Broken Balance schreef:
Niks mis met hoog BPM, neem UK Hardcore als voorbeeld.
Dit is echter gewoon, zoals verwacht, simpel van de hoogste plank. Ik hoop gewoon dat N-Vitral Bombsquad gaat gebruiken als zijn mainstream alias en N-Vitral als naam gewoon voor industrial want de twee komen steeds dichter bij elkaar.
Toch wel triest om te zien hoe in de hardcore scene bij een hype gelijk iedereen er bovenop duikt. Het gros dook toen op die TiH hype in 2012 en ging trager produceren in de stijl van TiH. Uptempo is nu populair en iedereen duikt er bovenop. Ik snap je oprecht als je het leuk vindt of het leuk vindt om te maken, maar ik geloof gewoon niet dat elke artiest uit het hart echt deze specifieke richting op wil gaan en toevallig ook allemaal rond de zelfde tijd.
De mainstream hardcore scene is imo ook net als in 1999/2000 zo goed als dood op een paar selecte namen na. Overal duiken nieuwe uptempo/frenchcore artiesten op en overal gaan artiesten geleidelijk of plots die kant op. Uit een "brood op de plank" opzicht snap ik het wel, ik snap alleen niet hoe sommige artiesten zichzelf dan nog een oprechte muzikant kunnen noemen door bijna letterlijk de stijl van anderen te kopiƫren en hele simpele kicks en riedeltjes af te leveren.
Ik heb het echt wel eens een kans gegeven om op een festival een tijdje in de uptempo area te verblijven maar serieus na een uurtje heb je echt alles wel gehoord en komt het me de strot uit
Ik blijf ook van mening dat je prima snellere tracks kan maken maar wissel dat af met echte goede hardcore producties ipv veel voor de massa.... beetje wat ik ook wel bij sommige raw hardstyle labels zie.
Als het maar aan een bepaalde formule voldoet dan is het hard en vet.... en idd voor mij ben je dan als producer echt gefaald.
Ik kan me goed voorstellen (wat ik soms ook wel eens lees her en der) dat de oude garde er zich mateloos aan stoort.
Ik vind het ook jammer dat er weinig producers zijn die invloeden van verschillende stromingen nog durven te combineren.