Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2018 23:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nosferatu - Approach To Midnight (NEOCD29)

Label: Neophyte
WEB release: 21/12/2018

Tracks:
Nosferatu - Purgatory Fires (Intro)
Nosferatu - Everlasting Darkness
Nosferatu & Angerfist ft. Nolz - Gates Of Oblivion
Nosferatu - Assassinator Style (Refckd)
Nosferatu & Restrained & Amada - Look Alive
Nosferatu - Relentless
Tha Playah - Walking The Line (Nosferatu Remix)
Nosferatu & Ophidian - Eyes Closed To The Dark
Nosferatu & DJ Mad Dog - Weapon Of Choice
Nosferatu & Alee - Approach To Midnight
Guerrillas - Lose It
Nosferatu & Repix - Sounds Of Revolution
Nosferatu - Poppin Pistols
Nosferatu & System Overload - Hating It
Nosferatu - Inferno

Nosferatu - The Shadow
Nosferatu & Public Enemies - Unified Demoliton (Airforce 2018 Anthem)
Nosferatu & Mindustries - Last Of Your Kind
Nosferatu - Battleground
Nosferatu & Never Surrender - We Run This Shit
Nosferatu - Sanctity Of Space: Cassini's Journey
Nosferatu ft. Nolz - Unification Of Inner Power (Harmony Of Hradcore Anthem 2018)
Nosferatu & The Playah - Night Stalking
Nosferatu & Radical Redemption - The Swirling Black Waters
Nosferatu & Furyan - Rise Or Drop
Nosferatu & D-Fence - Turn That Thing Off
Nosferatu - Kippevel
Nosferatu & Destructive Tendencies - Brain Burst
Nosferatu & Sefa - Killer Beat
Nosferatu - The Pain

Samples:














Bron:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2018 00:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Even wachten tot de CD uit is en dan alles afluisteren. Ben het meest benieuwd naar de Ophidian collab.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2018 12:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Shadow en Gates Of Oblivion zijn iig al heel dik :thumbsup: Voor de rest wacht ik ook tot ie uit is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2018 18:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nieuwsgierig vooral naar de collab met Mindustries.
The Shadow klinkt niet verkeerd, Beetje de 'Enzyme vibe'
Verder ben ik wel bang voor de holle kicks hier.

Remix Walking The Line is Meh, Zoals wel vaker blijft het origineel de baas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2018 19:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niets gaat boven de originele Walking the Line, maar ik vind deze remix erg vet gedaan. Eigen twist aan gegeven zonder de plaat al te veel aan te passen. Tweede mid klinkt ook erg dik overigens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2018 23:16 
 
Hardtraxxer

Hier ook een video van Ophidian over de making off van hun collab en een kleine teaser ervan. Gaat denk ik echt een dikke track worden...

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2018 17:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2018 18:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Album tracklist ziet er in ieder geval goed uit, met de verplichte Tha Playah, Angerfist, Ophidian en (tegenwoordig ook) D-Fence en Sefa samenwerkingen erop.

Sowieso al een must-have dankzij de Ophidian track :love: . Vraag me trouwens ook af waarom Manifesto met N-Vitral er niet op staat, dat is ook zo'n musthave naam op een album haha.

Andere previews (tot nu toe dus) zijn redelijk tot goed, dus ik heb er wel vertrouwen in. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2018 18:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wat een plaat, die kickswitch in de climax is heel tof gedaan, je hoort ook de stiekeme teases naar Psychiatric Ass er in :D

Blijft ook heel erg tof om hem zo in de studio te zien zijn eigen oude gouden platen op te halen met die synthesizers. Eveneens Nosferatu, blijft een toffe gast.

Zeker na het filmpje te hebben gezien is bij het paar keer opnieuw luisteren de track nog veel vetter. Ben benieuwd naar het geheel, vooral het stuk na de 1e climax lijkt te zijn geknipt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2018 20:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jaaaa! Eindelijk weer melodieën (in de hardcore algemeen). Maar wat een plaat ook, prachtig. Belooft veel goeds voor het album :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2018 20:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

OP aangepast met de preview van de collab met Ophidian

PS : heerlijke track weer :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2018 22:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ophidian altijd +1. Die walking the line remix klinkt dan helaas weer heel saai.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2018 08:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ze zouden veel meer van dit soort "Behind The Scene's'' filmpjes moeten plaatsen. Mooi man!

