Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2012 21:44 
 
Hardtraxxer

Nitrogenetics - Train of thought (HBCD1201)

Label: Hardcore Blasters
2-CD release: 21/05/2012
WEB release: 21/05/2012

CD1:
1. Nitrogenetics – Train of thought
2. Nitrogenetics – Nothing personal
3. Nitrogenetics & DJ D – Ipnotik generation
4. Nitrogenetics feat. MC Tha Watcher – Love sucker
5. Nitrogenetics – Pledge of resistance (Angerfist remix)
6. Nitrogenetics – Always caged
7. Nitrogenetics – Tunnel vision
8. Nitrogenetics – Hit me! (Rayden & Juanma feat. MC Tha Watcher remix)
9. Nitrogenetics & DJ D – State of the art
10. Nitrogenetics – Challenge me (Distorted Revelation remix)
11. Nitrogenetics – Determined coincidence
12. Nitrogenetics & Rayden – No heroes

CD2:
1. Nitrogenetics – Scars of courage
2. Nitrogenetics – Dreamchaser
3. Nitrogenetics & Miosa – Consumed by fear
4. Nitrogenetics – Automation
5. Nitrogenetics – The time is near
6. Nitrogenetics & Rayden – The experience
7. Nitrogenetics – Down like gravity (T-Junction & Rudeboy remix)
8. Nitrogenetics – The composer
9. Nitrogenetics – Mu-sick (Hellsystem remix)
10. Nitrogenetics – Where the party at
11. Nitrogenetics – Intimidation (Miosa remix)
12. Nitrogenetics – Self-offense
13. Nitrogenetics – Makebeliever

Bron: http://www.astralmusic.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2012 00:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ben benieuwd. Ik ga niet de samples luisteren, wacht liever tot ie uit is.
Maar het zijn mijn favo mainstream artiesten dus dit moet goud worden (Op 1 na die ik niks vind en alle remixen behalve hit me)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2012 23:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Van de nieuwe plaatjes:

Train of Thought: Typisch Nitrogenetics plaatje, blijft een heerlijk stijltje. 8

Nothing Personal: Wel ok, maar sounds staan me niet helemaal aan. 6,5

Ipnotik Generation: Precies wat ik van een collab met DJ D had verwacht, komt erg overeen met hun eerdere collabs. En daar is niets mis mee. 7,5

Love Sucker: Ben er nog niet over uit of ik de vocals lekker vind of juist irritant xd verder redelijk plaatje, 7

Pledge of Resistance Remix: Gadverdamme zeg...gewoon de melodie uit een eerdere track van Angerfist getrokken, en op de vocals na niets van deze klassieker over gehouden...met het stijltje wat we al 5 jaar kennen. 4

Always Caged: Het begint toch een beetje meer van hetzelfde te worden, wel lekker aggresieve vocals. 7

Hit Me Remix: Niet zo goed als het origineel, maar moet zeggen dat ze er een leuke plaat van hebben gemaakt. Juanma is erop vooruit gegaan sinds hij bij HB zit. 7.5, hoewel ik eigenlijk een halve punt eraf zou moeten halen voor die tekst op het eind, wat kut xd

Challenge Me Remix: Heel fijn plaatje, DR mag zeker zo door gaan! 8

Scars of Courage: Heel apart plaatje, maar stiekem erg lekker. Geef het nu een 7,5 maar heb het gevoel dat naarmate ik hem vaker ga luisteren, dit wel eens hoger uit kan gaan vallen

Dreamchaser: Gemiddeld plaatje. Niks mis mee. 7

Consumed By Fear: Wederom "gewoon" een lekker plaatje, waar er wel meer van op dit album staan. 7

Automation: al sinds de kerstmix van DJ D kijk ik best wel naar dit plaatje uit. Heerlijke plaat vind ik dit. Beste van het album :loving: 8.5

Time is Near: Begin doet me sterk denken aan State of the Art. Verder wederom weer een lekker plaatje. 7.5

