Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 19:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



Titeltrack. Heerlijk old-school tintje eraan, vind het wel een lekker plaatje. Zal niet de beste van het album zijn, maar lekker begin ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 19:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zal alleen versnelt gedraaid worden hier thuis, maar vind hem zeker neit verkeerd! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 22:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Prima plaatje hoor^^

Maar zoals sjors al zegt. Ga hem alleen versneld draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2011 17:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

nieuwe previews online van Grondleggers en Nothing to Lose (ookal kende we die al), staan in beginpost :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2011 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

vind grondleggers eigenlijk helemaal niet zo speciaal. die break met dat melodietje bevalt me wel maar de climax niet zo veel aan. kicks staan ook een beetje achteraan imo
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2011 18:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Never Worried, Snitcher en Les Saboteurs previews staan ook online.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2011 20:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Non-vocal mix van Grondleggers aub, wat een verschrikkelijke rapteksten :x Rest van het nummer is supervet!

Never Worried... vind er weinig aan. Break is op zich wel nice net als bij Coming Home, maar die melodie doodt mijn zaad té erg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2011 20:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Never Worried, Snitcher en Les Saboteurs previews staan ook online.

bijgewerkt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2011 12:17 
 
Hardtraxx Addict

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2011 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nu al een sick album! :drool:

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2011 18:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2011 18:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

alles staat weer in beginpost :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 11:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Cat ID is MYDCD004

Yessss, dat wordt flink de buren pesten straks :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 12:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

2. Mainiak (8)
Enorm trage track, hele vette oldschool-achtige sfeer. Doet veel denken aan het trage hardcore-stijltje van rond 2004 in een nieuw jasje. Kick en bassline houden wel een heerlijke drive in de track ondanks het lage tempo. Intro-synth is erg vet, simpele melodie blijft heel de track doorlopen. In de climax een iets modernere mainstream-synth die nog steeds super bij de track past. Uniek plaatje, perfect om een set mee te openen. Moet wel zeggen dat deze op hoger tempo gelijk een stuk minder interessant klinkt.

3. Grondleggers (7,5)
Ik ben op zich wel een fan van MC Alee, maar hier vind ik hem echt extreem storend optreden. Die rap-break is echt 3 keer niks, verhaal dat wordt vertelt is ook weer zo cliché als maar zijn kan. Alles wat daarna komt is echter supervet! Dikke melodie, heerlijke mainstream-kicks en een opnieuw aparte lead-synth. Het nummer zit vol met power en drive, een echte party-plaat! Zonder de vocals en break had deze plaat misschien zelfs wel een 9 gescoord bij mij, want het doet echt afbreuk aan het geheel.

4. Nothing To Lose (8)
Bekend nummer natuurlijk, vooral de mid-intro is een meesterwerk. Kippenvel nog steeds bij die schreeuwende synth die er ineens in komt. Opnieuw snoeiharde kicks die het nummer de benodigde vaart mee geven. Vocals zijn ook vet. Jammer dat gedurende het nummer de opbouw een beetje ontbreekt. De mid-intro wordt niet overtroffen qua hardheid en dat is jammer. Desondanks een enorm vette track!

5. Never Worried (6,5)
De eerste van een aantal platen die door Jeroen uit de oude doos zijn gehaald en een remix hebben gekregen. Dit voorbeeld is wat minder geslaagd. Mid-intro heeft weinig diepgang met op het einde de overbekende Braincrash-synth. Daarna volgt een remake van Bodylotion - No Worries. De break zit vol met sfeer en zal lekker de handjes laten klappen op een feest. Hij is makkelijk, maar hij pakt me op zich wel. Daarna volgt echter een zaaddodend, té vrolijk deuntje huppeldeuntje met een te vrolijke synth. Een 'langgerekte' melodie a la Coming Home had hier misschien beter bij gepast. Kicks zijn wel in orde. Geen slechte plaat, maar weet mij simpelweg niet te boeien.

