Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
Enzyme X - Enzyme X 32 (EnzymeX32)

Label: Enzyme X
Vinyl release: Nu!
WEB release: Binnenkort!

A1. Enzyme X - Nathaniel
B1. Enzyme X - Superfly

Samples:
http://www.cardiac.nl/index.php?content ... ail&id=417

Bron:
Cardiac/Enzyme
Hardtraxx Veteran
16580 posts member since 2009
last seen Oct 2024
Toch ff luisteren straks achter de computer :woot:
D
space.. als ik de tracks wil luisteren moet ik ze eerst downloaden :/
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
Nathaniel is echt té vaag :P Wel grappig om te luisteren maar niet geweldig ofzo.
Superfly is vet!
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 20 hours ago
Nathaniel: Zoals we van Enzyme X (Ophidian in dit geval) kennen: duistere mix tussen hardcore en DnB. Qua vaagheid vind ik het nog wel meevallen, klinkt wel lekker.

Superfly: Vind deze juist de vage, maar niet de mindere. Misschien iets minder duister, maar zeker een dik plaatje.

Overall...heb beter Enzyme X releases gehoord, maar dat doet niets af aan het feit dat dit een heldenlabel blijft, en daar hoort deze bij.
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
ooh nieuwe enzyme x release, al lang niks van gehoord. benieuwd :D
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Steffnov wrote:Nathaniel: Zoals we van Enzyme X (Ophidian in dit geval) kennen: duistere mix tussen hardcore en DnB. Qua vaagheid vind ik het nog wel meevallen, klinkt wel lekker.

Superfly: Vind deze juist de vage, maar niet de mindere. Misschien iets minder duister, maar zeker een dik plaatje.

Overall...heb beter Enzyme X releases gehoord, maar dat doet niets af aan het feit dat dit een heldenlabel blijft, en daar hoort deze bij.
Hoe weet je of ie van ophidian is? Hij staat nog niet op discogs en ik zie nergens produced by C. Hoyer staan.
Sei2ure, Synapse, Hamunaptra of Mindustries kan hem net zo goed gemaakt hebbben.

Nathaniel
Klinkt supervet, heerlijke kicks alleen van mij hadden die D&B invloeden er niet ingehoeven, Dit klinkt dan ook naar iets van TOA of Mindustries maar dan net iets harder.
Superfly
Klinkt ook super. Lekker soort van breakbeat ritme erin. Dit klinkt dan weer typisch als Sei2ure.
Hardtraxx Veteran
last seen 20 hours ago
D-Nemacyst wrote:
Steffnov wrote:Nathaniel: Zoals we van Enzyme X (Ophidian in dit geval) kennen: duistere mix tussen hardcore en DnB. Qua vaagheid vind ik het nog wel meevallen, klinkt wel lekker.

Hoe weet je of ie van ophidian is? Hij staat nog niet op discogs en ik zie nergens produced by C. Hoyer staan.
Sei2ure, Synapse, Hamunaptra of Mindustries kan hem net zo goed gemaakt hebbben.
Ohja, klopt. Ik las de omschrijving op Cardiac verkeerd, ze hadden het nog over Abandon daar. Mijn excuses.
Hardtraxx Veteran
5687 posts member since 2011
last seen Dec 2013
vind dit niks :P
J
Hardtraxx Elite
2259 posts member since 2009
last seen Jan 2013

Hardtraxx Veteran
16580 posts member since 2009
last seen Oct 2024
Nathaniel: erg lekkere plaat een meteen ook beste van deze release, lekker tempo en chaotisch..love it :bomb:

Supefly: kwam erg rommelig over maar het is geen slechte plaat, alleen er zit niet echt tempo is deze track vond ik ook minder

vermakelijke release weer op enzyme, wordt zeker gehaald :)
Hardtraxx Veteran
5110 posts member since 2011
last seen 3 days ago
niet echt mijn stijltje maar Nathaniel klinkt wel lekker met die harde kicks!
J
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2013
Deze nummers zijn heerlijk, vooral nathaniel :worship:
D
Nathaniel is echt dik! lekker chaotisch en heerlijke kicks :thumbsup:
Superfly die kick klinkt dik maar er zit geen tempo in! mindere van de release!

