Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2021 16:38 

Hardtraxx Veteran

O-Zone - Dragostea Din Tei (W&W Remix) (UL02555)

Label: Ultra Records
WEB release: 22/01/2021

Tracks:
O-Zone - Dragostea Din Tei (W&W Remix)

Samples:

Bron:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2021 17:04 

Hardtraxx Veteran

Aaand it's gone.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2021 00:12 

Hardtraxx Newbie

Is sinds vrijdag uit: O-Zone - Dragostea Din Two (W&W Remix).

https://open.spotify.com/track/0P4EIyx3 ... eFb05auODw

Niet echt hardstyle, meer happy hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2021 17:38 

Hardtraxx Veteran

Ik zou het UK hardcore noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2021 23:22 

Hardtraxx Crew

Verplaatst
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2021 00:49 

Kraak... Piep...

Vergissing valt te verwachten gezien de genres exact het zelfde heten. Maar de originele UK Hardcore is toch echt wat anders dan Hands Up muziek wat ook wel UK Hardcore wordt genoemd.

UK Hardcore (Terror + Breakbeats) zoals de plaat hier onder bestond eerder, (begin jaren 90) maar dat is een beetje op de achtergrond geraakt en gemengd met terror naarmate de jaren (nooit weg gegaan echter).

Bij de dood van happy hardcore/gabber rond 2000 veranderde veel van die artiesten richting hun versie van UK hardcore. Scott Brown, Gammer e.d. het gros kwam uit de UK ook, vandaar de naam. Gezien die muziek toegankelijker is wordt dat vaak als UK Hardcore gezien terwijl het onderstaande juist het originele genre is.

Je moet het gewoon zien als Hands Up of clubmuziek. Dit pas echt meer bij hs of andere muziek haha.

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2021 13:28 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Je moet het gewoon zien als Hands Up of clubmuziek. Dit pas echt meer bij hs of andere muziek haha.

Op eenzelfde manier vind ik dit zelf niet echt hands up. Dat zijn in mijn bol de platen van Spedial D, Cascada, Topmodelz, ItaloBrothers, Empyre One uit de jaren '00 met de karakteristieke pitchbass.

Maar goed, als ik een Hands Up 2021 Spotify playlist aanklik zal ik er aan toe moeten geven dat de editors en de meute mijn visie daar niet echt in delen, dus gooi het maar onder die noemer. Muziek en definities evolueren op eenzelfde manier misschien dat UK Hardcore een andere definitie heeft gekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2021 14:34 

Kraak... Piep...

UK Hardcore heeft geen andere definitie gekregen, het zijn gewoon twee verschillende genres met de zelfde naam. Net zoals dit de hardcore sectie is en in punk ook hardcore bestaat.

Dit valt in de zelfde categorie als Hands Up, Eurodance e.d. Het hoeft niet exact het zelfde te zijn, maar het lijkt op elkaar. Net als euforisch en raw ook nog steeds onder hardstyle vallen.
Forumoverzicht » Releases » Hardcore