6. Les Saboteurs (9)
Dit is gewoon in één woord: BIZAR! De meest verwoestende kick die ik sinds jaren heb gehoord en een basslijn die betonblokken doormidden zaagt. Iedereen die dit wel eens heeft meegemaakt op een groot geluidssysteem weet waar ik het over heb. De track is voor de rest heel simpel (een soort hardcore-remix van Beastie Boys - Sabotage), maar wie zegt dat alles moeilijk moet zijn om effectief te zijn. Dit is gewoon een gruwelijk hard sloopnummer, een ouderwetse Neophyte-plaat die vooral dankzij Tieum zo gruwelijk hard is geworden. En als je denkt dat je alles hebt gehad komt er op het einde een nóg hardere kick in. Puur kippenvel, één van de leipste nummers van het jaar!

7. Snitcher (7)
Een plaat waar ik erg aan heb moeten wennen. Vond er in het begin helemaal niks aan maar hij bleef wel hangen. Weer sterk gewerkt met de vocals, de kick vind ik iets minder deze keer (iets te dof ofzo). Mid-intro is het sterkste punt van de track. Break is me na een tijdje wel komen te bevallen, climax blijf ik een beetje slap vinden. Wel de minste samenwerking van beide heren tot nu toe.

8. Adrenaline (8)
Vocals hebben na al die tijd een cult-status verworven. Gooi dit op een feest in de zaal en hij gaat helemaal plat. Hoe je het ook went of keert, 't is en blijft een slopende plaat. Die zaag-synth maakt het af! Ben dit nummer na tienduizendkeer luisteren ook nog steeds niet zat.

9. Name of the DJ (Neophyte & Tha Playah remix) (8)
Ze zijn met deze remix redelijk dicht bij het origineel gebleven. De down-low vocal en de manier waarop deze is toegepast in de remix geven de plaat heel veel drive mee. Het tempo van 180 BPM past perfect bij de plaat en wordt opnieuw ondersteunt door diepe energieke kicks en een lekkere bassline. De mid-intro blijft maar doorgaan en blijft boeien en opbouwen. Na een korte break komt de mainstream-kant van de plaat, een melodie die veel lijkt op die van het origineel. Niet te vrolijk maar wel met een heerlijke drive die goed aansluit bij de rest van de plaat. Een dergelijke klassieker remixen is gewaagd, maar beide heren zijn er in geslaagd om er iets moois van te maken!

10. Sloop die speakers! (6,5)
Heerlijk lompe vocals, diepe kicks. Het slopen zit wel goed in deze plaat, maar ik vind deze voor de rest een veel te grote chaos. Met name in de climax wordt de melodie volledig weggedrukt door de rest. Hierdoor raakt de plaat behoorlijk mijn interesse kwijt.

11. The New Shit (7)
De eerste versies waren veel vetter, zat ook een veel dikkere kick in. Dit komt niet helemaal lekker uit de verf. Hele simpele track die vooral wordt gedragen door een schreeuw-vocal, maar wel effectief.

12. Never Outnumbered (5)
Bijna 2 minuten naar een hiphop-Rock-nummer luisteren.... nee dankjewel. Alles wat daarna komt boeit me ook al niet zoveel. Eigenlijk is alleen het tempo vet. De screeches missen agressie en overtuigingskracht, evenals de melodie die daaruit voort komt. Nee helaas, dit is de eerste track die mij op de zenuwen werkt en ik ook niet meer hoef te horen.

13. Voices (8,5)
Weer zo'n snel sloopnummer, maar deze is een voorbeeld van een ijzersterke beuktrack! Heerlijke kicks en het hoge tempo zijn al genoeg om dit nummer te laten slagen. Vocals zijn wel oké, hoewel ik er niet direct zoveel mee heb. De oldschool-synths in de climax maken het af... superdik nummer, en opnieuw een ouderwets Neophyte-stijltje.

