Active topics in Hardcore

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 12 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 10 minutes ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 7 hours ago
Hardtraxxer
703 posts member since 2010
last seen May 2019
Hellsystem - The Doctor EP (HM2784)

Label: Hardcore Blasters
Vinyl release: 05/13/2011
WEB release: ??

A1. The Doctor
B1. End Of Time
B2. Time To Prove (ft. Tieum)

Samples:
https://www.recess.nl/mp3_player/49444/

Bron:

https://en.recess.nl/vinyl/info/the-doc ... tem/49444/
D
The Doctor & End Of Time lijken echt vreselijk op elkaar.. erg jammer want hellsystem vond ik wel dikke tracks produceren! ;)
Time To Prove is imo niet echt een collab,, is gewoon een dikke hellsystem sound want hoor echt niks van Tieum :thumbdown:
I
Hardtraxx Newbie
32 posts member since 2011
last seen Mar 2013
Klinkt wel lkkr, vind andere van hem wel beter als deze. Had er iets meer van verwacht. Toch goeie producties.. :)
Hardtraxx Veteran
16580 posts member since 2009
last seen Oct 2024
Wel leuke release maar verder niet..erg jammer :/
N
Hardtraxx Addict
1982 posts member since 2010
last seen Mar 2021
DarkestSymphony wrote:The Doctor & End Of Time lijken echt vreselijk op elkaar.. erg jammer want hellsystem vond ik wel dikke tracks produceren! ;)
Time To Prove is imo niet echt een collab,, is gewoon een dikke hellsystem sound want hoor echt niks van Tieum :thumbdown:
Tieum is zeker wel te horen hoor. Screetches (of hoe je het schrijft) op de "achtergrond" en veel meer.
Gaat meer om technische dingen als om geluidjes. ;) De kick die er inzit is ook Tieum achtig, lekker recht toe recht aan! :D Beste van de drie IMO
D
Nikkel wrote:
DarkestSymphony wrote:The Doctor & End Of Time lijken echt vreselijk op elkaar.. erg jammer want hellsystem vond ik wel dikke tracks produceren! ;)
Tieum is zeker wel te horen hoor. Screetches (of hoe je het schrijft) op de "achtergrond" en veel meer.
Gaat meer om technische dingen als om geluidjes. ;) De kick die er inzit is ook Tieum achtig, lekker recht toe recht aan! :D Beste van de drie IMO
die kick hoor je in zoals The Docter The End Of Time, maar ook in Vor & Undercover.. hoor totaal geen Tieum in die kick. maar met die screetches heb je wel gelijk ja.. maar vind het alsnog een matig plaatje. zoals deze hele EP eigenlijk ;)
hij mag ook wel eens nieuwe kicks, sounds gaam proberen want begint beetje te verveleen
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
Bedoel je eerder niet dat End Of Time en Time To Prove op elkaar lijken? The Doctor en End Of Time zijn 2 werelden van verschil...

The Doctor vind ik wel echt een lekkere sound hebben, mainstream maar niet te standaard of saai. Die wordt zeker gehaald.
Die andere 2 vind ik ook wel erg lekker, smerige screeches en lekker doorklappende kicks onder een zaag-bassline :drool: Daarmee maak je mij zielsgelukkig!

Misschien wel de beste Hellsystem-release ooit :)
N
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2021
@ DarkestSymphony:

Ben ook veel beter gewend van Tieum. Zijn soloproducties vind ik over het algemeen beter als z'n laatste paar samenwerkingen, uitgezonderd op Just Know met Angerfist.
D
Nikkel wrote:@ DarkestSymphony:

Ben ook veel beter gewend van Tieum. Zijn soloproducties vind ik over het algemeen beter als z'n laatste paar samenwerkingen, uitgezonderd op Just Know met Angerfist.
Tieum - Speaker :drool: :worship:
N
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2021
DarkestSymphony wrote:

Q-Bazzz :D
D
Nikkel wrote:
DarkestSymphony wrote:

Q-Bazzz :D
ook! :worship:
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Q-Bazz is recht van unexist zn stijltje geript.

Speaker inderdaad of Nocturnal Rituals remix.
Eet Dit
B.I.T.C.H.

Bijde tracks van hellsystem zijn weer heerlijk. typisch hellsystem soundje.

En Time to prove is inderdaad 80 % hellsystem, alleen de screeches en fx zijn van tieum zo te horen, had liever ook wat tieum kicks gehoord hier.
Hardtraxx Elite
2052 posts member since 2011
last seen Oct 2024
waarom hier geen boycot voor Tiem? wat een Bagger maakt hij zeg!
N
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2021
dave wrote:waarom hier geen boycot voor Tiem? wat een Bagger maakt hij zeg!
Hier was laatst iets afgesproken op het forum over respect?
Beetje trieste reactie weer... :thumbdown:
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Ik vind tieum ook niet geweldig maar ik weetdat die gast al jaren ervaring heeft ( ookal had hij de neiging om unexist achterna te gaan soms )
Hardtraxx Newbie
39 posts member since 2010
last seen Nov 2012
Wederom een heerlijke Hellsystem release!!! :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
5725 posts member since 2008
last seen Feb 2024
gisteren geloof ik released.
zijn wel toffe plaatjes, wel wat minder dan de vorige hellsystems.