Mainiak 8,0
Tempo ligt wat laag maar dat kan altijd omhoog. Heerlijk oud gestijld kickje.
Ik vind de sfeer en melodie in dit nummer echt geweldig, en dat tempo dat laag ligt past er misschien wel meer bij. Heel goed nummer voor mij dit.
Grondleggers 7,0
In het nederlands is deze tekst zowiezo 20000 keer kut. Het lijkt meer op the opposites ofzo. In het engels klonk dit misschien wel beter. Voor de rest vind ik dat hele rapgedoe een beetje overbodig. Had ook gewoon normaal gesproken kunnen worden. Deuntje klinkt daarintegen wel lekker. De tekst in de climax is weer hooguit irritant omdat het nederlands is. De kick vind ik dan een beetje kortjes.
Nothing To Lose 6,5
Over het algemeen een normale plaat. Goeie kicks, normaal intro, die opbouw mocht wel in een grotere climax eindigen, deze is wat rustig. Verveeld na een tijdje dit nummer.
Never Worried 6
Leuk intro, ik heb helaas het origineel van bodylotion nooit meegekregen, of het is niet blijven hangen. Het origineel zoek ik hierna wel is op. De break vind ik een beetje simpel. Dan vind ik Coming Home toch 10x meer sfeer hebben. Maar het is niet zo dat menig men hier niet op mee gaat. De melodie is compleet niet mijn stijl. Dat Yeaaaaaah mag nu wel is oprotten uit hardcore. Het is geen idols. Nee dit plaatje interesseert me niet zo.
Les Saboteurs 8
Lekker Ragplaatje. Maar dat zal ook wel een groot aandeel van tieum zijn. Kick is heerlijk. Die vocal word na een tijdje wel irritant. Het deuntje is er wel heel letterlijk in verwerkt maar het klinkt wel heel vet.
Snitcher 7
Leuk plaatje. Allemaal heel standaard, niks op aan te merken. Click Boom Goodnight blijft wel lekker klinken.
Adrenaline 8,5.
Ben dit plaatje na tijden heel erg gaan waarderen op de nogsteeds irritante nederlandse vocals na.
Lekkere kicks, plaat zit goed inelkaar en live gaat deze echt heerlijk.
Name Of The Dj (Neophyte & Tha Playah Remix) 6,5
Komt bij lange na niet in de buurt van het origineel. Vind hem er ook niet echt bijpassen. Als aparte plaat zit deze goed inelkaar en heeft een leuk intro. Dat melodietje is dan weer te overdreven. Volg hem ook niet echt heel erg. De kick is wel leuk.
Sloop Die Speakers 8,5
Hee geluidsman blijf met je klaauwee van die knopeeeuh aaaaf. Blijft een vet nummer en drokz als mc is brilliant

goed voorbeeld van hoe je het wel moet doen met nederlandse vocals. Goeie herrineringen aan dit feest ook.
The New Shit 9.
Heerlijk beuknummer, klapt er live zwaar goed op.
Never Outnumbered 6
Nieuw MoC plaatje, is een tijd geleden. Dat rock intro mag ik toch hopen dat dat van het album alleen is en niet in de volle track zit. Die tekst is om te janken

. Rock nummer dat overgaat in hardcore is wel vet gedaan. Evil Activities zal wel voor de vocals hebben gezorgd. Die kicks is veel te hoog die erin komt. De melodie is goed.
Voices 9
lekkere buildup naar de intro en wat krijgen we toch een heerlijke kick

Heerlijke drive, hele intro is gewoon geweldig. En de climax krijgen we hetzelfde gebeuk en een prachtige oldschool synth.
Hardcore 2 Da Bone 2012 9
Deze voor het eerst gehoord op Dominator 2010. Deze ging er zo heerlijk in toen.
Heel goeie refix dit. De melodie is nagenoeg perfect uitgewerkt en het tempo is ook goed.
Als ik deze live hoor gaat het echt mis

Blijft een vet stuk, YOU WILL DIE IN THE EXPLOSION. Komt zeker in de top 10 van het jaar.
Trasher 9,5
Prachtplaat. Staat in de top 5 van dit jaar. Heerlijk ruig opgebouwd en de climaxes zijn vrijwel overal goed. Goed gebruik van vocaal zoals we van neophyte zijn gewend. Die eerste kicks is goed maar die 2e is zo'n laag van bass en punch en met dit tempo echt heerlijk. Dan vind ik het principe van een eerste slappere kick juist goed zodat je kan opbouwen om steeds betere climaxes te krijgen. Je kan zo'n nummer in mijn mening niet beter maken.
Extreme Terror (Neophyte remix) 7
De naam zegt het al en ik hoorde de vocal al en dacht al dit gaat raggen. Het origineel is ook zwaar vet. Ik hou wel van een hoop terror en herrie dus dit doet het heel goed bij mij. De buildup is geweldig, telkens denk je dat de climax komt maar hij bouwt steeds verder op. Alleen dan het keerpunt. De kick valt behoorlijk tegen, die in het origineel is beter. En dit gaat dus gewoon door, met die 1e melodie erin klinkt het hooguit irritant. de 2e melodie is al beter. Blijft jammer van de kick.
Algemeen : 7
had toch echt wat ruigere tracks verwacht. Dit album bestaat ook voor de helft uit tracks die we allang gehoord hebben. Toch een 7 omdat er nog wat flinke uitschieters in staan. Maar ik blijf echt een hekel hebben aan dat hoge neophyte kickje. Het idee van chapters is vet en de sfeer over het album is ook goed. Maar alsjeblieft verzin je tekst beter of als het goed verzonnen is doe het in het engels.
Ik hoop dat de aanleiding naar chapter 2 die kicks die ik hoor een voorproefje van de volgende track is want dat bevalt me wel
En heel stiekem hoop ik ook op een nieuwe plaat van Hard Creation 
(Ookal is dat in principe Neophyte & Tha Playah) maar hun hebben altijd prachtplaten eruit gehaald onder dat alias, geen enkele tegenvaller)