14. Hardcore To The Bone 2012 edit (8)
Tsja, zoveel kan je niet verkeerd doen natuurlijk. Hou de track hetzelfde, zet er een hedendaagse kick onder en je bent klaar. De kick is goed, de rest van het nummer is welbekend bij iedereen... niks mis mee en een echte feest-plaat.

15. Trasher (9)
Bizar hoog tempo, bizarre kicks die opbouwen van hard naar asociaal hard (met name die 2e). Zoals we van Tha Playah gewend zijn geweldig gebruik van de vocals en slopende zagende screeches. Hier wordt wel bewezen dat je rock-muziek op een positieve manier in hardcore kan toepassen zonder dat het gelijk al het tempo eruit haalt. Een afsluitplaat maken is niet zo heel moeilijk als ie maar zwaar lomp is, maar niemand die het zo goed beheersen als Neophyte en Tha Playah.

16. Extreme Terror (Neophyte remix) (7)
Als je denkt dat je alles al hebt gehad, komt deze track eroverheen denderen met een BELACHELIJK tempo. 250 BPM :'). Afgezien van het feit dat ik dit niet meer kan bijbenen als ik erop los zou moeten gaan, gaat dit werkelijk té snel en de track is een aaneenschakeling van bizarre herrie. Het toverde een enorme glimlach op mn gezicht, want dit is met afstand het meest harde, chaotische, drukke en idiote hardcore-nummer wat ik in jaren heb gehoord... maar verder kan ik er vrij weinig mee. En hoe langer deze track duurde inclusief melodietjes, hoe minder het me aansprak. Hier wordt voor mij ook wel een beetje de grens bereikt tussen muziek en kansloze herrie. Toch is het nog net zuiver en doordacht genoeg voor mij dat het door kan gaan als muziek.

Conclusie: 8
Voor een mainstream-album (en zeker vergeleken met de albums van Angerfist en Mad Dog) een enorm gevarieerd schijfje met heel veel verschillende invalshoeken op de hedendaagse hardcore. Ondanks dat weet Neophyte wel op ieder nummer duidelijk zijn eigen stempel te drukken. Hoewel ik de laatste jaren dacht dat ie op zijn retour was laat hij hiermee zien nog steeds één van de allergrootsten te zijn. Het enige minpunt is alleen dat veel van deze nummers al lang bekend waren en lang op zich hebben moeten laten wachten, wat dit album misschien iets minder interessant maakt. Maar hierdoor kan ik al helemaal niet wachten op deel 2! Petje af voor Neophyte!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 12:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zijn het full lenght tracks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Zijn het full lenght tracks?

Er komen samplers voor uit, dus zeer waarschijnlijk niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 18:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het zijn geen fulls!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2011 22:51 
 

D-Nemacyst schreef:
14. Masters of Ceremony – Hardcore To Da Bone ( 2012 edit)

YES YES YES YES, deze is zo heerlijk :love:

idd :worship: :worship: plaat waar ik ut meest naar uit kijk! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 01:16 
 
Hardtraxxer

Heerlijke ram cd :woot: meer kan ik er niet van zegge. Ready for chapter 2 :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2011 19:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2. Neophyte – Mainiak (7,5)
een hele leuke opener en niet de gebruikelijke mainstream, vet :)
3. Neophyte with MC Alee – Grondleggers (7,5)
dat rap stukje slaat helemaal nergens op, en komt ook raar over, praat als een gabber of praat als rapper niet beide, voor de rest een leuke plaat.
4. Neophyte with The Viper – Nothing To Lose (8)
deze kende we al, blijft een vette plaat.
5. Neophyte with The Viper – Never Worried (7)
zoals vermeldt, leuk op feestjes oid, tot nu toe minste plaat van het album.
6. Neophyte with Tieum – Les Saboteurs (9)
GE-NI-AAL, heerlijke kick, mega vette vocals en climax is ook mega vet!
7. Neophyte with Tha Playah – Snitcher (8)
Citaat:
deze kende we al, blijft een vette plaat.