Down Like Gravity Remix: Stuk beter dan die andere MoH remix, al komt hij nog steeds niet in de buurt bij het origineel. 6

The Composer: Gaat een beetje aan mij voorbij deze...toch wat minder. 6

Mu-Sick Remix: Andere held van HB met een heel lekkere remix. Of hij beter is dan het origineel...weet ik niet, maar ik vind hem wel heel erg lekker. 8

Where The Party At: Weer één van de mindere. Wel geinig. 6.5

Al met al een leuk album. Wel veel platen in dezelfde stijl, maar hier stoort het me een stuk minder dan bij een MoH album, omdat ik deze stijl gewoon erg vet vind. Automation blijft een bazenplaat, maar ook Train of Thought, Challenge Me Remix, Mu-Sick Remix en Scars of Courage zijn erg sterk. De MoH remixes hadden dan weer niet gehoeven

Overall dan maar een 7+
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2012 12:38 
 
Hardtraxx Veteran

ergste boutplaat op dit album is die remix van Angerfist bah wat slecht :thumbdown: :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2012 20:41 
 
Hardtraxx Newbie

Alle tracks zijn full length! Dus dat is zeer mooi mee genomen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2012 12:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hier even een laat in de evening review.

1. Nitrogenetics – Train of thought (6,5)
Kick is normaal. Gewoon standaard Nitrogenetics. Niet de zwaarste ofzo.
Intro is wel sfeervol door de vocals sounds (Choir e.d) en de wel bekende gitaarsynths van de gebroeders.
De break duurt godsgruwlijk lang. De melodie is niks speciaals eigenlijk. Sinds dit de titelplaat van het album is, valt hij me behoorlijk tegen.

2. Nitrogenetics – Nothing personal (7,5)
Al een iets bekendere nitrogenetics kick, de intro doet me wel vreselijk veel aan Make-Believer denken.
Weer zo'n apart intro met gitaar en vocal sounds. De melodie spreekt al meer aan maar doet me denken aan een andere oude hardcore plaat. Maar dat geeft niet, lekker plaatje. Niet echt ruig, maar luistert lekker weg.

3. Nitrogenetics & DJ D – Ipnotik generation (7)
Dit zijn meestal de betere nummers. Al hun collabs tot nu toe zijn vet. De kick klinkt al heel lekker, zit een goeie drive in. Alleen de punch is me net iets te "Tok". Melodie is leuk maar niet echt speciaal ofzo. Hij is wel goed maar springt er niet echt uit zoals de vorige collabs van deze mensen.

4. Nitrogenetics feat. MC Tha Watcher – Love sucker (6)
Intro klinkt wel lekker. De break is weer veel te lang vind ik. Oh wacht nee ik dacht dat het de break was maar dat was nog een hele lap tekst voor de mid-intro. Waarom? Mid-Intro voor de rest wat raar met die belletjes.
Dan nu wel de break, die duurt ook weer best lang. De melodie vind ik niks aan, de tekst vind ik raar en de titel ook. Kick is ok. Misschien de eerste plaat van Nitrogenetics die ik echt niks aan vind.

5. Nitrogenetics – Pledge of resistance (Angerfist remix) (5)
Ik kom geheel met een clean plate naar deze plaat toe. Het intro is niet veel veranderd van het origineel. Zit alleen een andere kick onder. Vind hem niet zo heel storend eerlijk gezegd. Dan weer zo'n gruwlijk lange break. De melodie is opzich wel leuk. Alleen die kick in de climax is zo klote en de melo die er dan in komt ook. Die past in mijn ogen niet bij de kick. De melo is in dat opzicht ook niet veranderd van het origineel. De 2e melodie klinkt dan al veel beter, die D&B climax klinkt voor geen meter, had beter een kick kunnen wezen.
En dan pleuren ze uiteindelijk die 2e melo er niet in. Het ging bergafwaarts vanaf het intro. Het had best een goeie plaat kunnen wezen. Ben het dan ook niet eens dat het zon verkrachting als die van DWAG is.

6. Nitrogenetics – Always Caged (6,5)
Wederom dezelfde kick als in Make-Believer en Nothing Personal. Vind nu die intro's wel leuk geweest, ze beginnen qua structuur enorm op elkaar te lijken. Het FX, Synth werk e.d klinkt voor de rest wel tof. Break is een keer wat minder lang. Melodie klinkt wel ok het idee is goed maar wat simpel uitgewerkt imo. En daar is het ook wel mee gezegd.

7. Nitrogenetics – Tunnel vision (6)
Kick iets veranderd maar nogsteeds grotendeels hetzelfde als de vorige nummers. Intro is wat apart met die vocals maar heeft weer dezelfde structuur als de rest van hun intro's. Break duurt gruwlijk lang. Melodie is wel ok. Vind hem wel gaan..

8. Nitrogenetics – Hit me! (Rayden & Juanma feat. MC Tha Watcher remix) (8,5)
De eerste plaat die me echt goed aanspreekt. Een heerlijke kick en een goed intro. De melodie is heel vet geremixt, een hele andere stijl er aan gegeven een heel goed uitgewerkt. Alleen jammer dat ze die vocal op zo'n MOH manier hebben uitgewerkt. Verneukt de climax wat voor mij, voor de rest, top melodie, top kick, een zeer vette plaat.

9. Nitrogenetics & DJ D – State of the art (7,5)
Nog een collab. Deze kennen de meeste mensen al. De kick is wel goed, meer een Dj D Kick. Intro is eens iets anders, niet veel, maar wel merkbaar anders. De break heeft wat weg van Dj D - D-Power qua sounds. De melodie heeft wat weg van Nosferatu - System_5601. In de climax is dan de melodie anders, klinkt heel lekker. De kick die pitcht wel wat merk ik, klinkt niet heel lekker. Leuke plaat maar niet echt zo goed als hun andere collabs maar wel betere dan de andere op dit album.

10. Nitrogenetics – Challenge me (Distorted Revelation remix) (6,5)
Ah een keer een niet MOH of HB artiest. Het intro klinkt lekker, een keer een andere kick. Alleen jammer dat hij wat word weggedrukt lijkt het wel, het klinkt alsof hij wat zacht staat. Een iets te lange break voor mijn doen, achterhaalde vocals. Melodie vind ik niet heel interessant, de rest valt ook wel mee. Vind het origineel beter.

11. Nitrogenetics – Determined coincidence (8)
Dit nummer bestaat al een tijdje, maar is heel lekker vind ik. Lekkere scherpe sounds, een keer geen melodie en een goeie kick en geen lange break.

12. Nitrogenetics & Rayden – No heroes (9,5)
Bestaat nog langer dan nummer 11. snap ook niet dat die hier nog op staat. Neemt niet weg dat deze plaat echt gru-we-lijk vet is nogsteeds. Toen ik hem eerst hoorde was ik er ook helemaal weg van, goeie buildup en climax, lekkere melodie en een vies lompe kick.

CD1: Niet echt enthousiast op een paar platen na, en de hoge cijfers zijn vooral voor de oudere platen, toont niet veel goeds.

1. Nitrogenetics – Scars of courage (8)
Ah kijk dit begint al anders, heerlijke kick, trager tempo, ander soort intro. Break is wel wat langdradig.
De climax vind ik ietwat raar en onlogisch maar het is wel origineel. De melodie word na een tijdje best wel irritant, dan vind ik de andere melodieen hierin beter. Lekkere plaat algemeen.

2. Nitrogenetics – Dreamchaser (6,5)
Of de kick staat zacht of is wat slapjes. Intro is wel lekker, break klinkt al wat beter en belooft een lekkere melodie. Maar dat valt wat tegen in de climax. In het algemeen nog wel een leuke plaat.

3. Nitrogenetics & Miosa – Consumed by fear (7)
Niet een fan van de kick of het intro, vind het een wat raar intro. Korte break, lekkere melodie.
De climax is wel wat plotseling. Ook weer over het algemeen wel een goed nummer.

4. Nitrogenetics – Automation (7,5)
Kick is weer een kleine variatie op al het voorgaande. Mid intro klinkt lekker, de overgangen zijn wel heel plotseling. Break duurt weer wat lang. De melodie is lekker apart en klinkt ook goed. Kick klinkt erbij ook goed.

5. Nitrogenetics – The time is near (7)
Lekkere flinke kick. Intro is niet heel anders dan de rest. Break duurt ook weer lang.
Melodie is wel ok, beetje eentonig vind ik. Voor de kick en flink pluspunt maar voor de melodie weer een minpunt.

6. Nitrogenetics & Rayden – The experience (8)
Wederom een oude plaat, niet zo goed als No Heroes maar wel een lekkere plaat met een goeie kick en melodie.

7. Nitrogenetics – Down like gravity (T-Junction & Rudeboy remix) (6)
In principe het origineel met een andere kick, nee dan liever het origineel. Melodie is bijna precies hetzelfde.
Vind deze niet zo heel geslaagd. Maar dat ligt aan mijn smaak voor MOH

8. Nitrogenetics – The composer (6)
Vind het intro heel simpel gedaan met wederom een hergebruikte kick. Niet zo lekker. Dit nummer klinkt op een of andere manier heel goedkoop en simpel en snel in elkaargezet. Jammer.

9. Nitrogenetics – Mu-sick (Hellsystem remix) (7)
Leuke plaat maar komt niet in de buurt van het meesterlijke origineel. En daar is het ook wel mee gezegd.

10. Nitrogenetics – Where the party at (6)
Zucht, deze kick weer? De melodie is ok. Ik word nu wel wat flauw van telkens dezelfde kick, melodiestructuur en introstructuur en sounds.

11. Nitrogenetics – Intimidation (Miosa remix) (7)
Heel andere stijl in dit nummer verwerkt. Klinkt leuk. Origineel vind ik ongeveer evenaren met dit. Melodie klinkt lekker en de kick ook. Alleen dit is wel zo'n plaat die je na een tijd gewoon vergeet. Hij is niet interessant genoeg.

12. Nitrogenetics – Self-offense (7,5)
Weer een ouder nummer. Intro is wel ok, kick is achterhaald maar die melodie is heerlijk. En dan vergeet ik de andere 2 wel wat.

13. Nitrogenetics – Makebeliever (8,0)
Ook al een redelijk oud nummer. Dreunt lekker door en heeft een goede melodie.

CD2 begon wat beter maar op het laatst voelt het gewoon alsof ze er geen zin meer in hadden.

Algemene oordeel 7,0 en ik maak er een 7 min van. dus 6,8.
Waarom dit slechte oordeel voor mijn zonbeetje favoriete mainstream artiesten?
Omdat ze gebruik maken van sounds die ze al een hele tijd gebruiken, normaal deden ze dat ook wel wat maar dan maakte ze altijd een topper van een melodie of intro en die zijn hier weinig te vinden.
Alles lijkt op elkaar. Ik denk dat een kick (Met misschien wat aanpassingen) gebruiken in bijna de helft van de nummers toch echt zwaar overdreven is. Het is geen goed teken als ik hogere cijfers geef voor remixen en oude nummers dan de nieuwe nummers van hun zelf.

Diep teleurgesteld in dit album. Ik vind het nog voldoende en tegen de 7 omdat de sound van nitrogenetics gewoon lekker is in nog wat van deze nummers. Maar echt dit word zo repetetief.

Dus kort de + en -

+ Goeie sounds
+ Verscheidene remixen
+ Goed gevuld album
+ Intro's (Ook al lijken ze op elkaar)

- Breaks te lang
- Niet veel interessante melodieen
- Vocals zijn achterhaald en elke keer in dezelfde stijl
- Weinig variatie in stijl
- Kicks zijn bijna identiek in de meeste nummers

De laatste 2 zijn in mijn mening de grootste tekort komingen van dit album.
Forumoverzicht » Releases » Hardcore