toch een goeie release! :thumbup:
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Bevestigd door Discogs, deze bijde platen zijn door Ophidian gemaakt. (Conrad Hoyer)
Hardtraxx Veteran
10779 posts member since 2009
last seen May 2023
Ondermaats voor Ophidian. Vergelijk de Enzyme X release van hiervoor ff met deze...
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Sorry maar dit is kwaliteitspul :p.
Nooit doorgehad dat Ophidian enorm verschillend produceert?
Hardtraxx Veteran
last seen May 2023
D-Nemacyst wrote:Sorry maar dit is kwaliteitspul :p.
Nee man heb ik niet door. :lol:

Dit is gewoon saai vergeleken Abandon/End The Earth. Extreem uitgebreide tracks die beide ook nog eens rond de 10 minuten duurde. Tracks waar echt een verhaal in zat.
J
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2013
Goed punt, ik had ook niet verwacht dat deze van conrad zouden zijn. Heb toch ook liever iets als end the earth.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Dakpan wrote:

Dit is gewoon saai vergeleken Abandon/End The Earth. Extreem uitgebreide tracks die beide ook nog eens rond de 10 minuten duurde. Tracks waar echt een verhaal in zat.
:huh:
Ja dat is mijn rede ook meestal in tracks, er moet wel verhaal in zitten...
En leuk.. 10 minuten daar gaat al 1/6 of 1/3 van je set.
Ik vind dit juist 10x beter omdat het nog ergens iets unieks heeft, tracks zoals abandon en end the earth zijn al vaker gedaan. Tracks zoals Superfly en Nathaniel hoor je niet vaak. Soort stijltje van TOA, Maar dan eindeliijk met een stuk ruigere kicks wat TOA al langer en vaker had moeten doen.
Hardtraxx Veteran
5048 posts member since 2011
last seen Nov 2018
Dakpan wrote:Dit is gewoon saai vergeleken Abandon/End The Earth.
Releases onder Ophidian zelf zijn niet te vergelijken met Enzyme X releases, bij geen enkele artiest is dit btw. Enzyme X is er juist voor om even wat anders te doen.. Wat ruiger, meer distortion, vage geluiden, dit, dat..
Er is niet voor niets gekozen voor de X, deze beeld eXperimental uit :)
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
STAN- wrote:
Dakpan wrote:Dit is gewoon saai vergeleken Abandon/End The Earth.
Releases onder Ophidian zelf zijn niet te vergelijken met Enzyme X releases, bij geen enkele artiest is dit btw. Enzyme X is er juist voor om even wat anders te doen.. Wat ruiger, meer distortion, vage geluiden, dit, dat..
Er is niet voor niets gekozen voor de X, deze beeld eXperimental uit :)
Eh nee.
Enzyme X is wel experimenteel maar Enzyme X staat voor een geheime/onbekende artiest. Dat niemand weet wie t heeft gemaakt.
Hardtraxx Veteran
last seen May 2023
D-Nemacyst wrote:
Dakpan wrote:

:huh:
Ja dat is mijn rede ook meestal in tracks, er moet wel verhaal in zitten...
En leuk.. 10 minuten daar gaat al 1/6 of 1/3 van je set.
Ik vind dit juist 10x beter omdat het nog ergens iets unieks heeft, tracks zoals abandon en end the earth zijn al vaker gedaan. Tracks zoals Superfly en Nathaniel hoor je niet vaak. Soort stijltje van TOA, Maar dan eindeliijk met een stuk ruigere kicks wat TOA al langer en vaker had moeten doen.
Tracks van 10 minuten ga je ook niet mixen, die zet je op en je doet vervolgens je ogen dicht.

En noem eens een plaat die op Abandon of End The Earth lijkt in zowel opbouw als sounds?
Hardtraxx Veteran
last seen 20 hours ago
Dakpan wrote:En noem eens een plaat die op Abandon of End The Earth lijkt in zowel opbouw als sounds?
Lenny Dee - Forgotten Moments (Ophidian Remix). Veel verder kom ik ook niet. Tracks waarvan het inderdaad een zonde is om ze niet full te horen (dat heb ik wel met meerdere, zoals Tha Playah - On The Edge, maar die heeft wel andere sounds)
J
New member
1 posts member since 2011
last seen Oct 2011
D-Nemacyst wrote:Bevestigd door Discogs, deze bijde platen zijn door Ophidian gemaakt. (Conrad Hoyer)
Ophidian heeft zelf gezegd dat Discogs geen betrouwbare bron heeft waaruit blijkt dat Ophidian m echt heeft gemaakt, zelf wou die dr niks over zeggen