8. Neophyte Records All Stars – Adrenaline (8)
Citaat:
deze kende we al, blijft een vette plaat.

9. Chosen Few – Name of The DJ ( Neophyte & Tha Playah remix) (8)
heerlijke mainstream plaatje, beetje raar geplaatst na Adrenaline eigenlijk.
10. Neophyte with Drokz – Sloop Die Speakers (8)
deze kende we ook al, heerlijk ram plaatje :thumbsup:
11. Neophyte – The New Shit (7,5)
dat geschreeuw wordt na een tijdje wel irritant maar komt ook mega droog over :P maar als de kick niks was, was het een erg slechte plaat geweest.
12. Masters of Ceremony – Never Outnumbered (7)
ben niet zo van rock, rest van de plaat is wel leuk
13. Neophyte with Drokz – Voices (8)
weer een heerlijke ram plaat, die oldschool synths doen het hem :thumbsup:
14. Masters of Ceremony – Hardcore To Da Bone ( 2012 edit) (7,5)
volgens mij is Neophyte wel van de ramplaatjes :P zelfde als bij Voices
15. Neophyte with Tha Playah – Trasher (8)
Citaat:
deze kende we al, blijft een vette plaat.

16. DJ Skinhead – Extreme Terror ( Neophyte remix) (7,5)
dat BPM :worship: , en deze plaat blijft dan nog wel te luisteren!

conclusie: heel dik album, terecht op gestemt dus, dit album krijgt een dikke 8 van mij :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 02:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mainiak 8,0
Tempo ligt wat laag maar dat kan altijd omhoog. Heerlijk oud gestijld kickje.
Ik vind de sfeer en melodie in dit nummer echt geweldig, en dat tempo dat laag ligt past er misschien wel meer bij. Heel goed nummer voor mij dit.

Grondleggers 7,0
In het nederlands is deze tekst zowiezo 20000 keer kut. Het lijkt meer op the opposites ofzo. In het engels klonk dit misschien wel beter. Voor de rest vind ik dat hele rapgedoe een beetje overbodig. Had ook gewoon normaal gesproken kunnen worden. Deuntje klinkt daarintegen wel lekker. De tekst in de climax is weer hooguit irritant omdat het nederlands is. De kick vind ik dan een beetje kortjes.

Nothing To Lose 6,5
Over het algemeen een normale plaat. Goeie kicks, normaal intro, die opbouw mocht wel in een grotere climax eindigen, deze is wat rustig. Verveeld na een tijdje dit nummer.

Never Worried 6
Leuk intro, ik heb helaas het origineel van bodylotion nooit meegekregen, of het is niet blijven hangen. Het origineel zoek ik hierna wel is op. De break vind ik een beetje simpel. Dan vind ik Coming Home toch 10x meer sfeer hebben. Maar het is niet zo dat menig men hier niet op mee gaat. De melodie is compleet niet mijn stijl. Dat Yeaaaaaah mag nu wel is oprotten uit hardcore. Het is geen idols. Nee dit plaatje interesseert me niet zo.

Les Saboteurs 8
Lekker Ragplaatje. Maar dat zal ook wel een groot aandeel van tieum zijn. Kick is heerlijk. Die vocal word na een tijdje wel irritant. Het deuntje is er wel heel letterlijk in verwerkt maar het klinkt wel heel vet.

Snitcher 7
Leuk plaatje. Allemaal heel standaard, niks op aan te merken. Click Boom Goodnight blijft wel lekker klinken.

Adrenaline 8,5.
Ben dit plaatje na tijden heel erg gaan waarderen op de nogsteeds irritante nederlandse vocals na.
Lekkere kicks, plaat zit goed inelkaar en live gaat deze echt heerlijk.

Name Of The Dj (Neophyte & Tha Playah Remix) 6,5
Komt bij lange na niet in de buurt van het origineel. Vind hem er ook niet echt bijpassen. Als aparte plaat zit deze goed inelkaar en heeft een leuk intro. Dat melodietje is dan weer te overdreven. Volg hem ook niet echt heel erg. De kick is wel leuk.

Sloop Die Speakers 8,5
Hee geluidsman blijf met je klaauwee van die knopeeeuh aaaaf. Blijft een vet nummer en drokz als mc is brilliant :D goed voorbeeld van hoe je het wel moet doen met nederlandse vocals. Goeie herrineringen aan dit feest ook.

The New Shit 9.
Heerlijk beuknummer, klapt er live zwaar goed op.

Never Outnumbered 6
Nieuw MoC plaatje, is een tijd geleden. Dat rock intro mag ik toch hopen dat dat van het album alleen is en niet in de volle track zit. Die tekst is om te janken :P. Rock nummer dat overgaat in hardcore is wel vet gedaan. Evil Activities zal wel voor de vocals hebben gezorgd. Die kicks is veel te hoog die erin komt. De melodie is goed.

Voices 9
lekkere buildup naar de intro en wat krijgen we toch een heerlijke kick :worship: Heerlijke drive, hele intro is gewoon geweldig. En de climax krijgen we hetzelfde gebeuk en een prachtige oldschool synth.

Hardcore 2 Da Bone 2012 9
Deze voor het eerst gehoord op Dominator 2010. Deze ging er zo heerlijk in toen.
Heel goeie refix dit. De melodie is nagenoeg perfect uitgewerkt en het tempo is ook goed.
Als ik deze live hoor gaat het echt mis :P Blijft een vet stuk, YOU WILL DIE IN THE EXPLOSION. Komt zeker in de top 10 van het jaar.

Trasher 9,5
Prachtplaat. Staat in de top 5 van dit jaar. Heerlijk ruig opgebouwd en de climaxes zijn vrijwel overal goed. Goed gebruik van vocaal zoals we van neophyte zijn gewend. Die eerste kicks is goed maar die 2e is zo'n laag van bass en punch en met dit tempo echt heerlijk. Dan vind ik het principe van een eerste slappere kick juist goed zodat je kan opbouwen om steeds betere climaxes te krijgen. Je kan zo'n nummer in mijn mening niet beter maken.

Extreme Terror (Neophyte remix) 7
De naam zegt het al en ik hoorde de vocal al en dacht al dit gaat raggen. Het origineel is ook zwaar vet. Ik hou wel van een hoop terror en herrie dus dit doet het heel goed bij mij. De buildup is geweldig, telkens denk je dat de climax komt maar hij bouwt steeds verder op. Alleen dan het keerpunt. De kick valt behoorlijk tegen, die in het origineel is beter. En dit gaat dus gewoon door, met die 1e melodie erin klinkt het hooguit irritant. de 2e melodie is al beter. Blijft jammer van de kick.

Algemeen : 7
had toch echt wat ruigere tracks verwacht. Dit album bestaat ook voor de helft uit tracks die we allang gehoord hebben. Toch een 7 omdat er nog wat flinke uitschieters in staan. Maar ik blijf echt een hekel hebben aan dat hoge neophyte kickje. Het idee van chapters is vet en de sfeer over het album is ook goed. Maar alsjeblieft verzin je tekst beter of als het goed verzonnen is doe het in het engels.

Ik hoop dat de aanleiding naar chapter 2 die kicks die ik hoor een voorproefje van de volgende track is want dat bevalt me wel

En heel stiekem hoop ik ook op een nieuwe plaat van Hard Creation :$ (Ookal is dat in principe Neophyte & Tha Playah) maar hun hebben altijd prachtplaten eruit gehaald onder dat alias, geen enkele tegenvaller)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 10:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard Creation is toch Neophyte & Panic? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 11:23 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Hard Creation is toch Neophyte & Panic? :huh:


Ohja. stom >.<

Neemt niet weg dat ik wel heel graag weer wat wil horen van deze koningen.
Een solo track van panic zou ook niet verkeerd zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2011 00:28 
 
Hardtraxxer

Chapter 2 komt in april 2012 !
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2011 19:14 
 
Hardtraxx Newbie

nice :yay:
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardcore