Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 09:29 

Kraak... Piep...

Mad Dog - Downtempo E.P. (DOG097)

Afbeelding

Label: Dogfight Records
WEB release: 24-05-2021

Tracks:
01. We Who Are Oppressed
02. Underground
03. Il Futuro
04. You Don't Belong

Samples:
We Who Are Oppressed
https://streamable.com/6sg35u
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 09:44 

Hardtraxx Veteran

We Who Are Oppressed klinkt dik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 12:56 

Hardtraxxer

Mad Dog is de laatste tijd lekker bezig , heerlijk die oude sounds :bomb: :bomb: :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 15:14 

Hardtraxx Addict

EP hoor dit :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2021 20:02 

Hardtraxx Addict

Il Futuro is voor mij de favoriet, maar de hele EP staat me wel aan. Hoop dat Mad Dog nog een tijd doorgaat met dit stijltje, klinkt allemaal mega origineel en het ramt ook nog eens lekker door.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2021 11:19 

Hardtraxx Elite

Vet deze stijl van Mad Dog
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2021 15:34 

Hardtraxx Veteran

Al jaren met afstand een van de beste Hardcore producers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2021 16:57 

Hardtraxx Elite

Het had beter DJ Rob & MC Raw - We Who Are Oppressed (DJ Mad Dog remix) kunnen heten :P

Pannenkoek schreef:
Il Futuro is voor mij de favoriet, maar de hele EP staat me wel aan. Hoop dat Mad Dog nog een tijd doorgaat met dit stijltje, klinkt allemaal mega origineel en het ramt ook nog eens lekker door.

Zo origineel is het dus allemaal niet :thumbup:

Voor de res klinkt het wel vet. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2021 22:08 

Hardtraxx Addict

Volgens mij had Mad Dog ook aangeven dat er 1 plaat tussen zat welke meer een remake was van n oudere plaat. Ga er nu n klein beetje van uit dat dat dan We Who Are Oppressed is. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 09:25 

Hardtraxxer

dave schreef:

Het had beter DJ Rob & MC Raw - We Who Are Oppressed (DJ Mad Dog remix) kunnen heten :P

Staat ook bij de officiele video op youtube ;-)

STREAMING & DOWNLOAD!
dog.lnk.to/DowntempoEP
Video by: Niels Commissaris
Music By: Mad Dog
Dancer: Lucio
We Who Are Oppressed is an official cover of: Rotterdam Nation - We Who Are oppressed released on IMC in 1992
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 11:00 

Hardtraxx Addict

dave schreef:
Pannenkoek schreef:

Je hebt gelijk, Mad Dog heeft zich inderdaad vrij duidelijk laten inspireren door dat oude spul uit begin/mid jaren 90. Ik zou dan denken dat dit in de huidige tijdsgeest juist heel origineel is! Ik kan geen enkele hardcore producer noemen die ook maar de helft van het bereik van Mad Dog heeft en er tracks uitpompt die zo ver van de 'standaard hardcore plaat' afliggen. Als je kijkt naar hoe de mainstream hardcore van vandaag de dag klinkt en hoeveel het allemaal op elkaar lijkt, vind ik dit - ondanks dat het geïnspireerd is door het oude PCP records spul - een broodnodige frisse wind. Er zijn natuurlijk nog wel meer artiesten die echt hun eigen ding doen (Ophidian, TOA, etc), maar die hebben allemaal lang niet zoveel luisteraars als Mad Dog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 14:34 

Kraak... Piep...

Amen
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 15:25 

Hardtraxx Addict

NotMegalodon schreef:

:worship: Dit is gewoon mega dik!

Alm1ghty schreef:
Al jaren met afstand een van de beste Hardcore producers.

100% Eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 16:50 

Hardtraxx Elite

Pannenkoek schreef:
dave schreef:
Pannenkoek schreef:

Je hebt gelijk, Mad Dog heeft zich inderdaad vrij duidelijk laten inspireren door dat oude spul uit begin/mid jaren 90. Ik zou dan denken dat dit in de huidige tijdsgeest juist heel origineel is! Ik kan geen enkele hardcore producer noemen die ook maar de helft van het bereik van Mad Dog heeft en er tracks uitpompt die zo ver van de 'standaard hardcore plaat' afliggen. Als je kijkt naar hoe de mainstream hardcore van vandaag de dag klinkt en hoeveel het allemaal op elkaar lijkt, vind ik dit - ondanks dat het geïnspireerd is door het oude PCP records spul - een broodnodige frisse wind. Er zijn natuurlijk nog wel meer artiesten die echt hun eigen ding doen (Ophidian, TOA, etc), maar die hebben allemaal lang niet zoveel luisteraars als Mad Dog.

Ik ben het helemaal met je eens. Beter dit dan die snelle zooi.

De twee langzame tracks van deze release lijken wat mij betreft een beetje op de Somniac One tracks.
Ik las op Facebook dat Nosferatu ook weer wat trager spul gaat maken. Hopelijk inspireert dit meer producers. Het klinkt tegenwoordig allemaal veel te hol en snel.
TOA heeft met zijn laatste release op Genosha het goede voorbeeld gegeven in ieder geval. (L)

Die clip is geniaal :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 16:58 

Hardtraxx Addict

Wat een kicks zeg! :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 17:33 

Hardtraxx Crew

NotMegalodon schreef:

Jezus wat gaaf :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2021 09:02 

Hardtraxx Veteran

Held :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2021 16:06 

Hardtraxx Addict

Lekker duister. Krijg er een beetje T78 feeling bij maar dan met hardere kicks :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2021 22:41 

Hardtraxx Veteran

Wat een EP :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2021 15:26 

Hardtraxx Veteran

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2021 09:49 

Hardtraxxer

The Ace of Bass schreef:

Wat een kicks zeg! :surrender:

Deze deed me meteen denken aan dat Reckless album van Promo en Catscan, en dan vooral die S.O.B. track.

:thumbsup: :bomb:
Forumoverzicht » Releases » Hardcore