Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2013 11:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Embrionyc - Not Quite Forgotten (DD14048)

Label: Dark. Descent.
WEB release: 28/11/2013

Tracks:
1. The Difference Between Water & Tears (Interlude)
2. The Difference Between Water & Tears 05:33
3. We Had Each Other
4. Very Far Away
5. Nur Für Mich
6. If I Had A Wish
7. The Promise I Gave You
8. Trying To Will Her Return
9. When The Hate Starts To Change The World 04:41
10. And Your Outside Shake
11. A Wall Of Mirrors
12. Time Passes By (With Danielle-Laura Ward)
13. Sommer 2013
14. Foreword
15. I'm Afraid
16. Something In The Woods
17. But I Will Not Back Down
18. Sexuelle Befriedigung
19. Degradation
20. I'm Losing My Head 05:14
21. Nichts Zu Verlieren
22. Not Quite Forgotten 05:35
23. I'll Never Give Up
24. Mental Wreckage - Lawaaieriger (Negative Thoughts Remix by Embrionyc)
25. Thoughts Against Thoughts 05:48
26. Die Ganze Nacht
Samples:
http://noisj.bandcamp.com/album/not-quite-forgotten
https://soundcloud.com/embrionyc

Bron: Facebook, Bandcamp
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2013 11:42 
 
Hardtraxx Elite

The Difference Between Water & Tears :loving:
Not Quite Forgotten :loving:

When The Hate Starts To Change The World en Thoughts Against Thoughts is gewoon volop beukmateriaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2013 15:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik begin alvast maar te fappen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 10:57 
 
Hardtraxx Veteran

Ordinary Joe schreef:
2. The Difference Between Water & Tears 05:33


:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2013 17:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Alle preview op Soundcloud.
Behoorlijk
VALEO schreef:
fap
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 03:13 
 

Een eerste impressie na wat previews. De euforische, melodieuze sound overheerst in plaats van donkere tracks. Hopelijk komen er nog wat donkere doomcore tracks in de volgende tracks die ik beluister. Tot nu toe zeker niet verkeerd.

Ja lekker er komen al wat duistere tracks voorbij. If I Had A Wish is er een van die heerlijk is. Melodieuze tracks zijn ook heerlijk trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 08:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

VALEO schreef:
Ik begin alvast maar te fappen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2013 19:12 
 

Heb alle tracks compleet gehoord en ik vind het een goed album. Er zit best wat variatie in de tracks, maar na 26 tracks wil je ook wel even wat anders horen. Het komt toch allemaal vrij veel op hetzelfde neer. Ik vind het dan ook ongelofelijk dat je in zo'n korte tijd 26 tracks kunt maken die allemaal vrij verschillend zijn en ook nog perfect in elkaar lijken te zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 01:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik word echt heel erg blij van dit album :$ Goeie mix tussen ietsjes toegankelijker en de hardere duistere kant van de hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 01:17 
 

The Skribbler schreef:
Ik word echt heel erg blij van dit album :$ Goeie mix tussen ietsjes toegankelijker en de hardere duistere kant van de hardcore.

Klopt, je hoort duidelijk dat Embrionyc een soort toenadering wil doen naar de toegankelijkere kant zodat hij grotere optredens krijgt (vermoed ik).
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 14:43 
 
Hardtraxx Veteran

Ja. Ondertussen alle track via Soundcloud geluisterd en het wordt een beetje veel van hetzelfde op het end maar de stompende kicks zijn gewoon fucking vet. Stijltje, tempo. Album is awesome.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2013 22:28 
 
Hardtraxx Elite

Wat een geniaal album! :loving:
De emotionele tracks bevallen mij het best, er is een goede afwisseling van wat harder werk en wat toegankelijker. Erg divers, ook in de kicks zit heel erg veel verschil, sommige zijn bijna clean en sommige is kicks zijn pure distortion heerlijk!

Grappig trouwens dat de vocals van Catatonic Overload - evironment in We Had Each Other zit.
Dit album krijgt van mij een dikke 9. Samen met Between The Candle and The Stars beste album van het jaar. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2013 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
The Skribbler schreef:
Ik word echt heel erg blij van dit album :$ Goeie mix tussen ietsjes toegankelijker en de hardere duistere kant van de hardcore.

Klopt, je hoort duidelijk dat Embrionyc een soort toenadering wil doen naar de toegankelijkere kant zodat hij grotere optredens krijgt (vermoed ik).

Volgens mij is hij iemand die juist zijn passie volgt en he-le-maal niet voor het grote(re) geld gaat, waar baseer jij dit nou weer op dan :x
Toen ik hem op Q-Base sprak, vertelde hij dat hij nu zin had in een iets toegankelijker album, maar wel met zijn typische Embrionyc-sound. Als hij voor het grote of grotere geld wil gaan, heeft hij in mijn optiek ook gewoon een slecht album gemaakt, het is namelijk totaal niet mainstream... alleen ietsjes meer dan zijn vorige album xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2013 17:37 
 

Ik denk niet dat hij voor het geld gaat, integendeel. Ik denk dat hij misschien wel meer boekingen zou willen op feesten die iets groter zijn dan een hokje met 20 man. Snap je? Zijn sound begint toch wel opgemerkt te worden in de hardcore wereld. Dan bedoel ik bijvoorbeeld een boeking als een paar maanden geleden op Darkness4Life.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2013 20:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dit album is een stuk beter als het album van Cubic Nomad, Ik vind het alleen jammer dat die tracks zo tering langzaam zijn, Zelfs met 16+! :aww: Als je dan toch een mainstream-achtige nummer [02] wil maken , maak hem dan wat sneller.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2013 22:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tof :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2013 12:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heb een deel aandachtig geluisterd en een ander deel nog niet erg veel. Er wordt wel veel in hetzelfde stijltje geproduceerd, maar dat is te verwachten met zoveel nummers in zo'n relatief korte tijd.
Uitschieters zijn toch wel The Promise I Gave you, Lawaai Remix, Very Far Away, We Had Each Other (raar om ineens Environment lyrics erin te horen), But I Will Not Back down en Thoughts Against Thoughts (live heel erg dik).

Ik kan nog niet zeggen of het beter is dan zijn vorige album, maar het is zeker een erg dik (dubbel)album.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2013 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

When The Hate Starts To Change The World :woot: Verder nog even aandachtig luisteren.
Forumoverzicht » Releases » Hardcore