Kicks in Eyes Closed The Dark zijn goed man!

Lezen Jullie dit Uptempo gasten! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2018 14:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

soundgenius_91 schreef:


Wat een dikke plaat dit zeg! :loving: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2018 21:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

NotMegalodon schreef:
met de verplichte Tha Playah, Angerfist, Ophidian en (tegenwoordig ook) D-Fence en Sefa samenwerkingen erop.



Was dit maar het geval, op elk album een Ophidian plaatje :loving: Die behind the scenes ook erg leuk om te zien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2018 15:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ga dit album aanschaffen. 1 van de betere in de hardcore scene laatste tijd lijkt me zo

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2018 19:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nosferatu een van de weinige hardcore namen die ik luister, kijk ook ontzettend uit naar dit album zeg. Die met ophidian is al fantastisch :loving: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2018 13:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dit wordt me een albumpje wel hoor :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2018 19:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2018 00:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

In een snelle vaart even beluisterd en dit is toch wel een dik album, Zelfs de collabs met System Overload, Repix en Sefa (waar ik lage verwachtingen bij had) mogen er wezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2018 01:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel vet album dit zeg! :woot:

Last of your Kind :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2018 08:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Prima album inderdaad.

Had soms wel het idee dat ik meer naar Angerfist aan het luisteren was dan naar Nosferatu. Hou nog steeds de hoop dat hardcore artiesten meer uitgedachte en euforische melodieën gaan gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2018 14:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Even uitgebreid geluisterd:

Everlasting Darkness (7,5)
Heb het idee dat ik meer naar een Angerfist nummer luister. Maar gezien Angerfist de laatste tijd het over de Radical Redemption boeg gooit is dit totaal geen probleem. Mid heeft een lekkere drive, melodie en climax zijn niet heel moeilijk maar er zit wel een lekkere drive in.

Gates Of Oblivion (& Angerfist & MC Nolz) (7)
Kicks klinken niet heel lekker, enorm luid maar weinig bass. Nolz vocalen zijn matig, zelfde trucje als altijd. Hoor er weinig Nosferatu in terug in ieder geval. Gehele plaat is verder wel prima.

Assassinator Style Rfckd (8)
Toffe remake van het origineel, hij is simpeler maar er zit veel meer drive in, een klein early tintje. Kicks zijn ook prima, die russian hardbass kick plots is ook best wel geinig.

Look Alive (& Restrained & Amada) (7)
Kicks zijn wel prima, die tweede hardbass achtige kick is ook wel lollig. Melodie is wat simpel en komt er wel heel plots in. Beetje vreemde plaat dit die op een beetje van de hak op de tak is. Maar de kicks zijn wel prima verder en de drive ook.

Relentless (6,5)
Klinkt net als Everlasting Darkness enorm als een Angerfist plaat. Plaat zelf is vrij simpel verder en niet veel aan.

Walking The Line (Nosferatu Remix) (8)
Geslaagde remix imo. Natuurlijk komt deze niet over het origineel heen maar het heeft het origineel grotendeels heel gelaten en die Schranz kicks in de mid-intro zijn echt kneiterlomp en onverwacht. Het klinkt een beetje als je Walking The Line kruist met Sanctity Of Space. Geen probleem om deze te horen ipv het origineel.

Eyes Closed To The Dark (& Ophidian) (8,5)
Precies wat ik van de plaat had verwacht. Sterke melodie, stevige kicks en een heerlijke atmosferische opbouw. Pluspunt is ook de hommage qua sounds aan Psychiatric Ass. Minpunt is dat hij ingekort lijkt. Als er een volledige versie komt met opbouw en 2e climax en al dan krijgt deze een 9,5.

Weapon Of Choice (& Mad Dog) (7,5)
Lekkere drive in het mid-intro. 2e mid is ook lekker met die kicks. Melodie lijkt een beetje typisch Angerfist en is ook niet heel spannend maar is prima. Sterke plaat en leuke collab.

Approach To Midnight (& MC Alee) (7)
Die flink gedistorte kicks in de mid klinken wel prima, zijn niet zo schel als bij andere artiesten. Alee vocalen zijn vervelend en melodie is wel ok. Kicks zijn vervolgens wel weer prima en icm de melodie zit er best wat drive in.

Lose It (& Guerrillas) (5)
Standaard uptempo plaat, kick klinkt veel te hoog gepitched. Vrij standaard verder.

Sounds Of Revolution (& Repix) (6)
Kicks klinken niet heel lekker, te luid en te weinig bass. Vrij standaard plaat verder, snares en breakbeats er in klinken wel leuk verder.

Poppin' Pistols (7)
Nosferatu zijn poging tot een frenchcore plaat, klinkt eigenlijk best goed. Stevige kicks en geen domme vrolijke riedeltjes of afgezaagde vocalen. Niet helemaal mijn genre, maar het is voor Frenchcore zeker een goede plaat.

Hating It (& System Overload) (4)
Enorm simpel en is meer een remix van King Dale - Utter dan een originele plaat op zichzelf.

Inferno (5)
Meh, paar kicks zijn leuk maar het is gewoon een standaard uptempo plaat.

The Shadow (6)
Klinkt wederom als een Angerfist plaat, niet heel bijzonder verder.

Last Of Your Kind (& Mindustries) (7.5)
Ik hoor er niet veel Mindustries in terug. Plaat heeft een lekkere sfeer verder, de rest is ook prima.

Battleground (7,5)
Goede kicks. Mid en climax zijn beiden ook vet. Sterke plaat.

We Run This Shit (& Never Surrender) (7,5)
Eveneens prima plaat met goede kicks en een goede melodie maar mocht van mij wel op 175 bpm ipv 185.

Sanctity Of Space: Cassini's Journey (8)
Vette update van deze plaat. Had even nodig voor ik de melodie door had omdat hij alle kanten op gaat, maar het geheel klinkt heel vet. Sterke mainstream plaat.

Night Stalking (& Tha Playah) (7)
Mid-intro is vet. De melodie valt helaas wel wat tegen, had gehoopt op een veel dikkere melodie van deze twee namen. Rest van de plaat is prima.

Rise Or Drop (& Furyan) (6,5)
Best vette kicks in de mid-intro maar het tempo mocht ook hier best wel 10 bpm naar beneden. Dat typische up-tempo stukje had ook niet gehoeven. Melodie is wat slap door de snelheid en de kicks is daar mwoa.

Turn That Thing Off (& D-Fence) (7)
Toegegeven, D-Fence weet altijd wel degelijke kicks te maken imo. Zit best een lekkere drive in deze plaat. Verder standaard uptempo.

Kippevel (5)
Niks kippevel aan. Kick zijn stevig maar verder een standaard simpele uptempo plaat.

Brain Burst (& Destructive Tendencies) (6)
Vette opbouw maar je weet met die naam dat het toch standaard uptempo troep wordt. Melodie is nog wel ok, maar de plaat is te snel om dat leuk te vinden.

Killer Beat (& Sefa) (5)
Melodietje is me iets te vrolijk, hoort meer thuis in een Project One plaat oid. Maar verder gewoon wat je verwacht van Sefa eigenlijk. Vind het haast meer als hands-up muziek dan Uptempo klinken vanwege de pitchende kicks.

The Pain (4)
Standaard uptempo. Geef mij de D-Drive plaat met deze vocalen maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2018 14:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vet album geworden zeg! Zelfs de meer uptempo/frenchcore platen vind ik niet zo verkeerd. Lose It mag dan wel standaard zijn maar vind hem best hyped, zou het vast goed doen live. Aantal tracks die ik zeker vaker ga opzetten zijn wel Everlasting Darkness, Approach To Midnight, Eyes Closed To The Dark, Walking The Line (remix), Relentless.

En natuurlijk Sanctity Of Space, wat een track! Toch wel track van het album voor mij. Waar ik het aan begin (intents aftermovie) de melodie onnodig moeilijk vond, vind ik hem nu echt fantastisch :worship:

Namen als Nosferatu geven nog altijd hoop voor mainstream hardcore :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2018 20:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Deze net even voor het eerst volledig geluisterd, en ben als redelijk onbekende met Nosferatu erg positief verrast. Uitstekertjes zijn Walking the Line remix, Sanctity of Space sequel en Ophidian collab, maar plaatjes als de Mad Dog collab en Inferno klinken een stuk sterker dan de hedendaagse uptempo. Jammer dat dit deel van Hardcore zo dood lijkt, met een soort splitsing tussen langzame industrial en extreme uptempo. In die sense heeft het wel iets weg van de hardstyle splitsting circa 2014/2015, maar ik zie zo geen namen die interessante mainstream hardcore in de komende jaren terug kunnen brengen.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardcore