Fire 9,5
Klassieke Ophidian plaat, meeslepende melodie en sfeer, dikke kicks en ziek goed spelen met de sounds. Dit is precies waarom hij en TOA imo ongenaakbaar zijn als het op harddance muziek aankomt. Er moet heel veel goeds gebeuren wil dit niet mijn TOTY zijn.

Subwoofer 8
Heel dik. Je hoort echt de Raziel stijl hier in terug. 2e kick is wat minder maar die eerste is echt mokerdik.

Electric Resonance 7,5
Dik anthem, was bij uitkomst al een toffe plaat.

Music (The Cosmonaut) 9
De atmosfeer in deze plaat, ongekend, bijna filmisch. Heel dik, goede kicks en wederom een klassieke Ophidian melodie. Super goede plaat.

Helicopron 8,5
Wat een sounddesign in deze plaat zeg, eveneens dikke kicks en een enorm goede drive. Krijg er echt die oude Enzyme records vibe bij.

Who You Are 8,5
De mid is enorm dik, de climax kicks mochten van mij wat meer punch bevatten maar de melodie en de rest van de plaat is echt ziek goed.

Redshift 9
Lekker acid plaatje dat vervolgens echt die snijdende synthesizer er in krijgt wat Ophidian zo goed kan, de evolutie door deze plaat naar weer die kippenvel trekkende synthesizers is echt absurd goed. Heel dik gedaan.

Priest Of The Void 8
Doet me wat denken aan die oude Hamunaptra stijl, wat dik dit. 2e climax doet me iets minder.

The New World 7,5
Tof plaatje met echt goede early invloeden. Je hoort heel echt die oude Ruffneck/artcore stijl er in terug.

End The Earth III 7,5
Blijft dik, en echt ziek goed qua sounddesign. Maar niet alle kicks liggen me evengoed. Plus had toch gehoopt dat deze plaat echt een uitgebreide versie kreeg. Nu zijn de overgangen me wat te abrupt.

The End Of Never 9
De sfeer in deze plaat.. echt 3 minuten lang aan kippenvel dat opbouwt naar echt een zieke climax. Hoe hij in die climax losbarst is echt zo dik. Het enige minpunt is dat deze plaat niet langer is en meer heeft.

Dit album is zoals verwacht weer een meesterwerk. Het sounddesign is ongekend goed, de sfeer in de platen die aansluiten op het artwork zijn echt perfect. De enige twee minpunten zijn dat sommige platen wel iets meer nog konden hebben zoals Save Me en The End Of Never. Het tweede punt is dat sommige kicks wel wat punch missen, maar dit niet een enorm groot deel. Zitten stuk voor stuk TOTY's in voor mij, enorm blij met de aanschaf en ik hoop dat hij gewoon op de zelfde voet doorgaat en meer podiums krijgt.
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardcore